עידן הקרח (זיכיון)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף עידן הקרח (סדרה))
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
עידן הקרח
בימוי כריס וודג'
קרלוס סלדנה
מייק טורמייר
סטיב מרטינו
מייק ת'ארמלר
הופק בידי Blue Sky Studios
פוקס המאה ה-20
מדבבים ריי רומנו (Manny)
ג'ון לגוויזאמו (סיד)
קווין לטיפה
כריס וודג'
דניס לירי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה דייוויד ניומן, ג'ון פאוול, ג'ון דבני עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה בלו סקיי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2002 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $3,208,986,563
סרטים בסדרה עידן הקרח
עידן הקרח 2: נמסים מצחוק
עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים
עידן הקרח 4: יבשת בתנועה
עידן הקרח: מסלול התנגשות
עידן הקרח: הרפתקאות באק ויילד
www.iceagemovies.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עידן הקרחאנגלית: Ice Age) הוא זיכיון אנימציה של חברת פוקס המאה ה-20 המופק על ידי חטיבת האנימציה של החברה Blue Sky Studios. הזיכיון מורכב מששת סרטי האנימציה עידן הקרח (2002), עידן הקרח 2: נמסים מצחוק (2006), עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים (2009), עידן הקרח 4: יבשת בתנועה (2012), עידן הקרח: מסלול התנגשות (2016) ועידן הקרח: הרפתקאות באק ויילד (2022). הסדרה עוקבת אחר עדר יונקים הנמצאים בתקופת האבן הקדומה בעידן הקרח ובעיקר אחרי הממותה מני, עצלן הקרקע סיד והטיגריס שנחרבי דייגו שמתחברים ללהקה אחת.

תקציב כל ארבעת הסרטים עומד על $324,000,000 והכנסות כל הסרטים עומדות על 3,200,000,000 מה שהופך את הזיכיון ל-11 המרוויח בכל הזמנים והזיכיון ה-4 באנימציה המרוויח בכל הזמנים (אחרי "גנוב על הירח", "שרק" ו"צעצוע של סיפור").

סרטי הזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עידן הקרח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עידן הקרח (סרט)

עידן הקרח הוא הסרט הראשון בסדרה אשר יצא בשנת 2002, הסרט עוקב אחרי מנפרד (מני), ממותה עצבנית אשר חיה לבדה והולכת לכיוון השני לעומת שאר החיות הנודדות דרומה. בהמשך הוא מציל את סיד העצלן סיד משני ברונתותריומים עצבניים והם מתחילים להתיידד, בניגוד לרצונו של מני. בינתיים הנמר השן חרבי דייגו ולהקת הנמרים שלו מנסים לצוד את בנו של מנהיג קבוצת האנשים שהרגו נמרים, אך החטיפה נכשלת והתינוק מגיע עם אמו לעבר אגם בו מני וסיד נמצאים וסיד מחליט להחזיר אותו לאנשים שנדדו למעבר בין הקרחונים. דייגו מתחבר אליהם כדי לגנוב מהם את התינוק ומתכנן להרוג את מני וסיד עם להקתו. בהמשך דייגו מתחרט על התנהגותו ומנסה למנוע מהלהקה שלו להרוג את מני, אך נפצע בקרב מול מנהיג הלהקה סוטו שנהרג בקרב מול מני. לבסוף התינוק מוחזר לידי האנשים ודייגו מתאושש.

לעלילה מצטרף יונק קדום דמוי-סנאי בשם סקראט המנסה לקבור בלוט אך ללא הצלחה. בניסיונו לקבור את הבלוט הוא גורם לרעידות השוברות את הקרחונים.

עידן הקרח 2: נמסים מצחוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עידן הקרח 2: נמסים מצחוק

סרט ההמשך השני בסדרה שיצא לאקרנים בשנת 2006, ממשיך לעקוב אחר שלושת החברים המצויים בעמק נופש נמוך המכוסה בקרחונים. הקבוצה מגלה שמלמעלה לעמק ישנה המסה של מימי קרחונים העומדים לשטוף את העמק ודבריהם מאוששים בידי הנשר העצום לון הבודד המייעץ להם לברוח לקצה שבו ישנה סירה ענקית. המים הנמסים מתחילים לשטוף את האדמה וישנם 2 זוחלים ימיים טורפים בתוך המים. כל החיות ממהרות לשמה ובינתיים כולם מציקים למני שהוא הממותה האחרונה בעולם, אך הוא מסרב לקבל את זה. אך בהמשך הוא פוגש בממותה אלי הבטוחה שהיא אופוסומית ולשני אחיה המאומצים והשובבים קראש ואדי והם מצטרפים לחבורה. בסופו של דבר אלי מבינה שהיא ממותה אך מפחדת להמשיך עם החבורה לתוך מישור מלא בגייזרים רותחים וחוזרת דרומה. מני, דייגו וסיד מגיעים לסירה אך אלי נתקעת במערה המתחילה להיות מוצפת. מני פונה לעזור לה אך מותקף על ידי הזוחלים הימיים ורק בתרגיל הסחה שמפיל אותם המערה נפתחת ואלי ומני מצליחים לעלות. בסוף הסרט הם פוגשים בעדר עצום של ממותות אך מחליטים להתחתן ולעזוב את הממותות.

