נצי הכסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נצי הכסף
Silverhawks
סוגה מדע בדיוני, סדרת טלוויזיה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים טובין וולף עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים Bob McFadden
Earl Hammond
מגי וילר
Larry Kenney
דאג פרייס עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 65 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה Rankin/Bass Animated Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה האחים וורנר טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Bernard Hoffer עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור סינדיקציית שידור עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 8 בספטמבר 1986 – 5 בדצמבר 1986 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נִצי הכסףאנגלית: SilverHawks) היא סדרת הנפשה אמריקאית שפותחה לטלוויזיה על ידי רנקין / באס הפקות והופצה לשידור על ידי חברת Lorimar-Telepictures בשנת 1986. הסדרה כללה 65 פרקים, שאת ההנפשה עבורם סיפק סטודיו יפני בשם "פסיפיק הנפשה". הסדרה נוצרה כמקבילה בתחום החלל, לסדרת ההנפשה חתולי הרעם שקדמה לה.

בדומה לסדרת חתולי הרעם, הוצאה לאור סדרת ספרי קומיקס של נצי הכסף שפורסמה על ידי מארוול קומיקס תחת שם מסחרי של סטאר קומיקס.

כרגע האחים וורנר, שרכשו את חברת Lorimar-Telepictures בשנת 1989, הם בעלי הזכויות לסדרה.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה ופיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת ההפקות רנקין / באס המשיכו את הצלחת סדרת חתולי הרעם עם סדרה חדשה העוסקת בצוות של גיבורים אנושיים במאה ה-29.

צוות הגיבורים העשויים בחלקם מתכת ובחלקם בשר ודם פעלו על מנת לעצור את הפשע המאורגן בגלקסיית לימבו. בסדרה משתתפים הרבה מהמדובבים שהופיעו לפני כן בחתולי הרעם, בהם נמנים: לארי קני, פיטר ניומן, ארל המונד, דאג פרייס ובוב מקפאדן.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפקד סטארגייזר (השוטר הביוני) מגייס את צוות נצי הכסף, במטרה להגן על היקום מפני החוצן מונסטאר הרשע, שמנהיג את ארגון הפשע בגלקסיית לימבו. כהכנה לכוח המשימה, עברו חברי הצוות התאמות לחיים בחלל, בהן נוספו להם כנפי נץ וגופם הפך בחלקו למתכת.

מונסטאר (אסיר נמלט ממושבת העונשין) ברח מכלאו, במטרה לחזור לעמדת כח ולהשתלט על גלקסיית לימבו. ביציאה לקרב הוא הופך ליצור ענק מצופה שריון שלעזרתו עומד הכוח של כוכב הירח של לימבו. במעשי הנבזות מצטרפים אל מונסטאר חברי ארגון הפשע הבין-כוכבי: יס מן, באזסאו (מסור), ממבו ג'מבו, ווינדהאמר (פטיש רוח), מולקיולר, פני פוקר, הרדוואר (חומרה) ומלודיה .

קוויקסילבר, כשלצידו נץ המתכת "טליהוק", מוביל את צוות נצי הכסף במאבק נגד הרוע. בצוות גם נכללים התאומים אמילי ווויל הארט, הפועלים כטכנאים וגברתנים, להם הוענקו הכינויים: "לב פלדה" ו- "רצון פלדה". זמר הקאנטרי בדרגת סא"ל - קולונל בלו גראס, שמנגן בגיטרה ומטיס את ספינת הצוות - "המיראז'". ואחרון חביב בצוות הוא הצעיר מכוכב הפנטומימאים, ששמו "ילד הנחושת" (בדרך כלל קוראים לו "ילד" או "ינוקא" כקיצור), שהוא גאון מתמטי המדבר בשריקות ובטונים ממוחשבים.

הגוף הביוני של הצוות מכוסה בשריון גוף מלא וצמוד, העשוי ממתכת וחושף רק את הפנים ויד. השריון מצויד במסכת מגן נשלפת, כנפיים נשלפות מתחת לידיים (למעט לבלו גראס), מדחפים במרפקים ונשקי לייזר לאורך הגוף.

