The Murder of Sonic the Hedgehog

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרצח של סוניק הקיפוד
The Murder of Sonic the Hedgehog
כללי
תאריך הוצאה 31 במרץ 2023
סוגה רומן חזותי
פיתוח Sega Social Team
הוצאה לאור סגה
ארץ מקור יפןיפן יפן
שפות אנגלית, יפנית
הפצה מיכל מיעקסרייר שפריר
עיצוב אלן אלסופ
מין הו קים
סדרה סוניק הקיפוד
דרישות תוכנה
מנוע משחק יוניטי
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות מחשבים אישיים (MacOS ו-Windows)
מדיה הפצה דיגיטלית
דרישות מערכת
בקרים מקלדת ועכבר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרצח של סוניק הקיפודאנגלית: The Murder of Sonic the Hedgehog) הוא משחק מחשב בסגנון רומן ויזואלי בסדרת סוניק הקיפוד, שנוצרה על ידי סגה. המשחק פותח על ידי צוות קטן של סגה הנקרא Sega Social Team, ושוחרר בחינם ב-31 במרץ 2023 לסטים לרגל האחד באפריל. הוא זכה לשבחים חסרי תקדים מהמעריצים והפך לאחד המשחקים בעלי הדירוג הגבוה ביותר בסטים.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך קטעי החקירה, השחקן יכול לבחון חפצים בחדר על מנת להשיג ראיות. לאחר שנאספו מספיק ראיות, השחקן יוכל לחקור את הדמויות האחרות הנמצאות איתו באותו בחדר, ועליו להציג את הראיות הנכונות על מנת להפריך את טענות הדמויות. במהלך החקירות, השחקן יכנס מדי פעם למיני-משחק "תחשוב". בקטעים אלה, השחקן שולט בסוניק במשחק דו־ממדי ממבט איזומטרי, ועליו לאסוף טבעות תוך התחמקות ממכשולים שונים. השחקן חייב לאסוף מספר יעד של טבעות על מנת להתקדם לשלב הבא של החקירה, כאשר המיני-משחקים הללו עולים בקושי ככל שהמשחק מתקדם. לאחר השלמת החקירה, השחקן יוכל להתקדם לחדר הבא.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרגל יום ההולדת של איימי רוז, היא וחבריה סוניק, טיילס, נאקלס, אספיו, וקטור, רוז', בלייז ושאדו מתאספים במיראז' אקספרס, רכבת המיועדת לאירועים מיוחדים, כדי להשתתף במשחק תעלומת רצח. השחקן שולט בדמות חדשה דמוית קווקה העובדת על סיפון הרכבת. לדמות קוראים "בארי" בקובצי המשחק, אם כי השחקן יכול לבחור את שם הדמות.[2] בארי מונחה על ידי הקונדקטור לסייע למשתתפים בעת הצורך. זמן קצר לאחר שהמשחק אמור להתחיל, הרכבת מואצת בפתאומיות וגורמת לבארי, איימי וטיילס להיזרק בחזרה לארון האחסון ולאבד הכרה.

כשהם מתעוררים, איימי, טיילס ובארי חוזרים לקרון האוכל כדי למצוא את סוניק לכאורה מת. בעוד איימי מתחילה לחקור בעצמה, בארי וטיילס נעים בין הקרונות השונים וחוקרים כל אחד מהמשתתפים כדי לאמת את הטענות שלהם. כשהם מתקדמים דרך קרון הפאב, הספרייה, הקזינו והטרקלין, טיילס ובארי מגיעים לקרון הקונדקטור בקדמת הרכבת.

באמצעות ראיות שאספו לאורך הדרך, טיילס ובארי מגלים שאספיו היה ה"רוצח", והוא עילף את סוניק בעזרת חץ הרדמה. ללא ידיעתו של אספיו, הוא פעל לפי הוראות שניתנה על ידי הרכבת עצמה, אשר מתגלה כי היא הוסבתה לבדניק ענק על ידי דוקטור אגמן. מסתבר שהרכבת כועסת על הקונדקטור על כך שתכנן לפרוש ולהשאיר אותה מאחור, ולכן היא תוכנתה להעביר את כל הגיבורים לידיו של אגמן תמורת פרס, שבו היא מתכוונת להשתמש כדי לאלץ את הקונדקטור להישאר איתה לנצח.

