סטיב קופר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיב קופר
Steve Cowper
סטיב קופר, 1990
סטיב קופר, 1990
לידה 21 באוגוסט 1938 (בן 85)
פיטרסבורג, וירג'יניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא סטיבן קמברלנג קופר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הדמוקרטית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג מישל מרגרט סטיוארט עריכת הנתון בוויקינתונים
מושל אלסקה ה־6
1 בדצמבר 19863 בדצמבר 1990
(4 שנים)
סגן מושל אלסקה סטיב מק'אלפין
חבר בית הנבחרים של אלסקה מטעם מחוז הבחירה ה-20
20 בינואר 197514 בינואר 1979
(4 שנים)
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיבן קמברלנג קופר ב(אנגלית: Stephen Cambreleng Cowper;‏ ‏נולד ב־21 באוגוסט 1938) הוא פוליטיקאי אמריקאי מאלסקה, איש המפלגה הדמוקרטית, שכיהן כמושל אלסקה השישי בשנים 19861990. הוא היה מושל המדינה במהלך אסון הנפט של אקסון ואלדז ב-1989.

כיום קופר הוא המנהל הכללי של חברת סטיב קופר ושות' (Steve Cowper & Associates). הוא גם שימש כחבר במועצות המנהלים של מספר חברות אנרגיה בארצות הברית ובקנדה. מתגורר כיום באוסטין, טקסס.

קופר נולד בפיטרסבורג, וירג'יניה. הוא ניהל קריירה מגוונת לפני שנכנס לפוליטיקה, כולל כעורך דין למשפט ימי, עיתונאי עצמאי באסיה, ועוזר התובע המחוזי. ב-1974 הוא נבחר לבית הנבחרים של אלסקה, ושירת בו שתי תקופת כהונה לפני שהפסיד בהתמודדות על מועמדות למשרת המושל ב-1982. ב-1986 עלה בידו להיבחר כמושל, ובתפקידו זה הוא קידם את הנהגתו מחדש של מס ההכנסה באלסקה ואת הרחבת היוזמות החינוכיות.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטיב קופר נולד בפיטרסבורג, וירג'יניה כבנם של סטפני (לבית סמית') ומריון קופר, וגדל בקינסטון, קרוליינה הצפונית. הוא קיבל תואר בוגר אוניברסיטה ותואר במשפטים מאוניברסיטת קרוליינה הצפונית בצ'אפל היל, ולאחר ששירת בפיקוד הרפואה של צבא ארצות הברית ובכוחות המילואים שלו, הוא עבד כעורך דין בתחום המשפט הימי בנורפוק, וירג'יניה במשך שלוש שנים. ב-1968 עבר קופר לפיירבנקס, אלסקה, שם הוא שימש כעוזר פרקליט המחוז של אלסקה הכפרית ופיירבנקס.

ב-1970 יצא קופר לווייטנאם ועבד כעיתונאי עצמאי בכל רחבי אסיה. בשובו לאלסקה, הוא כתב טור פוליטי עבור העיתון Fairbanks Daily News-Miner, לימד קורס בקולג' על קרקעות אלסקה, היה שותף בעסק לתעבורה אווירית, ועבד כצולל עבור צוות המחקר הימי של אוניברסיטת אלסקה.

קריירה פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1974 נבחר קופר לבית הנבחרים של אלסקה, בו הוא כיהן שתי תקופות כהונה. במהלך תקופת כהונתו זו, הוא שימש כיושב ראש ועדת הכספים של הבית בשנים 19771978, כיושב ראש מועצת ההיגוי לקרקעות אלסקה בשנת 1978, כחבר בוועדת הקיום בשנים 1977 - 1978, וכחבר בוועדה המייעצת של אלסקה לענייני החוק הימי ב-1978. ב-1982 התמודד קופר בבחירות על משרת מושל אלסקה, אך נוצח בהפרש קטן בהתמודדות על מועמדות המפלגה הדמוקרטית על ידי ביל שפילד, שניצח ונבחר כמושל.

מושל אלסקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1986 התמודד קופר שוב על משרת מושל אלסקה, אז הוא הביס בבחירות המקדימות את שפילד, ובבחירות הכלליות ניצח את מועמדת המפלגה הרפובליקנית, חברת הסנאט המדינתי, ארליס סטורגולבסקי ואת מועמד מפלגת העצמאות של אלסקה ג'ו ווגלר.

מרגע שהושבע לכהונתו, החל קופר לקדם את החזרת מס ההכנסה באלסקה כדי לסייע לחיסול הגרעון של מיליארד הדולר בתקציב המדינה. הצעה זו נתקלה בהתנגדות עזה. הוא קידם את הרחבתה של תוכנית הלימודים הבינלאומית של אוניברסיטת אלסקה, קיווה להקים מרכז סחר בינלאומי, ושם דגש על לימוד שפות ותרבויות זרות בבתי הספר של המדינה. בראשית 1989 הוא הכריז על כוונתו שלא להתמודד בבחירות לתקופת כהונה שנייה ב-1990, הכרזה שהפתיעה רבים.

לאחר כהונתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר תום כהונתו כמושל, שימש קופר ב-1991 כעמית אורח ברשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי, והיה יושב ראש שותף בוועידת מפעלי הדיג בטבעת הפסיפית ב-1994 ו-1997.

מאז 1991 משמש קופר כמנהל הכללי של חברת סטיב קופר ושות', קבוצת ייעוץ לחברות ולממשלות בסוגיות הקשורות לאנרגיה. הוא גם שימש כחבר מועצות המנהלים של חברות אנרגיה רבות בארצות הברית ובקנדה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטיב קופר בוויקישיתוף