נאשוויל (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מועדון הכדורגל נאשוויל
Nashville SC
Nashville SC logo
מידע כללי
שם מלא Nashville Soccer Club
מועדון הכדורגל נאשוויל
תאריך ייסוד 2017
אצטדיון אצטדיון ניסאן, נאשוויל, טנסי
(תכולה: 69,143)
בעלים John R. Ingram עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן אנגליהאנגליה גארי סמית'
ליגה MLS
Nashville SC, Nashville SC, Nashville SC (באנגלית)
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון הכדורגל נאשווילאנגלית: Nashville Soccer Club או Nashville SC) הוא מועדון כדורגל מהעיר נאשוויל, בירת מדינת טנסי, המשתתף בליגת ה-MLS האמריקנית, במסגרת המחוז המערבי של הליגה. המועדון נוסד בשנת 2017 כהרחבה לליגת ה-MLS, והחל משנת 2020 משחקת הקבוצה בליגה האמריקנית הבכירה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז שלהי שנות ה-80, היו בנאשוויל שתי קבוצות כדורגל, אשר שיחקו בליגה החצי-מקצוענית NPSL.[1] הראשונה, נאשוויל מטרוס, התקיימה מאז 1989 ועד 2012 וירש אותה מועדון הכדורגל נאשוויל,[2] מ-2013 ועד 2016. קבוצות אלה, היו קבוצות אוהדים, דוגמת הפועל קטמון או מכבי קביליו יפו.

לאור ההצלחה של קבוצות האוהדים, החליטו מספר אנשי עסקים מקומיים לנסות ולהקים קבוצה מקצוענית, כחלק מה-MLS, במסגרת הרחבת הליגה. באוגוסט 2016, הוגשה ההצעה למנהלת הליגה, ובה גם התחייבות לבניית אצטדיון חדש וייעודי לכדורגל (באנגלית: soccer specific stadium).[3] באוקטובר 2017 נחשפו התוכניות של בניין אצטדיון חדש וחדיש, בעלות של $275 מיליון דולר, תוכנית אשר אושרה על ידי עיריית נאשוויל כחודש לאחר מכן.[4] ב-20 בדצמבר 2017 הכריזה מנהלת ה-MLS באופן רשמי, כי נאשוויל תצטרף לליגה, החל מעונת 2020.

במהלך השנתיים הראשונות של הקבוצה בליגת ה-MLS, היא שיחקה במסגרת המחוז המזרחי של הליגה, אך הצטרפותה של שארלוט לליגה בעונת 2022, כקבוצת ההרחבה ה-18 שלה, הובילה להעברתה של נאשוויל מהמחוז המזרחי של הליגה למערבי.[5]

הישגים ספורטיביים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונת 2020 הייתה קשה לנאשוויל עקב מגפת הקורונה, והפסקת המשחקים בליגה לאחר שני מחזורים בלבד. למרות זאת, לאחר שהעונה שבה לסדרה (על אף שלא במלואה), הקבוצה הצליחה להעפיל לפלייאוף, דבר שאינו שכיח בעונה ראשונה של קבוצה חדשה. בעונת 2021, הקבוצה השתפרה משמעותית, ובעוד בעונת 2020 היא הבטיחה את עלייתה רק במחזור המשחקים האחרון, בעונת 2021 הצליחה הקבוצה להבטיח מקום בפלייאוף, כמה שבועות לפני תום העונה הסדירה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נאשוויל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נחשבת לליגה הרביעית במערכת הליגות של ארצות הברית.
  2. ^ למרות הדמיון בשם, באנגלית "מועדון הכדורגל נאשוויל" נקרא Nashville Football Club ואילו קבוצת ה-MLS משתמשת במונח "soccer" כדי לציין בשמה את השתייכותה לענף הכדורגל.
  3. ^ Tennessee legislature proposes bill to help fund Nashville MLS stadium
  4. ^ Nashville MLS expansion bid gets boost from $275m stadium approval
  5. ^ MLS Announces 2022 Schedule Format & Conference Alignment