בסוף כל פרק ,"ילד הנחושת" נבחן (יחד עם הצופים בבית) על עובדות שונות בתחום החלל והאסטרונומיה על ידי קולונל בלו גראס.

מתוך הבסיס הלווייני, נָמֵל הנצים", הוזנקו נצי הכסף אל הקרב במשך חמישה ימים במהלך השבוע למשך עונה אחת. הסדרה מאוד נקשרה עם "חתולי הרעם" שנוצרה גם היא באותה חברת הפקות, עם אותו סגנון של עלילה ולמעשה אותו צוות מדבב. לדוגמה: למונסטאר הנבל הראשי, היה קול דומה למומ-רה, הנבל הראשי ב-"חתולי הרעם", שגם הוא מדובב על ידי ארל המונד.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיבורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נצי הכסף המקוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • המפקד סטארגייזר (מדובב על ידי בוב מקפאדן) היא דמות של שוטר מבוגר, רוטן וקשוח עם יכולות ביוניות. המפקד עורג לחזור לכדור הארץ בין אם לחופשה ובין אם ליציאה לגמלאות. הוא משמש בעיקר כ"העיניים והאוזניים" של נצי הכסף ושומר עליהם מעודכנים בסיטואציה בה נתקלו. השריון של סטארגייזר עשוי זהב והוא מכסה את הצד השמאלי העליון של ראשו וגופו ואילו עינו השמאלית הוחלפה בעדשה טלסקופית. המפקד מתלבש כשוטר פשוט (חולצה לבנה, עניבה משוחררת, שלייקס, מכנסיים) והוא מלווה על ידי ציפור הנשק "ציפור ערמומית" (Sly-bird). בהרפתקאה הראשונה של נצי הכסף, סטארגייזר מתואר כבעליו הראשוניים של טליהוק, אולם החל מתוכנית הפיילוט והלאה נרתם טליהוק לקוויקסילבר. המפקד סטאראגייזר הוא זה שתפס את מונסטאר כמה שנים לפני כן וכלא אותו.
  • קוויקסילבר (מדובב על ידי פיטר ניומן) - הידוע כג'ונתן קוויק, היה ראש הכח הבין כוכבי "H" וממשיך כמנהיג השטח של נצי הכסף. מלווה אותו נץ קיבורג (אורגניזם קיברנטי) נשק בשם "טליהוק". קוויקסילבר ידוע ברפלקסים המהירים שלו ואף במחשבה המהירה עוד יותר. הוא טקטיקן ואתלט מוכשר. לשריון שלו יש את גוון הכסף הכי בהיר מהשאר.
  • סא"ל בלו גראס (מדובב על ידי לארי קני) - הוא סגנו של קוויקסילבר והטייס הראשי של הצוות. בנוסף להיותו בוקר מכף רגל ועד ראש, הוא אינו יכול לעוף כשאר הצוות (בדומה לסטארגייזר). הוא מטיס את כלי התעבורה של הקבוצה (המיראז') על ידי ממשק מערכת הניווט המתקדמת שאותו כינה בשם "הוט ליקס". מלווה אותו עוף-נשק בצורת גיטרה בשם "סיידמן", בנוסף ללאסו בו הוא אוהב להשתמש. לשריון שלו יש גוון כחול כסף והוא לובש בנדנה אדומה מסביב לצוואר ביחד עם כובע בוקרים.
  • לב פלדה ורצון פלדה (מדובבים על ידי מגי וילר ובוב מקפאדן) - אמילי וויל הארט, אחים תאומים בדרגת סמל שהפכו ללב פלדה ורצון פלדה כאשר הצטרפו לנצי הכסף. הם המכונאים של הצוות. הם שותפים לקשר אמפתי שמתבטא בכך, שברגע שאחד האחים מרגיש משהו, האח השני מרגיש את זה גם. הם חברי הצוות החזקים ביותר ביחידת נצי הכסף מבחינה פיזית והם גם היחידים שהושתל בהם לב מפלדת אל-חלד בזמן הטרנספורמציה לגוף שבחלקו מתכת ובחלקו אמיתי. נשקי הציפור שלהם הם "רייזור" (ללב פלדה) ו"סטרונגהולד" (לרצון פלדה). לשריונות שלהם יש אותו גוון של מתכת כהה.
  • ילד הנחושת - החבר הצעיר ביותר בצוות נצי הכסף והיחידי שאינו בן כדור הארץ. הוא גאון מתמטי מכוכב הפנטומימאים. הוא "מדבר" בשריקות ובטונים המחושבים מתמטית. העור שלו בצבע תכלת, למעט הפנים שהם בצבע לבן (בדומה לפנטומימאי). השריון שלו בצבע נחושת, אך לכנפיו יש מראה כסוף שדומה לשאר חברי הצוות המכונפים. בסוף כל פרק הוא נבחן בכמה שאלות אסטרונומיה על ידי בלו גראס, במטרה להפוך לטייס המיראז' החלופי (בפועל הוא אכן נקרא למלא את נעליו של בלו גראס, אך בתדירות נמוכה). הוא אקרובט טבעי ועל שריונו מולבשים שני דיסקים חדים כתער (דיסק על כל ירך) ,שאותם הוא זורק כמו פריסבי. ציפור הנשק שלו היא "מיידיי".

