יומני הערפד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יומני הערפד
The Vampire Diaries
יומני הערפד
יומני הערפד
מבוסס על יומני הערפד עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמה על טבעית
פנטזיה
אימה
יוצרים ג'ולי פלק, קווין ויליאמסון עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים ליסה ג'יין סמית (ספרים)
בימוי מרקוס סייגה
שחקנים נינה דוברב
פול ווסלי
איאן סומרהולדר
סטיבן ר. מקווין
קתרינה גרהאם
קנדיס אקולה
זאק רוריג

מייקל טרבינו
מת'יו דייוויס
ג'וזף מורגן
מיכאל מלרקיי
דניאל גיליס
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 8 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 171 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך המקוריים, מורשות עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל לסלי מורגנשטיין
בוב לוי
קווין ויליאמסון
ג'ולי פלק
קרוליין דריס
חברת הפקה Outerbanks Entertainment
Alloy Entertainment
CBS Television Studios
Warner Bros. Television
הפצה האחים וורנר טלוויזיה, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים
אטלנטה
קובינגטון, ג'ורג'יה
ונקובר
קולומביה הבריטית
מוזיקה מייקל סובי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 51–44 דקות
שידור
רשת שידור The CW עריכת הנתון בוויקינתונים
רשת שידור בישראל HOT3
תקופת שידור מקורית 10 ביולי 200910 במרץ 2017 (7 שנים ו־34 שבועות)
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יומני הערפדאנגלית: The Vampire Diaries) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמה על-טבעית שנוצרה על ידי קווין ויליאמסון וג'ולי פלק, המבוססת על סדרת ספרים באותו שם מאת ליסה ג'יין סמית. הסדרה עוסקת באחים סטפן ודיימון סלבטור המתאהבים באליינה גילברט וחושפים לפניה את עולם הערפדים. בהמשך העלילה מתגלים עוד יצורים על טבעיים כגון כפילות, אנשי זאב, מכשפות, סירנות ועוד. מאז עלייתה למסכי הטלוויזיה זכתה הסדרה בעשרות פרסים ברחבי העולם. לסדרה הופקו שתי סדרות-בת: "המקוריים" ו"מורשות".

רקע העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתרחשת בעיירה מיסטיק פולס שבווירג'יניה, עיירה בדיונית קטנה הנרדפת על ידי יצורים על-טבעיים. המוקד העיקרי של תחילת הסדרה הוא בין אליינה גילברט וסטפן סלבטור המתאהבים ברגע שהם נפגשים. אליינה זהה במראה של אהובתו של סטפן מהעבר - קתרין פירס. במהלך הסדרה מתגלה כי אליינה היא למעשה הכפילה של קתרין. בהמשך הסדרה אליינה נהיית בת זוגו של דיימון סלבטור, אחיו הגדול של סטפן סלבטור.

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12210 בספטמבר 200913 במאי 2010
2229 בספטמבר 201012 במאי 2011
32215 בספטמבר 201110 במאי 2012
42311 באוקטובר 201216 במאי 2013
5223 באוקטובר 201315 במאי 2014
6222 באוקטובר 201414 במאי 2015
7228 באוקטובר 201513 במאי 2016
81621 באוקטובר 201610 במרץ 2017

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה עוקבת אחרי חייה של אליינה גילברט המתגוררת בעיירה מיסטיק פולס שבווירג'יניה עם אחיה ג'רמי ודודתם ג'נה לאחר שהוריהם טבעו למוות. בחור צעיר מסתורי בשם סטפן מגיע לעיירה ונכנס לחייה של אליינה. אליינה וסטפן מתאהבים ואליינה מבינה שסטפן הוא ערפד מבוגר. דיימון, אחיו הגדול והמסוכן של סטפן מגיע אחריו למיסטיק פולס ומפר את השלווה בעיירה. בזמן העונה מגלים על העובדה שקתרין לא מתה אלא כלואה בקבר במיסטיק פולס יחד עם עוד 27 ערפדים והרצון של דיימון לשחרר אותה. בוני בנט, חברתה הטובה ביותר מגלה שהיא מכשפה ומשתלבת