שיחת משתמש:Tal Cohen/ארכיון2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בית השיטה: כרך ב'[עריכת קוד מקור]

רשימת הערכים החסרים מכרך ב' מופיעה כעת בדף המשתמש שלי (תחת "המשך הדרך"). כל המתנדבים מוזמנים לנעוץ את שיניהם ברשימה זו. בתודה, Tal Cohen 07:33, 26 אוג' 2004 (UTC)

אצרולב -> אצטרולב?[עריכת קוד מקור]

ב"המשך הדרך" מופיע הערך "אצרולב". האם התכוונת ל"אצטרולב"? Eranb 07:33, 26 אוג' 2004 (UTC)

אכן. תוקן; תודה וסליחה. Tal Cohen 07:38, 26 אוג' 2004 (UTC)

הצעה לשינוי[עריכת קוד מקור]

במתכונת הנוכחית העבודה תימשך המון המון זמן, מה עוד שכמו שהעירו, ייתכן שהיא בעייתית מבחינת זכויות יוצרים.

אולי מוטב לבחור רק שליש (נאמר) הערכים הקריטיים ביותר (מבחינת חשיבותם או דווקא, כפי שהצעתי קודם, מבחינת העדר המידע עליהם באינטרנט), וכך להאיץ את הקצב משמעותית וכן להקטין את הלחץ ליצור קצרמרים, שאין בהם הרבה תועלת. כך גם תיפתר הבעיה הכרוכה בהעתקת רשימת מאמרים מאנציקלופדיה אחרת. כשייגמר סבב המאמרים הראשון, אפשר יהיה לחשוב מה הלאה שן שש זעם

אני לא ממהר לשום מקום... למען האמת, במקור רציתי להמנע מקצרמרים, ולדאוג שכל הערכים יהיו ערכים של ממש; אבל זה באמת היה לוקח הרבה יותר מדי זמן. בכל מקרה, אם ארגיש שהקצב איטי מדי, אני מניח שאאמץ את ההצעה. לעת עתה, אני חושש שהיא תפגע בשיטתיות; מה גם שדווקא הערכים ה"פחות חשובים" הם אלה שסביר שיותר קשה למצוא עליהם מידע ברשת. Tal Cohen 21:53, 26 אוג' 2004 (UTC)

אני מתנגד לחזון שלך[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה לא צריכה להיות בשביל לעזור לילדים וכאלה - בשביל זה יש את אתרי עבודות באינטרנט. ויקיפדיה כן צריכה להיות מקור מידע חופשי ואמין לכל נושא שיש בו התעניינות. --חכם חנוכה 20:36, 26 אוג' 2004 (UTC)

החזון שלי אינו מחייב אף אחד מלבדי. אתה מוזמן לתרום לויקיפדיה בכל אופן שתמצא לנכון (ושיהיה מקובל על עורכיה ואורחיה). בהצלחה! Tal Cohen 21:55, 26 אוג' 2004 (UTC)

ארבעת המינים[עריכת קוד מקור]

המאמר מלא מבחינתי, אם מישהו רוצה לשנות אותו בשמחה, רק תעביר קו עליו בכרך ב' --הדוקטור המשוגע 21:39, 26 אוג' 2004 (UTC)

ראשית, ברוך המצטרף, ותודה על תרומתך. אתחיל למתוח קווים על כרך ב' כשיסתיים כרך א'. Tal Cohen 21:55, 26 אוג' 2004 (UTC)

רשימת ערכים מכרך ג+[עריכת קוד מקור]

לדעתי אין טעם לא להוסיף את הכרכים עד שתגמר העריכה של הנוכחיים, מכיוון שיש אנשים (כמוני) שתחומי הידע שלהם מצומצמים מאוד, והם רוצים לעזור אבל אין ערכים שיש להם ידע בהם בכרך הנוכחי.--הדוקטור המשוגע 21:48, 26 אוג' 2004 (UTC)

אתה צודק, כמובן. הבעיה היא שגם יצירת רשימת הערכים דורשת זמן לא מועט (לבדוק עבור כל ערך האם הוא כבר קיים, באיותים אפשריים שונים, וכו'). אני מקווה שאוסיף את הרשימה לכרך ג' בעוד כשבוע לערך. Tal Cohen 21:58, 26 אוג' 2004 (UTC)


(הערותיו של בן הטבע)[עריכת קוד מקור]

ראה נא, טל!

