שיחה:ישראל אומן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש ציטוטים מדבריו באנגלית. מי מתרגם?

ראיון בהיגיון בשיגעון של זאב גלילי עם פרופסור אומן[עריכת קוד מקור]

אפשר להוסיף להגדרה את הראיון הבא שנעשה עם פרופסור אומן בנושא סקרים (דעתו שלילית ד"א):

בינתיים הוספתי את הקישור לראיון - השארתו תלויה, כמובן, בהחלטת העורכים המכובדים...

יש ראיון אתו בעיתון מקור ראשון, ובו הוא מתייחס למחלוקת שלו עם דניאל כהנמן. נראה לי חשוב להוסיף אותו לקישורים (ובכלל, אפשר לבטל את הנעילה).

הסרתי. Yonidebest Ω Talk 12:56, 1 נובמבר 2005 (UTC)

ציטוטים מראיונות[עריכת קוד מקור]

בלי קשר לעיניין "הידען", האם הציטוטים האלה בכלל מתאימים לערך אנציקלופדי, ולא עושים ממנו יותר כתבה עיתונאית? emanשיחה 11:34, 4 נובמבר 2005 (UTC)

אפשר ואף רצוי להעביר לויקיציטוט. עידן ד 12:27, 4 נובמבר 2005 (UTC)
בוודאי אין מקומם בוויקיציטוט. ויקיציטוט נועד לציטוטי מחץ, ואין זה אופיים של ציטוטים אלה. האם הם מתאימים לערך כאן? לדעתי יש בהם ללמד על האיש, על תחומי פעילותו ועל הישגיו, ולכן אני תומך בהשארתם. דוד שי 12:44, 4 נובמבר 2005 (UTC)
לאו דווקא ציטוטי מחץ. ראו נועם חומסקי. עידן ד 12:52, 4 נובמבר 2005 (UTC)
האמת שכשאני קורא שוב, הציטוט השני (בו הוא מתאר מה הוא עשה) הוא באמת עינייני, ואולי עדיף להשאיר את זה בצורת ציטוט. לגבי הציטוט הראשון, אני עדיין לא שלם איתו. הוא לא באמת מוסיף מידע אמיתי. emanשיחה 13:01, 4 נובמבר 2005 (UTC)

הסבר לשני שינויים[עריכת קוד מקור]

הסרתי את הפסקה

"ערב נסיעתו לשטוקהולם חושף אומן חלקים מהרצאת הנובל שלו: 1) המלחמה איננה אי-רציונלית, אלא יש לחקור אותה ע"מ להבין ולמנוע אותה; 2) תורת המשחקים החוזרים מעבירה את הדגש מה"עכשיו" אל ה"אחר-כך"; 3) עשיית שלום פשטנית עלולה לגרום למלחמה, ואילו מירוץ החימוש, איומי מלחמה אמינים וחורבן הדדי מובטח עשויים למנוע מלחמה באופן מהימן."

נחכה בסבלנות לטקס הענקת הפרס ולפרסום ההרצאה באתר הפרס. בנוסף אין להגזים בערכה של הרצאת נובל, וראוי להציגה עניינים אלה במסגרת מכלול מחקרו של אומן.

החזרתי את הקישור לדף של שלמה אומן באתר "יזכור", משום שנראה לי ראוי לעשות זאת בכל מקרה שמוזכר שמו של חלל צה"ל שאינו צפוי לקבל ערך בוויקיפדיה. דוד שי 22:56, 6 דצמבר 2005 (UTC)

לגיטימיות הדיון בטענות הפומביות של אומן כאילו תורת המשחקים מצדיקה את הדעות הפוליטיות שלו[עריכת קוד מקור]

חבל שמסיבות של דיעות פוליטיות מישהו מוחק את ההערות לגבי הפולמוס שאומן יצר עם ההכרזות שלו לגבי תורת המשחקים.

זהו דיון לגיטימי לגבי מה ניתן ומה לא ניתן להסיק מהידע בתורת המשחקים.

אומן מבלבל את הציבור בהכרזות שלו.

הוא גם עושה שירות דוב למדע -- כי הוא יוצר רושם אצל אנשים שכאילו יש למדע תשובות לגבי נושא שהוא מורכב מאוד ויש לגביו דיעות שונות.

הצנזורה של גילגמש לגבי הערך[עריכת קוד מקור]

חבל שגילגמש משתמש בכוחו כדי לחסום שינויים ודיון לגיטימי.

