נסיכה לבנה (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף נסיכה לבנה)
נסיכה לבנה
The White Princess
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
מבוסס על "הנסיכה הלבנה" מאת פיליפה גרגורי
"קללת המלך" מאת פיליפה גרגורי
סוגה סדרת דרמה, סדרה המבוססת על ספר עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים אמה פרוסט
שרה דולרד
לורן מקלפלין
איימי רוברטס
אליס נאטר
שרה פלפס
בימוי ג'יימי פיין
אלכס קלימנויס
שחקנים ג'ודי קומר
רבקה בנסון
ג'ייקוב קולינס-לוי
קנת קרנהאם
אסי דייוויס
רוסי דה פלמה
ריצ'רד דיליין
אנתוני פלנגן
פטריק גיבסון
קרוליין גודול
איימי מנסון
אדריאן רולינס
וינסנט רייגן
סוקי ווטרהאוס
ג'ואן ויילי
אנדרו ויפ
מישל פיירלי
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8
תוכנית מקור מלכה לבנה
תוכנית המשך הנסיכה הספרדייה
הפקה
מפיק לכלן מקינון
מפיקים בפועל אמה פרוסט
ג'יימי פיין
קולין קלנדר
סקוט האף
מישל באק
חברת הפקה Company Pictures
Playground
הפצה All3Media, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים סט. ג'ון או'רורק
אן סופל
ג'יימי טרוויל
צלמים כריס סיגר
מוזיקה אנדרו לאן
שידור
רשת שידור Starz
רשת שידור בישראל Yes הטלוויזיה בלוויין
תקופת שידור מקורית 16 באפריל 2017 – 4 ביוני 2017
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נסיכה לבנהאנגלית: The White Princess) היא סדרת טלוויזיה היסטורית בריטית-אמריקאית של רשת Starz, המבוססת על הרומן באותו שם משנת 2013 מאת פיליפה גרגורי. במידה מועטה הסדרה מבוססת גם על רומן ההמשך "The King's Curse". "נסיכה לבנה" היא סדרת המשך למיני-סדרה "מלכה לבנה" בהפקת ה-BBC משנת 2013 המבוססת על שלושה רומנים מאת גרגורי.

בסדרה בת שמונה הפרקים מתוארים נישואיהם של הנרי השביעי ואליזבת מיורק, שמסיימת את מלחמות השושנים באיחוד בין בית לנקסטר לבית יורק. אבל הטינה ההדדית וחוסר האמון ביניהם, כמו גם המזימות של אימותיהם, מאיימים לקרוע את קשר הנישואים ואת הממלכה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידים ראשיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקידי משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ניקולס אודסלי – לורד סטריינג'
  • ריס קונה (ילד) ואלברט דה ג'ונג (נער) – אדוארד "טדי" פלנטג'נט, רוזן ווריק, בן דודה של המלכה ואחיה של מגי
  • היידי אילי – הנסיכה ברידג'יט, אחותה של המלכה
  • אליבר המברו – ג'ון דה לה פול, רוזן לינקולן, בנו של דוכס סאפוק
  • רוזי נייטלי – הנסיכה אן, אחותה של המלכה
  • אווה מסטרס – הנסיכה קתרין, אחותה של המלכה
  • רולו סקינר – נד, נער אורוות
  • סוזי טריילינג – אליזבת "אלייזה" דה לה פול, דוכסית סאפוק, דודתה של המלכה מצד אביה
  • גאי ויליאמס – ויליאם סטנלי, אחיו של לורד תומאס
  • איאן באצ'לור – מקסימיליאן הראשון, קיסר האימפריה הרומית הקדושה
  • דוריאן גרובר – פיליפ
  • זאזי הייהרסט – רטי
  • בילי באראטהנסיך ארתור, בנו הבכור של המלך
  • וודי נורמן – הנסיך הארי, בנו השני של המלך
  • פיליפ ארדיטי – רודריגו דה פואבלה, השגריר הספרדי

תפקידי אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק


תאריך שידור מקורי רייטינג
1 1 לישון עם האויב ג'יימי פיין[1] אמה פרוסט[1] 16 באפריל 2017[2] 0.633[3]
אחרי שהביס את ריצ'רד השלישי בקרב בוסוורת' מגיע המלך החדש הנרי טיודור ללונדון. הוא נאלץ לשאת לאישה את אליזבת מיורק, שאותה הוא מתעב בשל פרשת האהבים שלה עם ריצ'רד, כדי לאחד את בית לנקסטר ובית יורק. ליזי אף היא שונאת את הנרי, בייחוד שהוא מתעקש להכניס אותה להריון לפני שיתחתן איתה. ליזי מבינה שיש לה השפעה על הנרי בגלל הריונה, והיא מחליטה להעמיד פנים של רעיה צייתנית, בעודה זוממת נגד בני טיודור יחד עם אמה, המלכה הקודמת אליזבת.