אנציקלופדית ידיעות אחרונות מבוססת על האנציקלופדיה הישראלית הכללית שיצאה בשלושה כרכים וגם האנציקלופדיה המקוונת שלהם מבוססת על כך.

המהדורה החדשה של בריטניקה לנוער היא האנציקלופדיה הכתובה המעודכנת ביותר בישראל.

כמו שהחבר עמנואל לוטם יודע, יש טעויות קשות ביותר במתן שמות מדעיים לעולם הטבע ב-YNET.

בכלל, הרמה של ויקיפדיה בעברית היא גבוהה למדי ומשתווה לבריטניקה העולמית ולאנציקלופדיה העברית. מראשית הדרך, בה היו לי חיכוכים עם מעט החברים שהיו עימי, טענתי שויקיפדיה חייבת להיות בכמה רמות מעל וויקיפדיה האנגלית, כדי שתהא מקור מהימן להסתמך עליו גם בעבודות אקדמאיות. לשמחתי, זו דרכה של ויקיפדיה היום, גם כאשר הצטרפו חברים חדשים.

ויקיפדיה תושק כאנציקלופדיה רצינית רק בשנת 2009-2010. היא עתה בבניה.

אין זו הפרת זכויות יוצרים להשתמש באינדקס של אנציקלופדיה אחרת ואין פסול להשתמש במקורות אנציקלופדיים. אבל השתדל להימנע מאנציקלופדית ידיעות אחרונות. יש בה ליקויים לא פשוטים. אני מבקש שתרכוש את אנציקלופדית בריטניקה החדשה לנוער ותסתמך עליה או שתרכוש כמוני את הדי.וי.די. של בריטניקה העולמית – אפשרות טובה יותר, זולה יותר, אך באנגלית. אני לא ממליץ לך לרכוש את האנציקלופדיה העברית כי לדעתי היא כבר די מיושנת, והגיע הזמן שהחבר דוד שי יבהיר לנו מדוע היא באמת לא מתחדשת. לדעתי זה מאד תמוה שהותירו אותה כך במצב הזה.

אני לא מכיר את יבנה-לרוס. בהיותי ילד רכשו עבורי את אנציקלופדית אביב ואת אנציקלופדית מכלל. אני אנסה להשיג אותה בחנות לספרים משומשים.

הערתך שלא יהיה לך זמן בקרוב לכתוב לויקיפדיה כלל אינה מקובלת עליי. נסה נא למצוא בכל שבוע זמן פנוי לכך. אפשר להימנע מצפייה בטלוויזיה בתנאים מסוימים. אם היית טוען שנמאס לך לחבר ערכים, אז הייתי מבין איכשהו את רצונך לנוח מעט, אבל "אין זמן" לא יתקבל פה כתירוץ בשום אופן. כולנו פה עסוקים בדברים אחרים ובכל זאת מתפנים איכשהו לויקיפדיה.

בן הטבע 05:55, 27 אוג' 2004 (UTC)