בעלילה. בסוף העונה מגלים שאליינה מאומצת והוריה הביולוגים שלה הם איזבל-ערפדית וג׳ון גילברט שהוא בעצם אח של אביה המאמץ. בהמשך מגלים שלדיימון יש רגשות לאליינה. הוא מנסה לנשק אותה בפרק האחרון - אך מחכה שהיא תנשק גם. למרבה הפלא, היא מנשקת בחזרה והשניים נפרדים לשלום. לאחר מכן מתגלה כי זו לא הייתה אליינה - אלא קתרין, שנראית בדיוק כמוה. קתרין תוקפת את ג׳ון, ומיד לאחר מכן אליינה מגיעה הביתה ומוצאת אותו. קתרין מצליחה לברוח לפני שאליינה רואה אותה - וכך נגמרת העונה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה מספרת על קללת ירח מסתורית. קתרין פירס, כפילתה של אליינה גילברט, חוזרת למיסטיק פולס והופכת את קרוליין פורבס לערפדית על מנת שתרגל אחרי סטפן ואליינה. אנשי זאב מתגלים, טיילר לוקווד לומד על קללת הזאבים במשפחתו והופך לכזה. קלאוס ואלייז'ה, אחים ערפדים ממשפחת הערפדים הראשונה המכונים "המקוריים", מגיעים למיסטיק פולס על מנת לשבור את קללת הירח שמגבילה את קלאוס, ולצורך השבירה שלה הוא זקוק לכפילת פטרובה כמו אליינה. הוא מנסה לבטל את הקללה בכך שמבצע יחד עם מכשף את ״טקס ההקרבה״, בו הוא צריך להקריב למוות את הכפילה, את אבן הירח, ערפד ואיש זאב. דיימון לא מסכים שאליינה תמות בטקס ולכן מכריח אותה לשתות מדמו בכפייה — כך שהיא לא תמות אלא תהפוך לערפדית. לאחר מכן מתגלה שאליינה לא רוצה בכך, ודיימון מבין שהיא עומדת לשנוא אותו כל המשך חייה האינסופיים כערפדית — ולכן מוכן לעשות הכול על מנת שלא תהפוך לערפדית, אבל שתחייה. הוא מנסה לדחות את הטקס, משחרר את טיילר וקרוליין (שהם הערפדית ואיש הזאב שקלאוס מתכנן להקריב), רוצח את המכשף ומקריב הכול. בזמן שהוא עושה זאת, טיילר (שהוא איש זאב) נושך אותו נשיכה קטלנית. כשהוא מספר זאת לקלאוס, קלאוס מעדכן אותו שיש לו גיבוי. הוא במהרה מביא מכשפה חדשה, איש זאב חדש — והופך את ג׳נה, דודתם של אליינה וג׳רמי והאפוטרופוס החוקית שלהם, לערפדית. הוא עושה את הטקס — אך בינתיים בוני, אלייז׳ה וג׳ון מטפלים בכך שאליינה לא תהפוך לערפדית לאחר שתמות, אלא שג׳ון יקריב את חייו למענה והיא תישאר בת אדם. לאחר הטקס, וג׳ולס (אשת הזאב) וג׳נה מתות. מראים את החבורה מבקרת בקבר של ג׳ון וג׳נה ואליינה קוראת את המכתב שג׳ון השאיר לה בתור אביה. דיימון מספר לסטפן על הנשיכה של טיילר שאמורה להרוג אותו, והוא מתחיל לגסוס למוות (מכיוון שנשיכה של איש זאב היא קטלנית לערפד). אליינה מגלה על כך והולכת להעביר איתו את שעותיו האחרון. הם מדברים והיא מנשקת אותו נשיקת פרידה והוא מודה לה. אך סטפן לא מוותר על אחיו, הוא הולך לקלאוס ומבטיח לעשות הכל בשביל תרופה לדיימון. קלאוס אומר לסטפן שהוא ייתן לו את התרופה, אך סטפן ייאלץ לשלם בכך שיתלווה אליו למסעותיו. סטפן מסכים ומגלה שהתרופה היא דמו של קלאוס. קלאוס מעניק לקתרין (שהייתה כלואה אצלו) בקבוקון עם הדם ואומר לה להביא אותו לדיימון על מנת שיחייה. דיימון מקבל את התרופה ברגעיו האחרונים ושורד, אך סטפן נאלץ ללכת עם קלאוס, וכך מסתיימת העונה.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה נפתחת ביום הולדתה ה-18 של אליינה גילברט. עונה זו מספרת על "המקוריים", משפחת הערפדים הראשונה בעולם שממנה נוצרו כל הערפדים, ומתמקדת בסיפורו של קלאוס ובקשריו המשפחתיים הארוכים עם אחיו ואחותו. בנוסף ההורים של משפחת הערפדים, מייקל ואסתר, קמים לתחייה ומגלים את הרצון שלהם להשמיד את כל בניהם ובנותיהם. במהלך העונה, קלאוס מפתח רגשות בקרוליין, אך היא לא מתעניינת בו כלל, והמקרה יוצר מרובע אהבה בין קלאוס, קרוליין, טיילר, והיילי, ידידה של טיילר ואשת זאב שהגיעה לעיירה עם מניעים נסתרים.

