שודדי הקאריביים: זרמים זרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שודדי הקאריביים: זרמים זרים
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על שודדי הקאריביים עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי רוב מרשל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'רי ברוקהיימר
תסריט טד אליוט, טרי רוסיו עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה דייוויד ברנר
וייאט סמית'
מייקל חאן
שחקנים ראשיים ג'וני דפ
פנלופה קרוז
איאן מקשיין
ג'פרי ראש
מוזיקה הנס צימר
צילום דריוס וולסקי
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה חברת וולט דיסני
סרטי ג'רי ברוקהיימר
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

ישראלישראל 19 במאי 2011

ארצות הבריתארצות הברית 20 במאי 2011
משך הקרנה 137 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט פנטזיה, סרט קומדיה, סרט פעולה, סרט הרפתקאות, סרט חיפוש מטמון, סרט סייפים נועזים, סרט זומבים, סרט שודדי ים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 378.5 מיליון דולר
הכנסות 1.046 מיליארד דולר
הכנסות באתר מוג'ו piratesofthecaribbean4
סרט קודם שודדי הקאריביים: סוף העולם
סרט הבא שודדי הקאריביים: נקמתו של סלזאר
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שודדי הקאריביים: זרמים זריםאנגלית: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) הוא סרט קולנוע אמריקאי שובר קופות מסוגת ההרפתקאות והפעולה שיצא לאקרנים בישראל ב-18 במאי 2011. הסרט מהווה חלק רביעי בסדרת סרטי שודדי הקאריביים. הוא מבוסס על הספר זרמים זרים של טים פאוורס (תורגם לעברית ב-2011 בהוצאת אופוס).[1]

בדומה לסרטים הקודמים בסדרה, הסרט עוקב אחר עלילותיו של קפטן ג'ק ספארו, שודד ים הרפתקן בגילומו של ג'וני דפ. סרט זה מתמקד בחיפושו של ספארו אחר מעיין הנעורים בתקווה לזכות בחיי נצח.

את הסרט ביים רוב מארשל, שהחליף את מקומו של במאי שלושת הסרטים הקודמים גור ורבינסקי.

בסרט זה לא מופיעים השחקנים אורלנדו בלום וקירה נייטלי ודמויותיהם - ויל טרנר ואליזבת' סוואן, שהיו דמויות מרכזיות בסרטים הקודמים בסדרה. לעומת זאת, משחקים בסרט פנלופה קרוז ואיאן מקשיין, בתפקיד אנג'ליקה ושחור הזקן בהתאמה, בסרטם הראשון בסדרה.

זהו הסרט הראשון בסדרה שמשלב תיאורים בדיוניים של דמויות היסטוריות[2], כמו שחור הזקן, ג'ורג' השני, מלך בריטניה, ראש ממשלת בריטניה הנרי פלהם, ג'ון קרטרט ששימש הלורד נשיא המועצה, ופרדיננד השישי, מלך ספרד.

זהו גם הסרט הראשון בסדרה שיצא לאקרנים ב-3D (תלת-ממד) ודיסני דיגיטל 3D וגם ב-IMAX 3D בישראל וברחבי העולם כולו.

נכון לינואר 2024, זהו הסרט הרביעי ברשימת הסרטים היקרים ביותר בהיסטוריה (אנ'), עם תקציב הפקה של 379 מיליון דולר.

נכון לספטמבר 2011, הסרט הפך לשובר קופות וניצב במקום השלישי במצעד שוברי הקופות ברחבי העולם, אחרי "רובוטריקים 3" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות". הסרט גם הפך לסרט השמיני בהיסטוריה שפרץ את רף המיליארד וכיום ניצב במקום ה-31 בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתחיל בשני דייגים ספרדיים אשר שולים אדם מהמים עם מחברת של חואן פונסה דה ליאון, מגלה ארצות ספרדי שחיפש את מעיין הנעורים. הדייגים מביאים אותו למלך ספרד, פרדיננד השישי, ששולח מיד מסע למציאת המעיין.

קפטן ג'ק ספארו נמצא בלונדון על-מנת להציל את ג'ושאמי גיבס, החובל הראשון הנאמן שלו, שעומד למשפט. הוא מציל אותו מתלייה, אך במהרה שניהם נלכדים על ידי השלטונות הבריטיים. ג'ק מובל למלך אנגליה אז, ג'ורג' השני, אשר מנסה לגייס אותו להפלגה שלו למעיין הנעורים כדי להקדים את הספרדים. הקפטן שעתיד להיות אחראי על ההפלגה יהיה הקטור ברבוסה, יריבו של ספארו וכעת קפטן בשירות הכתר. ספארו מסרב ומצליח לברוח לפאב שבו מישהו המתחזה לו מגייס צוות להפלגה. ספארו מגלה כי המתחזה הוא בעצם מכרה מעברו בשם אנג'ליקה (פנלופה קרוז). תוך כדי, גיבס הולך להיתלות אך ברבוסה מציע לו עסקה: גיבס יביא לברבוסה את המפה למעיין הנעורים ולא ייתלה. בתגובה, גיבס מוציא את המפה ושורף אותה. ואומר לברבוסה שלמד את המפה היטב וזוכר אותה בעל פה. ברבוסה מצרף את גיבס להפלגה בכפייה מכיוון שהוא האדם היחיד בהישג ידו שמכיר את הדרך למעיין.

