ריאל אוביידו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריאל אוביידו
Real Oviedo
מידע כללי
כינוי קרביונס, הכחולים, אוביידיסטס
תאריך ייסוד 26 במרץ 1926
אצטדיון אצטדיון קרלוס טרטיירה,
אוביידו, אסטוריאס, ספרד
(תכולה: 30,500‏[1])
בעלים קרלוס סלים
נשיא חורחה מננדס ואיינה
יו"ר Jorge Menéndez Vallina עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמן אלברו סרברה
ליגה סגונדה דיוויסיון
www.realoviedo.es
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
תלבושת שלישית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריאל אוביידו (ספרדית: Real Oviedo S.A.D) הוא מועדון כדורגל ספרדי, הממוקם בעיר אוביידו, אסטוריאס. המועדון נוסד ב-26 במרץ 1926, ומשחק נכון להיום בסגונדה דיוויסיון. מגרשה הביתי של הקבוצה הוא אצטדיון קרלוס טרטיירה, המכיל 30,500 מקומות. ריאל אוביידו, הייתה לקבוצה הראשונה ממחוזה אסטוריאס, ששיחקה בליגה הספרדית הבכירה.

המועדון משחק בחולצות בצבע כחול ומכנסיים לבנים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהמועדון נוסד בשנת 1926 לאחר איחוד עם "סטדיום אובטנסה", אוביידו העפילה לליגה הבכירה שבע שנים מאוחר יותר. בין השנים 19331936, הקבוצה נחלה הצלחות בעקבות גישתה החדשנית לטקטיקת משחק. רביעיית ההתקפה של הקבוצה שכללה את אמילין, גאלה, הרריטה ואיזידרו לנגרה (כולם ייצגו את הנבחרת הספרדית באותה העת), הציגו שיטת משחק של ריצה ללא כדור ומסירות קצרות וחדות בנגיעה אחת, שיטה שהקדימה את זמנה בלא פחות מ-40 שנה. הקבוצה זכתה לכינוי בשל סגנון משחקה "דלנטרס אלקטריקס" ("החלוצים האלקטרים"). בנוסף, הקבוצה הקדימה את זמנה בשיטות האימון והאינטנסיביות שלה, שהונהגו באותה התקופה על ידי מאמן הקבוצה האנגלי פרד פנטלנד.

לנגרה זכה בתואר הפיצ'יצ'י שלוש שנים ברצף שקדמו למלחמת האזרחים הספרדית, כאשר אוביידו שברה את כל שיאי הכיבושים האפשריים (174 שערים ב-62 משחקי ליגה). עם פרוץ הקונפליקט בספרד, הקבוצה התפרקה בשל עזיבת השחקנים העיקריים של המועדון: לנגרה לדרום אמריקה, הרריטה ואמילין חתמו בברצלונה, גאלה חתם בראסינג סנטנדר וגאלרט בראסינג דה פרול.

כאשר הכדורגל התחרותי חזר לאיתנו במדינה, בשנת 1939, אוביידו ירדה לליגת המשנה הספרדית, כאשר מגרשה הביתי יצא מכלל שימוש ומשחק, לאחר שחייליו של פרנסיסקו פרנקו השתמשו באצטדיון בתור מזבלת תחמושת. בעשורים שלאחר מכן, המועדון דילג בין הלה ליגה (38 עונות) וליגת המשנה (32 עונות).הישג השיא שלו באותה התקופה, היה העפלה לגביע אופ"א, לאחר סיום במקום השלישי בעונת 19621963 (באותה העונה דורגה אוביידו במקום הראשון במשותף יחד עם ריאל מדריד לאחר 15 מחזורים). הישג השפל של הקבוצה באותן השנים, היה ירידה לראשונה לליגה השלישית בשנת 1978, לעונה אחת בלבד.

כאשר מונדיאל 1982 נערך בספרד, הושלם לשם כך שיפוצו מחדש של אסטדיו קרלוס טרטיירה, והמשחק הראשון של הנבחרת הספרדית שוחק במגרש נגד צ'ילה, תוצאת המשחק הייתה 0-0. בעונת 19841985, הקבוצה זכתה בגביע הליגה הספרדית (השנייה).

בשנת 1988, אוביידו שבה לליגה הבכירה, אחרי שניצחה את ריאל מיורקה במשחק הפלייאוף על הכרטיס להעפלה, 2-1 בסיכום שני המשחקים. היא נשארה בלה ליגה במשך 13 עונות ברציפות. בעונת 19901991, הקבוצה סיימה במקום השישי והעפילה שנית לגביע אופ"א, אמנם הודחה כבר בסיבוב הראשון על ידי גנואה האיטלקית, 3-2 בסיכום שני המשחקים. למרות ההדחה, במשחק שלאחר מכן, אוביידו התאוששה במהרה לאחר שניצחה 1–2 את ברצלונה בקאמפ נואו.

אחרי ירידת ליגה שתי עונות ברציפות, אוביידו סבלה ממשבר כלכלי, שהוכפל לאחר שהמועדון איבד את תמיכתם הכלכלית של המוסדות העירוניים, דבר שגרם לחוסר יכולת לשלם לשחקנים את משכורתם. בעקבות פשיטת הרגל של הקבוצה, היא הורדה בכח לליגה הרביעית, בעונת 20032004. הקבוצה הייתה קרובה לפירוק, אך התאוששה מן המשבר, והעפילה מחדש לליגה השלישית בעונת 2004–2005.

שנתיים מאוחר יותר, ירדה מחדש אוביידו לליגה הרביעית. לאחר משחק פלייאוף נוסף נגד קבוצה ממיורקה, הפעם קבוצת המילואים של המועדון, אוביידו ניצחה בתום דו-קרב פנדלים והעפילה מחדש לליגה השלישית. בשנים שלאחר מכן, המועדון נלחם על הישארותו בליגה לצד קשיים כלכליים נוספים.

בסוף שנת 2012 הגיעה הקבוצה לשפל כלכלי, כאשר הקבוצה הייתה על סף פירוק, אם לא תשיג 2 מיליון יורו. המועדון פנה לרשת האינטרנט, ובאמצעות האתר טוויטר גייס המועדון גולשים אשר רכשו מניות. בין היתר, רכשו מניות שחקני עבר של המועדון, סנטי קאסורלה, חואן מאטה, מיצ'ו, ואדריאן. ב-17 בנובמבר רכש מניות במועדון קרלוס סלים, האיש העשיר בעולם, תמורת 2.5 מיליון יורו, והציל את המועדון כלכלית. תחת סלים, הגיעה אוביידו פעמיים לפלייאוף, ב-2013 וב-2015, כאשר בפעם השנייה היא עלתה לשם דרך המקום הראשון, שהקנה לה עלייה לפלייאוף למסלול אלופות הבתים, שמהווה מסלול קצר לליגה השנייה. לבסוף, לאחר ניצחון 1–2 מצטבר על קאדיס, הבטיחה את עלייתה לליגה השנייה, לאחר 12 שנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריאל אוביידו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "ESTADIO CARLOS TARTIERE - CAMPOS DE FÚTBOL" (בספרדית). Ayuntamiento de Oviedo. נבדק ב-26 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)