סיפור שמתחיל בלוויה של נחש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיפור שמתחיל בלוויה של נחש
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הספר "סיפור שמתחיל בלוויה של נחש" של רונית מטלון
בימוי דינה צבי-ריקליס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מרק רוזנבאום, כתריאל שחורי
תסריט אבי מוגרבי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה רחל יגיל, ענת לוברסקי
שחקנים ראשיים משה איבגי
ריטה שוקרון
לבנה פינקלשטיין
אפרת אביב
נסים סוסי
מאיה דה פריז
תומר אבן
מוזיקה שם טוב לוי
צילום דני שניאור
מדינה ישראלישראל ישראל
חברת הפקה אולפני הרצליה
הקרנת בכורה 1994
משך הקרנה 85 דקות
שפת הסרט עברית
הכנסות 5,000 צופים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיפור שמתחיל בלוויה של נחש הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 1994 בבימויה של דינה צבי ריקליס המבוסס על ספר נוער בשם זה מאת רונית מטלון.

העלילה מספרת על שני ילדים החיים עם אמם ויוצאים לחפש את אביהם שמתקשה להסתגל לארץ, ומפליג בחלומותיו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת חזן גרה במושב שבו כולם מכירים את כולם. האב רובר (משה איבגי) המכונה מסיה רובר, האם מרים (ריטה שוקרון) הבן בנימין (נסים סוסי) ואחותו הקטנה מרגלית (אפרת אביב). לידם גרה האמא של מרים, מאדאם ראשל (לבנה פינקלשטיין). מרגלית מתארת לבת דודתה נתניה על מה שקרה להם בקיץ האחרון.

הסיפור מתחיל כשבנימין הציל ילד מהכשת נחש והרג את הנחש. כל הכפר מקיים הלוויה לנחש והם קוברים אותו כאשר מסייה רובר משבח את בנו האמיץ לעיני כולם.

רובר נעדר מהבית לתקופות ממושכות ומספר למשפחה כי הוא עושה עסקים ברחבי העולם הוא מראה לבנימין פנקס ובו שרטוטים של המצאות שלו שלא הגיעו לשלב מימוש. לאחר לווית הנחש הוא שוב אורז מזוודה ואומר כי הוא נוסע לעסקים בפריז וכי יגיע לבר המצווה שלו.

בנימין מתכונן לבר המצווה, מוזמנים אורחים אך מגיע מכתב מרובר שאומר שאינו יכול להגיע לחגיגה. זה פוגע קשות בבנימין, הוא דורש לבטל את החגיגה, מתפרע בבית הספר, קופץ מבריכת המים כדי להראות שהוא אמיץ ומסולק מבית הספר. מרים אמו רוצה לשלוח אותו לפנימיה בגבעת ברנר אך הוא מסרב.

מרים נפגשת עם אדון סמואל (אבנר חזקיהו) שמספר לה להפתעתה כי פגש את רובר בתל אביב. היא מספרת למאדאם ראשל כי היא תתקשר למתווך אלגרנטי בתל אביב שיודע היכן נמצא רובר.

בינתיים נעלמת הכלבה שלהם טובית. מסתבר שהילדים של השכנה שלהם הכניסו אותה לשק והעבירו אותה לטוני הדייג (גבי שושן) בשוק הכרמל.

בנימין מחליט לנסוע לתל אביב עם אחותו מרגלית והם מצרפים גם את שרה (מאיה דה פריז) ונסים (תומר אבן). הם משוטטים בשוק הכרמל ומוצאים את טוני אך מסתבר שהוא מסר את הכלבה לבנו והיא ברחה. הארנק של בנימין נגנב והם מסתובבים בלילה ומגיעים לקרקס נודד בשם פיקולינה. מנהל הקרקס (סימון רוזנפלד) עורך לכבודם מופע קצר.

למחרת הם מגיעים למשרדו של אלגרנטי והוא מוסר להם את כתבתו של רובר. הם מוצאים אותו במצב מוזנח בדירת חדר מלוכלכת ולא מסודרת. רובר מופתע ומתבייש במצבו אך מתאושש ומזמין אותם לארוחה במסעדה של מר "חתולה" (ראובן דיין), מבטיח לו שישלם לו בהקדם ועוד סוחט ממנו הלוואה למונית שתיקח אותם למושב.

לבסוף מחזיר רובר את הילדים למושב ונפרד מהם. למחרת נפרד בנימין ממשפחתו וחבריו ועולה על אוטובוס לפנימייה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
משה איבגי אבא, מסייה רובר
ריטה שוקרון אמא, מרים
לבנה פינקלשטיין סבתא, מאדאם ראשל
אפרת אביב מרגלית
נסים סוסי בנימין
מאיה דה פריז שרה
תומר אבן נסים
יגאל עדיקא שמעון
גבי שושן טוני הדייג
אבנר חזקיהו אדון סמואל
ראובן דיין "חתולה", בעל מסעדה
רזיה ישראלי גב' אלגרנטי
סימון רוזנפלד מנהל קרקס

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]