גם סקראט ממשיך בסרט ועוזר להרוס את הקרחון (בלי להתכוון) ולשטוף את המים מהעמק. בסוף הוא כמעט מת אך סיד מציל אותו, כשהוא בתוך חלום על גן עדן של אגוזים. בתגובה הוא מכה את סיד בכל גופו.

עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים

הסרט השלישי בסדרה יצא בשנת 2009, בסרט כל אחד משלושת החברים במקום חדש: מני ממתין לילדו הראשון מבת זוגו אלי ומנסה לדאוג למשפחתו החדשה, ברצון סיד גם להפוך להורה והוא מוצא ומאמץ שלוש ביצים, ודייגו עוזב את העדר. לאחר שביצותיו של סיד בוקעות הוא מגלה שיוצאות מהן דינוזאורים מסוג טירנוזאורוס ומטפל בהם עד שאמם מגיעה לעולם הקרח וחוטפת אותו ואת שלושת צאצאיה לעולם הדינוזאורים המצוי מתחתיהם. לאחר מכן כל החבורה מוצאת את עצמה בעולם הדינוזאורים בו מצטרף אליהם סמור בשם באק צייד דינוזאורים ומציע את עזרתו. החבורה מגיע לתהום מלאה סלעים ושם אלי נאלצת להמליט בין דינוזאורים טורפים זריזים. בסוף החבורה מוצאת את סיד ומצילה אותו מנפילה ללבה ונולדת ממותה נקבה צעירה בשם מישמיש. לפני שהם עולים חזרה הם פוגשים בדינוזאור העצום רודי, מכרו של באק שמציל אותם ממנו יחד עם החבורה ועם אמא טירנוזאור. בסיום באק חושב לחזור לעולם שלמעלה עד שהוא שומע את רודי וחושב לחזור אליו למטה.

גם סקראט מגיע לעולם הדינוזאורים ובחיפושיו אחר הבלוט מוצא יונקת מעופפת הדומה לו בשם סקראטי. בתחילה הם רבים אך סקראט מתאהב בה ובסוף מציל את חייה והם מתאהבים וגרים ביחד. לבסוף נמאס לסקראט מהנישואים התובעניים והוא עוזב אותה.

הסרט גרף בסך הכל $886,686,817, הגבוה יותר משני קודמיו.

עידן הקרח 4: יבשת בתנועה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עידן הקרח 4: יבשת בתנועה

עידן הקרח 4 הוא הסרט הרביעי בסדרה אשר יצא ב-2012. בסרט זה היבשות מתחלקות ומתפצלות בעקבות פעולותיו של סקראט ונוצרות רעידות אדמה חזקות. בסרט, שלושת החברים מני, סיד ודייגו נשארים יחד עם בתו החדשה של מני - מישמיש, אשר מתחברת עם קיפוד חמוד בשם לואיס, אותו היא עוזבת כדי למצוא חן בעיני הממותה הצעיר והמושך, איתן. בנוסף סבתו של סיד - סבתי, מצטרפת להרפתקאות החבורה. מישמיש מחפשת חופש לשוטט עם הממותות הצעירות אך מני, אביה מתעקש שלא תתקרב אליהם ובמריבה ביניהם הקרחונים מתפצלים ומני, דייגו, סיד וסבתי נופלים על רפסודת קרחונים השטה לים הפתוח. לאחר סערה ימית הם נתפסים על ידי פיראטים בראשות הגיגנטופיתקוס קפטן גאט, לו סגנית נמרה שנחרבית בשם שירה. החבורה הורסת את הספינה ונמלטת על שברי קרחונים יחד עם שירה המתנגדת לחבורה. בסוף הם מגיעים לאי וכולאים את שירה אך היא מצליחה להימלט ולחזור לקבוצת הפיראטים שעל אותו האי המתכננים להפליג בספינה נוספת. החבורה מצליחה להשתלט על הספינה החדשה, בעזרת שפנים החיים על האי ובעזרת שירה, אך ללא שירה וקפטן גאט מוריד אותה בדרגה. הם מפליגים עד ליבשת אך מגלים שהקפטן גאט חטף את מישמיש ואת אלי כדי למשוך את מני. הקיפוד לואיס משחרר אותה ומתפתח קרב במהלכו מני וקפטן גאט נלחמים על קרחון עד שמני מנצח את הקפטן שנזרק מהקרחון ובהמשך שוחה לעבר להקת סירנות שטורפות אותו. בסוף הסרט, דייגו מתחתן עם שירה ומישמיש מתחברת שוב ללואיס, לממותה איתן ולאביה.