בתום העונה הקודמת סטפן הקריב את עצמו עבור חייו של אחיו ושל אהובתו ובמהלך העונה סטפן איבד את האנושיות שלו כחלק מחזרתו למרטש.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה מתמקדת בהסתגלותה של אליינה לחייה החדשים כערפדית. מתגלה קיומה של תרופה לערפדות, ומספר דמויות מחפשות אותה. מתגלה שהתרופה מכילה מנה אחת בלבד. בסוף העונה, קתרין ואליינה בקרב סוער כאשר קתרין כמעט והורגת את אליינה, אך אליינה הגיעה מוכנה עם התרופה בכיסה וכשהרגישה שהגיע הזמן המתאים (רגע לפני שקתרין הרגה אותה), דחפה את התרופה לפה של קתרין והכריחה אותה לבלוע אותו, וכתוצאה מכך קתרין בולעת את התרופה והופכת מערפדית לבת אדם אחרי חמש מאות שנים. בנוסף מכירים את בן האלמוות הראשון, סילאס, שמנסה להשיג את התרופה כדי להתאחד עם אהבת האמת שלו, ותוך כדי זה יכול לשחרר המוני יצורים על טבעיים שיפגעו בעולם. בפרק 20 של העונה הוצגה סדרת ההמשך, "המקוריים", המספרת על משפחת הערפדים המקוריים.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה עוסקת בסילאס, כפיל של סטפן המחפש את התרופה שבדמה של קתרין. נדיה מתגלה כבתה של קתרין שנלקחה ממנה, בוני משתמשת כעוגן,ישות על טבעית בין עולם החיים לעולם המתים העל טבעיים. המשפחה של קתרין ונדיה מתגלה כ"נוסעים", ישות על טבעית שמסוגלת להיכנס לתוך גוף של אנשים אבל לא יכולים לגור במקום אחד בגלל כישוף עתיק וכתוצאה מכך קתרין מחליטה להיכנס לגופה של אליינה גילברט כדי להימנע ממוות. לאחר כמה שבועות חבריה של אליינה מבינים שזו קתרין, והורגים אותה. (בהמשך הסדרה מוסבר שהיא נשלחה לגיהנום). הנוסעים מגיעים בעקבות נדיה למיסטיק פולס ומנסים לשחרר את הכישוף שלהם באמצעות הכפילים, סטפן ואליינה. בסוף העונה, עולם המתים מתמוטט וביחד איתו גם דיימון ובוני שנמצאים בו.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה מספרת על "קהילת ג'מיני", קהילה של מכשפים השמה דגש מיוחד על הקשר שבין תאומים. מסתבר שבזמן התמוטטות "עולם המתים"( הצד האחר), בוני ודיימון נשלחו לעולם כלא מסתורי והם מנסים להימלט ממנו יחד עם אסיר מכשף מקהילת ג'מיני שנכלא שם, בשם קאי, שרוצה להרוג את משפחתו. אוליביה "ליב", ולוקאס "לוק", וג׳ו מתגלים כאחים של קאי. דיימון חוזר מעולם הכלא בעזרת כישופה של בוני בעזרת מכשיר שנקרא ״נקודת הזריחה״, כדי לבצע את הכישוף בשביל לחזור לחיים בוני הייתה צריכה להשתמש בליקוי חמה, דם של מכשפה ממשפחת בנט (בוני), ו״נקודת הזריחה״. לאחר כמה פרקים, בוני חוזרת מעולם הכלא, ביחד עם התרופה לערפדות. לקראת סוף העונה, אליינה נוטלת את התרופה, וחוזרת להיות אנושית. ״ליזי פורבס״, אמה של קרוליין מתה ממחלה, מה שגורם לקרוליין לכבות את רגשותיה. בנוסף מתגלה שאמם של סטפן ודיימון, לילי, לא באמת מתה והיא ערפדית שחיה בעולם כלא אחר. בסוף העונה אלאריק וג׳ו מתחתנים, קאי מגיע לחתונה והורג את ג׳ו. בנוסף, הוא מטיל קללה שמכניסה את אליינה לתרדמת והיא תתעורר רק בתנאי שבוני תמות. אליינה נפרדת מחבריה ומדיימון וכך עוזבת את הסדרה.

עונה 7[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שאליינה בתרדמת העונה מספרת על משפחת "הכופרים", יצורים על טבעיים שואבי קסם שהפכו לערפדים. "אם" המשפחה היא לילי, אמם של דיימון וסטפן, ואחת הבנות היא ואלרי, אהבתו הראשונה של סטפן האנושי. מגלים על ציידת ערפדים מיוחדת, ריינה קרוז, שלה יש מספר פעמים לחיות, וברגע שהיא מסמנת מישהו עם חרבה היא עוקבת אחריו לכל מקום בלי שום יכולת לסגת. ריינה דוקרת את סטפן ומובילה אותו למרדף ארוך של שנים ארוכות, ביניהם סטפן גם מתאחד עם קלאוס בניו אורלינס בפרק קראוסובר מיוחד עם המקוריים.

