פלאש פורוורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פלאש פורוורד
FlashForward
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה מותחן, מדע בדיוני, דרמה המשכית
יוצרים רוברט ג'. סוייר
ברנון ברגה
דייוויד ס. גוייר
בימוי דייוויד ס. גויר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ג'וזף פיינס
ג'ון צ'ו
ג'ק דוונפורט
סוניה וולגר
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 22 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק בראנון בראגה עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל ברנון ברגה
דייוויד ס. גוייר
מארק גוגנהיים
ג'סיקה גוייר
ויינס גרארדיס
ראלף ויסינזה
חברת הפקה ABC הפקות
הפצה Disney–ABC Domestic Television, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה רמין ג'וואדי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דקות
שידור
רשת שידור ABC
רשת שידור בישראל yes Stars Action, ‏HOT3
תקופת שידור מקורית 24 בספטמבר 200927 במאי 2010
קישורים חיצוניים
http://abc.go.com/shows/flash-forward
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פלאש פורוורדאנגלית: FlashForward) היא סדרת מתח ומדע בדיוני אמריקאית המבוססת על רומן בעל אותו שם (תורגם לעברית בשם "הבזק לעתיד" ב-2011 בהוצאת אופוס), מאת הסופר הקנדי רוברט ג'. סוייר, שיצא לאור בשנת 1999. הסדרה שודרה בארצות הברית החל מ-24 בספטמבר 2009 ועד ל-27 במאי 2010 ברשת ABC ובוטלה לאחר עונה אחת.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 באוקטובר 2009, למשך 2 דקות ו-17 שניות תושבי העולם מאבדים את הכרתם, ומקבלים הצצה אל העתיד שיהיה להם בעוד כחצי שנה (29 באפריל 2010). כשהם מתעוררים, הם מגלים תוהו ובוהו; מיליוני אנשים ברחבי העולם מתו במהלך איבוד ההכרה ההמוני. סוכן ה-FBI מארק בנפורד מלוס אנג'לס וחברו דמיטרי נו חוקרים את האירוע ומנסים למנוע אירוע דומה בעתיד. עד מהרה כולם מנסים לפענח את מה שראו ולשתף אחרים בחזיונותיהם; רבים נמצאים בקונפליקט בנוגע לעתיד שראו – חלקם משלימים עמו ואף חותרים להשגתו, וחלקם מנסים להילחם בו ולמנוע אותו. צוותו של מארק מנסה לפענח את התעלומה תוך איסוף החזיונות של האנשים.