שלום בן הטבע,

  1. אנצ' י.אחרונות מבוססת, על-פי דבריה שלה, על "יבנה לרוס", ובמקומות מסוימים אף מתייחסת לעצמה כאל "אנצ. יבנה לרוס".
  2. הרמה של ויקיפדיה בעברית משתווה לזו של בריטניקה העולמית או "העברית"!? הלוואי, אבל עוד רחוקה הדרך. לא מדובר רק בהעדר ערכים, אלא במספר רב של בעיות שונות ומשונות - שגיאות, ערכים כתובים בצורה ילדותית, חוסר אחידות בעריכה, ועוד ועוד. כשאיפה, זהו כמובן אידיאל נשגב, אבל המצב כיום רחוק מאוד מכך. פרויקט "בית השיטה" נועד לקדם את ויקיפדיה לכיוון זה שאתה שואף אליו.
  3. השמות המדעיים ב-ynet (ובאנצ. י. אחרונות) לא חשובים כלל, משום שכאמור, לא נעשה כל שימוש בתוכן הערכים. אולי תחת הערך "ארנבת" הם מתארים שם ממותה סורית, אבל כל שאנו נוטלים משם הוא את כותר הערך: "ארנבת", ואת התוכן נספק בעצמנו.
  4. הערתך האחרונה התמיהה אותי מעט. ראשית, קרא שוב את דברי. לא כתבתי בשום מקום שלא יהיה לי זמן לכתוב; כתבתי שיהיה לי הרבה פחות זמן מאשר היום, משום שאני חוזר ללימודי הדוקטורט שלי ולעבודתי כחבר סגל זוטר בטכניון - וציינתי במפורש שאמשיך לתרום. שנית, לא שזה עניינך, אבל אם כבר העלת את הנושא, כמות הצפיה שלי בטלוויזיה עומדת על שעתיים בחודש, בממוצע.
  5. אם אתה שותף לחזון שלי לגבי עתידה של ויקיפדיה וחשיבותה, קדימה, הרתם למשימה. הבנתי שתחום ההתמחות שלך הוא עולם החי והצומח. הרשימה הנוכחית ממתינה למישהו שיטפל בערכים הבאים: אלה (עץ), אלון, אמנון (דג), אמנון ותמר, אנפה, אפעה, ארבה, אורז, ארז, ארמדיל, אורן, ארנבת, עץ אשור, אשל, ואולי עוד כמה שפספסתי.

שלך, Tal Cohen 06:14, 27 אוג' 2004 (UTC)

4. לא אוכל להתאפק מלהביע מורת רוח מדבריו של בן הטבע בעניין זמנך והאופן שאתה צריך לנצל אותו. הייתי אומר שהמלצות והערכות לגבי חייהם הפרטיים של הכותבים כגון: "אפשר להימנע מצפייה בטלוויזיה", "הייתי מבין איכשהו את רצונך לנוח קצת", "'אין זמן' לא יתקבל פה כתירוץ בשום אופן", לא יתקבלו פה בשום אופן. שן שש זעם
אני מבין את כעסך, אבל הייתי מעדיף להמנע מהתנצחויות מיותרות מעל גבי דף זה. הזמן קצר והמלאכה מרובה. בתודה, Tal Cohen 06:30, 27 אוג' 2004 (UTC)
הערה באיחור לגבי הנושא של אינדקס של אנציקלופדיה וזכויות יוצרים שציין בן הטבע. בעיקרון יש זכויות יוצרים על לקט. אפילו על אוסף של מכללות חינוכיות נפסק לאחרונה בישראל שיש זכויות יוצרים. וכן על רשימת חברות, רשימה במדריך הטלפונים וכו'. בדרך כלל צריך להוכיח שלקט עבר עיבוד וברירה כדי שניתן יהיה להפיץ גירסה שלו בלי לעבור על זכויות יוצרים. זה באופן כללי. שן שש זעם 18:21, 9 ספט' 2004 (UTC)

אל נא עם זעם, מר זעם. החבר טל התחיל פרויקט מעניין. בקשתי אותו להמשיך בפרויקט היא מתוך עידוד ולא מתוך התערבות בחייו הפרטיים. בכלל, מה אתה מתערב בדפי שיחה שלא קשורים אליך. אתה מפר כללי משמעת בנסותך לייצר מריבה ויהי מה. ישנם כללים ברורים בעניין זה. ראה ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה.

אני דווקא מתבסס על כתבה בידיעות אחרונות שאומרת כי זוהי האנציקלופדיה הישראלית הכללית. אני שומר כל כתבה של המתחרים.