חבל שהוא לא מסביר אלא פשוט מוחק.

זה בניגוד לתרבות הדיון של וויקיפדיה.

מדוע לא רלבנטי לציין את הפולמוס לגבי התמיכה של איש מדע כמו אומן בטענה לא מדעית כמו קיומם של קודים שחוזים את העתיד בטקסט של בתורה?

חרף נחישותך, עלי לציין שהדברים שאתה כותב על אומן הם שטויות, ויפה עשה כל מי שמחק אותם. על עמדתו של אומן בעניין הקודים בתורה תוכל לקרוא בתחילת הערך, אבל מה זה מעניין אותך, אתה הרי יודע הכל, ובאת לכאן כדי לכתוב וכדי ללמד אותנו בינה. ההתפלמסות עם דעותיו הפוליטיות של אומן היא עניין מיותר לחלוטין. דעותיו מופיעות בערך, והקורא יש לו דעה משל עצמו, אין לו צורך בדעתך. דוד שי 18:32, 22 ינואר 2006 (UTC)
הבעיה לא בדעות הפוליטיות -- אלא בטענה שיש סימוכין מדעיים מתורת המשחקים לדעות הללו. זה דיון לגיטימי וחבל שאתם עוסקים בסתימת פיות במקום בדיון רציני. גם דן מרגלית בטלויזיה העלה שאלה דומה.
אילו היית מנחה בטלוויזיה, לא הייתי חולק על זכותך להביע דברים אלו בתוכניתך. הלל 18:40, 22 ינואר 2006 (UTC)

לדעתי אתם משתמשים בכוח שלכם לרעה. הניסוחים לגבי התמיכה של אומן בטענות לגבי הקודים בתורה שמופיעים בערך אינם ברורים. לא ברור מהניסוחים גם שמבחינה מדעית כיום אין שום מחלוקת שמדובר בשטויות לא רציונליות ולא מדעיות. העניין כבר הוכרע ונסגר.

נניח לרגע שפרופסור אומן תומך בכל לבו בהיותה של תורת הדילוגים מדעית. האם זה אומר שיש לשלול ממנו את פרס הנובל (תורת הדילוגים היא שטויות+אומן מאמין בה=כל טענותיו של אומן הן שטויות), או אולי להיפך (אומן זכה בפרס נובל+אומן מאמין שהיא נכונה=תורת הדילוגים נכונה)? או שמא אין קשר בין השניים, ולא כל מה שמאמין בו אדם הוא בהכרח נכון או בהכרח לא נכון?
אני מתווכח מרוב שיעמום, כי ממש לא מגרה אותי הדיון הזה. הלל 18:53, 22 ינואר 2006 (UTC)

אף אחד לא טען שצריך לקחת לו את פרס הנובל -- הטענה היא שכאשר אומן מכריז הכרזות שהן עומדות בסתירה למה שמקובל ומוסכם כמדעי -- -- מותר לדון בכך מבלי שאדמיניסטור יסתום פיות. זה דיון לגיטימי שגרר כמה מאות תגובות ב-ynet.

אם איינשטיין היה אומר שתורת היחסות מצדיקה את הפלישה לעירק -- גם את זה היה צריך להזכיר בערך על איינשטיין. (בתור שטות של גאון שלא למד את הגבולות של העיסוק שלו).

יש דרכים להתמודד עם אי הסכמות בוויקי וחבל שאתם לא מתאמצים יותר אינטלקטואלית להבין מה לא בסדר בהתייחסות שלכם.


אלמוני חביב, במקום להסביר לנו בדף השיחה את מעמדה של תורת הדילוגים בתורה, כתוב את הערך החסר, אבל כתוב אותו היטב, על סמך מידע יסודי ואמין, ולא על סמך שמועות ותחושות, אתה הרי יודע כבר שאנו מוחקים שטויות. אם תכתוב ערך טוב, לא נמחק אותו, להיפך, נחבק אותו ואותך. עוד דבר: חשוב שתלמד להבדיל בין עיקר לטפל, כרגע אני חש בחולשה אצלך בעניין זה: אומן הוא מתמטיקאי דגול ופוליטיקאי לא משהו, אבל הפוליטיקה שלו ממש לא מעניינת. אולי תוכל להרחיב מעט בעניין תרומתו למדע? אתה יודע, השבדים שבחרו להעניק את פרס נובל לאומן לא לגמרי מטומטמים, כנראה שאומן בכל זאת עשה משהו בחייו מלבד להשתמש בסרטים כתומים. דוד שי 19:00, 22 ינואר 2006 (UTC)


