משתמש:Orwell1/פורטל כלבים/ערך נבחר/אוסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משתמש:DL3222/פורטל כלבים/מסגרת מעוצבת עליונה

1 מועדון הכלבים הקנדיאנגלית: Canadian Kennel Club, ראשי תיבות CKC) הוא מרשמת הגזע המרכזית לאילנות יוחסין של כלבים גזעיים בקנדה. מעבר לשמירה על רישום אילנות היוחסין, מועדון הכלבים הקנדי גם מקדם אירועים כמו תצוגות התאמה ואימוני משמעת לכלבים גזעיים ומעניק אליפויות ותארים בהתאמה, משמעת ותחרויות דומות.

מועדון הכלבים הקנדי הוא ארגון לאומי, מבוסס חברים וללא כוונות רווח, המאוגד תחת פעילויות ארגון שושלות החיות של קנדה (Animal Pedigree Act of Canada). המועדון נוסד בשנת 1888, הוא מספק שירותי רישום לכל 174 גזעי הכלבים המוכרים כרגע על ידו ומפקח על כל התערוכות, המבחנים והאירועים שאושרו על ידו. מועדון הכלבים הקנדי מספק הודעות ומידע לחבריו באמצעות קשריו עם המגזין החודשי כלבים בקנדה.

עריכה | תבנית | שיחה
2

סלוקיערבית: سلوقي) הוא גזע של כלב רוח, המתאפיין בגוף צר ורזה ובמהירות ריצה גבוהה. סלוקי הוא אחד מגזעי הכלבים המבויתים העתיקים ביותר. מתקופת המלכים של מצרים ואילך, כלבי סלוקי מופיעים על קברים מצריים עתיקים של 2134 לפני הספירה. לסלוקי גם קשר לביבליה ולהיסטוריה של סין.

עדויות ארכאולוגיות אודות קיומו של גזע הסלוקי, קיימות מלפני מאות שנים לפני הספירה במזרח התיכון, בארצות אסיה המערבית ובמצרים העתיקה. הוא נחשב לאב טיפוס של כלבי הרוח ולאחד הגזעים המרתקים במשפחה, הן בגלל מראהו האצילי, הן בגלל תכונותיו ובעיקר עקב העובדה שהצליח לשמור על מאפיינים אלה, לאורך אלפי שנים.


עריכה | תבנית | שיחה
3 כלבלבת היא מחלת יונקים קטלנית התוקפת בעיקר כלבים בחודשים הראשונים לחייהם (אך גם כלבים בוגרים עלולים להידבק). גורם המחלה הוא וירוס החודר למערכות בגוף. בשלב הדגירה המחלה אינה מורגשת, אך היא פוגעת, במהלך איטי, במערכת הנשימה, מערכת העצבים ומערכת העיכול. וירוס הכלבלבת מועבר באמצעות מגע פיזי וחשיפה להפרשות.

תסמיני הכלבלבת מופיעים 14 עד 18 יום אחרי ההדבקה. מרגע התפרצות המחלה מהלכה מהיר, ותוך זמן קצר היא עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ואף למוות. תסמינים אפשריים הם איבוד תיאבון, חום גבוה, הפרשות נוזלים מהעיניים ומהאף, ושלשולים תכופים. במצבים כאלה, חשוב להגיע מיידית אל וטרינר לאבחון ולטיפול.

עריכה | תבנית | שיחה
4

כלב נחייה הוא כלב שנועד לסייע לאדם עם לקות. הסוג הנפוץ ביותר של כלבי נחייה עוזר לניידותו של אדם לקוי ראייה, ובפרט עיוור.

כלבי נחייה נבחרים, על פי רוב, מגזעי כלבים חזקים ושקטים כמו לברדור רטריבר, גולדן רטריבר, ורועה גרמני או הכלאות בין לברדור לגולדן רטריבר.

עריכה | תבנית | שיחה
5

אידיאנגלית: Aidi) הוא גזע מרוקאי של כלב הבית שמשמש הגנה על צאן. הוא גם בעל יכולות ציד ויכולות ריחות טובות. בארץ המקור, מרוקו, הוא בדרך כלל צד יחד עם סלוגי, אשר רודף אחר הטרף ואידי מאתר אותו בעזרת חוש הריח.

האידי מגיע ממרוקו, וכנראה שמקורו הוא מדבר סהרה. הכלב מעולם לא היה כלב צאן למרות שפורסם תחת השם כלב צאן הרי האטלס ב-1963, תיקון השם נעשה ב-1969. האידי הוא כלב אמיץ שחי ועובד בהרי האטלס של מרוקו, לוב ואלג'יריה כדי להגן על בעליו ורכושו מפני חתולי בר או טורפים אחרים.

עריכה | תבנית | שיחה

משתמש:DL3222/פורטל כלבים/מסגרת מעוצבת תחתונה