אשוב על דבריי, בתקווה שאף אחד לא יתערב בעניינים שאינם שלו: כולנו עסוקים, ובכל זאת מוצאים פנאי לעיסוקים אחרים. פנייתי אליך היא משום שהתחלת בפרויקט מסוים וחשוב שתמשיך בו. אם היית מחבר ערך פה, ערך שם, לא הייתי פונה אליך. אני מפציר בך להמשיך ולהקדיש מזמנך למען ויקיפדיה. ראיתי תגובות של אחרים לגבי חזונך ואני כלל לא מסכים איתם. אתה רשאי לפתח פרויקט מעין זה, ולמען הדורות הבאים, אתה חייב גם להמשיך בו. אני מאחל לך הצלחה בהמשך הלימודים. את קצב ההשתתפות בויקיפדיה, בחר נא אתה והאל יהיה איתך.

לגבי החזון שלך, צר לי שהקדמתי אותך בעניין זה.

תודה על כל תרומותיך החשובות, בן הטבע 06:57, 27 אוג' 2004 (UTC)

ייתכן כי אנצ' ynet מבוססת על "הישראלית הכללית". לגבי אנצ' י. אחרונות, ברור לחלוטין (לכל מי שעיין בה) שאין זה כך. די לציין כי על הכריכה מודפס "הוצאת יבנה * הוצאת לרוס".
באשר לשאר דבריך: שא ברכה בדרכך. Tal Cohen 07:00, 27 אוג' 2004 (UTC)
יתכן, אני ממש לא בקיא ביבנה לרוס. בן הטבע 07:28, 27 אוג' 2004 (UTC)

העברת פרויקט "בית השיטה" לדף ויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

טל, פרויקט "בית השיטה":
רעיון פשוט ולכן גאוני. שוב אחד מסוג "למה אני לא חשבתי על זה קודם", בעיקר שכבר יש לנו משהו בכיוון 100 מושגי יסוד שיש הפניה אליו בעמוד הראשי במשבצת "תוכן נוסף".

  1. הוספתי קישור אל הדף שלך בעמוד הראשי
  2. תוך כדי ההוספה, חשבתי כי ראוי שהפרויקט ינוהל בדף בשם ויקיפדיה:פרויקט "בית השיטה" (אני אגב מעדיף לכתוב פרויקט). מכיוון שזוהי היוזמה שלך, הייתי מעדיף שאתה תעביר את החומר לדף הזה (ותשאיר הפנייה לשם מדף הבית שלך).
    אגב, זה גם לא מקובל שמבצעים עריכה בדף משתמש. דף זה נחשב ל"מבצרו" / ביתו של כל משתמש.

ושוב תודה על הרעיון ובתקווה שגם אני אירתם אליו, ובהצלחה בלימודים הקרובים. ^^ דּוֹד1 02:50, 27 אוג' 2004 (UTC)

יצרתי את הדף ויקיפדיה:פרויקט "בית השיטה" ואתחיל להעביר אליו דברים בקרוב. בתודה, Tal Cohen 06:14, 27 אוג' 2004 (UTC)

פניה חשובה לכל החברים בפרויקט:[עריכת קוד מקור]

לבקשתו של דוד1, העברתי את המידע על הפרויקט לדף "ויקיפדיה:פרויקט "בית השיטה"". יחד עם הדף עברו גם חתימותיכם. הדף עצמו עבר עריכה קלה (בעיקר מעבר מגוף ראשון יחיד לגוף ראשון רבים: אני כבר לא לבד). איני רוצה שאיש מכם יחוש כי חתם על דבר-מה שאינו מסכים איתו, ולכן אתם מוזמנים לקרוא את הטקסט הערוך מחדש. השינויים, כאמור, מינוריים, אבל כעת הטקסט מדבר בשם כולנו. Tal Cohen 07:24, 27 אוג' 2004 (UTC)

הפרוייקט[עריכת קוד מקור]

טל, רעיון מצוין. ביצעתי עריכה של דף הפרוייקט (של הניסוח, וחלק עידון). חתמתי. האמת שרציתיליצור את אריגה, ועכשיו זה אפילו יהפוך לו לחלק ממיזמון (דרך אגב זה חלק ממיזמי ויקי? אני אבדוק בדף המיזמים ואוסיף אם צריך). בהצלחה במחקר... F

