שיחה:דרום ערבית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פיצול שפות דרום-ערב העתיקות והמודרניות לשני ערכים נפרדים[עריכת קוד מקור]

יאיר דב, Yoelpiccolo31, yotamsvoray, פיראוס, Illang‏, חומבבה, אלדד, לוכסןבעלי הידע בבלשנות, Illang, פעמי-עליוןבעלי הידע בשפות שמיות עתיקות, הערך הזה מוליך שולל. הוא מקבץ יחד שתי תתי-משפחות – השפות העתיקות והשפות החדשות – בעוד שהן לא מהוות יחידה אחת. למעשה, השפות העתיקות הן מהענף המערבי של השפות השמיות הדרומיות, יחד עם השפות האתיו-שמיות, ואילו השפות המודרניות הן מהענף המזרחי. בנוסף, לערך הזה יש בינוויקי של השפות העתיקות בלבד. ניסיתי להציב פה את {{תבנית:משפחת שפות}}, אבל זה לא אפשרי, כי מדובר בשני ענפים נפרדים. צריך לעשות פה סדר. לכן אני רוצה לפצל אותו לערך שפות דרום-ערב העתיקות, שייכתב בדף הזה בשינוי שם ואז יתאים לבינוויקי הנוכחי, ולערך שפות דרום-ערב החדשות בדף חדש.

זה העץ של המשפחה הדרומית, ואפשר לראות בו ששתי קבוצות-השפות לא מהוות קבוצה טבעית אחת:

כך שהשפות המודרניות לא התפתחו מהשפות העתיקות, אלא היו תמיד ענף נפרד. השפות המודרניות (בענף המזרחי) חיו וחלקן שרדו, ואילו השפות העתיקות (בענף המערבי) חיו במקביל עד שנכחדו כולן.

מישהו ירצה להביע דעה בנושא? תודה שלום. Illangשיחה 06:49, 30 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

Illang, נראה לי שאתה צודק. עברתי ברפרוף קל על כמה ערכים קשורים ונראה לי שהם משוועים ליד אוהבת שתסדר ותארגן אותם כראוי. סיון ל - שיחה 11:48, 8 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
תודה. מתייג שוב את Illang, פעמי-עליוןבעלי הידע בשפות שמיות עתיקות, יאיר דב, Yoelpiccolo31, yotamsvoray, פיראוס, Illang‏, חומבבה, אלדד, לוכסןבעלי הידע בבלשנות וגם את amikamraz, סיון ל, אלדד, יואל, בן עדריאל, Kulystab, שלו22, המקיסט, אנונימי מדי, בוסתן, עידן, Alon112, שמזןבעלי הידע בערבית.
זו התוכנית שלי לתהליך הפיצול של "דרום ערבית": (1) יצירת שפות דרום-ערב החדשות (אנ'); (2) יצירת שפות דרום-ערב העתיקות (אנ'); (3) שבירת בינויקי מ"דרום ערבית" והכנסתו ל"שפות דרום-ערב העתיקות"; (4) שינוי "דרום ערבית" לדף פירושונים לשני הערכים החדשים.
יש השגות, הערות או המלצות? Illangשיחה 20:03, 15 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]
בוצע בוצע Illangשיחה 08:11, 19 באוגוסט 2021 (IDT)[תגובה]