כולם נזרקים חזרה לקרונות הרכבת וננעלים בפנים. סוניק ובארי ננעלים בקרון הראשון. בעזרתו של בארי, סוניק חודר דרך הדלתות הנעולות כדי לשחרר את כולם ולהגיע לקרון הקונדקטור. סוניק והאחרים תוקפים את הרכבת עד שהפליקי המניע אותה משתחרר. אספיו מחלץ את הפליקי ואיימי הורסת את הרכבת בעזרת הפטיש שלה. לפני שהרכבת מפסיקה לעבוד, הקונדקטור מבטיח לעולם לא לשכוח את זיכרונותיו איתה.

הקבוצה יורדת בתחנה, כאשר הקונדקטור מתאחד עם אשתו ומכריז על פרישתו, כעת מלווה בפליקי שהניע את הרכבת. סוניק קונה עוגה ממאפייה סמוכה, וכולם מאחלים לאיימי יום הולדת שמח. בבסיסו, אגמן ועוזריו נותרים להתעצבן על כישלון תוכניתו. לאחר מכן, בארי מסביר שבעקבות התקרית, השליטה במערכת הרכבות הוחזרה מאגמן על ידי האזרחים. לאחר מכן ניתנות לשחקן מספר אפשרויות כדי להחליט מה יקרה לבארי לאחר מכן.

פיתוח והוצאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרצח של סוניק הקיפוד פותח במשך שנה אחת על ידי Sega Social Team, בראשות מנהלת המדיה החברתית הנוכחית של הסדרה, קייטי צ'רזנובסקי.[3][4][5] הרעיון של המשחק הוגה במהלך הבכורה של הסרט סוניק הקיפוד משנת 2020. קרים הארנבת וצ'רמי בי היו אמורים להיכלל כחשודים במשחק, אבל הצוות החליט בסופו של דבר לבטל זאת מתוך אמונה שהם יהיו צעירים מכדי להשתתף. המשחק שוחרר ב-31 במרץ 2023 לרגל האחד באפריל.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי אתר הביקורות Metacritic, הרצח של סוניק הקיפוד קיבל "ביקורות חיוביות בדרך כלל". גרייסון מורלי באתר Polygon שיבח את המשחק על כך שהוא עבר מעבר לציפיות ממשחק בדיחה הנועד לרגל האחד באפריל עם המראה, ההומור, המוזיקה והכנות שלו.[6]

האתר Eurogamer ציין כי המשחק התקבל בצורה חיובית על ידי שחקנים, כאשר ביקורות משתמשי הסטים עליו בסוף השבוע הראשון ליציאתו זכו לדירוג "overwhelmingly positive".[7] לפי צ'רזנובסקי, המשחק הורד יותר ממיליון פעמים בשבוע הראשון שלו.[8][9]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Martens, Todd (2023-04-05). "How Sega killed Sonic the Hedgehog, got away with murder and made a surprisingly sincere game". Los Angeles Times (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-04-10.
  2. ^ Shepard, Kenneth (17 באפריל 2023). "The Making Of The Sonic Murder Game That Took The Internet By Storm". Kotaku. נבדק ב-5 ביולי 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Li, Nicolaus (1 באפריל 2023). "Sega Releases The Murder of Sonic the Hedgehog for April Fools". HypeBeast. ארכיון מ-1 באפריל 2023. נבדק ב-2 באפריל 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Morrisy, Kim (31 במרץ 2023). "SEGA Releases The Murder of Sonic the Hedgehog April Fool's Game on Steam". Anime News Network (באנגלית). ארכיון מ-2 באפריל 2023. נבדק ב-2 באפריל 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Nelson, Will (2 באפריל 2023). "Surprise killing Sonic the Hedgehog shows why he's lived so long". PCGamesN (באנגלית). ארכיון מ-2 באפריל 2023. נבדק ב-3 באפריל 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Morley, Grayson (3 באפריל 2023). "The Murder of Sonic the Hedgehog is way better than it needed to be". Polygon. Vox Media. ארכיון מ-4 באפריל 2023. נבדק ב-4 באפריל 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Blake, Vikki (2 באפריל 2023). "The Murder of Sonic the Hedgehog is an April Fool's joke that turned out to be real". Eurogamer (באנגלית בריטית). ארכיון מ-2 באפריל 2023. נבדק ב-2 באפריל 2023. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ Bankhurst, Adam (2023-04-06). "The Murder of Sonic the Hedgehog Hits 1 Million Downloads as One of Steam's Highest Rated Games Ever". IGN. נבדק ב-2023-04-10.
  9. ^ Nightingale, Ed (2023-04-06). "The Murder of Sonic the Hedgehog surpasses 1m downloads". Eurogamer. נבדק ב-2023-04-10.