2 2 לב ונפש ג'יימי פיין אמה פרוסט 23 באפריל 2017 0.712[4]
המלך הנרי יוצא לסיור ברחבי הממלכה כדי להצהיר את ריבונותו. אמה של ליזי, אליזבת, שמתכננת ללוות את המלך במסעו, מקוממת בחשאי את תומכי יורק. אבל אמו של הנרי, מרגרט בופורט, גורמת למאסרה בארמון וסטמינסטר. הנרי ניצל מניסיון התנקשות של תומך יורק בשם פרנסיס לאבל, והוא חושד במעורבותה של ליזי. היא מזהה בדבר את מעשי ידי אמה, ומגנה כל כוונה להרוג את הנרי. בהיעדרו זוכה ליזי לאהדת ההמונים כשהיא מוציאה כספים מן האוצר המלכותי כדי לסייע לחולים במחלת ההזעה. על אף שהיא אינה מצליחה לשכנע את הנרי לשחרר את בן דודה הצעיר טדי פלנטג'נט ממצודת לונדון, היא מחזקת את הקשר שביניהם.
3 3 בורגונדי ג'יימי פיין אמה פרוסט 30 באפריל 2017 0.784[5]
ליזי יולדת את הנסיך ארתור ומוצאת מכנה משותף עם הנרי. ג'ספר טיודור מבקר את הדוכסית מרגרט בבורגונדי כדי לכרות איתה ברית. אבל המשא ומתן לשלום נפסק לפתע בשל תאונה שמתרחשת בחצר הדוכסית. בינתיים אמה של ליזי נשלחת לגלות במנזר ברמונדסי.
4 4 העמדת פנים אלכס קלימנוס שרה דולרד ואמה פרוסט 7 במאי 2017 0.845[6]
בעוד שבארמון נערכות תוכניות להשיא את נסיכות יורק לנאמני טיודור, מרגרט דוכסית בורגונדי מגייסת צבא ובראשו ילד בן איכרים שהיא מצהירה שהוא טדי פלנטג'נט. ליזי משכנעת את הנרי לשחרר את טדי האמיתי מהמצודה כדי שיראו שהוא חי במחיצת בני טיודור. מרגרט בופורט, אמו של המלך, מארגנת מהומה בקהל כדי לשלוח את טדי שוב למאסר במצודה, כמי שמאיים על שלטונו של הנרי. הנרי מביס את כוחותיו של המתחזה אבל מגלה חמלה ולא הורג את הילד. על אף שמרגרט מצהירה על כך שאליזבת, אם המלכה, הייתה שותפה לקשר, הנרי מסרב להוציא אותה להורג.
