משתמש:Zfaleh/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Zfaleh.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Zfaleh.



וב 2.0 והשפעתו על תחומי תרבות וחברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווב 2.0 הינו ההתקדמות הטכנולוגית האחרונה ששינתה את העולם בדרך יסודית שניתנת להשוואה להמצאת הכתב ולהמצאת הדפוס שבה כל פרט בחברה עם ציוד קצה כמו מחשב וטלפון חכם שותף בתקשורת ההמונים. ההתפתחות התקשורתית והטכנולוגית המואצת הזו גרמה לשינויים חברתיים ותרבותיים המאפיינים את המאה ה-21. הטכנולוגיה החדשה שנקראת וב 2.0 היא בעיקר חברתית ולא רק טכנולוגית, שבה כל פרט בחברה עם ציוד קצה מתאים הוא פרט שיכול להיות שותף לתקשורת המונים, ההתקדמות הטנולוגית בעיצומה והשלכותיה רבות בכל תחומי תרבות וחברה.

השלכות וב 2.0 על פוליטיקה. הודות לרשתות חברתיות כמו פייסבוק שהוא כלי וב 2.0, לציבור יש כוח רב להתארגן למען קידום אותה מטרה, הם יכולים לארגן התקהלות וירטואלית נגד השלטון הגורמת למחאות, כמו האביב הערבי (גל המהפכות במזרח התיכון וארצות ערב שהוביל להפלת משטרים שלמים) וכמו מחאות יוקר המחייה מחאת הקוטג' ומחאת האוהלים ב2011 בישראל.

השלכות וב 2.0 על כלכלה. וב 2.0 מספק כלי עסקי וצרכני המוני[1]. רוב המדינות המתקדמות אימצו וב 2.0 בכל השכבות של החברה, ישנה תועלת רבה המופקת מהחדרתו לכלכלה. כל חברה ואפילו אם היא חברה קטנה אימצה לעצמה דף פייסבוק שדרכו היא מפרסמת ומשווקת את עצמה בדרך נוחה ואפילו חינמית תוך כדי אינטראקציה עם קהל הצרכנים.

השלכות וב 2.0 על אמצעי תקשורת אחרים. דרך הווב 2.0, המידע מופץ ליותר אנשים מאשר אמצעי תקשורת אחרים. מספר השנים שלקח להגיע ל50 מליון משתמשים: ברדיו 38 שנים, בטלוויזיה 13 שנים, בווב 1.0 (הדור הראשון של האינטרנט) 4 שנים, לעומתן אם לוקחים רק סביבה אחת בווב 2.0 כמו פייסבוק אז בפחות משנה הצטרפו 200 מליון אנשים. חוקרים כמו אשר עידן ציינו [2] שתחנות הטלוויזיה הן היסטוריה. לכן יוצרי התוכניות של הטלוויזיה החלו ליצור תכנים המופצים דרך וב 2.0, אשר מאפשרים תגובות ואינטראקציה עם קהל הצופים, הצפייה בתכנים אלה העלתה את רייטינג של התכניות באופן משמעותי. המון תכניות ניצלו דרך שימוש בטכנולוגיה זו.

השלכות וב 2.0 על החינוך. ד"ר אשר עידן [1] הצביע על כך כי בווב 2.0 התלמידים הם יצרני חומרי הלימוד העיקריים ולא המורים או מערכת החינוך. וב 2.0 יקדם אותנו יותר לקראת וויקי-כיתה. המורה יהיה מנחה ולא מקור הידע העיקרי. ישנם לא מעט כלי וב 2.0 חינמיים וידידותיים למשתמש כמו מעבד התמלילים של גוגל והגיליון האלקטרוני שלה, וכמו יוטיוב והרשתות החברתיות כגון פייסבוק אשר יכולים לתרום לעשייה החינוכית בכל המובנים.

השלכות וב 2.0 על חברה וקשרים חברתיים. וב 2.0 שינה הרבה מאד מהרגליהם הישנים של אנשים, אך המאפיין הכי חשוב בווב 2.0 הוא איך התנהלה התקשורת בין בני אדם. בעידן המודרני אנו יכולים לתקשר באופן מהיר ומיידי בעזרת כלי וב 2.0 כמו רשתות חברתיות. יש שציינו [3] שרשתות החברתיות כמו טוויטר, פייסבוק וכד' גרמו לשינויים רבים, דוגמה לכך היא מחאת הקוטג' ב 2011 אשר התחילה בפייסבוק כמחאה על התייקרות המחיה ובכך התפשטה במהירות לציבור. על פי מחקר של comScore, [4]: המשתמשים הישראלים גולשים בפייסבוק מתוך ביתם יותר מפי שניים מהממוצע העולמי. אינטרנט וזוגיות. העולם נהפך להיות יותר ויותר כפר גלובלי. יש הטוענים [5] שהיום קל יותר להכיר תרבויות חדשות ואנשים חדשים, עד כדי כך שניתן לפתח עימם קשרים ונישואים. הכרויות בעבר היו תלויות מקום מגורים ומקום עבודה, אך כיום קל להכיר בן או בת זוג דרך הרשת ובמיוחד ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם. ופעמים רבות, הדבר הפוך, הרבה זוגות נפרדו בעקבות סכסוכים על רקע היכרויות כאלה.



  1. ^ 1 2 עידן, א. (2007). וב 2.0 בארגון בעידן הגלובאלי
  2. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:Ynet

    פרמטרים [ 6 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

    פרמטרים ריקים [ 5 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
    אשר עידן, רשתות הטלוויזיה הן היסטוריה - העתיד שייך לוויקי-טלוויזיה, באתר ynet, 11 בדצמבר 2006
  3. ^ Danah m. boyd. (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication.
  4. ^ מערכת אנשים ומחשבים, ‏‏מחקר: זמן הגלישה בפייסבוק בישראל – הגבוה ביותר בעולם, באתר "אנשים ומחשבים", 29 בדצמבר 2011
  5. ^ Hitsch G. and Hortacsu, A. and Ariely, D. ( 2010). Matching and Sorting in Online Dating.American Economic Review