עונה 8[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה מתארת את מאמצי הערפדים הראשיים לכפר על חטאיהם, ואת המאבק בקייד, שליט הגיהנום שאליו מגיע להם להגיע, ובסירנות העובדות עבור קייד. דיימון ואנזו כיבו את האנושיות שלהם וכעת עובדים עבור הסירנות כמשרתים של קייד בזמן שסטפן, קרוליין ובוני מנסים להציל אותם. בהמשך העונה, סטפן מכבה גם הוא את אנושיותו ומשרת את קייד. סטפן חסר הרגשות, הורג את אנזו. הוא חוזר לעצמו רק אחרי שבוני מזריקה לו את התרופה לאנושיות. סטפן דיימון ובוני נלחמים מול קייד, והוא מת, אך מתברר שמי ששלטה בגיהנום כל הזמן הזה הייתה קת׳רין פירס, שחוזרת בסוף העונה כדי לנקום בדמויות ולהשמיד את מיסטיק פולס אחת ולתמיד, אולם לא הצליחה, אבל סטפן חשב שכן והוא הקריב את עצמו ומת. בסצנה האחרונה הכל קורה כשכולם כבר מתים וחוזרים אל המקורבים שלהם בעולם הבא סטפן מת בסוף

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן/שחקנית דמות עונות
1 2 3 4 5 6 7 8
נינה דוברב אליינה גילברט ראשי אורח
הדמות הראשית היא אליינה גילברט. בהמשך הסדרה מתגלה כי אליינה היא נצר לשושלת פטרובה, צאצאית של אמרה, טאטיה ושל קת'רין. אמה הביולוגית, איזבל, ילדה אותה בגיל 16 יחד עם ג'ון גילברט, והם מסרו אותה לאחיו של ג'ון לאימוץ. אליינה הופכת לערפדית בעונה 4 לאחר שמתה עם הדם של דיימון בגופה. בעונה 4, אליינה נפרדת מסטפן מכיוון שהיא מאוהבת בדיימון, אליינה ודיימון נהפכו לזוג. בעונה 6, אליינה נוטלת את התרופה לערפדות לאחר שבוני הביאה אותה לדיימון מעולם הכלא. בסוף עונה 6 אליינה נכנסת לתרדמת מכושפת על ידי קאי פרקר. בעונה 8 אליינה קמה לתחייה לאחר שבוני שוברת את הכישוף שהוטל עליה. והיא ממשיכה לחיות את חייה בתור בת אדם כאליינה סאלבטור.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
פול וסלי סטפן סאלבטור ראשי
אחיו של דיימון, סטפן הוא ערפד טוב לב ומראה, בהתחלה הוא מוצג כערפד אשר שותה רק דם חיות, אך בהמשך מתגלה כי בעברו הוא היה "המרטש". סטפן מתייסר על עברו כמרטש ונמנע מדם אדם מחשש שרצונו הבלתי נשלט לדם יחזור וישתלט עליו. בעונה 1 מתחיל לצאת עם אליינה, בעונה 3 מאבד את האנושיות שלו, בעונה 4 אליינה נפרדת ממנו. בסוף העונה הרביעית סיילאס מכניס אותו לתיבה וזורק אותו לאגם למשך 3 חודשים. בעונה 5 מת וחוזר לחיים. בעונה 8 הופך לאנושי לאחר שבוני הזריקה לו את התרופה. סטפן מתחתן עם קרוליין. בסוף העונה השמינית מציל את מיסטיק פולס ומקריב את חייו בזמן הצלתה, בסוף הפרק מצא שלווה עם לקסי ואחרי שדיימון הזדקן עבר גם הוא לשם והתאחד עם סטפן ואליינה מצאה שלווה עם משפחתה.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
איאן סומרהולדר דיימון סאלבטור ראשי
אחיו של סטפן, שמוצג בהתחלה כערפד יפה מראה אך מרושע. בהמשך מגלים את האופי המורכב של דיימון ואת כל הצדדים באישיות שלו. היה מאוהב בקת’רין בעברו ונותר מאוהב במשך 148 שנה. לאחר שהתגבר על קת’רין דיימון מתאהב באליינה, בעונה הרביעית אליינה ודיימון הפכו לזוג, דיימון מת בסוף העונה החמישית, אך חזר בעונה השישית, לאחר שחזר לחיים הוא גילה שאליינה מחקה את הכל הזכרונות שלה ממנו בעונה השישית הוא מנסה להחזיר אותה אליו. בסוף העונה 8 מתאבל על אחיו סטפן שמת ומקבל את אליינה בחזרה אחרי שהיא קמה לתחייה מהתרדמת. בפרק האחרון, סטפן מזריק לדיימון את התרופה לאנושיות בשביל להציל את חייו. הוא מזדקן ומת ומצא שלווה עם סטפן ולקסי.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
קתרינה גרהאם בוני בנט ראשי
אחת מחברותיה הטובות ביותר של אליינה, שהיא גם מכשפה לנצר שושלת בנט, ידועה כמכשפות חזקות במיוחד. בוני הצילה את כל הדמויות הראשיות פעמים רבות. בוני מתה מספר פעמיים במשך העונות ובסופו של דבר חזרה לחיים כל פעם. במשך העונות, יצאה עם ג'רמי ואנזו. בעונה חמישית מתה ביחד עם דיימון ועברה לעולם כלא ושם מצאה את קאי. בעונה השמינית, מתאבלת על אנזו שמת בידי סטפן שהפך למרטש ומזריקה לו את התרופה לאנושיות. בעונה הזו היא מוציאה את אליינה מהתרדמת.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
קנדיס אקולה קרוליין פורבס ראשי
אחת החברות הטובות ביותר של אליינה. הופכת לערפדית בתחילת עונה 2 על ידי קת’רין פירס. יצאה עם מאט וטיילר בעונה שמונה מתחתנת עם סטפן ומתאלמנת באותו היום. קרוליין ידועה בשליטת תאבון הדם שלה כערפדית. בעונה 6 כיבתה את האנושיות שלה מכיוון שאמה נפטרה מסרטן. בעונה השביעית מגלה שהתינוקות של אלאריק וג'ו עברו אליה וגידלה אותן עם אלאריק.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
זאק רוריג מאט דונובן ראשי
חבר ילדות של אליינה, וכן בן זוגה לשעבר. יצא בעבר עם קרוליין. החבר הטוב ביותר של ג'רמי ושל טיילר. בעונות האחרונות היה השריף של מיסטיק פולז. כל הסדרה היה אנושי. במשך העונות, כועס על דיימון משום שהרג את אחותו ויקי, אולם בעונה השמינית, מתגלה קרבה ביניהם.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
סטיבן ר. מקווין ג'רמי גילברט ראשי אורח
אחיה הצעיר של אליינה. מסוגל לראות רוחות. בעונה הראשונה יצא עם אנה, ומאוחר יותר עם בוני. בעונה 4 הפך לצייד ערפדים. מת אך חזר לחיים בעזרת בוני. ג'רמי עזב במהלך העונה השישית את הסדרה.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
מייקל טרבינו טיילר לוקווד ראשי אורח
אדם זאב ובהמשך גם ערפד ובכך בן כלאיים, מהשושלת של קלאוס. בנו של ראש עיריית מיסטיק פולס. יצא בעבר עם קרוליין וליב. בהמשך הסדרה הוא הפך לאנושי אבל אז הפך שוב לאיש זאב מכיוון שהרג את ליב. דיימון הרג אותו בגלל סיביל.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
מת'יו דייוויס אלאריק זלצמן ראשי אורח משני ראשי
מורה להיסטוריה בבית ספר שמתגלה כצייד ערפדים שהיה נשוי לאמה הביולוגית של אליינה. הוא ודיימון חברים טובים מאוד. במהלך הסדרה יצא עם ג'נה, דודתם של אליינה וג'רמי, מרדית' פל וג'ו לאפלין שאף יש לו שתי בנות ממנה שאותן הוא מגדל עם קרוליין. מת בעונה השלישית אך חזר לחיים בסוף העונה החמישית.