נצי כסף החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הוטווינג (מדובב על ידי אדולף סיזר בפרקים המוקדמים ובשל מותו ב-1986, דובב בהמשך על ידי דאג פרייס) - "נץ כסף" מוזהב ממוצא אמריקאי-אפריקאי שהתווסף באמצע העונה. הוא קוסם ואמן אשליות מוכשר. הוא מקבל את הכוחות שלו מכוח אנרגיה מיסטי ש"בחר" להעניק לו את הכוחות על מנת להילחם כנגד חוסר צדק. הוא צריך להטעין מחדש את כוחותיו כל 14 שנה, אחרת הוא ימות. בהקשר לכך, רגע אחד בסדרה ששווה להזכיר הוא כאשר זיק "המקור" תחמן את הכוח המיסטי לתת לו את הכוחות ובכך עלול היה המצב להסתיים במותו של הוטווינג. את הוטווינג מלווה ציפור נשק בשם "ג'ירו".
  • פלאשבק - "נץ כסף" בצבע ירוק בעל יכולות נסיעה בזמן. בעתיד הרחוק הוא פוגש את סטארגייזר, המאוד מבוגר, שמספר לו על היום הגורלי בו מתו נצי הכסף. בעקבות זאת מחליט פלאשבק לחזור אחורה בזמן ולהציל את הנצים ממוות, כתוצאה משמש שהתפוצצה. בנוסף הוא גם חוזר אחורה בזמן, כדי לעצור את הרדוור מלהשמיד את נצי הכסף, בזמן מסעה של המיראז' מכדור הארץ בחזרה לנָמֵל הנצים. מזימתו כללה חבלה במיראז', בזמן שנתם של הצוות, שמטרתה הייתה לגרום לטייס האוטומטי של החללית להטיסה ישירות לתוך השמש. ציפור הנשק המלווה את פלאשבק נקראת באקלאש (תגובה נגדית).
  • מונסטרייקר - "נץ כסף" בצבע טורקיז. הוא נע בחלל הרחב על ידי ציקלון חזק שהוא מחולל, באמצעות פרופלורים שמגיחים ממותניו. הוא אמנם שחצן אך הוא צלף מומחה, כפי שניתן לראות כאשר הוא ירה והעיף עט היישר מידו של סטארגייזר, כאשר הם נפגשו לראשונה בפרק "סיירת קרב". ציפור הנשק המלווה אותו היא "טיילספין" (סיבוב זנב).
  • קונדור - בעל ברית וותיק של המפקד סטארגייזר. קונדור מכנה את סטארגייזר "גייז". קונדור עזב את צוות נצי הכסף כדי להפוך לבלש פרטי לפני התחלת הסדרה, אך בסופו של דבר חזר לצוות. במקום כנפיים, יש לו מארז סילון וחלקי גוף קיברנטיים (בדומה לסטארגייזר). קונדור תמיד מדבר בסגנון המפרי בוגרט. ציפור הנשק המלווה אותו היא "ג'ט סטרים" (זרם סילון).

