Clash of Clans

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Clash of Clans
סמליל המשחק
סמליל המשחק
כללי
תאריך הוצאה iOS:
2 באוגוסט 2012
אנדרואיד:
30 בספטמבר 2013
סוגה אסטרטגיה
פיתוח Supercell
הוצאה לאור Supercell (חברת משחקים) עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור פינלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות iOS, Android
clashofclans.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Clash of Clansתעתיק לעברית: קלאש אוף קלאנס, מילולי: התנגשות השבטים) הוא משחק אסטרטגיה חינמי המיוצר ומתוחזק על ידי חברת Supercell הפינית.[1][2] למשחק יש גם ספין אוף בשם "קלאש רויאל".

מהלך המשחק וההתקפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפר בעל בניין עירייה ברמה 8

המשחק הוא משחק מרובה משתתפים, בו לכל שחקן יש שני כפרים משלו. בכל כפר יש מבנים - כגון בניין עירייה (Town Hall), שהוא המבנה המרכזי בכפר ולבו של כל כפר, מחנה צבאי (Army Camp), מעבדה (Laboratory), מפעל שיקויים (Spell Factory) ועוד, ואמצעי הגנה - כגון תותחים (Cannon), מגדלי קשתיות (Archer Tower), הגנה אווירית (Air Defense), חומות (Walls) ועוד, אותם השחקן רוכש בזהב (Gold), בסם חיים (Elixir) ובסם חיים אפל (Dark Elixir) (ניתן להשגה בבניין עירייה רמה 7, לעומת שאר המשאבים שמשיגים בבניין עירייה רמה 1). עליך להשתמש בחיילים (Troops) בצריפי האימונים (Barracks) ובלחשים (spells) במפעל הלחשים (spell factory) כדי לתקוף כפרים של שחקנים אחרים מרחבי העולם - מהם גונבים זהב וסם חיים. בכל סיום של התקפה זוכה המנצח בגביעים (Trophies) הנלקחים מהמפסיד. לכל התקפה יש מספר גביעים מסוים קבוע מראש ומוצג בצד המסך. ניצחון בהתקפה מורכב משלושה כוכבים:

  1. כוכב אחד - קבלת שליש מכמות הגביעים: השמדת בית העירייה של היריב, או השמדת 50% ויותר מכלל המבנים בכפר מלבד בית העירייה.
  2. שני כוכבים - קבלת שני שלישים מכמות הגביעים: השמדת בית העירייה ו-50% מכלל המבנים בכפר.
  3. שלושה כוכבים - קבלת כל הגביעים האפשריים: השמדת כל מבני הכפר.

אם לא הושמד בית העירייה וגם השחקן לא השמיד 50% ממבני הכפר, השחקן מפסיד גביעים, שמספרם גם הוא קבוע מראש ומוצג בצד המסך. ככל שהשחקן נמצא בליגה גבוהה יותר, כך מספר הגביעים לכל ניצחון גבוה יותר, ולהפך.

כפי ששחקן יכול לתקוף כפרים של שחקנים אחרים, כך גם שחקנים אחרים מכל רחבי העולם יכולים לתקוף אותו. כאשר שחקן אחר תוקף אותו, כללי ההתקפה כאמור חלים גם עליו; כאשר הוא מנצח הוא מקבל את הגביעים והנתקף מפסיד אותם, וכאשר הוא מפסיד הוא מאבד את הגביעים והנתקף מקבל אותם.

כל פעולה במשחק של בנייה ושדרוג של מבנים מבוצעת על ידי בנאים (builders), וכל בנאי יכול להיות אחראי על פעולה אחת בלבד בכל זמן. בתחילת המשחק מקבלים 2, ובנאים נוספים ניתן לקנות רק באמצעות יהלומים (Gems).