אחרי שחיילי המלך מגיעים לבר, ג'ק ואנג'ליקה בורחים אך אנג'ליקה מרדימה את ג'ק. כאשר ג'ק מתעורר הוא מגלה שהוא על הספינה "נקמתה של המלכה אן" אשר הייתה שייכת לאדוארד טיץ', שחור הזקן. על הסיפון הוא מגלה ששחור הזקן הופך את מלחיו לזומבים כדי שיהיו יותר ממושמעים ושאנג'ליקה משקרת לשחור הזקן שהיא בתו האבודה. המלחים מספרים לג'ק שלא ראו את שחור הזקן מעולם כיון שהוא נשאר תמיד בתאו. ג'ק אומר למלחים שככל הנראה זו לא ספינת של שחור הזקן. ג'ק מנסה ליזום מרד, המלחים משתלטים על הספינה ונלחמים במלחים הזומבים, אך כאשר נראה שהמרד הצליח, יוצא לפתע שחור הזקן מתאו. בעזרת חרבו הוא שולט על כל הספינה וקושר את כל המלחים המורדים בחבלי הספינה. אכזריותו של שחור הזקן נחשפת כאשר הוא מוריד את המלח שהיה במשמרת לסירת ההצלה, ושורף אותו בפרץ אש שיוצא מחרטום הספינה. ג'ק מגלה ששחור הזקן מפליג למעיין הנעורים כיוון שאחד מחברי הצוות חזה שעוד שבועיים אדם בעל רגל אחת יהרוג את שחור הזקן. לאחר מכן שחור הזקן מאיים על ג'ק שהוא יהרוג אותו אם לא ייתן לו את המצפן המיוחד שלו כדי שיעזור למצוא את הדרך למעיין, הוא מכין בובה מכושפת בדמותו של ג'ק, כל דבר שעושים לבובה ג'ק חש בגופו. הוא דוקר ושורף את הבובה (מה שגורם לג'ק ייסורים) עד שג'ק מסכים. במהלך המסע צוות "נקמתה של המלכה אן" מגיע למפרץ קצף הגלים, שבו שוחות להן בנות הים. שחור הזקן אומר לצוות שצריך דמעה של בת ים מפני שהדמעה הכרחית לטקס שיתקיים במעיין הנעורים. קרב מתחיל בין הצוות לבנות הים אך בסופו של דבר הצוות לוכד בת ים שנשארה בחיים. המסע ממשיך בג'ונגל, כי שם נמצאת ספינתו הנטושה של חואן פונסה דה ליאון שבתוכה נמצאים הגביעים שבעזרתם יש לשתות ממעיין הנעורים. צוות "הנקמה" שולח את ג'ק לחיפוש הספינה של דה ליאון כדי לקחת את שני הגביעים. ג'ק מוצא את הספינה, אך פוגש שם את ברבוסה ויחד הם מנסים למצוא את הגביעים, ומגלים שהספרדים כבר לקחו את הגביעים למחנה שלהם. ג'ק וברבוסה מתגנבים למחנה הספרדי, אך נלכדים במהרה. בשבי, ברבוסה מספר לג'ק שאינו רוצה למצוא את המעיין, אלא רק רוצה להרוג את שחור הזקן, על שהטביע לברבוסה את הספינה "הפנינה השחורה" וגרם לו לאבד את רגלו. מיד לאחר מכן ג'ק וברבוסה בורחים מהשבי הספרדי וג'ק לוקח את הגביעים איתו ומביא אותם לשחור הזקן. צוות "הנקמה" מגיע למעיין הנעורים ושם, גם צבאו של ברבוסה מהאימפריה הבריטית מגיעים יחד עם ברבוסה עצמו, אחר כך, מתפתח קרב גדול בין צוות "הנקמה" לבין ברבוסה ואנשיו, לאחר מכן בעוד שאנשיו של ברבוסה נאבקים עם צוות "הנקמה", ברבוסה נאבק עם שחור הזקן. לבינתיים פיליפ הפצוע וסרינה בת הים מתנשקים וסרינה מצילה אותו ממוות. אחרי הקרב המתיש, ברבוסה דוקר את שחור הזקן בחרבו המורעלת, שלאחר מכן נוגעת גם באנג'ליקה. ג'ק מרמה את שחור הזקן ונותן לו את הגביע שלוקח חיים, ולאנג'ליקה את הגביע שנותן חיים. אנג'ליקה מתרפאת ושחור הזקן מת. אחרי מותו של שחור הזקן, ברבוסה משתלט על "נקמתה של המלכה אן" ועל חרבו של שחור הזקן בעלת הכוחות המיוחדים. הוא מואס בשירות תחת מלך אנגליה ומורה למלחים לשוט לעבר טורטוגה, אי השודדים. ג'ק לוקח את אנג'ליקה לאותו אי שבו הוא היה כלוא, בפחד שתנסה לנקום על שנתן לה לחיות ולאביה למות.