שחקן דמות עונה
1 2 3 4 5 6 7 8
מייקל מלרקי (אנ') אנזו סנט ג'ון משני ראשי
ערפד שהיה אסיר למשך 50 שנה במסדר אוגוסטין יחד עם דיימון. יש לו אופי מורכב ולפעמים לא ברור לאיזה צד הוא עוזר. מת בעונה החמישית אך חזר לחיים בעזרת בוני. בעונה 7 מתחיל לצאת עם בוני. מת בעונה 8 על ידי סטפן שהפך למרטש.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נינה דוברב - קת'רין פירס / קתרינה פטרובה. (1-5 משנה, 8 אורח.) - קת’רין היא ערפדית בת 500 שנה שהפכה את דיימון וסטפן סלבטור לערפדים. חוזרת למיסטיק פולס לאחר שנים רבות. היא הרעה המשנית של העונה השנייה, והיא הכפילה של אליינה ומתחזה אליה פעמים רבות.

קת'רין מתה בעונה 5 לאחר שנכנסה לגופה של אליינה, ונשלחה לגיהנום. היא חזרה בסוף עונה 8 כדי לשרוף את מיסטיק פולס עד היסוד.

  • מרגרט מקינטאייר - אליזבת' ליז פורבס (1–6 משני, 8 אורח) - ליז היא אמה של קרוליין והשריף של מיסטיק פולס. בתחילת הסדרה מוצגת מערכת יחסים מחוספסת בין קרוליין לליז, אך בהמשך הם מגלות המון הדדיות ואהבה ביניהם. הורגת בטעות את ג'רמי כאשר ניסתה לירות בדיימון ופיספסה אותו, בהמשך היא מתיידדת עם דיימון והם הופכים לחברים טובים. ליז מתה ממחלת הסרטן בעונה 6 וכתוצאה מכך קרוליין כיבתה את רגשותיה.
  • ג'וזף מורגן - ניקלאוס ״קלאוס״ מייקלסון (2 משני, 3-4 ראשי, 5 ו-7 אורח) - קלאוס הוא ערפד בן יותר מאלף שנים שהוא גם אדם זאב, שחזר למיסטיק פולס בעקבות קתרין, והיה צריך להרוג את אליינה על מנת לשחרר את קללת הזאב שלו שמנעה ממנו להפוך לבן כלאיים, ולהקים זן חדש של בני כלאיים לאחר מכן (ביניהם טיילור לקווד). קלאוס הוא אחד ממשפחת הערפדים הראשונה - המקוריים. שנהפכו לערפדים בעזרת כישוף של אימם וכך נוצר זן הערפדים בעולם. בנעוריו, אביו התאכזר אליו. עלילתו נמשכת בסדרה "המקוריים", ובתו היחידה הופ היא הדמות הראשית בסדרת ההמשך "מורשות".
  • נת'ניאל בוזוליץ' - קול מייקלסון (3-4 חוזר, 5 אורח) - קול הוא ערפד מקורי ואחיו של קלאוס. קול הוא ערפד משוחרר וידוע כאחד שלא מקשיב לחוקים ואוהב להסתבך בצרות. היה כלוא בארון במשך 100 שנים לאחר שאחיו קלאוס נעץ בליבו פגיון. בעונה 4 נהרג על ידי ג'רמי. עלילתו נמשכת בסדרה "המקוריים".
  • דניאל גיליס- אלייז'ה מייקלסון (2–4 משני)- אלייז'ה הוא ערפד מקורי ואחיו של קלאוס. אלייז'ה ערפד מוסרי וידוע בכך שמקיים עסקאות. אחותו רבקה המועדפת עליו ומוכן להקריב הרבה בשבילה. בעונה 3 אלייז'ה לא פגע בדמויות הראשיות אך בעונה 2 הקריב אותם הרבה בשביל אחיו קלאוס. עלילתו המשכת בסדרה "המקוריים".
