קרול מילר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרול מילר
Carol Miller
לידה 4 בנובמבר 1950 (בת 73)
קולומבוס, אוהיו, ארצות הברית
שם מלא קרול דיוויין מילר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה מכללת קולומביה
עיסוק פוליטיקאית
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
דת בפטיזם[1]
אתר האינטרנט הרשמי של קרול מילר
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס ה-3 של וירג'יניה המערבית
3 בינואר 2019 – מכהנת
(5 שנים ו־14 שבועות)
→ איוואן ג'נקינס

קרול דיוויין מילראנגלית: Carol Devine Miller; נולדה ב-4 בנובמבר 1950) היא פוליטיקאית אמריקאית, המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של מדינת וירג'יניה המערבית. טרם היבחרה לבית הנבחרים האמריקאי הייתה חברה בבית הנבחרים של וירג'יניה המערבית, מטעם המפלגה הרפובליקנית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מילר נולדה בקולומבוס שבאוהיו, בתו של חבר הקונגרס של ארצות הברית לשעבר סמואל ליפר דייווין. למילר תואר ראשון בהיסטוריה ובמדע המדינה ממכללת קולומביה קולג' לנשים בלבד השוכן בקולומביה שבקרוליינה הדרומית. ב-2 בנובמבר 2004 הייתה לראשונה מועמדת בבחירות מטעם המפלגה הרפובליקנית לבית הנבחרים של וירג'יניה המערבית, אך הפסידה בבחירות הכלליות. ב-7 בנובמבר 2006 נבחרה לראשונה לבית הנבחרים של המדינה, והושבעה לתפקידה בינואר 2007. מילר המשיכה להיבחר לבית הנבחרים של וירג'יניה המערבית אחת לשנתיים עד ל-2018.

ב-8 במאי 2017 הודיע אוון ג'נקינס, חבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס השלישי של וירג'יניה המערבית על כוונתו להתמודד נציגהּ המכהן של וירג'יניה המערבית בסנאט של ארצות הברית, ג'ו מנצ'ין. בעקבות הודיעה מילר באוגוסט אותה השנה על כוונתה להתמודד על מושבו של ג'נקינס[2]. ב-8 במאי 2018 גברה מילר על יריביה בבחירות המקדימות שנערכו במפלגה הרפובליקנית למועמדות המפלגה לבית הנבחרים מטעם מחוז הקונגרס השלישי של וירג'יניה המערבית.

סקרי בחירות הצביעו על המירוץ כמובטח למפלגה הרפובליקנית או לחלופין צמוד ביותר. בבחירות הכלליות היא ניצבה בפני חבר הסנאט של וירג'יניה המערבית, מייג'ור בדימוס ריצ'רד אוג'דה, וניצחה כשסחפה 56.4% מקולות הבוחרים[3]. עם היבחרה הפכה לאישה הראשונה המייצגת את וירג'יניה המערבית בבית הנבחרים מטעם מחוז הקונגרס השלישי, והאישה היחידה בבחירות 2018 להיבחר למושב פתוח בבית הנבחרים. בבית הנבחרים חברה מילר בוועדת התחבורה והתשתית ובוועדת הפיקוח והרפורמה. בספטמבר 2019, בתגובה להכרזת סיעת המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים על הליך הדחה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמרה מילר כי "ננסי פלוסי והדמוקרטים בבית הנבחרים הוכיחו כי לא יבחלו בדבר במטרה להטיל דופי בבחירות 2016 לנשיאות ולהוריד את הנשיא טראמפ מתפקידו בכל אמצעי הכרחי"[4].

בקונגרס ה-117 מילר חברה בוועדת התחבורה והתשתיות, בוועדה המיוחדת למשבר האקלים ובוועדת הפיקוח והרפורמה של בית הנבחרים. לצד דייוויד מקינלי ואלכס מוני, היא אחת משלושת נציגיה של וירג'יניה המערבית בבית הנבחרים האמריקאי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרול מילר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ההשתייכויות הדתיות של חברי הקונגרס ה-116 של ארצות הברית, מסמך מאת Pew Research Center (באנגלית)
  2. ^ צוות מטרו ניוז, Miller announces US Congress bid, באתר http://wvmetronews.com, 20 ביולי 2017 (באנגלית)
  3. ^ West Virginia Election Results: Third House District, באתר הניו יורק טיימס, 28 בינואר 2019 (באנגלית)
  4. ^ אנה מור, W.Va. congressional delegation responds following Trump impeachment inquiry announcement, באתר wchstv.com‏, 25 בספטמבר 2019 (באנגלית)