The Voice (שיר של איימר קווין)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"The Voice"
שיר אירוויזיון בביצוע איימר קווין
יצא לאור 1996
סוגה מוזיקה קלטית
שפה אנגלית
אורך 3:05
חברת תקליטים CNR מיוזיק עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה ברנדן גרהם
לחן ברנדן גרהם
כרונולוגיית שירי אירלנדאירלנד אירלנד באירוויזיון
"Dreamin'"
(1995)
"The Voice"
(1996)
"Mysterious Woman"
(1997)
שיר באירוויזיון
מקום בגמר 1
ניקוד בגמר 162
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"The Voice" (בעברית: "הקול") הוא שיר של הזמרת האירית איימר קווין. השיר ייצג את אירלנד באירוויזיון 1996 וזכה בתחרות. השיר נכתב והולחן על ידי ברנדן גרהם, שכתב והלחין גם את "Rock 'n' Roll Kids", השיר הזוכה באירוויזיון 1994. הניצחון, שהיה הרביעי של אירלנד בחמש שנים, היה הניצחון השביעי, ועד היום האחרון בתחרות, וקבע שיא של מספר התחרויות הרב ביותר בו זכתה מדינה בודדת. ב-2023 השיא הושווה על ידי שוודיה עם השיר "Tattoo".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברנדן גרהם הגיש במקור את "The Voice" לשיקול לייצג את אירלנד באירוויזיון 1996 באמצעות הקלטה שנעשתה על ידי הלהקה הקלטית הנאו-מסורתית דרוויש (אנ'). עם זאת, אחרי ש-"The Voice" עלה לגמר הקדם האירי לאירוויזיון 1996, המכונה "תחרות השירים הלאומית", גרהם השתתף בהופעה של מקהלת אנונה (אנ') בקתדרלת כרייסט צ'רץ' בדבלין, שם כל כך התרשם מקולה של חברת אנונה, איימר קווין. גרהם החליט לגייס את קווין לבצע את "The Voice" בגמר תחרות השירים הלאומית שהתקיימה בתיאטרון פוינט (אנ') בדבלין ב-6 במרץ 1996. מבין שמונת השירים בגמר, "The Voice" היה הזוכה המובהק, כאשר עשרת חברי השופטים האזוריים המשתתפים העניקו לשיר 105 נקודות, 21 יותר נקודות מהמקום השני.

אירוויזיון 1996 כלל שלב סינון בו נשלחו הקלטות שמע של שירי כל אחת מ-29 המדינות שהגישו מועמדות לאירוויזיון 1996. בכל אחת מהמדינות התכנסה ועדת שיפוט שהאזינה להקלטות השמע של השירים וניקדה אותם. מתוך 29 השירים, 22 השירים שקיבלו את הניקוד הגבוה ביותר עלו לגמר אירוויזיון 1996 והתחרו נגד נורווגיה, שעלתה אוטומטית לגמר עקב היותה המדינה המארחת. "The Voice" קיבל 198 נקודות, וזה היה הניקוד השני הכי גבוה בסיבוב זה, אחרי השיר השוודי, "Den vilda" שקיבל 227 נקודות[1]. המיקומים הספציפיים בשלב הסינון היו חסויים, ודלפו רק זמן מה אחרי גמר אירוויזיון 1996.

בגמר האירוויזיון, השיר "The Voice" בוצע 17 בסדר ההופעות, אחרי השיר הבלגי ולפני השיר הפיני. בתום ההצבעה, השיר זכה במקום הראשון מתוך 23 שירים עם 162 נקודות.

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההשראה למילות השיר הגיעה מהתרבות הקלטית, כאשר הזמרת מציגה את עצמה כ"קול" הצופה על העולם, ומתארת את ההשפעות "שלה" על האלמנטים, כמו הרוח ועונות השנה. השיר מושר בסגנון עממי בקול ראש גבוה. שירתה של קווין לוותה בכלי הקשה איריים מסורתיים, כלי נשיפה וכלי מיתר.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אירופה אירופה הוט 100 54
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 3
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 40
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 22
מצעד 100 הסינגלים ההולנדיים 21
שוודיה סוורייטופליסטן 31

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Eurovision 1996 Qualification, Eurovisionworld (באנגלית בריטית)