  • קיילה אוול - ויקי דונובן - האחות המכורה לסמים של מאט. היא יוצאת עם טיילר אף על פי שהיא יותר מעוניינת בג'רמי. היא נהפכת לערפדית על ידי דיימון ונהרגת על ידי סטפן זמן קצר לאחר מכן. אף על פי שעזבה אוול את הסדרה בעונה 1 הופיעה גם בעונות אחרות כפלשבק. בעונה 3 רצתה לחזור לחיים ונעזרה במאט אך מאט לא ידע שבשביל שוויקי תחייה אליינה תמות ולכן הוא לא הסכים. עם פתיחת הדלת לגיהנום שמאט פתח תחת כפייה בעונה 8, חזרה ויקי ואמה קלי כעוזרות של קת’רין ואיימו להשמיד את מיסטיק פולס עד ליסוד.
  • שרה קנינג - ג'נה סומרס - דודתם של ג'רמי ואליינה והאפוטרופוסית שלהם מאז מותם של הוריהם. מתה בסוף עונה 2.
  • דייוויד אנדרוס - ג'ונתן "ג'ון" גילברט (1–2 משני, 5 ו-8 אורח) - ג'ון הוא דודו של ג'רמי ומתגלה שהוא גם האבא הביולוגי של אליינה. חבר במועצת המייסדים של מיסטיק פולס וזומם להרוג את הערפדים במיסטיק פולס בעזרת מכשיור גילברט, והורג את רוב ערפדי הקבר. בעונה 2 מקריב את חייו כדי שאליינה תוכל לחזור לחיים לאחר ההקרבה מבלי להפוך לערפדית. בעונה 8 נמצא בפנטזיית השלווה של אליינה יחד עם כל המשפחה.
  • מאלסה יוב - אנאבל "אנה" (1–3 משני) - ערפדית. אמה פרל היא אחת מערפדי הקבר. היא מתחילה להתיידד עם ג'רמי, ובהמשך הופכים לזוג והיא אף נותנת לו את דמה כדי שיוכל להפוך לערפד. מתה על ידי ג'ון גילברט בסוף עונה 1, אך חוזרת בתור רוח יחד עם ויקי ושוב מתראה עם ג'רמי. בעונה 3 חוזרת לחיים לפרק אחד ובוני, בת זוגו הנוכחית של ג'רמי, תופסת אותה ואת ג'רמי מתנשקים ונפרדת ממנו. בסוף הפרק חוזרת להיות רוח ופוגשת את אמה לאחר זמן רב שלא התראו.
  • כריס ווד - מלקאי "קאי" פרקר - (6 ראשי, 8 אורח) - מכשף חסר רחמים התקוע בעולם הכלא של 1994, האח התאום של ג'ו. נתקע עם בוני בעולם הכלא כאשר שלחה את דיימון לעולם האמיתי יחד עם המייסד. קאי התמזג עם אחיו הצעיר לוק וגרם למותו. קאי הוא האחראי לתרדמת של אליינה, שממנה תקום רק כאשר בוני תמות. הוא נשלח לגיהנום, אך בעונה 8 כשדלת הגיהנום נפתחה קאי חזר שוב הטיל טרור על מיסטיק פולס. בסוף העונה נלכד על ידי בוני בעולם כלא חדש.
  • פול וסלי - סיילאס (4–5 משני) - בן האלמוות הראשון וכפילו של סטפן. בגד בארוסתו קצייה (טסה) עם המשרתת של אמרה (הכפילה של אליינה) ובעקבות כך יצרה את התרופה לערפדות ואת עולם הרוחות כדי שכאשר הוא ימות הוא יתקע איתה לעולם שם. בעונה 4 הוא לא מגלה לאף אחד מה פרצופו האמיתי ומתחזה לשאר החברים, ובסוף העונה הוא מראה לסטפן שאלו פניו האמיתיות ושהוא הכפיל שלו, וכולא אותו בקבר וזורק אותו לאגם, ומתחזה לסטפן בפרק הראשון של עונה 5. הוא לוקח את התרופה מדמה של קת’רין וחוזר להיות מכשף. סטפן הורג אותו.
  • נינה דוברב-אמרה (עונה 5 משני)- אהובתו של סייאלס, חשבו שהיא מתה על ידי קצייה אבל למעשה קצייה הפכה אותה לעוגן של הצד השני.כפילתה של אליינה וקת'רין.
  • ג'נינה גוונקאר - קצייה "טסה" (עונה 5 משני) - מכשפה רבת עוצמה אשר הייתה מאורסת לסיילאס. היא יצרה את כשף האלמותיות בשבילה ובשביל סיילאס אך מגלה שהוא בוגד בה עם המשרתת שלה אמרה. לאחר שראתה אותם היא הכינה לסיילאס את התרופה וביקשה ממנו ליטול אותה ולאחר שסירב, הפכה את גופו לאבן וקברה אותו יחד עם התרופה. לאחר מכן היא זו שיצרה את עולם הרוחות כדי שכאשר סיילאס ימות הוא יתקע איתה שם לנצח ולא יוכל לפגוש את אהובתו. חוזרת לחיים בזמן שבוני הסירה את המעטה של עולם הרוחות בסוף עונה 4. היא זו שמצילה את סטפן ולאחר מכן משתמשת בו כדי לחסל את סיילאס. משנה את שמה מקצייה לטסה מפני שחשבה שקצייה זה שם "שובר שיניים" ועתיק. היא החזירה את בוני לחיים בתור העוגן לעולם הרוחות והתאבדה לאחר שהשיגה את מבוקשה - סיילאס מת והיא תחכה לו.