5 5 בוגדים אלכס קלימנוס לורן מקלפלן ואמה פרוסט 14 במאי 2017 0.951[7]
מרגרט מבורגונדי מגייסת תמיכה אירופאית בבחור שלדבריה הוא היורש האמיתי של כתר אנגליה, אחיה של ליזי, ריצ'רד פלנטג'נט דוכס יורק. הנרי שולח את מגי דודניתה של ליזי, כעת ליידי פול, כדי שתוכיח שהנער הוא מתחזה. הנרי וליזי מכריזים על בנם כדוכס יורק, אבל אמה של ליזי קוטעת את הטקס בהצהרה שבנה המלך החוקי של אנגליה חי ונמצא בבורגונדי. על אף שמגי משוכנעת באופן חלקי בזהותו של ריצ'רד, בפני הנרי היא מכריזה עליו כמתחזה. ג'ספר מגלה שמרגרט בופורט, אמו של המלך, הורתה על הריגתם של הנסיכים במצודה והוא זועם על כך. כדי לשמור על סודה מרגרט חונקת אותו למוות כשהוא חולה במיטתו.
6 6 דם אנגלי על אדמה אנגלית אלכס קלימנוס אמה פרוסט ואליס נאטר 21 במאי 2017 0.792[8]
ויליאם סטנלי מוצא להורג על תמיכתו במתחזה פרקין וורבק. הוא זוכה לתמיכה של רוב ממלכות אירופה פרט לספרד, בעיקר אחרי נישואיו לבת האצילים הסקוטית קתרין גורדון. ליזי והנרי נוסעים לספרד כדי למצוא בני ברית, אולם איזבלה הראשונה, מלכת קסטיליה מסרבת לסייע למלך עד שיהרוג את כל הבוגדים. אחרי מותה של המלכה האלמנה אליזבת, מעודדת ליזי את הנרי להילחם במתחזה הטוען לכתר, שבסופו של דבר מוצא מקלט במנזר. אמו של המלך גוררת אותו ללונדון לשיפוטו של הנרי.
7 7 שני מלכים ג'יימי פיין אמה פרוסט 28 במאי 2017 0.722[9]
על אף שוורבק אשתו ובנו הם אסירים של הנרי, הוא מסרב לחזור בו מטענתו. מגי מתחילה לרגל עבור דודתה, מרגרט מבורגונדי. ליזי משוכנעת שוורבק הוא אחיה, אבל יודעת שעצם קיומו מהווה איום על חיי בעלה וילדיה. היא מציתה אש בחדרי הבגדים כדי לאפשר לו לברוח, אבל הוא מסרב.
8 8 קללות ישנות ג'יימי פיין שרה פלפס 4 ביוני 2017 0.868[10]
ליזי מודה בפני הנרי שהיא ואמה הטילו קללה על רוצחי שני אחיה. אם הנרי יהרוג את וורבק, שהיא מאמינה שזהו ריצ'רד, הקללה תיפול על בניהם. ליזי מציעה להוציא להורג אסיר אחר במקומו, אבל לא מצליחה להוליך שולל את מרגרט מבורגונדי. הנרי כמעט חונק את אמו כשהוא מבין שהיא זו שרצחה את הנסיכים במצודה, והטילה קללה על משפחתו. כשהתרמית מתגלה ליזי מבינה שהדרך היחידה להבטיח את קשר הנישואים עם ספרד ואת עתידם של בניה הוא להוציא להורג את אחיה ואת טדי. אמן של המלך מציינת בפני ליזי כמה שהן דומות.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2013 עובדו שלושה רומנים מאת גרגורי, "המלכה הלבנה", "המלכה האדומה" ו"בתו של ממליך המלכים", לסדרת הטלוויזיה "מלכה לבנה".[11] הסדרה שודרה ב-BBC One בממלכה המאוחדת וברשת Starz בארצות הברית. פרייה מייבור גילמה את דמותה של אליזבת מיורק.[11] על אף התכנון המקורי לעונה שנייה של הסדרה הוכרז ב-20 באוגוסט 2013 שה-BBC לא יפיקו עונה נוספת, כנראה בגלל התגובות הפושרות שלהן זכתה.[12]

עם זאת באוקטובר 2013 דווח בעיתון הטלגרף שרשת Starz מתכננת הפקת סדרת המשך בשם "נסיכה לבנה" המבוססת על רומן מאת גרגורי.[13] בינואר 2014 פורסם שהרשת עובדת על הפרויקט עם אמה פרוסט, התסריטאית של "מלכה לבנה".[14] Starz תכננו להפיק את המיני-סדרה ללא שיתוף ה-BBC.[14] באוגוסט 2015 אישרה גרגורי שהעבודה על הפרויקט בעיצומה.[15] בפברואר 2016 הכריזה גרגורי בפייסבוק שיש אישור רשמי להפקת סדרת ההמשך. במאי 2016 אושר שהסדרה תכלול שמונה פרקים.[16][17]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2016 לוהקה ג'ודי קומר לתפקיד הראשי בדמות אליזבת מיורק,[18] ומישל פיירלי לוהקה לתפקיד מרגרט בופרט במאי.