הנקודה שלי היא בכלל לא פוליטית אלא עוסקת בפילוסופיה של המדע. היא רלבנטית לכל ילד שרוצה לדעת מהי תורת המשחקים ומה ההבדל בין מדע לבין מה שהוא איננו מדע. לומר בטלוויזיה שמתורת המשחקים נגזר שאסור לוותר בשום דבר לפלסטינים זה טיעון שאיננו נכון ותשעים ותשעה מתוך מאה מדענים יגידו את זה. לכן גם מותר לציין את הוויכוח הזה כי הוא קיים כרגע בציבור ויש כעס גדול בקרב מדענים על אומן על אופן ההצגה שלו את המדע.

תורת המשחקים רלוונטית בהחלט לקביעת מדיניות, גם אם ניתן להתווכח על ההשלכות שלה, על המטרות ועל הדרכים. דעתו של אומן אינה מופקעת גם אם אינה מוסכמת, ובכל מקרה הערך עליו אינו במה לדיון במשנתו הפוליטית, גם אם היא נוגעת בשיטתו המדעית. הלל 19:20, 22 ינואר 2006 (UTC)

הערך יהיה ברור יותר -- למשל לתלמיד שקורא ותמה מהי תורת המשחקים -- אם כמו שהצעתי ומחקתם -- היתה נכללת בערך בשתי שורות הביקורת על העמדה של אומן. תורת המשחקים היא מודל אבסטקרטי שתלוי כמו כל מודל אבסטרקטי בהנחות לגבי העולם. על ידי לקיחת הנחות אחרות ניתן להגיע לתוצאות הפוכות. בכללי המשחק הדמוקרטי מוסכם דווקא שהאסטרטגיה של אומן (להמשיך לשלוט בעזה) היתה מובילה לרוב ערבי ולהרס הזהות היהודית של מדינת ישראל.

הרחב בצורה נאותה על תורת המשחקים, והתלמיד הקורא ידע יותר על הנושא. מה לתורת המשחקים ולעזה? תורת המשחקים היא מתמטיקה, עזה היא הכל מלבד מתמטיקה. הפסק לקשקש בדפי שיחה ולך לכתוב ערכים, בלי לעסוק בפוליטיקה. מה התשוקה הזאת שלך לנצח אותנו? כאן זה לא משחק סכום אפס. כתוב דברים של טעם בערכים ונקבל משחק win-win; תתעקש על ניצחון בדפי שיחה ותפסיד. דוד שי 19:54, 22 ינואר 2006 (UTC)

אומן אמר מגורשי גוש קטיף, לא מפוני גוש קטיף[עריכת קוד מקור]

בכתבה ב-ynet הדבר מובא במפורש. יש לתקן את הערך, ולכתוב מגורשים במקום "מפונים".

אומן אכן אמר "מגורשי", אך זאת עקב האג'נדה שלו. המילה "מפונים" מקובלת כנייטרלית יותר, והמילה "מגורשים" מעוררת קונוטציות שליליות. מכיון שבוויקיפדיה מנסים להקפיד על אובייקטיביות-מה, אין מקום לכתוב "מגורשים". הלל 19:25, 22 ינואר 2006 (UTC)
אסור לעוות את דבריו של אדם. אני מציע לכתוב בסוגריים "מפוני גוש קטיף" עם הפנייה לערך, אבל לפני כן לכתוב בפירוש את המילה האחרונה: מגורשי גוש קטיף. אולי נכתוב גם "מפוני ספרד"? הגירוש היה שלילי, ודאי לגבי המגורשים (ועל כך אין עוררין, כמו גם על מצבם הנורא).
הדרך הנכונה היא להביא דברים בשם אומרם. למשל: "אומן התנגד לתוכנית ההתנתקות, ובנאום שנשא בתחילת 2006 בכנס הרצליה אמר כי: "הטיפול בפליטים המגורשים מהווה חרפה לאומית".". ערןב 19:54, 22 ינואר 2006 (UTC)
עשיתי זאת. דוד שי 20:01, 22 ינואר 2006 (UTC)
האמת היא שהדברים לא ברורים. מדוע דאגה לפליטי גוש קטיף צריכה להיות קשורה להתנגדות לתוכנית? בפועל, היא אמנם קשורה, לצערנו, אבל לכאורה כל אדם שלבו אינו לב אבן, גם אם תמך בכל לבו בתוכנית ההתנתקות, אמור לצאת כנגד הזנחת המגורשים. לכן, הקשירה בין שני הדברים מוזרה, ונראית לי לא במקום. הלל 20:08, 22 ינואר 2006 (UTC)

