רוסאנו בראצי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוסאנו בראצי
Rossano Brazzi
רוסאנו בראצי (1952)
רוסאנו בראצי (1952)
רוסאנו בראצי (1952)
לידה 18 בספטמבר 1916
בולוניה, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 24 בדצמבר 1994 (בגיל 78)
רומא, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה בית קברות פלמיניו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה איטליה, ממלכת איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19391994 (כ־55 שנים)
עיסוק במאי, מפיק
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.neponset.com/brazzi/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוסאנו בראציאיטלקית: Rossano Brazzi;‏ 18 בספטמבר 191624 בדצמבר 1994) היה שחקן קולנוע איטלקי.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא נולד בבולוניה ולמד עריכת דין באוניברסיטת סן מרקו בפירנצה. כבר אז הראה עניין בתיאטרון והחל להשתתף בהצגות חובבים. לאחר שסיים את לימודיו עבר לרומא ועבד שם בעריכת דין אך יצר המשחק גבר עליו. הוא הצליח במבחן בד וב-1939 השתתף בסרט "משפטו ומותו של סוקרטס". לאחר זה השתתף בסרטים איטלקיים והפך מפורסם בארצו.

ב-1942 השתתף בסרט "אנו החיים" לפי ספרה של איין ראנד לצידה של אלידה ואלי שהוסרט בשני חלקים: Noi Vivi (אנו החיים) ו-Addio Kira (להתראות קירה).

הוא סירב להופיע בסרטי תעמולה של האיטלקים הפשיסטים והגרמנים ונאלץ לרדת למחתרת. הקריירה שלו הופסקה ולאחר המלחמה התקשה לקבל תפקידים כי אופנת הסרטים הרומנטיים שם חלפה ובמקומם החלה תקופת הנאו-ריאליזם האיטלקי.

בהמלצתו של המפיק דייוויד או סלזניק עבר להוליווד, למד אנגלית והחל להופיע בסרטים. הוא היה גבר נאה ודיבר אנגלית במבטא איטלקי ועד מהרה הודבקה לו התווית של המאהב הלטיני ונאמר עליו שהוא מחליפו של המאהב הגדול רודולף ולנטינו.

הקריירה שלו פרחה והוא הופיע בעשרות סרטים לצד גדולי השחקנים. ב-1954 הופיע בסרט "שלוש מטבעות במזרקה", באותה שנה הופיע גם בסרט "הרוזנת היחפה" לצידם של המפרי בוגרט ואווה גארדנר. ב-1955 הופיע בסרט "חופשה בוונציה" (Summertime) כמאהב הלטיני של קתרין הפבורן. ב-1957 הופיע בסרט "סיפורה של אסתר קוסטלו" לצידה של ג'ואן קרופורד וב"אינטרלוד" לצדה של ג'ון אליסון.

ב-1958 הופיע במחזמר דרום פסיפיק כאמיל דה בוק, אלמן בעל חווה, המגדל את שני ילדיו הקטנים, נעדר בקרב עם היפנים, ולאחר מכן שב בחיים לילדיו ואהובתו. את זמרתו דיבב זמר האופרה ג'ורג'ו טוצי. באותה שנה הופיע גם בסרט "חיוך מסוים" לפי ספרה של פרנסואז סאגאן. ב-1962 הופיע בסרט "הכל אודות אהבה" לצידה של סוזן פלשט.

ב-1968 הופיע בסרט האסונות "מזרחית ליאווה", ובשנת 1969 הופיע בקומדיית הפשע הג'וב האיטלקי.

בראצי גם ביים והפיק מספר סרטים.

הוא מת ברומא בגיל 78 מווירוס שתקף את מערכת העצבים שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוסאנו בראצי בוויקישיתוף