9GAG

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
9GAG
סוג בידור, אקטואליה, רשת חברתית מקוונת
תקופת הפעילות 2008, הונג קונגהונג קונג הונג קונג – הווה
מייסדים ריי צ'אן
מנכ"ל ריי צ'אן עריכת הנתון בוויקינתונים
שירותים עיקריים תכני אינטרנט הומוריסטיים, ממים
הרשמה אופציונלית
פרסום באנר
www.9gag.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

9GAG הוא אתר באנגלית שיוסד על ידי תושבי הונג קונג ומאוחסן על שרת הממוקם בארצות הברית. האתר עלה לרשת בשנת 2008 ומאז הפך למוקד פופולרי מאוד בתרבות תופעות האינטרנט והממים.

ממשק האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר מחולק לשש קטגוריות – Hot, ‏Trending, Fresh, Cute, Geeky ו- GIF. כאשר משתמש רשום מעלה תמונה או סרטון, אלה מופיעים באזור ה־Fresh, שם היא מועמדת לשיפוטם של גולשי האתר. כשתמונה מקבלת מספיק הצבעות חיוביות היא עוברת לאגף ה־Trending ואם היא מקבלת מספיק הצבעות גם שם היא עוברת לאזור הראשי – Hot אשר מהווה את ערוץ התוכן המופיע בעמוד הראשי של האתר.

אין חובה להירשם לאתר כדי לגלוש בו, אך הרשמה הכרחית כדי להצביע לתמונות, להגיב עליהן, לסמן אותן כמכילות תוכן פוגעני או כדי לבטל את "מצב בטוח" ("safe mode") אשר מסתיר תמונות בעלות אופי מיני. האתר לא מתיר שימוש מיני בוטה. גולשי האתר הקבועים מכנים את עצמם 9Gaggers.

פופולריות האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי מדד אלקסה, 9GAG נמצא בין 400 האתרים הנצפים בעולם. האתר מדורג במקום ה-71 בברזיל, במקום ה-22 בפורטוגל וזוכה לפופולריות גדולה במדינות רבות אחרות כמו גם בישראל. ישראלים אף פתחו אתר דומה הנקרא "10GAG" שלמעשה מתבסס על אותו עיקרון, אך בעברית. 10GAG נסגר ב-2015 עקב אי הצלחתו של האתר.

תכנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בבסיס האתר תמונות ממקורות חיצוניים שעוברות עריכה על ידי המשתמשים. רובם מתבססים על ממים קיימים באינטרנט, על תרבות הפופ, על סאטירה ועל אירועים שעל סדר היום האקטואלי. חלק גדול מהתכנים עוסק באנשים מפורסמים, כמו גם דמויות בדיוניות כמו ספיידרמן והארי פוטר, על חלק מהדמויות נוהגים לצחוק וחלק נערצים. מאפיין נוסף של האתר הם דמויות ה-Rage Comic, דמויות קבועות המצוירות בקו מרושל במתכוון. לכל דמות אפיון סטריאוטיפי מובהק והן מייצגות צדדים שונים בהתנהלות האנושית באינטרנט או בחיים האמיתיים. שימוש נפוץ נעשה בתמונות Imagebank ותמונות אחרות שמקורן בדרך כלל לא ידוע שמופיעות באופן חוזר כשהן מלוות בציטוט המיוחס לדמות המצולמת (למשל: תמונה של נערת פרחים מודרנית המופיעה בליווי טיעונים לקויים לוגית לתפיסת עולמה הליברלית). האתר שותף למגמה הכוללת של עיסוק מרובה בחתולים, ובמידה פחותה עוסק גם בבע"ח אחרים. ב-rage comics, נהוגה שפה שלא מאפיינת את הדיבור היומיומי ויש בה ציטוטים שחוזרים על עצמם. לדוגמה, כל פעם שמציגים משהו או מישהו בקומיקס, נהוג להגיד קודם "le", ובדרך כלל לדמות הראשית קוראים Derp ולדמות המשנית Herp ולדמויות נשיות Derpina ו- Derpete. בנוסף, לפעמים, חלק מהתכנים כוללים צחוק על אירוע אקטואלי שקרה (לדוגמה: אחרי הבחירות ברוסיה ב-2011, צחקו על כך שכביכול 140% מהאנשים הצביעו בבחירות).

בסוף שנת 2016 החליטה הנהלת האתר לחסום חלק מהתכנים אשר היו מועלים על ידי הגולשים, ונתפסו כפוגעניים בעיני מנהלי האתר. (תכנים אשר נחשבו כ"מסורת" וכ"אייקונים" למשתמשי האתר). ההחלטה עוררה כעס בקרב רבים מגולשי האתר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא 9GAG בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]