ריצ'רד קיל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריצ'רד קיל
Richard Kiel
ריצ'רד קיל, 2014
ריצ'רד קיל, 2014
לידה 13 בספטמבר 1939
דטרויט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 10 בספטמבר 2014 (בגיל 74)
פרזנו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Belmont Memorial Park עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Richard Dawson Kiel עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1960–2011 (כ־51 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון בולדווין פארק עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.richardkiel.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריצ'רד דוסון קילאנגלית: Richard Dawson Kiel; ‏13 בספטמבר 193910 בספטמבר 2014) היה שחקן אמריקאי, הידוע במיוחד בשל תפקיד כמלתעות בעל שיני הברזל בסרטי ג'יימס בונד "המרגלת שאהבה אותי" (1977), ו"מונרייקר" (1979). כמו גם במשחק הווידאו "Everything or Nothing" ומר לרסון ב"גילמור המאושר". קיל התנשא לגובה של 218 סנטימטרים.

חיים וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיל נולד בדטרויט. לפני שהפך להיות שחקן הוא עבד בעבודות רבות בכללן שומר במועדון לילה ומוכר חלקות בבית קברות. הופעתו הראשונה על המרקע כשחקן הייתה בפרק "Street of Hate" מהסדרה "Laramie" בשנת 1960. הוא גם שיחק בפיילוט הטלוויזיה שלא הוקרן שמציג את גיבור העל "The Phantom" של Lee Falk, שם שיחק קיל רוצח ששמו "ביג מייק", שנשכר כדי להרוג את הגיבור.

קיל פרץ לקולנוע בראשית שנות השישים בסרט B-movie‏ "Eegah" ‏(1962), שהוצג אחרי כן בתוכנית הטלוויזיה "Mystery Science Theater 3000". הוא גם היה תסריטאי-שותף, הפיק וכיכב בסרט המשפחתי "The Giant of Thunder Mountain". קיל גם שיחק כוולטר, העוזר הרוצח הגבוה והקטלני של Dr. Miguelito Loveless בפרקי העונה הראשונה של הסדרה "The Wild, Wild West". מאוחר יותר הוא הופיע בתפקיד אחר, בפרק "The Night of the Simian Terror", כבנה המנודה של משפחה עשירה, המוחרם מכיוון שנולד עם פגמי לידה שעיוותו את גופו וככל הנראה השפיעו על מוחו. פרק זה משמעותי מכיוון שהוא העניק לקיל הזדמנות לשחק באמת, במקום רק להיראות מפחיד.

הוא וארנולד שוורצנגר היו הבחירות המקוריות לשחק את הדמות הראשית בסדרת הטלוויזיה "הענק הירוק" משנת 1977. שוורצנגר נפסל בשל גובהו. קיל השתתף בצילומי שני פרקים, בכללם לפיילוט לסרט טלוויזיה. במהלך הצילום, המפיקים החליטו שהענק הירוק צריך להיות יותר שרירי מאשר סתם גבוה, וקיל פוטר בגלל שהיה לו יותר שומן גוף מאשר המפיקים חשבו שנחוץ. לפי ריאיון ל"Den of Geek",‏ [1] קיל, שרואה היטב רק בעין אחת, גם הגיב רע למגע עדשות בהן השתמש בתפקיד, והבין שהיה קשה להסיר את האיפור הירוק, אז לא היה אכפת לו להפסיד את התפקיד. כל הצילומים בהם ניתן להבחין בקיל הוסרו, והסצינות צולמו מחדש עם לו פריגנו.

הוא ידוע מאוד בבריטניה בשל הופעתו בפרסומת ל-Shredded Wheat ‏(1980).

הוא חזר על תפקידו כמלתעות במשחק "James Bond 007: Everything or Nothing" משנת 2004, לו העניק את קולו ודמותו.

גובהו ותווי פניו יוצאי הדופן הם תוצאה של מצב הורמונלי הנודע כאקרומגליה. קיל מתנשא לגובה שבע רגל ו-1.5 אינץ' (217 סנטימטרים) בדומה לג'ון אוסן. הוא מציין באוטוביוגרפיה שלו משנת 2002 "Making It Big in the Movies" ‏(ISBN 1-903111-31-5), שהוא נהג להצהיר שגובהו הוא 7 רגל ו-2 אינץ (218.44 סנטימטרים) מכיוון שקל יותר לזכור זאת. הוא סובל מפחד גבהים ובמהלך צילומי סצנת הרכבל במונרייקר, השתמשו בכפיל פעלולן בגלל שקיל סירב להצטלם על גג הרכבל ובגובה של 2000 רגל.

ב-1992 קיל סבל מפגיעת ראש קשה בשל תאונת דרכים, שהשפיעה על שיווי משקלו. מאז הוא נאלץ ללכת עם מקל על מנת לתמוך בעצמו (כפי שנראה בהופעתו בסרט Happy Gilmore, שם הוא נשען על אדם או על מקל). הוא גם נראה משתמש בקטנוע או כיסא-גלגלים ב"Welcome to Sweden". הוא פרש בעיקרון מתעשיית הקולנוע.

היה כותב-שותף של הביוגרפיה "Cassius Marcellus Clay", שהיה מראשי התנועה לביטול העבדות של ה-"Welcome to Sweden" הקרויה Kentucky Lion.

היה נוצרי שנולד מחדש[דרושה הבהרה]. באתר שלו הוא הצהיר שהמרת דתו סייעה לו להתגבר על אלכוהוליזם.[2]

קיל הותיר אחריו בן ששמו בנט קיל ונכד שגם שמו בנט קיל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריצ'רד קיל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מאגי הולנד, ראיון של Den of Geek: ריצ'רד קיל, denofgeek.com‏ 6 בינואר 2009
  2. ^ "עדותו של ריצ'רד קיל", richardkiel.com