רון פרץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רון פרץ
רון פרץ, 2022
רון פרץ, 2022
לידה 7 בפברואר 1993 (בת 31)
י"ז שבט, ה'תשנ"ג
ישראלישראל קרית-גת, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2011
סוגה מוזיקת היפ-הופ, פופ, מוזיקת עולם
סוג קול אלט, סופרן
פרסים והוקרה

פרס שר התרבות והספורט לשימור ולטיפוח תרבויות ישראל ע"ש יצחק נבון - פרס יוצרים בראשית דרכם בתחום המוזיקה - משרד התרבות והספורט

פרס אקו״ם לעידוד יצירה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רון פרץ (נולדה ב-7 בפברואר 1993) היא זמרת-יוצרת ומפיקה מוזיקלית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רון נולדה בבאר שבע וגדלה בקריית גת, למשפחה ממוצא מרוקאי טריפוליטאי.

בילדותה ונעוריה השתתפה בתחרויות מוזיקה עירוניות וארציות, ברובן עם שירים שכתבה ואף הייתה חלק מהלהקה העירונית של קריית גת בניהולו של אבי כוכב.

היא למדה בתיכון שלאון בקרית גת וסיימה כמצטיינת שכבתית. בשנת 2011 התגייסה לחיל האוויר ושירתה כחובשת.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתקופת התיכון למדה רון לנגן על גיטרה והלחינה שירים שכתבה. בשנת 2011 הוציאה את הסינגל הראשון שלה "לא באהבה" עם המפיק אורן שניר. לאחר שירותה הצבאי למדה תואר במוזיקה במכללת קריית אונו שם זכתה במלגה מטעם דיקן המכללה בסיום לימודיה. במהלך הלימודים החלה להופיע בבמות קטנות ומועדונים עם מוזיקה מקורית שלה והוציאה את הסינגל "אמשיך בחיי" שהפיקו רן לויה וסהר טויטו. בפברואר 2017 הוציאה יחד עם המפיק שקל את השיר "הרוח על פני" וכשנה לאחר מכן החלה לעבוד עם המפיק עידו מימון יחד הוציאו את השיר "גדול עליי".

ב-2018 הקליטה ועיבדה אלבום של שמונה שירים במכללת כנרת, אשר ממנו יצאו שני סינגלים בשם "אושר ועושר" ו"תגיד לי".

באוקטובר 2018 השתתפה בתחרות שהתקיימה ב"בארבי" תל אביב מטעם לייבל "בדיבור", וזכתה במקום הראשון עם חומרים מהאלבום הראשון שלה. בנובמבר של אותה שנה רון נבחרה לפתוח את המופעים של A-WA ולירז צ'רכי בבית אבי חי בירושלים וכן הופיעה באברהם הוסטל תל אביב יחד עם הראפר יאן לובין.

בנובמבר 2019 הופיעה ב"כולי עלמא" בתל אביב שם אירחה את האמנים תמרדה, סולג'יי וג'אזז. באותה שנה הופיעה ב"בארבי" יחד עם ההרכב פלא אוזן וטדי נגוסה ושרה איתם את השיר "הדרך ארוכה". בינואר רון נבחרה לשפוט בתחרות "'ARIEL GOT TALENT'" של אוניברסיטת אריאל וכן נבחרה לחמם את המופע של עמיר בניון בבית אבי חי בירושלים. במאי 2019 השתתפה בפסטיבל "אישה אישה אישה" במצפה רמון שהופק על ידי רונית יניצקי, יפעת נץ ודורי קוטאי שהזמינו אותה להופיע גם ב"פנתרה" בתל אביב זמן קצר לאחר מכן.

בשנת 2020 הוציאה יחד עם ההרכב שאזאמאט גרסת לייב לשיר שלה "אידה תטופני" ("אם תחפש אותי") וכן השתתפה באותה שנה בתוכנית "הכוכב הבא" שם היא שרה שיר מקורי בשם "רובאמה" ו"אף אחד לא בא לי" של הזמרת קרולינה. באותה שנה התארחה עם ההרכב פלא אוזן בגלגלצ בתוכנית של נוי אלוש. בתקופת הקורונה הפיקה מוזיקלית קאבר לשירי המחאה "כמה נורמלי" של תומר יוסף ו"שיר השיכור" של ג'ו עמר בביצוע שלה. הקליפ צולם בשכונת ואדי סאליב בחיפה במקום עליו כתב ג'ו עמר את "שיר השיכור".

בשנת 2021 זכתה בפרס משרד התרבות והספורט[1] וב-2022 זכתה בפרס אקו"ם לעידוד יצירה[דרוש מקור]. באותה שנה הופיעה בתיאטרון ירושלים בפסטיבל "בשחור לבן".

ביולי 2022 נבחרה רון להיות המופע הפותח של הזמרת קליס.

בשנת 2023 רון שרה את שיר הנושא ושיר הסיום של הסרט שבע ברכות (סרט) של הבימאית איילת מנחמי שזכה בעשרה פרסי אופיר. שם השיר נקרא "מאשי דיאלק".

בתחילת שנת 2024 רון פיתחה בוטים חכמים באמצעות בינה מלאכותית של חברת Open AI.

הבוטים שפיתחה: בוטית "אופרה ווינפרי" שמייעצת לאמנים לפי סיפורים ממרואיינים של אופרה לאורך השנים, בוט שמנתח שירים עבריים ומחבר אליהם שירים אמריקאיים בעלי מסר דומה ובוט שממיר תהליכי הוצאת פרויקט בחברת סטארט אפ לתהליך הוצאת פרויקט מכל סוג אחר.

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום הראשון של רון "עשרים שנה" ("עשרין עאם") משלב חומרים מקוריים בהם היא שרה בשפה המוגרבית יחד עם הפקות היפ הופ משולבות אלמנטים אתניים. בין המפיקים איתם עבדה: אברי ג'י (פלא אוזן), איתי גל, גיא מוזס, עומר מרום ועידו מימון.

את החומרים תרגמה למרוקאית עם דוקטור משה כהן בספרייה הלאומית בירושלים.

שירי האלבום הושמעו בתחנות רדיו כמו גלגלצ, 99FM, 100FM והקליפים שודרו בMTV ישראל. אמנים אורחים באלבום:ג'אזז, תמרדה וסול ג'יי.

בקליפ "חמישים יום" ("חמסין יום") מתוך האלבום, רון שילבה ציורים של האמן גיא לוי אשר מושפע בעבודותיו מהתרבות המזרחית.

בפברואר 2022 יצא הסינגל הראשון מתוך האלבום השני שלה "זה הבית שלי" אשר הופק על ידי רועי אבני. במאי של אותה שנה יצא הסינגל השני "לא נורא" מתוך האלבום בהפקה מוזיקלית של רון.

בנובמבר 2022 הוציאה את השיר "עמדנו בהכל" בהפקה מוזיקלית שלה ולאחר מכן הוציאה את השירים "הוא לא ידע" ו"סיני" שבו מתארח הראפר אברהם לגסה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רון פרץ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]