שיחה:אוריאל דסקל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה נמחק ב-3.5.2009 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי ויקיפדיה, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
אין ליצור מחדש ערך זה, אלא על פי מדיניות ויקיפדיה לשחזור ערכים שנמחקו.
ערך זה נמחק ב-3.5.2009 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי ויקיפדיה, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
אין ליצור מחדש ערך זה, אלא על פי מדיניות ויקיפדיה לשחזור ערכים שנמחקו.

מציע למחוק. הוא לא איש חשוב והערך עליו מיותר לחלוטין. מה עוד שברור שהוא כתב על עצמו

למה למחוק? מדובר בעיתונאי צעיר, שכבר הגיע להישגים מכובדים שלא צריך לזלזל בהם: הקמת מדור עסקי ספרוט בגלובס ובכלכליסט, למשל. הופעה בתוכניות טלוייזיה שונות (האחרונה שבהן: פינה קבוע בלילה כלכלי בחדשות 10)

לדעתי, הרקורד העיתונאי שלו מספיק כדי לזכות אותו בערך, אם כי הערך אכן זקוק לשכתוב. Lostam - שיחה 00:54, 28 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

א. מה זה בדיוק "הקמת מדור עסקי ספורט?" עמוד בו הוא כותב על עסקי ספורט.ביג דיל. כמו כן, יש עשרות עיתונאים שמגישים פינות בטלויזיה. אוריאל דסקל הוא עיתונאי טוב, אבל כמו יש עוד כמה מאות, אם לא אלפים. להגיד על אוריאל דסקל שהוא "הגביר את חשיבותו של הכדורגל העולמי בעיתונות הישראלית" זה עלבון לאינטלגנציה. אם מישהו הגביר את חשיבותו של הכדורגל העולמי אלו אבי רצון ונדב יעקבי, שהלכו עם הכדורגל העולמי במדבר של הטלויזיה החד ערצוית. אוריאל דסקל החל לסקר כדורגל עולמי הרבה שנים אחרי ש"ערוץ הספורט" השקיע מיליונים בשיווק של ליגת האלופות, ליגה אנגלית וליגה ספרדית.

אילו הישגים עיתונאיים הביא בדיוק דסקל? לשאול את ז'וז'ה מוריניו איזה תחתונים הוא לובש? זה ההצדקה לערך באינצקלופדיה? פעם אביעד פוהרילס ממעריב כתב שהוא עמד בחדר ההלבשה של נבחרת צרפת במונדיאל 1998, ונגע בתחתונים של פטי. הרי לכם תשתית לערך בויקיפדיה.

ב. אין ערך על יואב גולן, עורך הספורט במעריב. אין ערך על שלומי ברזל, עורך הספורט בהארץ. אין ערך על יוסי אהרוני, עורך הספורט בידיעות. אין ערך על יוני הללי, שהביא בזמנו את פרשת נערות הליווי והוא אחד מכתבי הספורט הבולטים במעריב. אין ערך על רפאל נאה, שמסקר 40 שנה את מכבי תל אביב כדורסל עבור העיתון הגדול במדינה. אין ערך על משה שיינמן. על גיל ויטל. על חגי סגל. על אבי אורנן. על נדב צנציפר. על יניב טוכמן. על אלי סניור, שחשף את סיפור הגליתו של חיים רביבו בישראל ועוד רבים וטובים.

אין ערך על גלית חמי, שהייתה עורכת מדור הכלכלה של ידיעות אחרונות והיא עורכת כלכליסט. חמי לא הקימה "מדור עסקי ספורט" אלא אשכרה עיתון, עם מוספים וצוות של עשרות כותבים. אין עליהם ערך, כי הם לא כותבים על עצמם ערכים (כן, ברור, לדסקל יש מעריץ אלמוני ששומר את כל רשימת הלינקים לכתבות שלו). לערך על דסקל אין הצדקה. תמחקו אותו.

אפשר שיהיה ערך בסגנון אוריאל דסקל, עיתונאי ספורט, עובד בכלכליסט, עבד בעבר בגלובס ובהארץ. לא יותר. זו בושה לויקיפדיה הערך הזה והאוננות העצמית כולל כל הלינקים.

