קריסטן ויג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריסטן ויג
Kristen Wiig
ויג, 2014
ויג, 2014
לידה 22 באוגוסט 1973 (בת 50)
קנדייגואה, ניו יורק, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-2005
עיסוק קומיקאית
מקום לימודים
בן או בת זוג Hayes Hargrove (20052009) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.kristenwiig.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קריסטן קרול ויגאנגלית: Kristen Carroll Wiig; נולדה ב-22 באוגוסט 1973) היא שחקנית וקומיקאית אמריקאית. מועמדת פרס גלובוס הזהב על תפקידה בסרט "מסיבת רווקות" ב-2011, ומועמדת לפרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר על תסריטה בסרט. הועמדה על היותה קומיקאית בתוכנית המערכונים "סאטרדיי נייט לייב" לשלושה פרסי אמי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויג נולדה בעיר קנדייגואה שבניו יורק, גדלה בעיר לנקסטר שבפנסילבניה וברוצ'סטר. למדה אמנות ב"אוניברסיטת אריזונה", שם גם התנסתה לראשונה במשחק. ויג הרשימה בשיעורי המשחק בהם השתתפה וקיבלה המלצה מהמורה שלה, לעסוק במשחק באופן מקצועי. ויג נשרה מהלימודים ועברה להתגורר בלוס אנג'לס, שם הצטרפה אל ההרכב הקומי המפורסם " גראונדלינגס". עבדה למחייתה במספר עבודות מזדמנות לפני שפרצה לתודעה כשחקנית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 הצטרפה ויג אל צוות שחקני העונה ה-31 של תוכנית המערכונים המפורסמת "סאטרדיי נייט לייב". ויג הפכה לאחד הברגים המרכזיים בהצלחת התוכנית עם שלל חיקויים מקוריים, עם עזיבתה של הקומיקאית איימי פולר הפכה ויג לדמות הנשית המובילה. הועמדה על עבודתה לשלושה פרסי אמי. זכתה לחשיפה ראשונה כשחקנית קולנוע ב-2007 בהפקות הקומיות של ג'אד אפאטו "הולך חזק: סיפורו של דיואי קוקס", בה שיחקה את אדית', אשתו של כוכב הרוק דיואי קוקס (ג'ון ס. ריילי), ו"הדייט שתקע אותי".

ב-2008 הופיעה בדרמה הקומית "עיר רפאים". ב-2009 שיחקה בקומדיית הרטרו "ארץ ההרפתקאות" בתור פאולט אשתו של מנהל ארץ ההרפתקאות בובי, בדרמה הקומית של דרו ברימור "תחליקי" בתפקיד מגי מייהאם ולצידם של בן אפלק וג'ייסון בייטמן בקומדיה "תמצית". בנוסף גם דיבבה בסרט ההנפשה שובר הקופות "עידן הקרח 3: עלייתם של הדינוזאורים".

ב-2010 הופיעה ויג בקומדיות הפעולה "מק'גרובר" ו"דייט לילי" בתור האלי סאליבן חברתם של הזוג פוסטר (טינה פיי וסטיב קארל) ובדרמה "כל הדברים הטובים". דיבבה גם בסרטי האנימציה המצליחים "הדרקון הראשון שלי" ו"גנוב על הירח".

ב-2011 זכתה לפרסום, הערכה רבה ולמועמדות לפרס גלובוס הזהב על הופעתה בקומדיה הרווחית ביותר שהפיק ג'אד אפאטו "מסיבת רווקות". ויג שגם כתבה את התסריט לסרט כיכבה בתפקיד הראשי בתור אנני, רווקה בשנות ה-30 לחייה המתבקשת להיות שושבינה בחתונת חברתה ליליאן (מאיה רודולף).וויג הועמדה ביחד עם השחקנית אנני מומולו לפרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר על התסריט שכתבו ביחד לסרט.באותה שנה גם שיחקה בקומדיה הבדיונית "פול", אותה כתבו חבריה הקומיקאים הבריטיים סיימון פג וניק פרוסט.

עוד ב-2011 הופיעה בתור מיסי, גם כאן עם מאיה רודולף, בסרט "חברים עם ילדים" בכיכובם של ג'ניפר וסטפלדט ואדם סקוט.

בשנת 2014 כיכבה בתפקיד ראשי בדרמה הקומית "תכירו את אליס" לצד ג'יימס מרסדן. בשנת 2014 שיחקה במיני-סדרה הקומית "אוצרות בבל" לצד ויל פרל, טובי מגווייר, ג'סיקה אלבה ועוד. למיני-סדרה נמנו 6 פרקים ששודרו ברשת IFC אשר נמצאת בבעלות AMC.

בשנת 2016 שיחקה בקומדיית הפעולה "מאסטר מיינדס" לצידם של זאק גאליפנאקיס, ג'ייסון סודייקיס, אוון וילסון ולזלי ג'ונס. באותה שנה שיחקה בקומדיה "מכסחות השדים" המבוסס על הסרט מ1984. בסרט היא מככבת לצד מליסה מקארתי, לזלי ג'ונס וכריס המסוורת'.

בשנת 2017 שיחקה במותחן הפסיכולוגי "אמא!" לצד ג'ניפר לורנס וחאווייר ברדם. דארן ארונופסקי כתב, ביים והפיק את הסרט כולו.

בשנת 2020 כיכבה בסרט "וונדר וומן 1984" כברברה חברתה של דיאנה, לצד גל גדות וכריס פיין.

בשנת 2021 שיחקה בסדרה "מק'גרובר" של שירות הסטרימינג Peacock; הסדרה היא עיבוד למערכון בכיכובו של ויל פורטה מתוך הסדרה סאטרדיי נייט לייב ומהווה פארודיה לסדרה "מקגייוור".

באפריל 2024, אירחה את התוכנית "סאטרדיי נייט לייב" בפעם החמישית והצטרפה למועדון ה-5.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הייתה נשואה בין השנים 2005–2009 לשחקן הייז הרגרוב. כיום נשואה לשחקן אבי רוטמן ולשניים זוג תאומים.[1]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריסטן ויג לצדם של דרו ברימור ודניאל שטרן, 2009

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קריסטן ויג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]