אומן כמדען הפוליטיקה[עריכת קוד מקור]

הסרתי את הפסקה הבא:

בניגוד למדענים אחרים שהביעו עמדה פוליטית, לתחום עיסוקו של אומן יש קשר ישיר לפוליטיקה, כיוון שתורת המשחקים עוסקת בין השאר במציאת הדרך היעילה לניהול עימותים או משא ומתן. כך, הוא טען כי על פי תורת המשחקים תוכנית ההתנתקות איננה יעילה ואף מזיקה ליחסים בין ישראל והפלסטינים והוא אמנם התנגד לה בחריפות.

למשפט הראשון בפסקה זו אין קשר למציאות. תורת המשחקים עוסקת במודלים מתמטיים, והיא רחוקה מאוד מלהועיל בהחלטות מדיניות במזרח התיכון. אם אומן טען כי "על פי תורת המשחקים תוכנית ההתנתקות איננה יעילה ואף מזיקה", ראוי לתת ציטוט ישיר של דבריו בלוויית אסמכתא. דוד שי 22:56, 10 מאי 2006 (IDT)

ושוב הוסיף מישהו אמירה פוליטית של אומן, ושוב הסרתי אותה. אומן הוא מתמטיקאי, ואת פרס נובל קיבל על עבודתו המתמטית. אם אתם יכולים להרחיב בעניין עבודתו המתמטית, תבורכו, אבל הצגתו כפוליטיקאי חובב מכוסה די והותר בערך, אין צורך להרחיב עוד ועוד בעניין זה. דוד שי 21:44, 28 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

לא הייתי טוען טענה גורפת בסגנון של "תורת המשחקים עוסקת במודלים מתמטיים, והיא רחוקה מאוד מלהועיל בהחלטות מדיניות במזרח התיכון". תורת המשחקים היא כלי שימושי בנוגע להחלטות מדיניות אולם אומן עצמו יצא נגד הפיכתה לחזות הכל אחרי שכמה עיתונאים טיפשים הציגו אותה כתיאורית קסם. טרול רפאים 22:32, 28 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

דבר ראשון, הוא קיבל פרס נובל בכלכלה - אין פרס נובל במתמטיקה. דבר שני, פרס נובל נותנים על תרומה לאנושות, לא על דיבוקים אבסטרקטיים, ואני חושב שלדעה של ועדת הנובל יש יותר סמכות מאשר לאנשים שלא מכירים את התחום. דבר שלישי ואחרון: תורת המשחקים היא כלי לצורך הפשטה של דברים הקורים בחיים לצורך ניתוח מתמטי, ולכן יש לה קשר ישיר. (היעילות שלה בספק, אבל גם של כל מדעי המדינה בכללי, כלומר זה אותו הדבר כמו לטעון שאף אדם לא עוסק בתחום הקשור להחלטות מדיניות במזרח התיכון) 213.8.121.168 17:06, 25 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

ניתן להוסיף ראיונות אלה http://www.aish.co.il/ci/be/48862162.html

http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/043/717.html 46.120.5.127 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

הערך נותן מידע נאות על תרומתו של אומן לתורת המשחקים, ודרכה לתאורייה הכלכלית. אין זה הופך אותו לבר-סמכא בשאלות פוליטיות (ולא על דעותיו הפוליטיות קיבל פרס נובל). דוד שי - שיחה 08:15, 21 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]
האמת קצת באמצע. תורת המשחקים בה מתמחה אומן היא חובקת זרועות עולם (בניגוד לאומן עצמו שהנו בן תמותה ואיננו חובק זרועות עולם), ובהחלט יש לה אמירה בענייני עזה ובכל ענין. הרצאת הנובל של אומן עסקה במלחמה ושלום, ותוכנה היה שהתחמשות מניבה שלום ורפיסות מניבה מלחמה. לפיכך יש לאומן זיקה מדעית גם לנושאים פוליטיים ומדיניים. עם זאת, העובדה שיש לו גם השקפות טבעיות בלתי מדעיות בנושאים אלו, ממעיטה את החשיבות המדעית שיש לדיעותיו, כמובן. דוקטור למדעי היהדות - שיחה 11:04, 22 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 11:26, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 11:26, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:40, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