תודה על תיקוני העריכה, ועל הצטרפותך למאמץ. האמת היא שנמנעתי בכוונה מלשזור קישורים בטקסט, אבל אני מניח שכעת ה"בעלות" על הטקסט כבר אינה שלי... ואולי טוב שכך. Tal Cohen 12:35, 27 אוג' 2004 (UTC)

הבנתי שיש לך טענות כלשהן נגד בן טבע. הוא ביקש ממני להתערב בזה. לפי מה שהבנתי מדף שיחתו יש לכם חוסר הסכמה לגבי מהותה של ויקיפדיה. אשמח לשמוע את הצד שלך בכל הסיפור ואולי אפשר להגיע להסדר כלשהו. גילגמש 17:59, 30 אוג' 2004 (UTC)

לי? טענות? היתה כאן אולי אי-הבנה. בן הטבע לא שותף לחזוני לגבי עתידה של ויקיפדיה (או אולי הוא טוען שהיה זה חזונו-שלו עוד לפני-כן; אני לא בטוח שהבנתי, ולמען האמת לא ממש חשוב לי). בכל אופן, אין לי כל טענות כלפיו, ואין לי מושג על איזה "סיפור" מדובר. Tal Cohen 12:38, 1 ספט' 2004 (UTC)

היי טל,

  1. הבטחתי שאכתוב את EEG, אבל ראיתי שאני מתעכב עם זה אז פשוט תרגמתי הכל מויקי האנגלית. הערך לא משהו (בלשון המעטה), כיוון שגם הערך האנגלי לא שווה הרבה. לא סיווגתי אותו כקצרמר כיוון שכך הוא מופיע גם במקור האנגלי, אבל אולי כדאי לשקול זאת.
  2. עיינתי ברשימה של הכרך השני, ויש לי בקשה קטנה: תוכל להציץ באנציקלופדיה המודפסת בערך אתר, ורק לוודא שמדובר באתר במובן הפיסיקלי של המילה (ולא אתר אינטרנט או איזו שטות אחרת...) אם בכך אכן מדובר, אוכל לכתוב זאת.
[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 18:55, 9 ספט' 2004 (UTC)
לגבי EEG -- הערך דווקא עניין אותי אישית, כי בני עבר את הבדיקה לאחרונה; הערך באנגלית באמת מאכזב, אבל בהחלט יותר טוב מכלום.
לגבי אתר -- זכור לי ניקוד הערך: אֶתֶר. שני פירושים אפשריים - החומר הכימי והרעיון הפיזיקלי ("גלי אתר"). אני מניח שאנחנו צריכים לכסות את שניהם, ו"אתר" יהיה דף פירושונים (שיצביע גם, מה לעשות, לאתר אינטרנט, ואולי גם לאתר ארכיאולוגי וכיוצ"ב). Tal Cohen 19:29, 9 ספט' 2004 (UTC)
אם הניקוד אכן היה כך - מה טוב. אני בינתיים אכתוב את הערך הפיסיקלי, ולכשיהיו הפירושים האחרים, נהפוך את הדף לפירושונים.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 04:38, 10 ספט' 2004 (UTC)

תשים לב בבקשה לתיקונים שעשיתי בערכים החדשים שכתבת על שליטי הממלכה הסלווקית. אם יש לך שאלות בקשר לתעתיק נכון של מקומות גאוגרפיים או שמות אישים, אתה מוזמן לפנות אלי. גילגמש 21:06, 12 ספט' 2004 (UTC)

