משתמש:עדי מ./ארגז חול- ברנד שוסטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:מאמן כדורגל

ברנד שוסטר (נולד ב-22 בדצמבר 1959 באאוגסבורג) הוא מאמן כדורגל גרמני ושחקן עבר. בימים אלה, שוסטר הוא מאמנה של קבוצת הכדורגל הספרדית, ריאל מדריד.

שוסטר היה שחקן מפתח בברצלונה בשנות ה-80, כאשר הוביל משחקים רבים בתור קשר והבקיע שערים רבים. נשיא ברצלונה באותה תקופה, ג'וזף לואיס נונס, וכן מאמנים רבים וביניהם חלניו הררה, אודו לאטק, טרי ואנבלס ולואיס אראגונס, היו קשרים לא קלים עם שוסטר. כאשר היה בן 21, בשנת 1981, נפצע שוסטר קשה במשחק מול אתלטיקו בילבאו בידי אנדוני גויקוצ'יאה הספרדי ורמת המשחק שלו ירדה. המעבר שלו לריאל מדריד ב-1988 היה שנוי במחלוקת עקב התחרות הגדולה שהיתה לה עם ברצלונה.

קריירה כשחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

שוסטר החל את דרכו ב-1978 בקלן, לאחר כמה הופעות מוצלחות עם נבחרת הנוער של גרמניה, בגיל 18 בלבד. הוא היה חלק מהנבחרת הגרמנית בזכיה ביורו בשנת 1980 שהתקיים באיטליה. בעקבות אותן הופעות בנבחרת הגרמנית, קיבל שוסטר את "כדור הכסף", בתור שחקן הכדורגל האירופאי הטוב ביותר לשנת 1980 אחרי זוכה "כדור הזהב", קרל היינץ רומניגה. בשנת 1980, עזב שוסטר את קלן, עקב מעבר לקבוצת הכדורגל הספרדית, ברצלונה. במהלך הקריירה שלו, שיחק שוסטר במועדונים כמו ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד ובאייר לברקוזן. ב-2004, החליט ארגון אופ"א, לכבוד 50 שנה להיווסדו, לבחור את הכדורגלן האירופאי הטוב ביותר ב50 השנה האחרונות בפרס הנקרא כדורגלן היובל של אופ"א, שוסטר הגיע למקום הרביעי.

סילוק מהנבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שסוטר זכה ב-21 גביעים בשביל הנבחרת הגרמנית וסולק מהנבחרת בגיל 24, עקב חילוקי דעות עם התאחדות הכדורגל הגרמנית, מאמן הנבחרת הגמרנית דאז, ג'אפ דרוול, וחברי קבוצה ביניהם פאול ברייטנר.

הופעה מחודשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגביע האחרון בו זכה שוסטר עם הנבחרת הגרמנית היה ב-1984, נגד צרפת.

שוסטר חתם באתלטיקו מדריד, בתקופה קשה של הקבוצה, בשנת 1990, ועזר לשפר את הופעותיה של הקבוצה. מהלכיו המדויקים עזרו לשיפור הקבוצה וחזרתה לקבוצה ידועה ובולטת.

לאחר שלוש עונות, חזר שוסטר לארץ מולדתו, גרמניה, וחתם לשלוש עונות בקבוצת הכדורגל הגרמנית, באייר לברקוזן. למרות תרומתו של שוסטר, בקבוצה לא הצליחה להגיע לבונדסליגה ולא זכתה לפרסום רב. בעקבות ביצועיו, בעם הגרמני התחולל רצון ששוסטר יהיה חלק מהנבחרת הגרמנית במונדיאל בשנת 1990.

קריירת אימון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פרישתו כשחקן בשנת 1997, אימן שוסטר בהצלחה מועדון גרמני קטן בקולון. לאחר מכן, אימן את קבוצתו הראשונה, קלן, בליגה השנייה בגרמניה, ומשום שלא הצליח להעלות את הקבוצה לבונדסליגה, עזב. בשנת 2000, הגיש בקשה לאמן את המועדן הסקוטי דנדי, אך יושב ראש הקבוצה דחה את בקשתו. ב-2001, קיבל הצעה לאמן את חרס, מועדון קטן בדרום ספרד, אותה הוא קיבל, ואימן את המועדון בהצלחה במשך שנתיים; שתי העונות הטובות ביותר בהסטוריה של המועדון. עם זאת, נחל כישלון בניסיונו להעלות את הקבוצה לליגה הראשונה. משום שלא קיבל הצעות משביעות רצון, הסכים לאמן את שחטיור דונצק, מועדון באוקראינה, והביא אותו למצב של נצחונות רבים ורצופים. בכל אופן, הקבוצה לא הצליחה לזכות באליפות ולא הצליחה להגיע לגמר ליגת האלופות בקרב עם לוקומוטיב מוסקבה. שוסטר פוטר שבוע לפני שזכתה הקבוצה בגביע האוקראיני בשנת 2004.

בקיץ 2004, חזר שוסטר לספרד, ואימן את לבאנטה. יושב הראש הקבוצה פיטר אותו לאחר שלבאנטה היתה רחוקה 5 נקודות מעל הקו האדום, 5 משחקים לפני תום העונה. לבאנטה לא הצליחה לנצח את המשחקים הבאים וירדה ליגה.

בקית 2005, הגיע לאמן את חטאפה, מועדון קטן ממדריד, ואותה עונה היתה הטובה ביותר בהסטוריה של המועדון, הקבוצה הגיעה למקום השביעי בליגה.

ב-9 ליולי 2007, הפך שוסטר באופן למאמנה של מועדון הכדורגל הספרדי, ריאל מדריד. הוא נדרש לבטל את חוזהו עם חטאפה תמורת 480,000 אירו, סכום אותו שילם מכספו האישי. בעונת 2007-08 הוביל את ריאל מדריד לזכיה באליפות ספרד. תחת הנחייתו, שיחקה ריאל מדריד כדורגל יפה, עם הגנה חזקה, ללא הפסדים בבית, ותבוסה על היריבה הגדולה שלהם, ברצלונה, במועדון הביתי שלהם, הקאמפ נואו, מגול של ג'וליו באטיסטה, ניצחון שהגדיל את הפער בינם לבין המקום השני (ברצלונה) ל-7 נקודות. שוסטר שיפר את סגנון המשחק של הקבוצה באופן משמעותי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנות השיא שלו כשחקן, הוא ואישתו גבי, התחתנו בגרמניה. לגבי היה מוניטין שנוי במחלוקת, שהחמיר כאשר לקחה פיקוד על עבודתו של בעלה. היא הודבקה בתווית על ידי התקשורת, כאישה שאפילו לא נותנת לבעלה לשלם את החשבון במסעדות. בביתם בספרד, היתה גבי ידועה לשמצה, עקב הצהרותיה בפומבי לקראת מאמן ברצלונה, אודו לאטק, ומאמן הנבחרת הלאומית, ג'אפ דרוול, בתקופה שבעלה שיחק עבורם. גבי וברנד שוסטר נשואים עד היום ויש להם ארבעה ילדים. גבי היא מאמנת כושר. בכל אופן, לברנד שוסטר יש חברה חדשה וחיים חדשים רחוק מאשתו גבי.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תארים כשחקן:

תארים המאמן: 2008 - אליפות ספרד.

{{קטגוריה:כדורגלנים גרמנים}} {{קטגוריה:קשרי כדורגל}} {{קטגוריה:מאמני כדורגל גרמנים}}