קופידיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קופידיס
לוגו הקבוצה
לוגו הקבוצה
מידע על הקבוצות
קוד UCI COF
אופניים קוטווה (–2019)
דה רוסה (2020–)
מיקום צרפתצרפת צרפת
תאריך ייסוד 1997
תחום כביש
סטטוס UCI World Tour
צוות מקצועי ראשי
מנהל ספורטיבי סדריק ואסוור

קופידיסצרפתית: Cofidis; שם מלא: Cofidis, Solutions Crédits) היא קבוצת אופני כביש צרפתית בדרג ה-UCI World Tour. הקבוצה נקראת על שם נותנת החסות שלה, "קופידיס", חברה צרפתית. הקבוצה נוסדה ב-1997.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה מרוכבי הקבוצה בספארקאסן מינסטרלנד ג'ירו, 2018

הקבוצה נוסדה ב-1997 על ידי Cyrille Guimard. הסגל הראשוני שלה כלל כמה רוכבים בכירים כמו לאנס ארמסטרונג, טוני רומינגר, מאוריציו פונדריסט וכמה נוספים. אך ארמסטרונג נאלץ לעזוב את הקבוצה בשל מחלת הסרטן בה חלה. כבר בעונה הראשונה שלה רשמה הקבוצה כמה הישגים גדולים, כשניצחה עם פיליפ גאומו את גנט–וייפלחם וקטע בטור דה פראנס עם לורן דסבניס. ב-1999, הצטרף פרנק ואנדנברוק הבלגי לקבוצה וכבר בעונתו הראשונה במדי קופידיס רשם כמה הישגים גדולים, כשניצח את המונומנט לייז'–בסטון–לייז', אומלופ הט פולק, קטע בפריז–ניס ושני קטעים בוואלטה אספנייה.

ב-2000, ניצח דיווייד מילר את קטע הפרולוג בטור דה פראנס, בעקבות כך לבש את החולצה הצהובה עד הקטע הרביעי. ב-2001, עזב ואנדברוק את הקבוצה. באותה העונה ניקו מאתאן ניצח במדי הקבוצה את שלושת הימים של דה פאנה-קוקסייד, קטע הפרולוג בפריז–ניס, גרנד פרי דה פלואה ואת הג'ירו דל פיימונטה, בעוד דיווייד מילר מנצח שני קטעים בוואלטה אספנייה.

ב-2004, הצטרף לקבוצה אלוף העולם איגור אסטרלואה וכך יצא ששני אלופי העולם בנגד השעון ובכביש רכבו בקבוצה, לאחר שמילר ניצח את אליפות העולם בנגד השעון. הקבוצה לא התחרתה בחלקים הראשונים של העונה בשל פרשיית סמים בתוך כל הקבוצה, אך לבסוף הוכרע שהסימום היה של רוכבים ספציפיים ושלא נעשה סימום קבוצתי בקבוצה, אך עדיין גרם לעזיבה של כמה רוכבים, ביניהם אסטרלואה. לבסוף הקבוצה חזרה להתחרות בטור דה פראנס של אותה השנה וניצחה שני קטעים, אחד עם סטיוארט אוג'ריידי והשני עם David Moncoutié.

ב-2005 הצטרף סילביאן שאבנל לקבוצה. ב-2006, ניצח ריק ורברוג קטע בג'ירו ד'איטליה. ב-2008, ניצח שאבנל עבור הקבוצה גם את דווארס דור פלנדרן וגם את חץ ברבנט. בהמשך העונה הוא ניצח גם קטע בטור דה פראנס ואת אליפות צרפת בנגד השעון. גם סמואל דמולן ניצח קטע בטור דה פראנס.

ב-2009, החליטה לא לחדש את רישיון ה-UCI ProTour (כיום UCI World Tour) עקב תוצאות רעות, והקבוצה ירדה לדרג המשני. בעקבות הירידה הזו, רמת הרוכבים ירדה בשנים הבאות והיא התקשה לצבור ניצחונות במרוצים הגדולים אך המשיכה להיות מוזמנת לטור דה פראנס באופן קבוע. ב-2015, החתימה מGroupama–FDJ את המאיץ הצרפתי נאסר בוהאני, שניצח את קטגוריית הנקודות בג'ירו ד'איטליה 2014.

הקבוצה חזרה לדרג הוורלד טור ב-2020, היא אומנם איבדה לאחר 5 שנים בקבוצה את נאסר בוהאני שעבר לארקאה סאמסיק, אך התחזקה כשהחתימה את אלוף אירופה ל-2019 אליה ויוויאני, מקבוצת דקונינק קוויק-סטפ[1].

סגל הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קופידיס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]