בינתיים סקראט מחפש את הבלוט שלו ונתפס על ידי הפיראטים לשמש כחיית בידור. הוא מצליח להימלט ולהגיע לאי דמוי-אולימפוס של יונקים כמותו וסביבם המון בלוטים אך מהתאווה שלו הוא שולף פקק דמוי בלוט ומציף את כל האי.

הסרט גרף סכום הקרוב לסרט הקודם.

עידן הקרח: מסלול התנגשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עידן הקרח: מסלול התנגשות

הסרט החמישי בסדרה יצא ביולי 2016. סקראט שולח בטעות חללית ענקית לחלל ומתנגש באסטרואיד קטלני הנע לעבר כדור הארץ ומאיים להשמיד אותו.

מני ואלי חיים בעמק עם בתם מישמיש היוצאת עם ממותה בשם ג'וליאן המנסה למצוא חן בעיני מני אך נדחה ושני הצעירים חושבים לעזוב, למורת רוחם של החבורה. סיד נכשל בניסיונות להרשים עצלניות ומציע להם נישואין מוקדם מדי. ביום הנישואים של אלי ומני, נראה שמני שוכח לתת מתנה לאלי ואז מופיעים זיקוקי מטאורים בשמיים וכל החיות נסות. באק הסמור בורח מלהקת דרומזאורים מעופפים הגונבים ביצים ומוצא נבואה עתיקה. הוא מתרגש ומעלה אותה אל עולם הקרח, מוצא את החבורה ומזהיר אותה מהתרסקות אסטרואיד, אלא אם כן יגיעו למקום בו הוא מתרסק וימנעו ממנו לחזור על כך. במהלך המסע הם מגלים שאבני האסטרואיד פועלים כמו מגנטים וכך אפשר יהיה למנוע מהאסטרואיד לחזור על ידי האבנים שעל הקרקע.

בסוף הם מגלים מקום אקזוטי, מורכב מגבישי אסטרואיד בשם "גיאוטופיה" אותו מנהיג הלמה שנגרי לאמה וכן חיות הזקנות בהרבה ממראם, עקב גבישי בדולח במקום. בין החיות ישנה עצלנית זקנה-צעירה, ברוק, המתאהבת בסיד. סיד מוציא בטעות אחת מאבני הגבישים וכל החיות מזדקנות מיד. הם מתכננים לזרוק את הגביש הענקי לתוך הר געש וכך ידחו את האסטרואיד. בינתיים להקת הדרומזאורים הכועסת מוצאת את באק ורוצה לנקום בו ואחר כך להשתלט על כדור הארץ אחרי היונקים, במחשבה שהם יעופפו מעל הפגיעה של האסטרואיד. באק משכנע אותם לעזור לו וכולם, יחד עם מני וג'וליאן סוחבים את הגביש הענקי לתוך הר הגעש ומצילים את הכדור שנייה לפני שהתנגש בכדור הארץ, אך שבריר בדולח מצליח לחזור לכדור הארץ ולהשיב לגבישים את יכולת ההתחדשות שלהם, מה שמחזיר את מראה של ברוק וגם של סבתי.

בסוף מישמיש מתחתנת עם ג'וליאן וסיד מתחתן עם ברוק ה"צעירה". סקראט מגיע עם החללית שלו למאדים, מתנגש בה ומשמיד את כל היצורים שחיו בו.

סרט זה גרף $408,579,038.

עידן הקרח: הרפתקאות באק ויילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עידן הקרח: הרפתקאות באק ויילד

במהלך יוני 2016, הודיע הבמאי השותף של "עידן הקרח: מסלול התנגשות" שמתוכנן לצאת סרט המשך לזיכיון. הסרט ייצא ברשת דיסני+ ובמרכזו יתואר הסמור באק בגילומו של סיימון פג, בעולם הדינוזאורים לצידם של קראש ואדי האופוסומים.

