משתמש:Aviax1/סת מדבר התקפות הניצחית של הנשמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"סת מדבר - התקפות הנצחית של הנשמה" הוא ספר שיצא לאור בהוצאת מרקם ב1972 בהוצאה האנגלית וב1995 בהוצאה העברית .

הספר הוא ספר בסוגיה הספרותית הניו אייג'ית העוסק בתקשור של אישה בשם ג'יין רוברטס עם ישות בשם סת אשר מגלה לה על המשמעויות האמיתיות של : זמן,מרחב,תודעה. הספר הוא ספר המשך לספר "החומר של סת"

הספר מעלה סוגיות כגון אי הלינאריות של הזמן,קיומם של יקומים מקבילים והשפעת המחשבה על המציאות(מביא תחזיות לגבי פיתוחים במדע כגון תורת הקוונטים).

הספר מעביר גישה לפיה ישנו סוג של דואליות (פיזיקלית ותודעתית) בן רעיון גלגול הנשמות לרעיון שאין חיים לאחר המוות (ובכך האינדויאדואל עצמאי).הוא מגשר את שני הרעיונות בכך שלכל גלגול ישנו סוג של מציאות משל עצמו ובכל זאת יש תהליך של היכללות והוספה של התודעה .(התודעה מוסיפה עליה תודעות אחרות שהינם במקומות אחרים בזמן ובמרחב) בספר מובאים מספר דוגמאות פופלרים למשפטים נפוצים בספרות הניו אייג'ית כגון : "הכל אחד " אך הוא מתיימר להביא רעיונות חדשים דרך משפטים כגון: "ניתן לחשוב על האטום הבודד כחלקיק שנייה " "את יכולה לראות בי את עתידך הפוטניצאלי"(אל ג'ייין ) ובכך מביא אפשרות לתמיכה ברעיון שהזמן והמרחב הם סוג של דבר אחד שיוצר ישות אחת . גישה פנתאיסטית מלבד זאת מעלה המחבר גישה שאומרת שהנשמה התודעה וכל היש( המיוצג ככל היקומים הפיזים והלא פיזים) הם ניצחים ואינסופים ובכך עולה בו גישה אקוסמניסטית הספר מאשש חלק מהתובנות הנוצריות,טוען שאין גן עדן וגהנום אך טוען שישו יצג צד אחד מאישיות הכוללת והרב מימדית של התודעה של המשיח(הגישה שפורטה מקודם)ושלמעשה ישנם שלושה משיחים שאחד מהם עתיד לחזור וכולם חלק מישות אחת. הספר מדבר בן היתר גם על קיום במצבי תודעה אחרים ומעלה את הרעיון שקיימים יקומים לא פיזיים שנשלטים על המחשבה בלבד.הספר מתאר את חווית אחרי המוות כחוויה שבה התודעה שולטת על הנעשה . לספר יש השפעה רבה על הספרות הניו אייג'ית ועל אמונה רוחנית של אנשים רבים בעולם בכך שמביא רעיונות חדשנים אודות הזמן המרחב והתודעה .


ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערך בהוצאת מרקם: http://www.mirkam.org/selbook.aspx?book=17

enSeth Speaks - The Eternal Validity of the Soul :שם הערך באנגלית