משתמש:Kubush/מיכאל פואה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיכאל פואה
תפקיד יועץ כלכלי לשר הרווחה
מפלגה הליכוד

מיכאל פואה (נולד ב-1960) הוא יועץ שר הרווחה, חבר הנהלת ועדת החוקה של הליכוד, יועץ כלכלי ופובליציסט.

היה ממייסדי חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, ושימש כמנכ"ל החטיבה במשך יותר מעשור.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פואה נולד וגדל בשכונת רחביה בירושלים, למד בישיבת מרכז הרב ועבד כר"מ בישיבת פרחי אהרון.

שרת בצה"ל כקמב"ץ חטיבה 7 והשתחרר בדרגת רס"ן.

פואה מתגורר כיום במצפה נטופה שבגליל התחתון, נשוי למלכי ואב ל-12.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

את פעילותו הציבורית הראשונה עשה כשהפגין כנגד חתימת הסכמי אוסלו, ונעמד מול משרד ראש הממשלה כשרובה קשור באופן שמופנה אל חזהו. המעשה זכה להד תקשורתי רב בעולם ולביקורים של מזדהים רבים. בהמשך הצטרף לפעולות ארגון "זו ארצנו", והיה מראשי הפעילים של התנועה, יחד עם משה פייגלין, שמואל סאקט, ומוטי קרפל.

היה שותף להקמת חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, ומונה למנכ"ל החטיבה ולאחראי על הרחבת השורות והטמעת ופיתוח הרעיון בציבור.

לקראת הבחירות לכנסת השבע עשרה נבחר פואה כחבר מרכז הליכוד, אך לא הצליח להיבחר לנציג המושבים ברשימת הליכוד לכנסת.

לאחר מכן, הקים את מטה "ליכודניק לא מתנתק" שכלל פעילים מקבוצות שונות בליכוד, בהם מנהיגות יהודית, בית"ר, צעירי הליכוד ועוצמה, שהתאגדו והקימו מטה פעולה משותף בניסיון לגייס כמה שיותר מתפקדים וראשי סניפים שיפעלו נגד תוכניתו של שרון לקראת משאל מתפקדי הליכוד על תוכנית ההתנתקות. ב-2 במאי החליטו מתפקדי הליכוד ברוב גדול לדחות את התוכנית, אך למרות זאת, המשיך שרון לקדם את תוכנית ההתנתקות. אנשי המטה ואחרים, אליהם הצטרפו קבוצת המורדים בליכוד ובנימין נתניהו, התייצבו כנגד שרון, וגרמו לפרישתו מהליכוד והקמת מפלגת קדימה.

כמ"מ יו"ר ועדת חוקה של ועידת הליכוד וכחבר ועדת החוקה של הליכוד פעל לאישור תיקונים משמעותיים בחוקת הליכוד, כמו משאל מתפקדי הליכוד, תקופת אכשרה למתפקדים חדשים, בחירת מזכירות הליכוד, והסדרת מעמד הליכוד העולמי.

במהלך דיוני ועדת טרכטנברג, הציע פואה תוכנית להעניק לכל אזרח קרקע של רבע דונם עד חצי דונם, בעיקר באזור יהודה ושומרון: "ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה 93% מהקרקעות למעשה מולאמות, דבר שהיה קיים במשטרים קומוניסטיים וסותר לחלוטין את עיקרון החירות היהודי המדבר על זכות הקניין ועל כך שהקרקעות שייכות לכלל האזרחים. על פי החשבון שערכנו, בחמש השנים הקרובות הציבור יבנה 350 אלף דירות, עם זאת, מדינת ישראל לא השקיעה מספיק בתשתיות, וניסיון להוסיף דירות באזור השפלה יגדיל את הצפיפות, היכן שכבר אין מקום בכל מקרה. הפתרון הקיים הוא יהודה ושומרון – קח את העיר מודיעין ותעתיק אותה ממזרח למחלף קסם, והרי לך שטחים עצומים שמצויים לא יותר מעשרים דקות מכל מוקדי התעסוקה והתרבות. תן לאנשים את ההזדמנות לבחור".

בפברואר 2012 מונה ליועץ כלכלי לשר הרווחה משה כחלון[1].

את מקומו כמנכ"ל מנהיגות יהודית ממלא שי מלכה, לשעבר מנהל המטה של משה פייגלין[2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממאמריו:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


[[קטגוריה:פעילים פוליטיים ישראלים]]