הפרק האחרון בעונה הראשונה מסתיים בקליף האנגר לא פתור, במארז ה-DVD של הסדרה מופיע סרטון האמור לסכם ולסגור את הסדרה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מארק בנפורד (ג'וזף פיינס) – סוכן FBI. בחיזיון שלו לעתיד הוא ראה עצמו ב-29 באפריל כשהוא חוקר את הסיבה לאיבוד ההכרה. נשוי לאוליביה. בסוף העונה - שוהה בבניין ה-FBI בעת התרחשות פיצוץ, ולא ידוע אם שרד או לא.
  • דמיטרי נו (ג'ון צ'ו) – סוכן FBI. לא היה לו חיזיון והוא פוחד שהדבר מעיד על כך שהוא ימות עד ל-29 באפריל.
  • לויד סימקו (ג'ק דוונפורט) – מרצה באוניברסיטת סטנפורד; אשתו לשעבר מתה במהלך איבוד ההכרה והוא נותר לבד עם בנם האוטיסט דילן. הניסוי שהוא וסיימון קמפוס ערכו תרם לאיבוד ההכרה.
  • אוליביה בנפורד (סוניה וולגר) – רופאה מנתחת בבית חולים ואשתו של מארק. ראתה בחזיונה את עצמה ואת לויד במיטה.
  • ברייס וארליי (זאכרי נייטון) – רופא מתמחה בבית החולים המסייע לאוליביה. עמד להתאבד כשקיבל את החיזיון שלו, בו ראה את עצמו בפאב עם בחורה יפנית. חולה בסרטן.
  • סטנפורד וודק (קורטני ב. ואנס) – מנהל משרד ה-FBI בלוס אנג'לס, האחראי על צוות החקירה של אירוע ההבזק לעתיד (מוזאיק).
  • ג'ניס הווק (כריסטין וודס) – סוכנת FBI כפולה. לסבית. בחיזיון ראתה את עצמה בבדיקת היריון.
  • ניקול קירבי (פייטון ליסט) – סטודנטית העובדת כבייביסיטר של צ'ארלי בנפורד. בחזיונה ראתה מישהו מטביע אותה. עקב כך הולכת לעבוד ברפואה, כדי לכפר על מעשיה שעתידים לקרות.
  • סימון קמפוס (דומיניק מונאהן) – פיזיקאי מומחה במכניקת הקוונטים, שותפו למחקר של לויד. לא איבד את ההכרה עקב טבעת ששמרה עליו.
  • ארון סטארק (בריאן או'בריין) – אלכוהוליסט לשעבר, הספונסר של מארק במסגרת אלכוהוליסטים אנונימיים וחברו הקרוב. ראה בחזיונו את בתו, שנחשבה מתה בשנתיים האחרונות, חיה ומדברת איתו. בתו חוזרת לביתו אך נחטפת שוב לאפגניסטן והוא יוצא בעקבותיה.
  • זואי אנדטה (גבריאל יוניון) – ארוסתו של דמיטרי, עורכת דין. ראתה את חתונתה עם דימיטרי בחזיונה, דבר היוצר חוסר תיאום עם העובדה שהוא אמור למות עד תאריך החתונה. מבינה כי היא הגיעה לאזכרה של דמיטרי ולא לחתונה.
  • צ'ארלי בנפורד (לנון וויין) – בתם של מארק ואוליביה. בחזיונה שמעה כי אביה נהרג.
  • דילן סימקו (ריאן וויינוט) – בנו האוטיסט של לויד.
  • נהאדרה אודייה (שוהרה אע'דאשלו) – אישה ממוצא אירני המתגוררת בהונג קונג. אמרה לדמיטרי נו שהוא יירצח בתאריך 15 במרץ על ידי מארק בנפורד שיירה בו 3 כדורים.

דעת קהל[עריכת קוד מקור | עריכה]

התכנית התחילה את שידוריה בארצות הברית עם מעל 12.3 מיליון צופים בפרק הראשון, אך נתוני הצפייה ירדו לאורך הפרקים, כך שבפרק 22 צפו בה 4 מיליון צופים בלבד. בבריטניה נתוני הצפייה היו גבוהים ויציבים יותר, עם כעשרה מיליון צופים לאורך כל העונה.

באופן יוצא דופן, הסדרה שודרה בישראל במקביל גם ללקוחות HOT וגם ללקוחות yes וזכתה להכרה חיובית. ב-HOT הסדרה שודרה בערוץ HOT3 והחליפה את "אבודים" במשבצת השידור שלה ובהמשך הסדרה ניתנה לצפייה בחינם למנויי HOT V.O.D ולמנויי yes VOD.

הבדלים מהספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מבוססת על רומן בעל אותו שם מאת הסופר רוברט ג'. סוייר. ההבדלים הבולטים בין הרומן לסדרה הוא בדמויות הראשיות ובמקום ההתרחשות. העלילה בספר מתרחשת בז'נבה, שווייץ והגיבור הוא לויד סימקו, המדען שגרם לאירוע. הסדרה מתרחשת בארצות הברית ובלוס אנג'לס והגיבורים הם מארק בנפורד ודמיטרי נו. דמותו של סימקו בסדרה דומה לעיתים למקבילו בספר אך תפקידו משמעותי הרבה פחות.
ברומן אורכו של ההבזק הוא 2 דקות (120 שניות) וההבזק לעתיד הוא לתקופה של 21 שנים, בעוד שבסדרה אורכו של ההבזק הוא 2 דקות ו-17 שניות (137 שניות) והוא מתרחש בעוד 6 חודשים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פלאש פורוורד בוויקישיתוף

[[קטגוריה:סדרות טלוויזיה אמריקאיות שבוטלו מבלי שהעלילה הסתיימה