יש לי עדיין ספקות גדולים בקשר לשמות. פניתי עוד אמש למומחה בתחום (סטודנט ליוונית עתיקה) ואני מקווה לקבל תשובות בקרוב.
אגב, תיקנת "מקדוניה" ל"מוקדון" אך מוקדון מפנה למקדוניה... :-) Tal Cohen 05:07, 13 ספט' 2004 (UTC)
אין הבדל בין "מקדוניה" ל"מוקדון" היתה החלטה בזמנו לקרוא למדינה המודרנית "מקדוניה" ואילו לישות העתיקה "מוקדון". גילגמש 05:53, 13 ספט' 2004 (UTC)
אה! מצוין. תודה על ההבהרה. אם כך, יש לבטל את ההפניה האמורה. Tal Cohen 07:04, 13 ספט' 2004 (UTC)
בהחלט גילגמש 07:15, 13 ספט' 2004 (UTC)

ראה בבקשה את הערתי בויקיפדיה:דלפק יעוץ בקשר לסלבקיה. גילגמש 07:15, 13 ספט' 2004 (UTC)

ראיתי. כאמור, אני ממתין לחו"ד של מומחה בתחום. Tal Cohen 07:17, 13 ספט' 2004 (UTC)

שלום,
אתה בטוח שאבן סינא הוא ערבי? בויקי האנגלית כתוב שהוא פרסי וזה גם מה שזכור לי. גילגמש 07:05, 14 ספט' 2004 (UTC)

תוקן. תודה! Tal Cohen 08:18, 14 ספט' 2004 (UTC)

אנטיוכוס השלישי[עריכת קוד מקור]

שלום,
במפת הערך שמת את פרתיה בצידה הצפון מזרחי של המפה. ובכן, מה בקשר לסטרפיה "פרתיה" שהיא כמובן חלק מאותה פרתיה שהיתה תחת שלטון סלבקי מוכר? למה יש הכרח לשים את פרתיה כל כך רחוק מגבולות האימפריה הסלווקית? אני מניח שבספר שהבאת כמקור לתמונה כתוב שבתקופה זו, פרתיה היתה תחת לשטון סלווקי והשתחררה ממנה רק בתקופת בנו, אנטיוכוס הרביעי. לדעתי המפה מטעה ויש להמשיך את גבולותיה של פרתיה לכיוון דרום מזרח, תוך כדי הכללת חלק ניכר ממנה תחת שלטון האימפריה הסלווקית. גילגמש 05:47, 15 ספט' 2004 (UTC)

חשבתי שברור מהמפה כי פרתיה גובלת בממלכה הסלבקית (אין שום דבר ביניהם). בפרט, באותה שנה, הממלכה הפרתית כבר היתה גדולה למדי, ולכן לא רציתי להצמיד אותה לחלוטין לממלכה הסלבקית (כדי שלא יתקבל רושם שמדובר בממלכונת זעירה). בתקופה זו פרתיה כבר לא היתה חלק מהממלכה הסלבקית - ה"עצמאות" הוכרזה עוד בימי אנטיוכוס השני, כ-65 שנה לפני שנת 185 לפנה"ס, המתוארת במפה (כלומר, עוד ב-250 לפנה"ס). אנטיוכוס הרביעי עלה לשלטון רק 10 שנים אחרי המפה. הרביעי נלחם בפרתים בשנותיו האחרונות, אך כאמור הם השתחררו מהממלכה שנים רבות לפני כן. Tal Cohen 06:01, 15 ספט' 2004 (UTC)
כן, זה נכון אך זאת לא היתה עצמאות מלאה והם קיבלו על עצמם את השלטון הסלבקי בימי אנטיוכוס השלישי. הם היו מעין אוטונומיה. אני בטוח שחבר שהסתמך עליו יצדד בדעתי. פרט לכך לעיונך כל ספר העוסק בתולדות פרתיה ויוון ההלניסטית. גילגמש 12:12, 15 ספט' 2004 (UTC)

ראית שכתבת בערך על אנטיוכוס החמישי "לאודיצי" שם זה לא הגיוני היות ולא היתה לרומאים או היוונים האות "צ" כל פעם שאתה רואה את האות "C" במקור האנגלית, יש לכתוב אותה כ-"ק" פרט למקרים שהתשרשו בשפה כמו סיציליה. בכל יתר המקרים יש לאיית עם "ק" כמו עם קיקרו וקירקה. גילגמש 12:12, 15 ספט' 2004 (UTC)