מיורקה (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיורקה
RCD Mallorca
מידע כללי
כינוי האדומים
The Barralet
The Mechanical Ensaimadas
תאריך ייסוד 5 במרץ 1916
אצטדיון סון מוש, מיורקה,
האיים הבלאריים, ספרד
(תכולה: 23,142‏[1])
בעלים ארצות הבריתארצות הברית רוברט סרבר
יו"ר גרמניהגרמניה אוץ קלסן
מאמן מקסיקומקסיקו חבייר אגירה
ליגה לה ליגה
www.rcdmallorca.es
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
תלבושת שלישית
מטוס הקבוצה בו היא עושה שימוש עקב מיקומה הגאוגרפי

ריאל קלוב דפורטיבו מיורקהספרדית: Real Club Deportivo Mallorca) הוא מועדון כדורגל ספרדי מהעיר פלמה דה מיורקה, בירת האי מיורקה שבאיים הבלאריים, ספרד. המועדון הוקם ב-5 במרץ 1916. הקבוצה משחקת בלה ליגה, ואצטדיונה הביתי הוא אצטדיון סון מוש, המכיל 23,142 מקומות ישיבה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיורקה הוא מועדון הכדורגל הוותיק ביותר באיים הבלאריים. הקבוצה הוקמה בשנת 1916 על ידי אדולפו ואסקז, מהנדס רפובליקני, שקרא לקבוצה מועדון הכדורגל חונטה דירקטיבה דל אלפונסו XIII, על שמו של מלך ספרד באותה תקופה, אלפונסו ה-13. האצטדיון הראשון של הקבוצה הושק ב-25 במרץ ונקרא "בואנוס איירס", והמשחק הראשון היה נגד ברצלונה (ברצלונה ניצחה באותו משחק 0–8). שנה אחת מאוחר יותר הקבוצה שינתה את שמה לריאל סוסיאדד אלפונסו XIII, שם שנשאר עד להחלפת שם הקבוצה בשנת 1931, מסיבות פוליטיות, לשם קלוב דפורטיבו מיורקה כאשר המילה ריאל הוספה לשם בשנת 1949.

הקבוצה הופיעה לראשונה במסגרת המפעלים האירופאים בעונת 1998/1999, בגביע המחזיקות. אז גברה בסיבוב הראשון על קבוצת הארטס אוף מידלות'יאן הסקוטית ועל קבוצת ראסינג גנק הבלגית בדרך לרבע הגמר, בו גברה על קבוצת NK וורטקס הקרואטית והעפילה לחצי הגמר. בחצי הגמר גברה מיורקה על קבוצת צ'לסי האנגלית בדרך להופעה היסטורית בגמר המפעל, בו פגשה בקבוצת לאציו האיטלקית באצטדיון בברמינגהאם, אנגליה, אך הפסידה בתוצאה 1–2. זהו ההישג הגדול ביותר של הקבוצה בזירה האירופית עד היום. את הקבוצה הדריך באותה עונה המאמן הארגנטינאי הקטור קופר ובקבוצה כיכבו השוער קרלוס רואה, הבלם חואן פבלו אנחל והקשר הפורטוגלי דאני.

בעונת 1999/2000 הקבוצה החלה לשחק במוקדמות ליגת האלופות אך הפסידה כבר בסיבוב השלישי המוקדם לקבוצת מולדה מנורווגיה וכתוצאה נשלחה לגביע אופ"א. הקבוצה החלה לשחק בסיבוב הראשון של גביע אופ"א, בו גברה בסיבוב הראשון על קבוצת סיגמה אולומוץ הצ'כית, וגברה בסיבוב השני על קבוצה צ'כית אחרת, טפליצה, בדרך לסיבוב השלישי, בו גברה על קבוצת אייאקס אמסטרדם מהולנד. בסיבוב הרביעי גברה על קבוצת מונקו מצרפת, אך נכשלה בשלב רבע הגמר מול קבוצת גלאטסראיי הטורקית. בעונת 2000 שיחקה הקבוצה בגביע האינטרטוטו אך הפסידה כבר בסיבוב השני לקבוצת סהאלאול פיאטרה נמץ מרומניה.