בדצמבר 2020 הוחלט ששם הסרט יהיה "עידן הקרח: הרפתקאות באק ויילד" והוא יצא בינואר 2022 ברשת דיסני+. המדבבים בסרט כוללים את סיימון פג שחוזר לדבב את באק הסמור אך שאר המדבבים חדשים בזיכיון: וינסנט טונג ואהרון הריס בתור קראש ואדי (בהתאמה), ג'סטינה מצ'אדו כזי ואוטקארש אמבודקאר בתור הנבל אורסון.

סרטים קצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטורף נעלם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטורף נעלם (באנגלית: Gone Nutty) הוא סרט אנימציה קצר שיצא ב-2002 כחלק ממהדורת ה-DVD לסרט הראשון בזיכיון. הסרט בוים על ידי קרלוס סלדנה. הסרט הועמד לפרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר ב-2003 הסרט עוסק בסקראט אשר אגר את בלוט האחרון בתוך גזע ענקי שמלא אגוזים אך בסופו של דבר הוא כשל

אין זמן לאגוזים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אין זמן לאגוזים (באנגלית: No Time For Nuts) הוא סרט אנימציה קצר מ-2006 שיצא כחלק ממהדורת ה-DVD לסרט השני הזיכיון. הסרט הועמד לפרס אוסקר לסרט המונפש הקצר הטוב ביותר ב-2007 הסרט עוסק בסקראט אשר חוזר לעתיד הרחוק וגם בסוף אשר חזר ל-20 במאי 20,000 לספירה התקופה שבה הבלוטים נכחדו מזמן וגם באמצע בתקופה הקודמת של הסרט הראשון.

סיד שורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיד שורד (באנגלית: Surviving Sid) הוא סרט אנימציה קצר שיצא מ-2008 שיצא במקור עבור מהדורת ה-DVD של הורטון שומע מישהו. הסרט עוסק בסיד אשר מדריך קבוצת ילדים בקמפינג. במהלך ההרפתקאות שלהם סיד יוצר בטעות נפילת קרחון עצומה שהופכת לגרנד קניון.

Scrat's Continental Crack-Up[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט קצר שיצא ב-2012 ומציג את חייו של סקראט, עם קטעים שנראו בסרט הרביעי, בו סקראט מחפש את האי סקראטלנטיס.

Scrat's Continental Crack-Up: Part 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט ההמשך ל"Scrat's Continental Crack-Up" שיצא ב-2012 וגם הוא מבוסס על קטעים מהסרט הרביעי.

Cosmic Scrat-tastrophe ו-Scrat: Spaced Out[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים אלה יצאו ב-2016 לצד הסרט החמישי בסדרה ומציגים את מסעותיות של סקראט בחללית, מתוך קטעים שנראו בסרט.

סרטי טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עידן הקרח: חוגגים בגדול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עידן הקרח: חוגגים בגדול

עידן הקרח: חוגגים בגדול (באנגלית: Ice Age: A Mammoth Christmas) הוא סרט טלוויזיוני קצר עם אנימציה ממוחשבת שהוקרן לראשונה בארצות הברית ב-24 בנובמבר 2011, ובישראל הסרט הופץ ב-DVD באותה שנה. הסרט עוסק בסיד, אשר יוצא לקוטב הצפוני בשביל למחוק את שמו מהרשימה השחורה של סנטה קלאוס.

עידן הקרח: בריחתה של הביצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עידן הקרח: בריחתה של הביצה

עידן הקרח: בריחתה של הביצה (באנגלית: Ice Age: The Great Egg-Scapade) הוא סרט טלוויזיוני קצר עם אנימציה ממוחשבת שהוקרן לראשונה בארצות הברית ב-20 במרץ 2016. הסרט עוסק בעלילות סיד השומר על ביצים לקראת חג הפסחא, אך הביצים נגנבות בידי הארנב סקווינט שמנסה לנקום במני על הרס ספינת הפיראטים של צוותו וסיד יוצא להחזיר אותם.

סדרת טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהלת רשת אולפני המאה ה-20, סטייסי סניידר הודיע על פיתוח של תוכנית טלוויזיה המבוססת על הסדרה שתלווה את חייו של הסמור באק. תוכנית טלוויזיה זו אמורה לצאת ברשת דיסני+.

עידן הקרח: סיפורי סקראט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 באפריל 2022 עלתה מיני-סדרה בת 6 פרקים קצרים על סקראט וגורו, סקראט הקטן. הסדרה יצאה ברשת דיסני+. היא מבוימת בידי דוני לונג ומדבבים בה כריס וודג' וקארי וולגרן.

