איימי רוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איימי רוז
Amy Rose
הוצאה לאור סגה
תוכנית טלוויזיה סוניק X
סוניק בום
סוניק פריים
הופעה ראשונה סוניק CD
יוצרים נאוטו אושימה
קזויוקי הושינו
דיבוב
אנגלית
ג'ניפר דוילארד (1999-2004)
ליסה אורטיז (2005-2010)
סינדי רובינסון (2010-הווה)
שאנון צ'אן-קנט (סוניק פריים)
יפנית
טאקו קאוואטה (1998, 2001-הווה)
אמי מוטוי (סוניק שאפל)
דיבוב בשפה העברית ליטל וידבסקי (סוניק X; עונה 1-2)
דנה רישפי (סוניק X; עונה 3)
מייה קדוש (סוניק בום)
לורן סביר (סוניק פריים)
מידע
שם אמיתי אמיליה רוז הקיפודה
גיל 12 (8 במקור)
גזע קיפוד
מין נקבה
נטייה טובה
כלי נשק פשיט פיקו פיקו
חברה בקבוצה צוות רוז
דמויות קשורות
חברים סוניק הקיפוד, טיילס, נאקלס הקיפודן
אויבים דוקטור אגמן, שאדו הקיפוד (בעבר)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

איימי רוזאנגלית: Amy Rose) היא דמות בדיונית מסדרת משחקי המחשב "סוניק הקיפוד" של חברת סגה. איימי היא קיפודה ורודה בעלת מבנה דמוי אדם ועם אהבה גדולה לסוניק הקיפוד. מאז שפגשה אותו לראשונה, איימי החשיבה את עצמה לבת זוגו של סוניק, וניסתה לגרום לו לאהוב אותה בכל מחיר.

איימי הופיעה לראשונה בשנת 1993 במשחק סוניק CD[1], כאשר היא פגשה את סוניק. איימי התאבה בו מיד והחליטה לעקוב אחריו. ב-Collision Chaos[2], איימי נחטפה על ידי מטאל סוניק, יצירתו של דוקטור אגמן, ונקלחה בשבי. למרבה המזל, סוניק הצליח להציל אותה לאחר שמטאל סוניק הובס, ולקחת אותה למקום מבטחים.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי נוצרה בתגובה לבקשה של סגה ליצור דמות שתהיה אהבתו את סוניק. עם זאת, הרגישו שזה ילך נגד אישיותו של סוניק אם הוא יהיה במערכת יחסים (כמו מיקי מאוס ומיני מאוס). במקום זאת, הוחלט שמערכת יחסים בין הדמויות תהיה חד-כיוונית.

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי, נועזת וחסרת פחד, היא פעילה יוזמת שהולכת אחרי מה שהיא רוצה ולא נותנת לשום דבר להפריע לה. כבר בתקרית ב-Little Planet[1], הוכח כי איימי בעלת רצף פרואקטיבי. כמו כן, היא פעילה אינטואיטיבית, מה שבדרך כלל אומר שהיא פועלת לפני שהיא חושבת על הדברים.

איימי מאוד פתוחה לגבי רגשותיה, היא תמיד אומרת את דעתה ואף פעם לא שומרת את רגשותיה בפנים. ככזו, איימי יכולה להיות די אובססיבית ואגרסיבית, במיוחד כשמדובר באהבה שלה לסוניק. כשהיא כועסת, יש לה הרגל להשתמש ולאיים על אחרים עם פשיט הפיקו פיקו[3] שלה, במיוחד כשמישהו פוגע בה או באנשים שאכפת לה מהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא איימי רוז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 סוניק הקיפוד CD (באנגלית: Sonic the Hedgehog CD) בקיצור Sonic CD הוא משחק פלטפורמה שפותח ויצא לאור על ידי חברת סגה. המשחק יצא בשנת 1993 לקונסולת המשחקים SEGA CD. זהו המשחק השלישי בסדרת סוניק הקיפוד (כרונולוגית הוא השני; קורה לפני סוניק הקיפוד 2) העלילה של המשחק היא שדוקטור אגמן השתלט על כוכב בשם Little Planet, כוכב שמגיע לעולם של סוניק כל שנה. בנוסף, אגמן יצא למשימה להשיג את 7 אבני הזמן ולהשתלט על העולם. סוניק מגיע ל-Little Planet כדי לעצור אותו. סוניק מגלה שאיימי רוז עקבה אחריו לשם, אך היא נחטפה על ידי מטאל סוניק. סוניק בסופו של דבר משיג את האבנים, מציל את איימי, נפטר ממטאל סוניק ומנצח את אגמן, ובכך משחרר את Little Planet.
  2. ^ Collision Chaos Zone הוא השלב השני במשחק סוניק CD. בשלב הזה, מטאל סוניק חוטף את איימי וסוניק ממהר להציל אותה.
  3. ^ פטיש פיקו פיקו (באנגלית: Piko Piko Hammer) הוא פטיש גדול ומשמש כנשק העיקרי של איימי רוז. איימי משתמשת בפטיש גם כדי להכות וגם לבצע טכניקות מיוחדות. בנוסף, ידוע שיש לאיימי גרסאות גיבויי של פטיש הפיקו פיקו, שהם קלים יותר לנשיאה אך שבריריים יותר.