[16] ביוני 2016 הכריזה רשת Starz על ליהוקם של אסי דייוויס לתפקיד המלכה האלמנה אליזבת, ג'ייקוב קולינס-לוי לתפקיד הנרי השביעי, סוקי ווטרהאוס לתפקיד ססלי מיורק, רבקה בנסון לתפקיד מרגרט פלנטג'נט וג'ואן ויילי לתפקיד מרגרט דוכסית בורגונדי.[19] שאר הקאסט כלל את קרוליין גודול בתפקיד הדוכסית ססילי, קנת קרנהאם בתפקיד בישוף מורטון, וינסנט רייגן בתפקיד ג'ספר טיודור, וריס קונה בדמות הילד טדי פלנטג'נט.[20]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת "נסיכה לבנה" החלה ביוני 2016.[19][20] אתרי הצילומים כללו את ברדפורד און אייבון,[21] בריסטול,[22] טירת ברקלי, קתדרלת גלוסטר,[23] לאקוק,[24] קתדרלת סולסברי, ובוולס.

ג'יימי פיין שביים שלושה פרקים של "מלכה לבנה" ביים בסדרה זו את הפרקים 1, 2, 3, 7 ו-8. פרוסט היא מפיקה בפועל. לכלן מקינון הוא המפיק יחד עם גרגורי כמפיקה בפועל. קולין קלנדר וסקוט האף שימשו מפיקים בפועל של חברת Playground, ומישל באק בחברת Company Pictures.[22] בתחילת 2017 יצא וידאו קליפ טריילר של הסדרה.[25]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2017 הכריזה רשת Starz על שידור הבכורה של "נסיכה לבנה" ב-16 באפריל 2017.[26]

ב-18 בנובמבר 2017 החל שידור הסדרה בערוץ דרמה בממלכה המאוחדת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "The White Princess – Crew". Starz. נבדק ב-15 במרץ 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "The White Princess – Listings". The Futon Critic. נבדק ב-15 במרץ 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Metcalf, Mitch (18 באפריל 2017). "Updated: Showbuzzdaily's Top 150 Sunday Cable Originals & Network Finals: 4.16.2017". Showbuzz Daily. נבדק ב-18 באפריל 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Metcalf, Mitch (25 באפריל 2017). "Updated: Showbuzzdaily's Top 150 Sunday Cable Originals & Network Finals: 4.23.2017". Showbuzz Daily. נבדק ב-25 באפריל 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Metcalf, Mitch (2 במאי 2017). "Updated: Showbuzdaily's Top 150 Sunday Cable Originals & Network Finals: 4.30.2017". Showbuzz Daily. נבדק ב-2 במאי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Metcalf, Mitch (9 במאי 2017). "Updated: Showbuzdaily's Top 150 Sunday Cable Originals & Network Finals: 5.7.2017". Showbuzz Daily. נבדק ב-9 במאי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Metcalf, Mitch (16 במאי 2017). "Updated: Showbuzdaily's Top 150 Sunday Cable Originals & Network Finals: 5.14.2017". Showbuzz Daily. נבדק ב-16 במאי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Metcalf, Mitch (23 במאי 2017). "Updated: Showbuzdaily's Top 150 Sunday Cable Originals & Network Finals: 5.21.2017". Showbuzz Daily. נבדק ב-23 במאי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Metcalf, Mitch (31 במאי 2017). "Updated: Showbuzdaily's Top 150 Sunday Cable Originals & Network Finals: 5.28.2017". Showbuzz Daily. נבדק ב-31 במאי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Metcalf, Mitch (6 ביוני 2017). "Updated: Showbuzdaily's Top 150 Sunday Cable Originals & Network Finals: 