הערה: רק טליהוק הופיע כמעט בכל הפרקים בסדרה. כל שאר "נשקי הציפורים" הופיעו בקומץ של פרקים. בפרק "הנצים הלוחמים", ציפורי הנשק של תאומי הפלדה הוחלפו בטעות בגרסת הצעצועים.

דמויות תומכות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סימור (דובב על ידי פיטר ניומן) - האתנחתא הקומית של הסדרה. סימור הוא נהג מונית חלל שאומר לעיתים קרובות "אתה יודע למה אני מתכוון?" ומדבר במבטא ניו יורקי. ייתכן והדמות היא בהשראת דמות מסרט המדע הבדיוני "נהג מונית חלל" משנת 1950.
  • זיק "המקור" - חברו של סימור. זיק המקור הוא חייזר ירוק דמוי ציפור שלעיתים קרובות מלווה את סימור בנסיעות המונית. משפטי המפתח שלו הם "רוצה לקנות דג?" ומילת קריאה "זיק!".
  • הארי - הוא רובוט שעובד כברמן בפנס. הוא מופיע בהרבה פרקים, בדרך כלל בזמן שהוא מוזג משקאות לימבו ללקוחות הבר.
  • פרופסור כח - הוא דמות שבמסגרת עבודתה, מתפעלת את השמש המלאכותית של לימבו. הוא בעל בריתם של נצי הכסף ומסייע להם רבות. כדוגמת הפרק של "מגבר הענבר".
  • סאנדרס - הוא המושל בכוכב בדלאמה. בדלאמה כוכב בעל דמיון לכדור הארץ.
  • מונוטון - זה המחשב של אוטומטה. הוא שולט בכל הכוכב.
  • גרוד המודיע - הוא מופיע בפרק 32 כאשר הוא מיידע את ארגון הפשע לגבי אבן שאמורה להיות שווה הון תועפות,"אבן המושיע".
  • לורד קאש (לורד מזומן) - הוא אחראי על כוכב "דולר", איפה שיש הרבה כסף לימבו. הוא בעל בריתם של נצי הכסף.
  • גוטבוקס ("בעל דולרים") - ראש האבטחה החדש של כוכב דולר.

נבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מונסטאר (מדובב על ידי ארל המונד) - חייזר עשיר מאוד ואסיר נמלט מכוכב העונשין העשירי, המנהיג ארגון פשע. הוא יצור דמוי-אנוש חתולי ושרירי עם שיער כהה ומפוספס באדום לאורך הגוף, רעמה אדומה בעלת נפח, זקן ורטייה (עם סמל של כוכב שחור) שמכסה את עינו השמאלית. גופו של מונסטאר מתעטף בציפוי שריון ממוסמר כאשר הוא נחשף לקרני כוכב הירח של לימבו, תוך כדי שהוא מדקלם "כוכב ירח של לימבו, תן לי את העוצמה, הכוח והאיום של מונסטאר". במצב הזה, הוא באופן זמני רוכש מחדש את עינו השמאלית עם היכולת לירות את קרן כוכב הארגמן, בעלת ההשפעות ההרסניות, המאפשרת להמם את יריביו. מונסטאר רוכב על דיונון ענק בחלל המכונה "סקיי ראנר" (אצן שמיימי). בנוסף מלווה אותו ציפור נשק בשם "סקיי שאדו (צל שמיים). בינו לבין סטארגייזר עבר "חתול שחור" בשל הקונפליקטים שהיו להם בעבר, שמרחיבים את האיבה אל נצי הכסף .
  • יס-מן (איש ה"כן", מדובב על ידי בוב מקפאדן) - יס-מן הוא יצור חצי אדם חצי נחש. הוא למעשה משרת כולבויניק, עבד וחנפן. כמו ששמו מרמז הוא ידוע לשמצה ככזה שכל הזמן אומר "הו כן, כן בוס". פעם אחת יס-מן נחשף לכוחות של כוכב הירח לצד מונסטאר, אך הוא לא שינה את צורתו. כוכב הירח בעיקר העניק לו אמביציה ויכולות מנטליות מוגברות. זה הוביל לסכסוך בינו לבין הבוס שלו, עד שכוחותיו נמוגו .
  • הרדוואר (חומרה - מדובב על ידי בוב מקפאדן) - יצור מאוד אינטליגנטי, נמוך, מלא ובעל עור סגול בהיר. הוא סוחב תרמיל גב מגודל, שמלא בכלי נשק וציוד בעיצוב עצמי. להרדוואר יש כישרון חד וייחודי להמצאות והוא יכול בצורה שטנית לרקום מכונות יעילות. מונסטאר מחשיב את הרדוואר כמסוכן ביותר מבין משרתיו וזאת בשל כישרונו. נשק הציפור המלווה את הרדוואר היא פראולר (משוטט).
  • מלודיה (מדובבת על ידי מגי וילר) - מוזיקאית עמיתה של בלו גראס ואויבת מושבעת של נצי הכסף. מלודיה בדרך כלל מופיעה בזמן שהיא משוטטת בחלל בלימוזינה, תוך כדי שהיא זורעת הרס במגוון מעשי טרור במטרה ליצור הסחות דעת. מלודיה כמעט תמיד מחזיקה איתה סינתיסייזר מוזיקלי בשם "סאונד סמאשר" (מוחץ הצליל) שיורה תווים מוזיקליים ומשמש כנשק. שגרת הלבוש שלה מורכבת מתחפושת מוגזמת של זמרת רוק: כגון שיער ירוק בשני גוונים, חגורה אדומה עם חיבור לסוללת בטריות (עבור סאונד סמאשר) ומשקפיים בצבע כחול כהה עם מסגרת בצורת תו מוזיקלי אדום (בניגוד לבלו גראס, שלו יש מסגרת משקפיים בצבע כחול). בפרק בשם "החלפה", בזמן שגם מלודיה וגם בלו גראס היו תחת השפעת גז שבאופן זמני הופך אנשים טובים לרעים וההפך. בלו גראס לבש את המשקפיים עם המסגרת האדומה ואילו מלודיה לבשה את המשקפיים עם המסגרת הכחולה. לא מצוין ספציפית עם השינוי בצבע המסגרת היה השפעה נוספת ישירה של הגז או אם הנשקים / כלים היו בעלי אפשרות לשינוי צבע.
  • ווינד האמר (פטיש רוח, מדובב על ידי דאג פרייס) - הוא יצור שרירי דמוי אדם בעל עור כחול בהיר, שיער בלונדיני ארוך ואוזניים גדולות דמויות שדון. מתנהג כטרוריסט סביבתי עם מזלג כוונון ענק שמעניק לו את היכולת לתמרן או ליצור דפוסי מזג אוויר הרסניים.
  • מולקיולר (מדובב על ידי דאג פרייס) - משנה צורה דמוי מולקולה, שצורתו העיקרית היא גוף דמוי אדם המורכב מהרבה ספירות בגוונים שונים של נחושת. הוא אמן המסווה ואיש החיסול המוביל של מונסטאר. מלבד שינוי הצורה, פעם אחת הוא אף הפך לבלתי נראה, על מנת להסתנן לבסיס נצי הכסף. ציפור הנשק המלווה אותו היא וולט-ור (עיוות המילה נשר).
