לדלג לתוכן

עומר בן יעקב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

עומר בן יעקב הוא עיתונאי תחקירים ישראלי, חוקר רשת וטכנולוגיה, וכתב הסייבר והדיסאינפורמציה של עיתון "הארץ" ו"העין השביעית".[1] רבים מתחקיריו עוסקים במפגש בין טכנולוגיה לפוליטיקה, ובחשיפת פעילות של ממשלות ומארגנים[דרושה הבהרה] שמנסים להשפיע על דעת הקהל.[2]

בן יעקב נולד בניו יורק וגדל בתל אביב. בעל תואר אקדמי במדעי המחשב וסוציולוגיה של המדע. עבד בן יעקב במספר עיתונים וכתבי עת, בעיקר בנושאי טכנולוגיה וחברה.

תחקירים בולטים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן יעקב השתתף במספר תחקירים בינלאומיים זוכי פרסים, ביניהם:

  • תחקיר על תוכנת פגסוס - תחקיר מקיף על תוכנת הריגול פגסוס, שפותחה על ידי חברת NSO הישראלית, תחקיר שהעלה שאלות קשות בנוגע לאתיקה של תעשיית הסייבר הישראלית והשפעתה על הדמוקרטיה.
  • צוות חורחה - תחקיר שחשף את פעילותה של רשת של ישראלים שניסו לשבש מערכות בחירות ברחבי העולם באמצעות שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות. התחקיר הציג איומים הגלומים במניפולציה של דעת הקהל באמצעות כלים דיגיטליים.

תחומי עניין ומחקר

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף לעבודתו העיתונאית, בן יעקב הוא גם חוקר ויקיפדיה וסוציולוגיה של המדע. הוא מפרסם מאמרים אקדמיים ומנחה פודקאסט העוסק בנושאים הקשורים לטכנולוגיה, דיסאינפורמציה ופוליטיקה. תחומי העניין המרכזיים שלו כוללים:

בן יעקב משמש כמרצה, בנושאים הקשורים לטכנולוגיה, דיסאינפורמציה ופוליטיקה. כן עובד כחוקר במכון ה-LPI בפריז, בתחום הסוציולוגיה של המדע, ומתמקד בחקר ויקיפדיה ותהליכים חברתיים ופוליטיים. לבן יעקב פודקאסט "זו דעתי על כל פנים", אותו הוא מעביר יחד עם אשתו, מיכל צורן.

בן יעקב נשוי ואב לילד.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]