משתמש:רינה חכמון/צור חכמון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צור חכמון
לידה 29 באוקטובר 1959 (גיל: 64)
פתח תקווה, ישראל
ידוע בשל פרשת קולנוע היכל
מפלגה מפלגת העבודה הישראלית

צור חכמון (נולד: 29 באוקטובר 1959) הוא פרסומאי ומשפטן יליד פתח תקווה, מייסד המקומון "מלאבס" ומוביל ההפגנות למען פתיחת קולנוע "היכל" בשבת, שהיו במוקד העימות על הסטטוס קוו בישראל בנושא השבת בשנות השמונים. הקים את ארגון "עלומי אמת" לטיפוח מנהיגות צעירה, והיה חבר צוות ההקמה של התנועה הבינלאומית לשלום "קול אחד".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צור חכמון נולד בפתח תקווה. למד בבית ספר היסודי פיק"א, ולאחר מכן בתיכון בוייאר ירושלים ובתיכון אחד העם במגמה הומנית.

במהלך לימודיו בתיכון היה שחקן כדורעף מצליח בכמה קבוצות ליגה ובבית ספר למאמנים של מכון וינגייט.

בזמן שירותו הצבאי היה לוחם בחיל השריון, ועם פינוי סיני בשנת 1982 היה לרכז החינוך של חטיבת הבקעה. עם סיום השירות היה מדריך ומחנך של נוער שלא השתלב במערכות הלימוד הרגילות והתנדב להיות רכז גרעיני נח"ל של הנוער העובד והלומד (החטיבה המקצועית).

לימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צור חכמון למד משפטים בקריה האקדמית אונו, גישור באוניברסיטת תל אביב וניהול, שיווק ופרסום באוניברסיטת תל אביב. הוא המשיך את לימודיו באוניברסיטת חיפה. במהלך לימודיו האקדמיים זכה בפרס ע"ש אודליה לוי-אטינגר לקידום שוויון נשים בעבודה על עבודה בנושא "ביטול זכות מעסיק להפסקת יחסי עובד מעביד בהגיע אדם לגיל פרישה", פרס המוענק על ידי הקריה האקדמית אונו, אוניברסיטת ניו יורק ושדולת הנשים בישראל.

פעילות עיתונאית ופוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

צור חכמון הצטרף למפלגת העבודה, ובשנת 1983 היה לרכז הצעירים במפלגה. הוא גם שימש יועץ ועוזר ליושב ראש המפלגה באותם ימים, שמעון פרס. בהמשך נבחר למזכיר ארצי ארגוני של המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה בראשותו של חיים רמון ולאחריו אפרים זינגר (זיגי). בשנת 1984 נבחר למזכיר המשמרת הצעירה בפתח תקווה, לאחר שגבר בהתמודדות מול אבי שקד[1].

כמזכיר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה הוביל חכמון את הפגנות הצעירים בפתח תקווה בעד החלטתו של ראש העיר דאז דב תבורי לפתוח את קולנוע "היכל" בשבת. ההפגנות היו במוקד העימות בין חילונים לדתיים בשנות השמונים, והביאו לשינוי בסטטוס קוו שנהג עד אז ולפתיחת בית הקולנוע בשבת. הפגנות אלה הקנו לצור חכמון את עיקר פרסומו הציבורי.

בשנת 1986 ייסד צור חכמון וערך את המקומון הראשון בפתח תקווה, "מלאבס". למקומון הייתה תפוצה רחבה בעיר ובסביבותיה. בסוף שנות התשעים העיתון הוא נמכר לרשת שוקן.

צור חכמון ייסד והנהיג את "עלומי אמת", קבוצות צעירים משפיעים שהטביעו חותמם על מקבלי החלטות, בזכות מעורבותם בפעילות פוליטית מגיל צעיר. הקבוצה הוזמנה והתארחה מדי שנה במדינות אירופה והייתה שותפה לשיח רב לאומי במפגשים פוליטיים.

בשנת 1992 הקים משרד פרסום משלו והחל לתת שירותי ייעוץ אסטרטגי למתמודדים במערכות בחירות מקומיות, ביניהם יצחק אוחיון (לראשות עיריית פתח תקווה), חי אדיב (לראשות עיריית הוד השרון) ועוד. הוא גם עוסק בגישור ומנהל את אתר החדשות "פ"ת עכשיו".

מתגורר כיום בהוד השרון, נשוי לעיתונאית רינה חכמון ואב לשניים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אבי שקד, הכסף צומח על העצים, 2008 עמוד 53