  • אולגה פונדה - נדיה פטרובה (עונה 5 משני) - בתה האבודה של קת’רין, שנלקחה ממנה בלידה. היא נפגשה עם מאט ורבקה במהלך טיולם בפראג, ומגיעה למיסטיק פולס בעקבות חיפושיה אחרי אמה. כאשר מוצאת אותה ומבינה שהיא גוססת היא מלמדת אותה לחש שאיתו היא יכולה להעביר את עצמה לגוף אחר, והיא אכן עושה זאת. טיילר נשך אותה והיא מתה לאחר שהבינה שאמא שלה לא הייתה שקרנית ואגואיסטית.
  • טוד ויליאמס - קונור ג'ורדן (4 משני) - צייד שמגיע למיסטיק פולס ומגלה שג'רמי הוא צייד פוטנציאלי, מכיוון שהוא יכול לראות הקעקוע שלו. אליינה הרגה אותו ולאחר מכן רדף אותה בתור רוח מפני שהפעילה את "קללת הצייד" ומנסה לגרום לאליינה להתאבד, אך היא מתגברת עליו. בסוף עונה 4 חוזר יחד עם עוד ציידים כאשר בוני הורידה את המעטה של עולם הרוחות אך נעלם לאחר שהחזירה אותו.
  • מיה קירשנר - איזבל פלמינג (1–2 משני) - אמא הביולוגית של אליינה ובת זוגו לשעבר של ג'ון. מאוחר יותר בת זוגו של אלאריק סולצמן עד להפיכתה לערפדית על ידי דיימון.
  • טיילור קיני - מייסון לוקווד - (2 משני, 3 אורח) - דודו של טיילר לוקווד, שהוא גם אדם זאב. מייסון בא העירה כדי להזהיר את טיילר מפני קללת הזאב אשר תגרום לו להפוך לאדם זאב אם הוא יהרוג מישהו, לא משנה אם בזדון או בשוגג. מייסון מאוהב בקת’רין ואף רצה לתת לה את אבן הירח. נהרג על ידי דיימון, אך בעונה 3 חזר עקב השיבושים שבוני עשתה בסגירת המעטה של עולם הרוחות ועזר לדיימון.
  • קלייר הולט - רבקה מייקלסון (3–4 משני, 5 אורח) - האחות הצעירה ביותר במשפחת המקוריים. מאוד פגיעה ממילותיו של אחיה קלאוס, היא אוהבת אותו ומקריבה המון למענו אך זה לא הדדי. ניהלה מערכת יחסים קצרה עם מאט. רבקה רצתה ליטול את התרופה לערפדות אך ללא הצלחה. עלילתה נמשכת בסדרה "המקוריים".
  • אריאל קבל - לקסי ברנסון (1 משני, 2–5, 8 אורח) - לקסי היא חברת ילדות של סטפן נהרגה על ידי דיימון בעונה 1. במהלך עונה 4, מתגלה כי היא עזרה לדיימון בשנות ה-70 כאשר רגשותיו היו מכובים. לקסי היא ערפדית בת יותר מ-350 שנה ונרצחה על ידי דיימון כדי לזכות באמון השריף. הופיעה בסוף עונה 8 כאשר סטפן מצא שלווה ואמר לה את המשפט שהיא אמרה לו פעם והוא גם שם הפרק האחרון: "I was feeling epic".
  • סוזן וולטרס - קרול לוקווד - (1–4 משני) - אמו של טיילר לוקווד, אשת ראש העיר עד שבעלה נפטר והפכה לראש עיר בעצמה. בשל כישלונותיו של קלאוס, הטביע את קרול במזרקה שבכיכר העיר, והשאיר את טיילר יתום.
  • ג'סמין גאי - שילה בנט - (1 משני, 3–5, 8 אורח) - סבתא של בוני, והמדריכה שלה בנושא היותה מכשפה. היא מתה כאשר אטמה את הקבר של הערפדים בעונה 1 עקב שימוש מוגבר בקסם. היא הופיעה כרוח בעונות 3–5, ובעונה 8 עזרה לבוני יחד עם מכשפות בנט לעצור את אש הגיהנום מלהשמיד את מיסטיק פולס.
  • טורי דה ויטו - מרידית' פל - (3 משני, 4 אורח) - רופאה במיסטיק פולס וחברה במועצת המייסדים של העיירה. היא משתמשת בדמם של ערפדים כדי לרפא את מטופליה, ובגללה דמו של דיימון היה בתוך מערכת הדם של אלנה, ובעקבות כך הפכה לערפדית. יצאה תקופה קצרה עם אלאריק זלצמן.
  • פיבי טונקין - היילי מארשל (4 משני) - ידידתו של טיילר לוקווד והיא אשת זאב. ציפתה לעתיד משותף לצידו של טיילר אך לא יכלה בגלל קרוליין. קיימה יחסים אינטימיים עם קלאוס ונכנסה ממנו להיריון, אף על פי שערפדים לא יכולים להעביר צאצאים. עלילתה נמשכת בסדרה "המקוריים".
