שאדו הקיפוד (דמות)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שאדו הקיפוד
Shadow the Hedgehog
הוצאה לאור סגה
שם סרט סוניק - הסרט 2
סוניק - הסרט 3
תוכנית טלוויזיה סוניק X
סוניק בום
סוניק פריים
הופעה ראשונה Sonic Adventure 2
הופעה אחרונה סוניק - הסרט 3
יוצרים קזויוקי הושינו
שירו מאקאווה
טאקאשי איזוק
יוג'י אוקאווה
גילום הדמות
אנגלית
דיוויד האמפרי (2001-2004)
ריאן דראמונד (Sonic Adventure 2)
ג'ייסון גריפית' (2005-2010)
קירק תורנטון (2010-הווה)
איאן הנלין (סוניק פריים
קיאנו ריבס (סוניק - הסרט 3)
יפנית
קוג'י יוסה
דיבוב בשפה העברית ירון חי מנשה (סוניק X)
ערן מור (סוניק בום)
צחי כהן (סוניק פריים)
מידע
גיל 50+
גזע קיפוד
מין זכר
מקצוע לוחם צדק
כוחות מהירות-על עריכת הנתון בוויקינתונים
חבר בקבוצה צוות אופל
דמויות קשורות
חברים סוניק הקיפוד, טיילס, נאקלס הקיפודן, איימי רוז (בעלי ברית)
אויבים דוקטור אגמן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שאדו הקיפודאנגלית: Shadow the Hedgehog) הוא דמות בדיונית מסדרת משחקי הווידאו "סוניק הקיפוד" של חברת סגה. שאדו הוא קיפוד שחור בעל מבנה דמוי אדם ומשמש כיריב/בעל ברית לסוניק הקיפוד. שאדו נוצר תחת השם "צורת החיים האולטימטיבית" על ידי פרופסור ג'רלד רובוטניק, סבו של דוקטור אגמן. מטרתו של שאדו הייתה לספק דרכים לפתח תרופה למחלות קטלניות בלתי ניתנות למרפא, ליתר דיוק עבור נכדתו של ג'רלד, מריה רובוטניק. שאדו ומריה הפכו במהרה לחברים טובים. עם זאת, בסופו של דבר הוא נתפס והוכנס לקיפאון על ידי ארגון G.U.N. כאשר הוא נחשב כאיום על האנושות.

50 שנה אחרי, שאדו השתחרר מהקיפאון על ידי דוקטור אגמן במטרה לעזור לאחרון לשלוט בעולם. בהתחלה, שאדו עבד עם אגמן וסודיות שאף להרוס את העולם במטרה לנקום את מותה של מריה שנהרגה על ידי הצבא, אך הצליחה בכוחותיה האחרונים להציל את שאדו.

בעקבות היותו בקיפאון במשך 50 שנה, שאדו איבד את זיכרונותיו ובגלל זה, שאף לחשוף את אמיתות עברו, במהלכו פגש את Black Doom; בסופו של דבר, שאדו החזיר לעצמו את זיכרונותיו, חשף את האמת, סיכל את מזימתו של Black Doom והציל את העולם. משם, הוא המשיך במשימתו להגן על האנושות למען מריה.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב מוקדם, הוחלט שאחד הנושאים המרכזיים של המשחק Sonic Adventure 2 יהיה הדיכוטומיה בין טוב לרע. בעקבות זה, היוצרים המציאו דמויות חדשות שגם יסייעו לדוקטור אגמן וגם יאתגרו את צוות הגיבורים. על יוג'י אוקאווה הוטלה המשימה לצייר את העיצוב הסופי של הדמות, בזמן שטאקאשי אייזוקה הגה את הרעיון להפוך את הדמות לאפלה ואנטי-גיבור שדמה לסוניק במראה, אבל שונה מאוד באישיות.

בזמן שהכינו את שאדו, הייתה הצעה ליצור דמות מגניבה כמו או טובה יותר מסוניק. כמה עיצובים מוקדמים של שאדו נעו בין קיפוד בעל קוצים ארוכים יותר, גוונים שונים, ואפילו עין חסרה. שירו מאקאווה היה זה שהגה את העיצוב הסופי של שאדו ועד היום רואה את עצמו כיוצר שלו. הוא מצהיר שיש מקרים שבהם הוא מרגיש קשר חזק יותר עם שאדו מאשר שאר היוצרים האחרים.

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהיותו ההפך המוחלט של סוניק מבחינת אישיות, שאדו הוא, במילים פשוטות, מתבודד ומהורהר. הוא בדרך כלל מתנהג באדישות, ורק מדי פעם מראה נחמדות וחולשה. לעיתים רחוקות הוא נראה עם אחרים במשך תקופה ממושכת ובדרך כלל מתרחק מכולם. הוא בוטה ולא מדבר הרבה. עם זאת, שאדו אף פעם לא מבלף; כאשר הוא מאיים, הוא מקיים.

בתור הדמות הכי אלימה וחסרת רחמים בסדרה לפעמים, חוסר הרחמים והתוקפנות של שאדו מובילים לכך שאויביו לעולם לא מזלזלים בו. לצד התנהגותו האפלה והאלימה, שאדו יכול להיות זחוח ועקשן. הוא בדרך כלל מתייחס לאחרים בצורה מאוד קשוחה, אומר את דעתו לא משנה כמה היא קרת לב ולא אכפת לו מהתגובה שהוא יקבל עליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שאדו הקיפוד בוויקישיתוף