בית העירייה הוא לב הכפר, והמבנה החשוב ביותר. בכל שדרוג של בית העירייה משתחררים מבנים חדשים שניתן לבנות, וכן רמות נוספות למבנים הקיימים. ישנם מספר מבנים בהם מאמנים חיילים, משדרגים אותם ומייצרים לחשים (הלחשים הם: לחש ברק, לחש ריפוי, לחש זעם, לחש קפיצה, לחש הקפאה ולחש משכפל. ולחשים אפלים: רעל, רעידת אדמה, האצה ושלדים)

קיימות ליגות של גביעים, אליהן מצטרף כל שחקן על פי כמות הגביעים שברשותו. כאשר שחקן נמצא בתוך ליגה, הוא יקבל בונוסים על ניצחונות בהתאם לרמת הליגה אליה משתייך.

אימון של חיילים, בניית מבנים, שדרוג מבנים, שדרוג חיילים וכל תהליך במשחק העובד על זמן, יכול להסתיים מידית באמצעות היהלומים. בנוסף, אם חסר לשחקן כמות מסוימת ממשאב מסוים הוא יכול לבזבז יהלומים על קניית המשאב. יהלומים מאפשרים גם תהליך ההאצה של מבנים (Boost), שמגדיל את המהירות של כריית זהב, ייצור לחשים, ייצור ושדרוג חיילים ולחשים נקנה באמצעות היהלומים. משאב זה הוא המשאב החשוב ביותר במשחק, וניתן להשיגו באמצעות איסוף ממכרה היהלומים שנמצא באי הבנאי (אל אי הבנאי אפשר להגיע רק מעל בית רמה 4), או באמצעות עצים ושיחים (Obstacles) המופיעים בכפרים כל 8 שעות ומחביאים בתוכם מספר קטן של יהלומים, וכן באמצעות הישגים (Achievements), שכאשר השחקן משיג אותם הוא מקבל מספר קבוע מראש של יהלומים. וגם בחנות המשחק אפשר לקנות יהלומים. Clash of Clans, יחד עם משחק נוסף ש-Supercell פיתחה, Hay Day, הרוויחו כ-2.4 מיליון דולר ביום בעבור רכישת יהלומים במחצית הראשונה של 2013.[3][4]

דמויות וארגונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק ישנם שבטים. שבט הוא קבוצה של שחקנים שמתחברים יחד, תורמים אחד לשני חיילים ולחשים, שולחים הודעות, ומשתתפים יחד במלחמות כנגד שבטים אחרים. לכל שבט יש שם, דגל, מינימום גביעים כתנאי לכניסה לשבט וסוג שבט. לכל שבט יש חלונית של צ'אט, שבו החברים בשבט משוחחים ושולחים את בקשותיהם לקבלת חיילים. כדי להיכנס לשבט, על השחקן לתקן את טירת השבט, שאליה נכנסים החיילים והלחשים הנתרמים.

שחקנים יכולים לתרום לשחקנים אחרים חיילים מכל הסוגים ואם לשחקן יש את טירת השבט ברמה 4 יש לו מקום לשיקוי אפל אחד וברמה 6 יש לו מקום לשני שיקויי אופל או שיקוי רגיל אחד ומכונה (צפלין, כדור פורח, אייל ניגוח וקופסאת חיילים).במהלך המשחק ניתן לעלות עם השבטים שלבים כאשר לשבט יש שלב משותף משלו, כאשר עולים בשלבי השבט ניתן לקבל הטבות שונות.

גיבורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק ישנם חיילים מיוחדים הנקראים "גיבורים" (Heroes). הגיבורים חזקים יותר מהחיילים הרגילים, ולא תופסים מקום בצבא כשיוצאים למלחמה. כל הגיבורים יכולים לתקוף את כפרי היריב וגם להגן על הכפר של השחקן. חיילים אלה לא יכולים להיהרג בזמן תקיפה או הגנה, אלא רק לישון ברגע שנגמרו להם החיים. לכל גיבור יש יכולת שונה שהשחקן יכול להפעיל במהלך קרב (על מנת להפעיל את יכולת זו על השחקן לשפר את הגיבור לרמה 5 לפחות):

בכפר הראשי של השחקן יש ארבעה גיבורים:

מלך הברברים (barbarian king)
בזמן הקרב יכול להפעיל המלך אגרוף ברזל (Iron fist), יכולת זו ניתנת לו לאחר שעבר לשלב החמישי. בזמן הפעלת יכולת זו המלך מזמן סביבו כמה ברברים (barbarian) ובנוסף גם שיקוי זעם (rage). שיקוי הזעם לא נשאר במקום, אלא זז ממקום למקום יחד עם המלך. השיקוי עובד רק על המלך ועל ברברים. בנוסף היכולת משחזרת למלך חלק מהחיים שאבדו לו במהלך הקרב. ניתן לקנות ולשדרג את המלך בעזרת סם חיים אפל עד לרמה 75 החל מבית עירייה ברמה 7. בהגנה, למלך יש טווח (range) של 9 אריחים (tiles).
מלכת הקשתיות (archer queen)
בזמן הקרב יכולה להפעיל המלכה גלימה מלכותית (royal cloak), כמו המלך, גם המלכה מקבלת יכולת זו רק לאחר שעברה לשלב 5. בזמן הפעלת יכולת זו במלכה מזמנת סביבה כמה קשתיות (archer) ובנוסף גם הופכת להיות בלתי נראית ועושה יותר נזק למבנים למשך כמה שניות. בנוסף היכולת משחזרת למלכה חלק מהחיים שאבדו לה במהלך הקרב. ניתן לקנות ולשדרג את המלכה בעזרת סם חיים אפל עד לרמה 70 החל מבית עירייה ברמה 9. בהגנה, למלכה יש טווח (range) של 9 אריחים (tiles), ובהתקפה טווח של 4 אריחים.
השומר הגדול (grand warden)
בזמן הקרב יכול להפעיל השומר הילת חיים (life aura) - מהלך זה גורם לכל החיילים שנמצאים בהילה שלו להיות חסינים להתקפות למשך כמה שניות ומשחזר להם חלק מהחיים. בנוסף, כל החיילים שנמצאים בשטח שלו מקבלים חסינות חלקית נגד התקפות. בזמן הגנה השומר הופך לפסל והוא יורה על חיילי היריב לייזרים מקצה שרביטו ונותן חסינות חלקית להתקפות על המבנים שנמצאים בהילה שלו. ניתן לקנות ולשדרג את השומר בעזרת סם חיים עד לרמה 50 החל מבית עירייה ברמה 11. בהגנה ובהתקפה לשומר יש הילה של 9 אריחים.
אלופה אדירה (grand champion)
בעלת מגן וחנית. במהלך הקרב יכולה להפעיל מהלך מיוחד שזורק את המגן שלה בכפר האויב. יכולה להגיע עד רמה 25.

בבסיס הבנאי (הכפר השני שניתן להגיע אליו במשחק) יש גיבור אחד, מכונת המלחמה (battle machine) - בזמן הקרב מרמה 5 יכול להפעיל המכונה פטיש חשמלי (electric hammer) - מהלך זה מרפא חלק מהחיים של המכונה ומשפר את הנזק שהוא יכול לעשות לזמן קצר, אך להבדיל משאר הגיבורים, היכולת של מכונת הקרב נטענת במשך 14 שניות ולאחר מכן ניתן להפעילה מחדש כך שהיכולת היא לא יכולת חד-פעמית. ניתן לשדרג אותו עד רמה 30.

המהלך המיוחד של הגיבורים משתדרג כל 5 רמות שהגיבורים עולים. שלא כמו את החיילים האחרים, את הגיבורים ניתן לשדרג רק במבנים שלהם. כדי להפעיל את היכולת יש ללחוץ על הגיבור כששמים אותו בקרב.

חיילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיילים רבים לוקחים חלק במשחק: החיילים בHome Village: מהברברים (Barbarians) ועד גולם קפוא (Ice Golem) ודרקון חשמלי (Electro Dragon); החיילים בBuilder Base: מהברברים הזועמים (Rage Barbarians) ועד רוכב החזיר המעופף (Hog Glider).

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Clash of Clans בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]