סצינות הסיום: לאחר מכן, הוא פוגש את גיבס שאומר לו מה דרוש כדי להוציא את הספינה "הפנינה השחורה" מהבקבוק. בקטע נוסף שמגיע לאחר כתוביות הסיום, נראית אנגליקה על החוף, ובובת הוודו של ג'ק נסחפת אליה[3].

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וני דפ - קפטן ג'ק ספארו, פיראט ידוע לשמצה שידוע גם בהליכה שלו שמביעה על כך שהוא מסטול מבקבוקי יין, מנסה למצוא את המעיין.
  • ג'פרי ראש - קפטן הקטור ברבוסה, יריבו של ג'ק, הוא נמצא תחת פקודתו של שליט האימפריה הבריטית והוא מוביל את הצי האנגלי, ברבוסה אינו רוצה למצוא את המעיין אלא את שחור הזקן ולהרגו על כך שהטביע את "הפנינה השחורה" וגרם לו לאבד את רגלו.
  • פנלופה קרוז - אנג'ליקה טיץ', בתו של שחור הזקן ואישה מעברו של ג'ק.
  • איאן מקשיין - שחור הזקן / אדוארד טיץ', הפיראט שכולם פוחדים ממנו כיוון שהוא מחזיק בחרב בעלת כוחות מיוחדים, שחור הזקן הוא הקפטן של "נקמתה של המלכה אן" והוא נחוש בדעתו למצוא את המעיין. שחור הזקן הוא הנבל הראשי של הסרט.
  • קווין מקנלי - ג'ושאמי גיבס, החובל הראשון וידידו הטוב של ספארו.
  • סם קלאפלין - פיליפ סוויפט, מיסיונר אשר הובא על ידי אנג'ליקה לאביה כדי לטהר את נשמתו.
  • סטיבן גראהם - סקראם.
  • אסטריד ברג'ס פריסבי - בתולת ים בשם סירנה, בתולת ים שנלכדה בידי הצוות.
  • ריצ'רד גריפית'ס - ג'ורג' השני, שליט האימפריה הבריטית.
  • קית' ריצ'רדס - קפטן טיג, אביו של ג'ק ספארו.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

שודדי הקאריביים: זרמים זרים
אלבום אולפן מאת הנס צימר, רודריגו וגבריאלה
יצא לאור 17 במאי 2011
סוגה פסקול, אינסטרומנטלי
אורך 73:76 דקות
חברת תקליטים Walt Disney Records
הפקה ג'רי ברוקהיימר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שודדי הקאריביים: זרמים זריםאנגלית: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) הוא הפסקול לסרט הרביעי בסדרת הסרטים המצליחה "שודדי הקאריביים", שהלחין המלחין הידוע בשיתוף הצמד המוזיקלי המקסיקני רודריגו וגבריאלהרודריגו וגבריאלה ויצא לחנויות ולהורדה דיגיטלית ב-17 במאי 2011. האלבום יצא למכירה מוקדמת באמצע אפריל, ולשווקים יצא ב-17 באפריל 2011. הפסקול נמכר היטב וזכה לאהדה אצל מבקרי המוזיקה.

הפסקול יצא בשתי גרסאות שונות - בריטית ואמריקאית, שהשוני ביניהן הוא בעטיפת הדיסק בלבד.

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השיר אורך
1. Guilty of Being Innocent of Being Jack Sparrow 1:42
2. Angelica - Feat. Rodrigo y Gabriela 4.17
3. Mutiny 2.48
4. The Pirate That Should Not Be 3.55
5. Mermaids 8.05
6. South of Heaven's Chanting Mermaids 5.48
7. Palm Tree Escape - Feat. Rodrigo y Gabriela 3.06
8. Blackbeard 5.05
9. Angry and Dead Again 5.33
10. On Stranger Tides 2.44
11. End Credits 1.59
12. Guilty of Being Innocent of Being Jack Sparrow - Remix 2.45
13. Angelica - Remix 3.08
14. The Pirate That Should Not Be - Remix 6.26
15. Blackbeard - Remix 5.26
16. South of Heaven's Chanting Mermaids - Remix 3.32
17. Palm Tree Escape - Remix 5.28
18. Angry and Dead Again - Remix 5.49

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]