בעונת 2001/2002 חזרה הקבוצה למוקדמות ליגת האלופות, אז גברה בסיבוב השלישי המוקדם על קבוצת היידוק ספליט מקרואטיה והגיעה לשלב הבתים, בו הוגרלה עם קבוצות פאנאתנייקוס מיוון, ארסנל מאנגליה ושאלקה 04 מגרמניה. היא סיימה לבסוף במקום השלישי בבית זה עם מאזן של שלושה ניצחונות, שלושה הפסדים וללא תוצאות תיקו והודחה מהמפעל, אך עברה לשחק בגביע אופ"א באותה העונה, בסיבוב השלישי של המפעל, בו הודחה על ידי קבוצת סלובן ליברץ הצ'כית. בעונת 2003/2004 חזרה הקבוצה לגביע אופ"א, בו גברה בסיבוב הראשון על קבוצת אפואל ניקוסיה הקפריסאית, וכן גברה בסיבוב השני על קבוצת פ.צ. קופנהגן הדנית ואף עברה בסיבוב השלישי את קבוצת ספרטק מוסקבה הרוסית, אך הפסידה לבסוף בסיבוב הרביעי לקבוצה האנגלית ניוקאסל יונייטד.

בתום עונת 2012/13 מיורקה ירדה ליגה אחרי 16 שנים רצופות בליגה הראשונה, כמחציתן בחלק העליון של הטבלה, כולל שתי עונות שאותן סיימה במקום השלישי וזכייה אחת בגביע.[2]

בתום עונת 2016/17 ירדה הקבוצה לליגה השלישית לאחר שסיימה במקום ה-20 בליגה השנייה.

בתום עונת 2017/18 שבה הקבוצה לליגה השנייה.

ב-23 ביוני 2019 שבה מיורקה לליגה הראשונה, לאחר שבמסגרת משחקי הפלייאוף לעליה, מחקה פיגור 2–0 מול לה קורוניה מהמשחק הראשון בריאזור, ניצחה 3–0 בבית ו-3–2 בסיכום שני המשחקים, למרות שבליגה סיימה חמישית בלבד בסיום העונה הרגילה.[2] לאחר עונה אחת, ירדה שוב לליגה השנייה. בסיום עונת 2020/2021 שבה ללה ליגה וכמעט נשרה בחזרה כעבור עונה אחת, אך הודות לניצחון במחזור הסיום, הקבוצה סיימה במקום ה-16, נקודה בלבד מעל הקו האדום וניצלה מירידה. את עונת 2022/2023 סיימה מיורקה בחצי העליון של הטבלה, מקום תשיעי.

סגל הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון ל-23 בספטמבר 2023
מס' עמדה שם
1 סרביהסרביה שוער פרדראג ראיקוביץ'
2 סרביהסרביה בלם מטייה נסטאסיץ'
3 ספרדספרד בלם טוני לאטו
4 בלגיהבלגיה בלם סיבה ואן דר היידן
5 ספרדספרד קשר עומר מסקארל
6 ספרדספרד בלם חוסה מנואל קופטה
7 קוסובוקוסובו חלוץ ודאט מוריצ'י
7 ספרדספרד קשר מאנו מורלאנס
9 ספרדספרד חלוץ אבדון פראטס
10 ספרדספרד קשר סרג'י דארדר
11 ספרדספרד מגן חאומה קוסטה
12 פורטוגלפורטוגל קשר סאמו קושטה
מס' עמדה שם
13 סלובקיהסלובקיה שוער דומיניק גרייף
14 ספרדספרד קשר דני רודריגס
15 ספרדספרד מגן פאבלו מפאו
17 קנדהקנדה חלוץ קייל לארין
18 ספרדספרד קשר אנטוניו סאנצ'ס
19 ספרדספרד קשר חאבי יאברס
20 אורוגוואיאורוגוואי מגן ג'ובאני גונסאלס
21 ספרדספרד מגן אנטוניו ראייו (קפטן)
23 סנגלסנגל חלוץ אמאת נדיאיי
24 סלובקיהסלובקיה בלם מרטין ואליינט
25 ספרדספרד שוער איוואן קווייאר

שחקנים מפורסמים בעבר ובהווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרד[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיורקה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Visit Mallorca Estadi" (בספרדית). מיורקה. נבדק ב-26 בספטמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 יואב טובול, השוורים חוזרים: ההתאוששות הפלאית של מיורקה, באתר ynet, 24 ביוני 2019