בהחלט לא ראוי. מילא שכתב על עצמו, זה ברור כשמש, אבל הוא גם כתב שקרים. "הגביר את חשיבותו של הכדורגל העולמי בעיתונות הישראלית" זו לא בדיחה אלא עוול, כפי שכתבו פה, אבי רצון, נדב יעקובי וגם אבי מלר, עוזי דן ויעקב זיו. "ראיין את מוריניו", "ביקר באיצטדיון האמירויות", וואו, כל אלו שהזכרתי ראיינו את גדולי הספורטאים ובערכים עליהם זה לא מוזכר, הם היו באירועים הגדולים ביותר, לא ביקור באיזה איצטדיון. אתם כורתים את הענף עליו אתם יושבים.

מאת עיתונאי ספורט:

ערך לא ראוי על עיתונאי זניח. המשעשע מכל, שטרחו לציין כי הוא "ביקר באמירויות". להלן רשימת האיצטדיונים בהם אני ביקרתי, אולי גם אני ראוי לערך: טדי, האורווה. הקופסא. קריית אליעזר. רמת גן. בלומפילד. וסרמיל. מדיסון סקוור גארדן (אולי זה כדורסל, אבל היי, הייתי שם! ישראלי! במכה של הכדורסל! אכלתי אפילו נקניקיה, והייתי העיתונאי ה2,000 ששאל את דיוויד לי איך הוא משתלב באן.בי.איי). האיצטדיון ברוטרדם (אני הייתי שם ודסקל לא. רובן אז היה צעיר בן 20, והידינק המאמן. הייתה מסיבת עיתונאים נחמדה ואפשר לשתות בירה באיצטדיון. ממליץ בחום). סטמפורד ברידג'. המגרש העירוני בקריית מלאכי (מתערב איתכם שדסקל לא היה שם). הדלה אלפי. קאמפ נואו. סנטיאגו ברנבאו. והחשוב מכל: מגרש הכדורגל בספורטק צפון, שם אפילו כבשתי שער ניצחון במשחק פנימי ב25.5.07.

ועכשיו ברצינות. ויקיפדיה נועד כדי לתת לציבור ידע ברמה אינצקלופדית על אנשים חשובים, אנשים שעשו משהו ששינה את האנושות, אנשים שהגיעו להישגים יוצאי דופן, אנשים ששימשו בתפקידים חשובים, אנשים שהיו בצמתי הכרעה היסטוריים. דסקל הוא לא אחד מאלה. לכתבו על ספורט בעיתון הכלכלי החמישי בחשיבותו בישראל (אחרי דה מרקר, ידיעות, גלובס, מעריב) זה לא חשוב. זה לא מהותי. זה לא באמת משנה. עיתונאים שכותבים על חדשות חוץ לא באמת משפיעים על משהו: לרומן אברמוביץ, אותו דסקל נוהג לבקר על שיטות הניהול, לא באמת איכפת מדסקל (נשבע לכם). הוא לא הביא שום סיפור יוצא דופן. הוא לא היה בצומת הכרעה. הוא כותב טוב, בחור טוב (ומסתבר גם קצת מגלומן), עוד פועל במעמד הביניים בעיתונות. שום דבר מעבר לזה, וגם אם תחליטו להשאיר את הערך, זה לא יהפוך את דסקל למשהו סקסי יותר, אלא סתם לבדיחה של הברנז'ה.

סוף עיתונאי ספורט

דיון שחזור[עריכת קוד מקור]

טיוטת הערך ניתן לקרוא: משתמש:Eladti/אוריאל דסקל

הערך נמחק ב-2009, אז היה דסקל רק שנה בתפקידו. היום הוא משמש כבר יותר מ-14 שנים כעורך מדור הספורט של "כלכליסט", שזה הרבה מעל הרף שלנו לעיתונאים. בנוסף, מאז המחיקה יזם את הפודקאסט "בכל זמן נתון" שפעיל למעלה מ-6 שנים ובו הוקלטו למעלה מ-450 פרקים. Eladti - שיחה 10:48, 14 בספטמבר 2022 (IDT)[תגובה]