  • ממבו ג'מבו (מדובב על ידי פיטר ניומן) - מינוטאור רובוטי בצבע נחושת שהוא למעשה חיל הרגלים של ארגון הפשע. הוא נעזר ביכולתו "להתנפח", לגדול ולהיות יותר שרירי ובכך להגדיל את כוחו. הוא מדבר בנהמות מתכתיות שמסתמן שעמיתיו מבינים (אולם הוא בדרך כלל מבטא את שמו של מונסטאר כראוי) ומצטייר כבעל יכולות אינטלקטואליות בטווח הנמוך. מתקפת החתימה שלו היא הסתערות על יריבו בארבע רגליים. הוא יריב מושבע של לב פלדה בגלל כוחה ומיומנותה להפיל אותו די בקלות. ציפור הנשק המלווה אותו היא "איירשוק" (שוק אוויר) .
  • פני פוקר (מדובב על ידי לארי קני) - אשף קלפים רובוטי החבר בארגון הפשע של מונסטאר. יש לו מכונות מזל בתור עיניים, מחזיק מטה מעוטר בצורות קלפים והוא לבוש חליפה מהודרת. הוא הבעלים של ספינת החלל המפעילה קזינו מחוץ לגבול מרחק "שנת אור", שהיה הגבול שבסמכות השיפוט של נצי הכסף. הוא תמיד מחייב את מונסטאר מיליארדים עבור רעיונות חדשניים בעלי תושייה, כנגד נצי הכסף .
  • טיימסטופר (עוצר הזמן, מדובב על ידי לארי קני) - עבריין שחצן, ילדותי וניקטופוב. על חזהו מורכב מכשיר, בעל יכולת להשעות כל תנועה ואנרגיה קינטית סביבו למשך דקה. הוא באופן תדיר עובד בשירותו של מונסטאר אבל אין לו נקיפות מצפון לעמוד בדרכו במידה והוא אינו מקבל תשלום עבור העבודה לה נתבקש. סביר להניח שהניקטופוביה ממנה סובל קיימת בשל העובדה שמכשיר החזה שלו מונע על ידי אור (בחושך קיימת תחושת פחד וחוסר אונים בשל אי היכולת להפעיל את המכשיר).
  • באזסאו (מסור חשמלי) - מכונת מלחמה קיברנטית (ובעלת מודעות עצמאית) בגוון נחושת בהיר, עם להבים עגולים חדים כתער לאורך גופו, אותם הוא יכול לשגר כנשק. הוא מדבר בקול מתכתי צורמני. ציפור הנשק המלווה אותו היא שרדטור (קורע לגזרים).
  • זירו גנב הזכרונות - דמות מפוקפקת עם אף ארוך, שגונבת ומקליטה זיכרונות על קלטות, בעזרת מכשיר דמוי מלמד הבקר. זירו עשה עסקים עם כנופייתו של מונסטאר רק במידה וההזדמנות התאימה לו. אמנם הוא יכל לגנוב זכרונות, אך הוא לא יכל להשתמש בידע של קורבנותיו.
  • סמיילי- הוא רובוט מתאגרף חנוט (עטוף כמומיה), שמוחזר לחיים על ידי פני פוקר ונשלט על ידי שלט רחוק. פני פוקר ומונסטאר מנחים אותו בתוכניתם הזדונית. סמיילי הוא אלוף במשקל כבד בתחרויות האיגרוף של לימבו. בקזינו של ספינת החלל, סמיילי מביס בקלות את ממבו ג'מבו השור וגם את באזסאו. בעבר הוא נבלם על ידי המפקד סטארגייזר וגם כעת הוא לא יריב ראוי כנגד נצי הכסף .
  • צייד הראשים - מפלצת שרירית עם אוזניים גבוהות ומחודדות ופרצוף שמזכיר כלב בולדוג. על ראשו יש לייזר נוצץ ובחגורתו כוכב אדום. הוא נכלא על ידי סטארגייזר למשך 200 שנה, אבל ברח פעמיים מכוכב העונשין העשירי (פעם אחת הוברח על ידי מונסטאר בפרק 22 ובפעם השנייה ברח בזכות עצמו בפרק 45). ביכולתו לספוג אנרגיה שמכוונת ישירות אליו ולהשתמש בה כדי לשמור על צורתו או כדי להגדיל את ממדיו ולהתחזק בכוחו. ניתן להביסו רק על ידי מטול אנרגיה סולארית שיש למפקד סטארגייזר. הוא מאוד חזק ומסוכן, כשם שהוא הביס בקלות את כל נצי הכסף המקוריים פעמיים. הוא נבלם על ידי המפקד סטארגייזר ועל ידי "נץ הכסף" החדש והמוזהב, הוטווינג.

