Flying Bulgar Klezmer Band

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Flying Bulgar Klezmer Band (להקת הכליזמר של הבולגרים המעופפים), בימינו The Flying Bulgars(הבולגרים המעופפים) היא להקת פולק ומוזיקת עולם קנדית המתמחה בעיבודים ריקודיים ומבדחים של מנגינות כליזמר קלאסיות וקטעים מקוריים המבוססים על מסורת הכליזמר והפולקלור ממזרח אירופה והבלקן. הלהקה, שהוקמה בשנת 1987 על ידי החצוצרן והמלחין דייוויד בוכבינדר, משתמשת גם ביסודות של רוק, ג'אז וסלסה ההרכב העכשווי של הלהקה כולל את דייוויד בוכבינדר, דייב וול, מקס סניט, פיטר לוטק, טניה גיל וויקטור בייטמן.

ההיסטוריה של הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

The Flying Bulgars היא להקה מטורונטו. היא שיחקה תפקיד חשוב בטרנד של "תחיית הכליזמר" שהתחילה בשנות ה-1980 המוקדמות, בכל העולם, לרבות בקנדה. מייסדה בשנת 1987 היה החצוצרן והמלחין דייוויד בוכבינדר, המנהל אותה עד היום יחד עם הזמר דייב וול (Dave Wall). הלהקה קמה בזמנו על רקע ההתעוררות מחדש של העניין בתרבות היידיש בצפון אמריקה.

דייוויד בוכבינדר למד אצל אמני ג'אז ידועים כמו פרדי סטון, קני וילר, מוחאל ריצ'רד אברמס. הוא למד לנגן סגנונות שונים של מוזיקה בת זמננו ופרץ לזירת הבידור כמלחין של מוזיקת סרטים ומוזיקת קונצרטים. בהרכב השתתפו: הפסנתרנית והאקורדיוניסטית אוולין דאטל ובעקבותיה סאשה לומינסקי, נגן אקורדיון שניגן שלוש שנים בתזמורת הצבא האדום, המתופף באקי ברגר, חבר לשעבר של להקת הפאנק Rough Trade מטורונטו ואחריו ג'ון לנרד, הכנרת (פידלר) אן לדרמן, נגנית הגיטרה באס אקוסטית לורה סיזר, נגן הקלרינט מרטין ואן דר ון, הזמר אלן מארוביץ, ולאחריו הסולנית אדריאן קופר. היא הוחלפה בהמשך בסולן הקולי הנוכחי דייב וול, שהתמחה בעבר בגוספל,מוזיקת נשמה וריתם אנד בלוז והגיע ל"בולגרים המעופפים" מלהקת הרוק האלטרנטיבי הקנדית Bourbon Tabernacle Choir איתה הקליט 3 תקליטורים.

למתופף הנוכחי של הלהקה, מקס סניט, יש להקה משל עצמו. הוא התמקד בעבר במוזיקה לטינו-אמריקאית וניגן עם מקצוענים כמו הקובני הילריו דוראן. טניה גיל היא פסנתרנית ומלחינה בשביל להקות ג'אז. נגן הבאס, ויקטור בייטמן, ששב ללהקה אחרי היעדרות ארוכה, ידוע על עבודתו עם אינספור אמנים בסוגות של ג'אז, פולק, מוזיקת עולם ופופ. פיטר לוטק הוא נגן סקסופון טנור וסופרן וקלרינטן שניגן בכמה תזמורות פילהרמוניות.

בשנת 2008 הקבוצה חגגה את 20 שנות קיומה ופרסמה את התקליטור השישי שלה בנובמבר 2008. גם חומר מוזיקלי מקורי עם שירים שנכתבו בהתחלה באנגלית מוצג עם סאונד פולק/אלטרנטיבי עם יסודות מבוססים על נושאים יהודים.

בשנים האחרונות שאפה הלהקה להיפתח לקהלים רחבים יותר. נעזרה בין השאר בסאונד המתוזמר שהוקלט בעזרתו של דייב נויפלד.

Flying Bulgars ממזגים ביצירותיהם אהבה למסורת עם מחויבות חסרת מורא לניסויים מוזיקליים שמשכו אליהם מעריצים ברחבי קנדה ובעולם. הם השתתפו בפסטיבלים כמו Folk on the Rocks בילונייף, WOMAD במורקומב, אנגליה, טולווד במינכן, וBell Atlantic Jazz Festival בניו יורק, הפסטיבלים האשכנזים השנתיים בטורונטו וברבים אחרים. הם הקליטו 6 תקליטורים שזכו למועמדויות לפרס Juno וסרטון וידאו שזכה לזמן אוויר משמעותי בערוץ הקנדי MuchMusic.

האלבום השישי Tumbling Into Light של The Flying Bulgars, יצא לאור בנובמבר 2009.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים:

  • Flying Bulgar Klezmer Band - 1990
  • Agada - 1993
  • Fire - 1996
  • Tsirkus - 1999
  • Sweet Return - 2003
  • Tumbling Into Light - 2009

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]