שמו של אומן[עריכת קוד מקור]

למה יש לו שם מוזר באנגלית שלא קשור לשם העברי ואפילו לא מאזכר אותו כשמו. 37.60.41.140 18:01, 27 בנובמבר 2014 (IST)[תגובה]

כיהודים רבים שנולדו בגולה יש לאומן שם יהודי ושם לועזי. לא נדרש קשר בין השמות. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 23:28, 27 בנובמבר 2014 (IST)[תגובה]

הפרת זכויות יוצרים כלפי עיתון 'הארץ'[עריכת קוד מקור]

תצלומו (האמצעי) של ישראל אומן אותו העלה Arielinson לעמוד זה, צולם ע"י תומר אפלבאום והוא בבעלות עיתון 'הארץ'. חבל שלא נעשתה בדיקה לפני הפרסום. הוא כבר גרר הפרות כלפינו תוך פגיעה בזכותו המוסרית של היוצר לקרדיט. מבקשת להסירו מידית. 192.118.73.46 18:28, 6 באפריל 2015 (IDT)בברכה נירית מיטרני, מנהלת ארכיון 'הארץ'[תגובה]

מדובר בקובץ:Israel oman nobel.jpg, הסרתי אותו מהערך. דוד שי - שיחה 19:00, 6 באפריל 2015 (IDT)[תגובה]
הוסר מוויקישיתוף. Geagea - שיחה 20:03, 6 באפריל 2015 (IDT)[תגובה]

ישראל אומן[עריכת קוד מקור]

ממש למדתי מזה: כל הכבוד 77.125.159.181 09:32, 26 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

בקשה להוספת קישור[עריכת קוד מקור]

בבקשה להוסיף לערך זה ראיון בעתון "מחשבות" משנת 1970 עם צבי ינאי http://zope.gush-shalom.org/home/he/channels/avnery Ikfir - שיחה 19:33, 7 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

קישרתי לראיון במקומו המקורי. דוד שי - שיחה 20:10, 7 באפריל 2017 (IDT)[תגובה]

ניסוח שיפוטי ביחס לעמדותיו[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב "אומן מציג דעות מורכבות בנוגע לסכסוך הערבי-ישראלי שמבוססות לדבריו על עקרונות תורת המשחקים". יש כאן שתי בעיות: א. אין זה תפקידנו לקבוע דעותיו של מי מורכבות או חצי מורכבות. ב. הוא חתן פרס נובל, וקיבל את הפרס על פיתוח תורת המשחקים. זו התנשאות מרשימה מצדנו לרמוז שזה מבוסס רק "לדבריו" על התורה הזאת, שהוא כנראה מבין טוב מאתנו. בכל מקרה בהמשך ברור שזה מבוסס על תורת המשחקים, ולכן אם למישהו ממש צורם בעין לקרוא שעמדותיו מבוססות על תורת המשחקים - אפשר להוריד את המילים האלה. הקורא כבר יראה בהמשך שזה מבוסס על תורת המשחקים. נרו יאירשיחה • י"ט בניסן ה'תשפ"א • 15:33, 1 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