פורעי חוק מפנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הם מופיעים בהרבה פרקים והם חברותיים כלפי מלודיה ופני פוקר, אולם הם בדרך כלל נבגדים על ידי משרתיו של מונסטאר .

  • שודד החלל - הוא רוב הזמן נמצא בפנס, משחק קלפים עם שני חבריו, ריינו וציקלופ.
  • ריינו - מוטציה דמוית קרנף שמבלה את רוב זמנה בפנס במשחק קלפים עם שודד החלל וציקלופ.
  • ציקלופ - יצור בעל עין אחת וגוף בלון שהוא מאוד חלש. ניתן להבחין בכך שכאשר הוא נורה - הוא החל להתעופף לכל עבר ולאבד אוויר, ממש כמו בלון. גם הוא מבלה את רוב זמנו בפנס, משחק קלפים עם שודד החלל וריינו .

מהדורות ה-DVD[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתאריך 2008/14/10 וורנר וידאו ביתי הפיצה את הכֶּרֶךְ הראשון של נצי הכסף על DVD, באזור צפייה 1 בפעם הראשונה אי פעם. הסט מורכב מארבעה דיסקים בהם מופיעים 32 הפרקים הראשונים של הסדרה.

בתאריך 2011/04/10 האחים וורנר הפיצו את הכֶּרֶךְ השני של נצי הכסף על DVD באזור צפייה 1 דרך אוסף הארכיב של וורנר. זוהי הוצאה ע"פ ביקוש לייצור (MOD) שזמינה דרך החנות המקוונת של וורנר ו- Amazon.com בלבד. הסט מורכב מארבעה דיסקים בהם מופיעים 33 הפרקים הנותרים של הסדרה.

רשימת הפרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. סיפור המקורות 08/09/1986
  2. המסע ללימבו 09/09/1986
  3. זולל הכוכבים 10/09/1986
  4. הצילו את השמש 11/09/1986
  5. עצרו את עוצר הזמן 12/09/1986
  6. ציפור שחורה 15/09/1986
  7. החדר האחורי 16/09/1986
  8. האיום של דריט 17/09/1986
  9. צל שמיים 18/09/1986
  10. משיכה מגנטית 19/09/1986
  11. מגן זהב 22/09/1986
  12. זירו גנב הזיכרונות 23/09/1986
  13. משימה שגרתית 24/09/1986
  14. המלכודת של הרדוור, חלק 1 25/09/1986
  15. המלכודת של הרדוור, חלק 2 26/09/1986
  16. מרוץ נגד הזמן 29/09/1986
  17. מבצע הכפור הגדול 30/09/1986
  18. ספינת הרפאים 01/10/1986
  19. מרוץ הגלקסיה הגדול02/10/1986
  20. מסך האשליה 03/10/1986
  21. הוטווינג מגיע ללימבו 06/10/1986
  22. צייד הראשים 07/10/1986
  23. הגמגום של זיק 08/10/1986
  24. הנצים הלוחמים 09/10/1986
  25. הגיבור העריק 10/10/1986
  26. אחד על אחד 13/10/1986
  27. מספיק! להיות בחור נחמד 14/10/1986
  28. המוזיקה של הסְפֶרות 15/10/1986
  29. בהלת הזהב בלימבו 16/10/1986
  30. הספירה לאחור לאפס 17/10/1986
  31. מגבר הענבר 20/10/1986
  32. אבן המושיע 21/10/1986
  33. סמיילי 22/10/1986
  34. " גוטבוקס" 23/10/1986
  35. שירת הסירנה של מלודיה 24/10/1986
  36. טלי הוק חוזר 27/10/1986
  37. במסווה 28/10/1986
  38. עין הנצח 29/10/1986
  39. חלק מהאקשן 30/10/1986
  40. פלאשבק 31/10/1986
  41. ציפורי על 03/11/1986
  42. הדלת הכחולה 04/11/1986
  43. הכוכב של בדלאמה 05/11/1986
  44. אמן האשליות 06/11/1986
  45. צייד הראשים חוזר 07/11/1986
  46. המרדף 10/11/1986
  47. החלפה 11/11/1986
  48. כלב חצר הגרוטאות 12/11/1986
  49. חלון בזמן 13/11/1986
  50. מלחמת כנופיות, חלק 1 14/11/1986
  51. מלחמת כנופיות, חלק 2 17/11/1986
  52. התקפת פתע, חלק 1 18/11/1986
  53. התקפת פתע, חלק 2 19/11/1986
  54. כוכב ירח 20/11/1986
  55. נעץ היהלום 21/11/1986
  56. שחיקה 24/11/1986
  57. סיירת קרב 25/11/1986
  58. עולם קטן 26/11/1986
  59. התאמה 27/11/1986
  60. הכשרתו של סטארגייזר 28/11/1986
  61. המשמיד הבלתי נראה 01/12/1986
  62. כך חזק יותר הם נופלים 02/12/1986
  63. הדוד ראטלר 03/12/1986
  64. כוחו של זיק 04/12/1986
  65. מפגן אווירי 05/12/1986

