שביל ואפאק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שביל ואפאק
מידע כללי
אורך 34 קילומטרים
הקמה
תקופת הבנייה ?–1923
מיקום
ערים ראשיות ניו המפשייר עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 42°48′54″N 71°53′30″W / 42.815°N 71.8917°W / 42.815; -71.8917
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
שביל ואפאק במבט מהר נורת' פארק מונאדוק

שביל ואפאקאנגלית: Wapack Trail) הוא אחד משבילי ההליכה הראשונים שניתוו בארצות הברית. השביל נחנך בשנת 1923, והוא חוצה את רכס ואפאק מצפון לדרום, לאורך 34 קילומטרים, בין הר ואטאטיק הסמוך לעיירה אשברנהאם שבמדינת מסצ'וסטס, לבין הר נורת' פאק מונאדנוק הסמוך לעיירה גרינפילד שבמדינת ניו המפשייר.  המסלול מיועד להליכה יומית, מבלי שנת לילה (קמפינג).

השביל עובר את העיירות אשברנהאם ואשבי במדינת מסצ 'וסטס ואת העיירות ניו איפסוויץ', טמפל, שרון, פטרבורו וגרינפילד שבמדינת ניו המפשייר.  השביל עובר על הר טמפל ודרך הפארק המדינתי מילר, ומקלט חיות הבר הלאומי ואפאק

השביל מתוחזקת על ידי עמותת "חברי ואפאק" (Friends of the Wapack), המתחזקת את השביל, ומתנגדת לבנייה ופיתוח לאורכו של השביל[1].

חלקו הדרומי של שביאל ואפאק חופף את חלקו הצפוני של שביל מידסטייט.  

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 1922 נפגשו בפונדק שאטוק, שבעיירה ג'פרי בניו המפשייר: אלן צ'מברלין (Allen Chamberlain) - לימים נשיא המועדון ההררי של הרי האפלאצ'י, ותושב העיר ג'פרי אלברט אנט (Albert Annett), הביטו על רכס הרי ואפאק, ויזמו את הקמת השביל. אנט, שהיה חקלאי שהתגורר בעיירה שכנע שני חקלאים נוספים: פרנק רובינס (Frank Robbins) ומריאן באק (Marion Buck), תושבי העיירה רינדג' הסמוכה להקים את השביל, והשלושה יחדיו פרצו את שביל ההליכה.

מרוצים לאורך השביל[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדי שנה נערכים שני מרוצים לאורך השביל:

  •  מרוץ בחודש מאי שמתקיים מאז שנת 2007 ביוזמת בוגי דומיטרשו (Bogie Dumitrescu) המירוץ מתחיל בקצהו הצפוני של השביל, והוא לכל אורכו של השביל – 34.6 קילומטרים[2]. מרוץ ארוך יותר המתקיים במקביל למירוץ חודש מאי, אולטרה מרתון, נערך לאורכו של השביל, מקצהו הצפוני, עד קצהו הדרומי, ובחזרה לקצהו הצפוני. אורכו של מסלול זה 80 קילומטרים. מסלול נוסף המוביל אל אגם ביני ובחזרה מוסיף למרוץ 80 קילומטרים נוספים. 
  • מרוץ יום העבודה מתקיים כל שנה בחודש ספטמבר לאורכו של השביל, במסלול שאורכו 29 קילומטרים[3]. מסלול זה מתחיל באזור הסקי וינדלואון[4], ומגיע עד הר ואטאטיק ובחזרה לנקודת המוצא[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מטרות עמותת "חברי ואפאק"
  2. ^ מידע על מרוץ חודש מאי - תאריכים ואורכו של המסלול
  3. ^ 1 2 מידע על מרוץ חודש ספטמבר - תיאור המסלול ואורכו
  4. ^ אתר האינטרנט של אזור הסקי וינדלואון