הופעה חיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות חיה בשם: "Ice Age Live! A Mammoth Adventure" היא הופעת קרח משולבת שמתבססת על סיפורי שלושת הסרטים הראשונים והופקה במשך 2012 על ידי גאי קארון ומיכאל קארי, כשהתצוגות המקדימות שלה התרחשו בקארדיף ובנוטינגהאם, עם תוכנית הופעות שמבקרת ביותר מ-30 מדינות תוך 5 שנים.

באוגוסט 2016 הופעה זו הסתיימה והוחלפה בהופעה אחרת מאמריקה הצפונית, תחת השם: "Ice Age On Ice".

פארק שעשועים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פארק שעשועים המבוסס על דמויות ומתקנים הקשורים לעידן הקרח היה אמור להיפתח ב-2019 בפארק "20th Century Fox World" של חברת פוקס המאה ה-20 המשולב באתר גנטינג היילנדס שבקואלה לומפור, בירת מלזיה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – עידן הקרח - דמויות

משחקי וידאו (רשימה חלקית)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנסות סדרת הסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט תאריך שחרור הכנסות דירוג הכנסות תקציב סימוכין
ארצות הברית זר עולמי מקומי עולמי
עידן הקרח 15 במרץ 2002 $176,387,405 $206,869,731 $383,257,136 #188 #192 $59,000,000 [1]
עידן הקרח 2: נמסים מצחוק 31 במרץ 2006 $195,330,621 $460,057,537 $655,388,158 #147 #67 $80,000,000 [2]
עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים 1 ביולי 2009 $196,573,705 $690,113,112 $886,686,817 #146 #30 $90,000,000 [3]
עידן הקרח 4: יבשת בתנועה 13 ביולי 2012 $161,321,843 $715,922,939 $877,244,782 #224 #32 $95,000,000 [4]
עידן הקרח: מסלול התנגשות 22 ביולי 2016 $64,045,593 $342,364,077 $406,409,670 #1,172 #227 $105,000,000 [5]
עידן הקרח: הרפתקאות באק ויילד 28 בינואר 2022
סה"כ $793,659,167 $2,415,327,396 $3,208,986,563 #22 #11 $429,000,000 [6][7]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט Rotten Tomatoes Metacritic
עידן הקרח 77% (164 חוות דעת)[8] 60% (31 חוות דעת)[9]
עידן הקרח 2: נמסים מצחוק 57% (143 חוות דעת)[10] 58% (29 חוות דעת)[11]
עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים 45% (158 חוות דעת)[12] 50% (25 חוות דעת)[13]
עידן הקרח 4: יבשת בתנועה 37% (127 חוות דעת)[14] 49% (29 חוות דעת)[15]
עידן הקרח: מסלול התנגשות 13% (102 חוות דעת)[16] 34% (27 חוות דעת)[17]
עידן הקרח: הרפתקאות באק ויילד 24% (29 חוות דעת) 30% (5 חוות דעת)
דירוג ממוצע 45% 50%

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עידן הקרח (זיכיון) בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "עידן הקרח". Box Office Mojo. נבדק ב-23 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "עידן הקרח 2: נמסים מצחוק". Box Office Mojo. נבדק ב-23 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים". Box Office Mojo. נבדק ב-23 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "עידן הקרח 4: יבשת בתנועה". Box Office Mojo. נבדק ב-1 בדצמבר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "עידן הקרח: מסלול התנגשות". Box Office Mojo. נבדק ב-25 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "עידן הקרח (זיכיון)". Box Office Mojo. נבדק ב-12 באוגוסט 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "אינדקס זיכיונות". Box Office Mojo. נבדק ב-15 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "עידן הקרח (2002)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-15 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Ice Age". Metacritic. CNET Networks, Inc. נבדק ב-15 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "עידן הקרח 2: נמסים מצחוק (2006)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-15 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Ice Age: The Meltdown". Metacritic. CNET Networks, Inc. נבדק ב-15 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים (2009)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-15 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים". Metacritic. CNET Networks, Inc. נבדק ב-15 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ "עידן הקרח 4: יבשת בתנועה (2012)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-15 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "עידן הקרח 4: יבשת בתנועה". Metacritic. נבדק ב-15 באוקטובר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ "עידן הקרח: מסלול התנגשות (2016)". Rotten Tomatoes. נבדק ב-25 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ "עידן הקרח: מסלול התנגשות". Metacritic. נבדק ב-25 באוקטובר 2016. {{cite web}}: (עזרה)