משתמש:Marloweperel/ישראל פרידלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
ישראל פרידלר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1979 (גיל: 45 בערך)
השתייכות צבא הגנה לישראל
תקופת הפעילות מ-1999
דרגה אלוף-משנה  אלוף-משנה
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
עיטורים
צל"ש מפקד אוגדה  צל"ש מפקד אוגדה

ישראל פרידלר (נולד ב-1979) הוא קצין בצה"ל בדרגת אלוף-משנה, המשמש מפקד חטיבת אלכסנדרוני. קודם לכן שימש מפקד גדוד 51.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם גיוסו לצה"ל בשנת 1999 שובץ בחטיבת גולני. עבר הכשרה כלוחם וקורס מ"כים חי"ר. בהמשך יצא לקורס קציני חי"ר. עם סיום הקורס מונה למפקד מחלקה בחטיבה, ולקח חלק בלחימה כנגד הטרור הפלסטיני באינתיפאדה השנייה. במלחמת לבנון השנייה לחם כמפקד פלוגה א' בגדוד 51[1]. פרידלר הוביל את פלוגתו בקרב בינת ג'בייל. למרות שנפצע בידו, חבש אותה והוסיף לפקד על הפלוגה עד לסיום הקרב. על פועלו הוענק לו צלש מפקד אוגדה[2]. במבצע עופרת יצוקה לחם כמפקד פלוגה בגדוד 13. ב-6 ביולי 2014, הועלה לדרגת סא"ל ומונה למפקד גדוד 51[3]. והוביל את הגדוד בלחימה במבצע צוק איתן[4]. לאחר מכן שימש כסגן מפקד החטיבה[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:מפקדי גדודים בחטיבת גולני קטגוריה:מפקדי חטיבת אלכסנדרוני