Load

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Load
אלבום אולפן מאת מטאליקה
יצא לאור 3 ביוני 1996
הוקלט 1 במאי 1995 עד ה-1 בפברואר 1996
סוגה הבי מטאל, הארד רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 78:59
חברת תקליטים אלקטרה
הפקה בוב רוק, ג'יימס הטפילד, לארס אולריך
כרונולוגיית אלבומים של מטאליקה
Metallica
(1991)
Load
(1996)
ReLoad
(1997)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Load הוא אלבום אולפן השישי של להקת המטאל האמריקאית מטאליקה, אשר יצא ב-3 ביוני 1996.

ניתוח מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחינת הסגנון המוזיקלי, Load מהווה הקצנה של האלבום השחור מבחינת התרחקות מהסגנון המקורי של הלהקה ומעבר לסגנון מתון ופופולרי יחסית.

אחד המאפיינים הבולטים באלבום הוא שהוא מכיל לא פחות משלושה שירים שקטים ורגועים: "Hero of the Day" ("גיבור היום"), "Bleeding Me" ("אני המדמם") והמפורסם מכולם: "Mama Said" ("אמא אמרה").
מבחינת התוכן, Mama Said דומה מאוד ל-"Dyers Eve" מ- ...And Justice for All, כיוון שגם הוא מהווה ביקורת נוקבת על אמו של הדובר. אך בניגוד ל-Dyers Eve, המאופיין בנגינה טכנית, מהירה ואגרסיבית, Mama Said הוא שיר אקוסטי, מלודי ובעל מנגינה עדינה ומלאת רגש.

שיר מפורסם נוסף מ-Load הוא השיר הקצבי "Ain’t My Bitch", המאופיין במנגינה שמחה וקליטה.

Load הוא האלבום הארוך ביותר של מטאליקה, אם כי אורכם של השירים הוא קצר יחסית לאלבומים הקודמים. יוצא דופן מבחינה זו הוא השיר האחרון באלבום The Outlaw Torn שהוא אחד השירים הארוכים ביותר של הלהקה יחד עם ...And Justice for All ו-To Live Is To Die מהאלבום ...And Justice for All ו-Suicide & Redemption מהאלבום Death Magnetic. השיר The Outlaw Torn קוּצָר בכדקה מסיבות טכניות, אך הוא מופיע בגרסה מלאה בסינגל The Memory Remains ואורכו בגרסה זו מגיע ל-10 דקות ו-46 שניות, מה שהופך אותו לשיר הארוך ביותר של מטאליקה.

בנוסף לכך, Load הוא האלבום הראשון שהוקלט בחצי טון נמוך יותר.

עיצוב העטיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את היצירה שעל העטיפה צילם האמן השנוי במחלוקת אנדרה סרנה וקרא "זרע ודם 3", על שם המרכיבים המצולמים בתמונה, אם כי הספרה שלוש סופחה באופן שרירותי. האומן לא עיצב את העטיפה בשביל מטאליקה אלא התמונה המקורית נקנתה על ידי קירק האמט, גיטריסט הלהקה, בסן פרנסיסקו והוא קבע כי היא תתאים לעטיפת האלבום.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

על אף שהאלבום מכר מיליוני עותקים, הוא נכשל יחסית לקודמיו. הסיבה העיקרית היא שינוי באופייה של הלהקה.

חברי הלהקה שינו את תדמיתם הקשוחה המקורית, כאשר בחרו להיפרד משיערם הארוך אשר ליווה אותם מתחילת דרכם. (יש לציין שג'ייסון ניוסטד גילח את ראשו עוד בשנת 1993 ולג'יימס הטפילד הייתה תספורת מאלט לפני שהסתפר ב-1996). בנוסף, שינוי מהותי בסגנון המוזיקלי באלבום על מנת לפנות ל"מיינסטרים" המוזיקלי, נתפס בעיני רבים מן המעריצים כאקט של זניחת המעריצים לטובת מיסחור ופנייה לקהל חדש וגדול יותר. זאת בניגוד לאלבום השחור אשר גם הוא התקרב יותר אל המיינסטרים המוזיקלי ונטה יותר לכיוון ההבי מטאל הקלאסי ולהארד רוק אך למרות זאת זכה לביקורות חיוביות מהמעריצים מאחר שסגנונות אלו שימשו באלבום בתור פן מוזיקלי חדש והלהקה לא זנחה את מאפייניה הבסיסיים. בניגוד לזאת באלבום load ניסתה הלהקה להיראות לגמרי בתור להקת הארד רוק מודרנית ולכן בוקרה על כך.

הפרדוקס הוא, שדווקא שאיפתה של הלהקה להתחבב על ההמונים גרמה לכישלונה המסחרי, בעוד שה"שחייה נגד הזרם" בתחילת דרכה גרמה להצלחה מסחרית גדולה.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' שם משך
1. Ain't My Bitch 5:04
2. 2x4 5:28
3. The House Jack Built 6:39
4. Until It Sleeps 4:29
5. King Nothing 5:28
6. Hero of the Day 4:21
7. Bleeding Me 8:18
8. Cure 4:54
9. Poor Twisted Me 4:00
10. Wasting My Hate 3:57
11. Mama Said 5:19
12. Thorn Within 5:51
13. Ronnie 5:17
14. The Outlaw Torn 9:48

מבצעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]