הפקות המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בובות גיבורי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוסף דמויות בובות הפעולה של נצי הכסף התבסס על סדרת ההנפשה ויוצר על ידי חברת קנר. האוסף שוחרר לראשונה בשנת 1987. חברת LJN, שיצרה את דמויות גיבורי הפעולה של חתולי הרעם, הייתה אמורה במקור לייצר גם את אוסף דמויות גיבורי הפעולה של נצי הכסף אך ויתרה על הפרויקט ברגע האחרון. בסדרת הייצור הראשונה, כל דמות נארזה בתוספת של ציפור נשק והייתה לה פעולה מובנית מסוג כלשהו. סדרת הייצור השנייה הייתה פחות זמינה מהראשונה ובעיקר הדמות של אולטרה סוניק קוויקסילבר. שהייתה הכי קשה להשגה. הדמויות של מונסטאר עם עדשת הלייזר, ילד הנחושת עם דיסקי החיתוך ורכב המירוץ מנחושת לא יוצרו, אך הוצגו בקטלוג הצעצועים של חברת קנר בשנת 1988. נָמֵל הנצים גם לא יוצר בשל עלויות הייצור הגבוהות. כך שלדמויות רבות מהסדרה לא יוצרו מעולם בובות פעולה, לרבות מלודיה ופני פוקר.

מרכולת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר אביזרים נוספים של מרכולת נצי הכסף שוחררו בשנות השמונים: בהם משחק לוח, פאזל וקלמר פלסטיק לעפרונות עם ריצ'רץ מתכת שבצידו הופיעו הדמויות הראשיות. יוצרו גם סט פיג'מות שכללו מדפי כנף מתחת לידיים, כדי שהלובשים יהיו דומים לדמויות בזמן לבוש הפיג'מה .

חתולי הרעם (2011)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2011 בהפקה מחודשת של חתולי הרעם, מונסטאר הופיע בקצרה בפרק שנקרא "מורשת". הוא נראה על מסך בגשר הפיקוד של ספינתו של מומרא.

אזכורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. " נצי הכסף: מגבר הענבר - סיכום הפרק ". TV.com. שודר 20/10/86 אוחזר ב 10/12/2011 .
  2. ." נצי הכסף :ספירה לאחור לאפס - סיכום הפרק" TV.com. שודר 17/10/86 אוחזר ב 10/12/2011 .
  3. " נצי הכסף : אבן המושיע - סיכום הפרק" TV.com. שודר 21/10/86 אוחזר ב 10/12/2011 .
  4. ." נצי הכסף : גוטבוקס - סיכום הפרק " TV.com. שודר 23/10/86 אוחזר ב 10/12/2011
  5. "נצי הכסף: הודעה רשמית לעיתונות לגבי סט DVD עונה 1 כרך 1 " .
  6. "נצי הכסף - עדכון יציאה לכרך 2 ,סט 4 DVD : תאריך, עלות, עיצוב סופי וקישור הזמנה מוקדמת "
  7. " נצי הכסף (מארבל ספר קומיקס) שבע הוצאות לאור " Comicvine.com.
  8. " נצי הכסף " במאגר הקומיקס הגדול.
  9. " כותב חתולי הרעם, סטיב פרי, נרצח " Sci Fi Online . אוחזר 08/04/2011
  10. " בלעדי : סרטון קצר מחתולי הרעם מפרק 7 'מורשת' מגלה את נצי הכסף וכרישי הנמר! " MTV.com אוחזר 31/08/2011 .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]