6.4.2017". Showbuzz Daily. נבדק ב-6 ביוני 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ 1 2 "BBC – Media Centre: The White Queen, a new ten-part drama for BBC One". BBC. 31 באוגוסט 2012. אורכב מ-המקור ב-2017-11-24. נבדק ב-6 באוקטובר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Reign over for The White Queen". Belfast Telegraph. נבדק ב-20 באוגוסט 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ אתר למנויים בלבד Tim Walker, ‏The White Queen is to make a comeback, The Telegraph, 17 October 2013
  14. ^ 1 2 Andreeva, Nellie (10 בינואר 2014). "TCA: Starz's Chris Albrecht On 2014 Plans, White Queen Sequel, Magic City Demise". Deadline.com. נבדק ב-8 בדצמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Walker-Arnott, Ellie (10 באוגוסט 2015). "A sequel to The White Queen is definitely in the works". Radio Times. נבדק ב-7 בפברואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ 1 2 Petski, Denise (10 במאי 2016). "Game Of Thrones Michelle Fairley Joins Starz's The White Princess". Deadline.com. נבדק ב-14 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ Bradley, Laura (13 ביוני 2016). "Two More Game of Thrones Actors Just Joined Starz's The White Queen Follow-Up". Vanity Fair. נבדק ב-30 בדצמבר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ Jaafar, Ali (15 באפריל 2016). "Doctor Foster Star Jodie Comer Lands Lead Role In Starz Sequel The White Princess". Deadline.com. נבדק ב-14 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ 1 2 Bradley, Laura (13 ביוני 2016). "Two More Game of Thrones Actors Just Joined Starz's The White Queen Follow-Up". Vanity Fair. נבדק ב-14 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ 1 2 Petski, Denise (13 ביוני 2016). "The White Princess: Essie Davis, Joanne Whalley, More Join Cast". Deadline.com. נבדק ב-14 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  21. ^ "Bradford on Avon is centre stage for filming of White Princess". Wiltshire Times. Newsquest. 3 בספטמבר 2016. נבדק ב-4 בינואר 2016. in the Tithe Barn, near Frome Road, and St Laurence's Church, in Church Street. {{cite web}}: (עזרה)
  22. ^ 1 2 Lesnick, Silas (13 ביוני 2016). "White Princess Miniseries: Production Begins on Starz Show". ComingSoon.net. נבדק ב-14 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  23. ^ Hawkins, John (16 ביוני 2016). "Film friendly cathedral provides setting for another blockbuster". Gloucester Review. Gloucester Review. נבדק ב-4 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  24. ^ "Lacock goes back to 1485 for filming of The White Princess". The Wiltshire Gazette and Herald.
  25. ^ Lesnick, Silas (5 בינואר 2017). "STARZ's The White Princess Teaser Walks the Line". ComingSoon.net. נבדק ב-16 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  26. ^ Petski, Denise. "Starz's The White Princess Sets Premiere Date, Unveils Key Art & Trailer". Deadline.com. נבדק ב-9 בפברואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)