סרטים מהספרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סרטים מהספרים היא סדרת קלטות וידאו ו-DVD שהופצה על ידי קלסיקלטת מספטמבר 1992. הסדרה הכילה סרטי ילדים המבוססים על ספרי ילדים.

בספטמבר 1992 יצאה קלטת הווידאו "מעשה בחמישה בלונים" המבוססת על שלושה סיפוריה של מרים רות ("מעשה בחמישה בלונים", "הבית של יעל" ו"תירס חם") ולאחר מכן באותו חודש ואותה שנה יצאה הקלטת "איתמר מטייל על קירות" המבוססת על סיפוריו של דויד גרוסמן מסדרת ספריו "סיפורי איתמר" ("איתמר מטייל על קירות", "איתמר וכובע הקסמים השחור" ו"איתמר צייד החלומות"). שתי הקלטות הופקו על ידי אולפני הבירה ירושלים ורחל ארגמן ים בע"מ (באותה תקופה עם השם "ים הפקות"), חברה של רחל שיין ארגמן.

בשנת 1995 יצאה הקלטת "בוא אלי פרפר נחמד" המבוססת על שירי הילדים מאת פניה ברגשטיין (מתוך הספרים "בוא אלי פרפר נחמד" ו"נסע אל השדה", וגם הסיפור "ויהי ערב"), בהפקת רחל ארגמן ים בע"מ (רחל שיין ארגמן) והוצאת הקיבוץ המאוחד, ארגמן אף הלחינה עבור הקלטת את השיר "בובתי". לאחר מכן באותה שנה בערך יצאו הקלטות "אבא עושה בושות" ו"גומות החן של זוהר", גם קלטות אלו הופקו על ידי רחל שיין ארגמן.

משנת 2000 עד 2002 יצאה סדרת קלטות הווידאו המכילות אוספים של סיפורי ילדים שהופצו בקלטות הווידאו של קלסיקלטת. בשנת 2002 יצאה קלטת הווידאו האחרונה הנושאת את שם הסדרה (הסדרה אף קיבלה בקלטת זו גם שיר פתיחה חדש שנכתב על ידי ציפי שחרור והולחן על ידי מירון מינסטר) ביחד עם הסיפורים "שמוליקיפוד" (הקלטת נשאה גם את שמה הראשי), "הצב של אורן" ו"הלו, הלו, אבא". עם זאת נוספו גם שירי הילדים "הקיפוד" (אחרי הסיפור "שמוליקיפוד"), "הטיול הקטן" (אחרי הסיפור "הצב של אורן") ו"אבא שלי".(אחרי הסיפור "הלו, הלו, אבא").

החל מינואר 2003 קלסיקלטת החלה להפיץ את קלטות הסדרה בתקליטורי DVD ואף גם במארזים של קלטות הסדרה, יחד עם גרסאות ה-DVD לקלטות הווידאו שלא הופיעו בסדרה זו (אליעזר והגזר, כספיון, הזחל הרעב, טרופותי, הפיל שרצה להיות הכי ועוד.).