JDate

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
JDate
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
מייסדים ג'ו שפירא ואלון כרמל
תקופת הפעילות 1997–הווה (כ־27 שנים)
מוצרים עיקריים רשת חברתית מקוונת
 
www.jdate.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יי דייט (קיצור של Jewish Date - "דייט יהודי") הוא שירות היכרויות אינטרנטי מסחרי שמטרתו לשדך בין יהודים ויהודיות בעולם ובישראל. JDate הוא אחד מאתרי ההכרויות של חברת Spark Networks Inc, המפעילה כארבעים אתרי נישה בתחום ההיכרות המקוונת. האתר נוסד בשנת 1997 על ידי ג'ו שפירא ואלון כרמל.

על פי טענת האתר, לשירות רשומים למעלה מ-750,000 חברים פעילים, כשליש מהם מישראל. יחס גברים-נשים באתר עומד על 48%-52% בהתאמה. בשנת 2006 זכה האתר בפרס הוובי (Webby) בקטגוריית רשתות חברתיות. בעוד בעולם הרחב JDate הוא אתר עם אוריינטציה יהודית מובהקת, בישראל האתר פונה לקהל הרחב ונושא הלאום הוא עניין שולי.

מעבר למטרות רווח, מבקש האתר לחזק את הקהילות היהודיות בעולם ולהבטיח את המשכיות המסורת היהודית על ידי מניעת נישואי תערובת, התבוללות וטמיעה. לדברי המועצה היהודית, על-פי סקר שנערך בשנת 1990, מאז 1985 52% מהיהודים האמריקאים נישאו נישואי תערובת[1], תופעה זו צוינה גם על ידי פרופ' אלן דרשוביץ בספרו "היהודי האמריקאי הנעלם".

אזכורים תרבותיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המותג קיבל חשיפה בהופעות של ברודוויי, למשל בהופעה "Jewtopia", ובבלוגים העוסקים בחיי רווקים יהודים המונח JDater מתאר אדם המנסה את מזלו בעולם הדייטינג. בישראל קיבל האתר תוכנית מיוחדת בסדרות "החברים של נאור" ו"החיים זה לא הכל", וכן אוזכר גם בתוכניות כמו "ארץ נהדרת" ועוד.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Is Intermarriage Good For The Jews?, www.brandeis.edu (באנגלית)