Rock 'n' Roll Kids

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Rock 'n' Roll Kids"
שיר אירוויזיון בביצוע פול הרינגטון וצ'ארלי מק'גטיגן
מדינה אירלנדאירלנד אירלנד
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית
כתיבה ברנדן גרהם
לחן ברנדן גרהם
כרונולוגיית שירי אירלנדאירלנד אירלנד באירוויזיון
"In Your Eyes"
(1993)
"Rock 'n' Roll Kids"
(1994)
"Dreamin'"
(1995)
שיר באירוויזיון
מקום בגמר 1
ניקוד בגמר 226
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Rock 'n' Roll Kids" (בעברית: "ילדי רוק אנד רול") הוא שיר מאת הזמרים האירים פול הרינגטון וצ'רלי מקגטיגן שנכתב על ידי ברנדן גרהם. השיר ייצג את אירלנד באירוויזיון 1994, זכה בתחרות, היה הניצחון השישי של אירלנד באירוויזיון, וייצג פעם שלישית חסרת תקדים ברציפות שאותה מדינה זכתה בתחרות.

היה מיתוס בתקשורת האירית שהשיר נבחר בכוונה שלא לזכות. מכיוון שכללי התחרות מצפים שהזוכה של השנה הקודמת יארח את המהדורה הבאה של התחרות, עולה הטענה שמערכת השידור האירית לא הייתה מוכנה לעשות זאת שנה שלישית ברציפות, ומכאן הבחירה; זה מעולם לא הוכח. אפילו כשאירלנד אירחה את האירוע ב-1997, הנציג האירי, מארק רוברטס, אישר שרשות השידור האירית, RTÉ, רצתה שהוא יזכה בתחרות, מכיוון שהם עשו עסקה עם BBC לארח את האירוע בשנה שלאחר מכן במקרה של ניצחון אירי נוסף.

השיר, לעומת זאת, זכה בתחרות והוא פופולרי בקרב מעריצי האירוויזיון, אפילו בוצע בחלקו על ידי מקגטיגן ויאקוב סווייסטרופ בספיישל שיר היובל באירוויזיון בסוף 2005. זה היה השיר הזוכה הראשון אי פעם שבוצע ללא ליווי תזמורתי, שכן הגיטרה של מקגטיגן והפסנתר של הרינגטון היו הכלים היחידים הדרושים. זו הייתה גם הפעם הראשונה בתחרות כאשר שיר סיים עם למעלה מ-200 נקודות.

לשיר היו במקור שבעה בתים, המייצגים עשורים שונים, כולל שנות ה-60, ה-70, ה-80 וה-90, אך בעצת דיג'יי, גרהם הסיר את שני הבתים האחרונים מכיוון שהם חשו שהשיר ארוך מדי. לדברי גרהם, "ראיתי את השיר כשיר קטן, כשיחה במטבח, ורציתי שהמאזינים יימשכו לתוך המטבח הזה, ואל השיחה הזאת".[1]

השיר בוצע שלישי בסדר ההופעות בתחרות, אחרי פינלנד ולפני קפריסין. בתום ההצבעה השיר קיבל 226 נקודות, ומוקם במקום הראשון מתוך 25 שירים.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (1994)
מדינה מצעד מיקום שיא
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 2[2]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Lynch, Michael (2016). What's Another Year (First ed.). Dublin: Liberties Press. p. 133. ISBN 978-1-910742-43-3.
  2. ^ The Irish Charts - All there is to know, irishcharts.ie