שיניתי את המשפט. דוד שי - שיחה 16:04, 1 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
עמדותיו כמובן אינן מבוססות על תורת המשחקים. קל לראות את זה, כי אריאל רובינשטיין מחזיק במה שנחשבות לדיעות הפוכות בנושא הזה. הוא משתמש במושגים ששאובים או מושרים מתורת המשחקים. אני מרוצה מאיך שזה עכשיו. שיחת משתמש:Haparsi הפרסי 00:14, 2 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
אתה מציג את זה כאילו לא ייתכן ששניים יתבססו על תורת המשחקים ויגיעו למסקנות הפוכות, או כאילו בתורת המשחקים עצמה החוקרים אינם חלוקים ביניהם. עוד אתה מניח שאם רובינשטיין סובר אחרת מאומן, הרי שברור רובינשטיין הוא זה מבין השניים המתבסס על תורת המשחקים, ולא אומן. מי זה אומן בכלל בהשוואה לרובינשטין. על כל פנים, "מרבה לדבר" הוא ניסוח מוזר. אין מידה ברורה ל"מרבה לדבר", די בכך שכך הוא טוען. חוץ מזה, אם לדעתו דרישות הפלסטינים סחטניות - איננו צריכים לשנות את המושגים שלו. נרו יאירשיחה • כ' בניסן ה'תשפ"א • 01:28, 2 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
אם לא הבנת, אז שניהם לא מתבססים על תורת המשחקים (רובינשטיין גם אומר זאת במפורש) כדי להגיע למסקנתם אודות המדיניות הרצויה בסכסוך. אומן חושב שעמדות הפלסטיניות יעילות במשא ומתן. סחטניות מסייח מהעניין. שיחת משתמש:Haparsi הפרסי 01:48, 2 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
"מי שמחזיק פטיש ביד, כל בעיה נראית לו כמו מסמר", וכך גם בעניינו של אומן, שמציג את דעותיו במושגים של תורת המשחקים, אבל קשה לומר שהן נובעות מתורת המשחקים. דרך אגב, הדעות שלי בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני מבוססות על תורת הקבוצות (קיבלתי 100 בקורס הזה) ולצערי אינני יכול לבסס אותן על אנליזה פונקציונלית (הציון שקיבלתי בקורס זה, מאותו מורה, שמור עמי). דוד שי - שיחה 06:16, 2 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
לא הבנתי את טענתו של הפרסי. אם רובינשטיין אומר במפורש שדעותיו בנוגע לסכסוך הערבי-ישראלי אינן מתבססות על תורת המשחקים, כיצד העובדה שרובינשטיין מחזיק בדעות הפוכות משל אומן מבססת את המסקנה שעמדותיו של אומן בנוגע לסכסוך הערבי-ישראלי לא מתבססות על עקרונות תורת המשחקים? מכל מקום, חרף העובדה שאני מסכים בהחלט עם הערתו של דוד שי, או שמא דווקא בגלל שאני מאד מסכים, אני סבור שדעותיו של אומן אכן מתבססות על עקרונות תורת המשחקים. הפעלה של עקרונות תורת המשחקים על המציאות אינה מבטיחה כשלעצמה ניבוי מוצלח או החלטה אופטימלית, כשם שעקרונות מתמטיים לא יכולים להבטיח קיומו של חוק פיזיקלי, אלא אך לאפשר את קיומו. עם זאת, לא ירדתי לסוף דעתו של נרו יאיר, מה בעצם הבעיה שמצא בנוסח האמור. נ.ב. שאלות של קבלת החלטות במסגרת סכסוך בין-מדינתי הן בבחינת מסמרים לפטיש שהוא תורת המשחקים, או לפחות נחשבות כך בעיני רבים העוסקים בתחום. כמובן שמדובר בדיון אקדמי ער עם דעות לכאן ולכאן. עלי - שיחה 06:35, 2 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
אני לא חושב שדעות כולנו יחד שוות יותר מקליפת השום מול דעתו של אומן בשאלה כלשהי הנוגעת לתורת המשחקים, לפחות עד שמישהו מאתנו יקבל נובל על התחום הזה. מוכן להתפשר על פרופסורה, אבל מאה בקורס כלשהו לא ממש משנה. כמובן גם רובינשטיין יכול להתבסס על תורת המשחקים (אלא אם יבהיר שהוא לא מתבסס בעניין הזה), וכאמור ייתכנו מחלוקות. עלי, ביחס לאיזה ניסוח אתה שואל? "מרבה לדבר"? נרו יאירשיחה • כ' בניסן ה'תשפ"א • 10:48, 2 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
בשאלות של תורת המשחקים לא נתווכח עם אומן; בשאלות הנוגעות לסכסוך הישראלי-פלסטיני אפשר להתווכח אתו, גם כאשר הוא מגייס את תורת המשחקים לחיזוק עמדתו. דוד שי - שיחה 14:38, 2 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]
כמובן, מישהו דרש שתקבל את דעתו ביחס לסכסוך? או רצה לקבוע בערך שהוא צודק? אם הוא אומר שזה מבוסס על תורת המשחקים אז הוא יודע, וכאמור ודאי יהיו מומחים אחרים שיחלקו. הערך כאן עוסק בדעות של אומן, לא שלך או שלי או של אחרים. נרו יאירשיחה • כ' בניסן ה'תשפ"א • 15:42, 2 באפריל 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בישראל אומן שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 09:19, 16 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בישראל אומן שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 11:55, 19 במאי 2023 (IDT)[תגובה]