  • ג'ודי לין או'קיף - ג'ו לאפלין זלצמן (6 משני) - האחות התאומה של קאי. האחות הגדולה של ליב ולוק. רופאה בבית החולים ויטמור. מתחתנת עם אלאריק ונכנסת ממנו להריון אך בחתונתה היא מתה, על ידי קאי, והתאומים עוברים על ידי הקהילה שלה לקרוליין.
  • פנלופה מיטשל - אוליביה "ליב" פרקר (5-6 משני) - האחות התאומה של לוק ואחותם הקטנה של קאי וג'ו. מכשפת ג'מיניי. לומדת במכללה יחד עם בוני, אלנה, טיילר וקרוליין. בעונה 6 מתאהבת בטיילר והם נהיים יחד אך נפרדים כשהיא רצתה להרוג את קאי וטיילר התנגד. מתה בחתונה של אלאריק וג'ו, כאשר היא מבקשת מטיילר להרוג אותה כדי להעיר את קללת איש הזאב שלו וכך להתרפא.
  • טריסטין מייס - שרה סלבטור / שרה נלסון - בת דודתם של סטפן ודיימון. דיימון הרג את הוריה בזמן שאמה הייתה בהריון איתה. דיימון לא ידע על קיומה עד עונה שמונה בה היא מתה על ידי סיביל וסלין.
  • אנני ורשינג - לילי סלבטור (6-7 משני)- אמם של סטפן ודיימון שהייתה כלואה בעולם הכלא של 1903. דיימון ובוני משחררים אותה מעולם הכלא בשביל להחזיר לסטפן את האנושיות שלו. היא מחשיבה את משפחת הכופרים כמשפחתה יותר מאת סטפן ודיימון. בעונה 6 מחפשת את המחוון בשביל להחזיר את "משפחתה" הכופרים, מעולם הכלא.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה, היה לקווין ויליאמסון עניין מועט בפיתוח הסדרה. למרות זאת, בעידוד מצד ג'ולי פלק, הוא החל לקרוא את הספרים והחל להתעניין בסיפור: "התחלתי להבין שזה סיפור על עיירה קטנה, על הבטן הרכה של העיירה ועל מה שמסתתר מתחת לפני השטח."[1] ויליאמסון הצהיר שסיפור העיירה יהיה המוקד העיקרי של הסדרה, ולא התיכון.[2]

ב-6 בפברואר 2009 ורייאטי הודיע כי רשת The CW נתנה אישור לפיילוט של "יומני הערפד" עם ויליאמסון וג'ולי פלק ככותבים הראשיים ומפיקים בפועל.[3] ב-19 במאי 2009, הסדרה הוזמנה רשמית לשידור לעונת 2009–2010. פרק הפיילוט צולם בוונקובר, קולומביה הבריטית, אבל שאר הפרקים צולמו בקובינגטון, ג'ורג'יה (שמשמש כעיירה הבדיונית מיסטיק פולס, וירג'יניה) וישובים שונים ברחבי מטרופולין אטלנטה.

רייטינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק הפיילוט גרף את כמות הצופים הגדולה ביותר מאז 2006, השנה בה רשת הטלוויזיה The CW החלה לפעול.[4] ממוצע הצופים בעונה הראשונה היה 3.66 מיליון.עם 4.91 מיליון צופים, יומני הערפד ב- 11 בספטמבר 2009, הופעת הבכורה בעונה הייתה האירוע הגבוה ביותר של CW עד כה. המופע קיבל "ביקורות מעורבות או ממוצעות" של 31 סוקרים, והרוויח אותה ציון של 57 (מתוך 100) על מטקריטי. עם כולם, לדיימון יש את הכימיה הטובה ביותר. הכוכב של התוכנית, איאן סומרהלדר בתור דיימון, ראוי לתשומת לב רבה יותר, וכך גם אלנה של נינה דוברב.

ספין אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המקוריים

המקוריים היא סדרת בת של "יומני הערפד", שעלתה לשידור ב-3 באוקטובר 2013, במקביל לעונתה החמישית של "יומני הערפד". הסדרה מתמקדת בעלילותיהם של משפחת הערפדים המקוריים, בשובו של קלאוס לניו אורלינס (העיר אשר היה בין מייסדיה והחשיב אותה כבית לפני שנים רבות) ובגידול והגנה על בתו, הופ מייקלסון, אשר נולדה לו מאשת הזאב היילי מרשל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שרה האגס, "יומני הערפד" - דם טרי לאוהבי ערפדים, באתר The Independent,‏ 5/2/2011
  2. ^ פרד טופל, ריאיון עם קווין ויליאמסון(הקישור אינו פעיל, 30.3.2020), באתר Syfy,‏ 4/8/2009
  3. ^ מייקל שניידר, THE CW נותן אישור לפרק הפיילוט של "יומני הערפד, באתר וראייטי, 5 בפברואר 2009
  4. ^ "'Vampire Diaries' star Nina Dobrev on Elena's look-alike dilemma and more". Los Angeles Times. 2010-01-21. נבדק ב-2010-02-08.