Viber

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Viber
מפתח Viber Media (במקור)
Rakuten
מחזור חיים 2010–הווה (כ־14 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 20.4.0 (4 ביולי 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה Android, iOS, Windows Phone, Mac OS X Microsoft Windows
נכתבה בשפות Java, C++, פייתון, C, Objective-C עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג רישיון קנייני
קטגוריה מסרים מיידיים
www.viber.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Viberעברית: וייבר) הוא יישום קנייני חוצה-פלטפורמות המשמש להעברת מסרים מיידיים וביצוע שיחות על גבי רשת האינטרנט (VoIP) שפותח במקור על ידי חברת Viber Media הישראלית. בנוסף להודעות טקסט היישום מאפשר שליחת תמונות, קטעי וידאו והודעות קוליות. היישום זמין עבור מערכות ההפעלה: Android, BlackBerry OS, iOS, Series 40, Symbian, Bada, Windows Phone, Mac OS X ,Microsoft Windows ולינוקס בגרסת 64 ביט.

בפברואר 2014 נמכרה וייבר לחברת האינטרנט Rakuten מיפן תמורת 900 מיליון דולר[1].

לווייבר היו במרץ 2019 1.095 מיליארד משתמשים[2].

נכון לסוף 2022, לשירות 250 מיליון משתמשים חודשיים.[3]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וייבר הושק לראשונה עבור האייפון ב-2 בדצמבר 2010 כמתחרה ישיר בסקייפ. גרסה מוקדמת לאנדרואיד שוחררה ב-11 במאי 2012 אך הייתה מוגבלת ל-50,000 משתמשים. גרסה ללא הגבלת משתמשים שוחררה ב-19 ביולי 2012. וייבר לבלקברי ולווינדוס-פון הושקה ב-8 במאי 2012. כשהגיע היישום ל-90 מיליון משתמשים ב-24 ביולי 2012, נוספה האפשרות לצ'אט קבוצתי ולשיחות באיכות HD; באותו יום גם הושק היישום עבור סדרה 40 של נוקיה, סימביאן ובאדה. תחילה שיחות קוליות התאפשרו רק למשתמשי אייפון ואנדרואיד, אך הובטח שהאפשרות תתווסף לגרסאות הבאות של היישום עבור באדה, סימביאן ווינדוס-פון. כפי שהובטח, ב-22 בספטמבר 2012 שיחות קוליות באיכות HD וצ'אט קבוצתי נעשו זמינים עבור וינדוס-פון, אך רק למשתמשי נוקיה, כחלק משותפות בלעדית עם החברה. וייבר עם שיחות קוליות שוחרר רשמית לכל המכשירים המריצים ווינדוס-פון 8 ב-2 באפריל 2013. ב-2013 היא נרכשה על ידי Rakuten[4].

יכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפועל, הפונקציונליות משתנה מפלטפורמה לפלטפורמה; אנדרואיד ו-iOS הן הראשונות לקבל פיצ'רים חדשים. וייבר מאפשרת שליחת הודעות טקסט, תמונה וקול בין כל הפלטפורמות; שיחות קוליות זמינות רק עבור אייפון, אנדרואיד ווינדוס-פון. ממשק היישום כולל סרגל כרטיסיות המאפשר גישה מהירה להודעות, שיחות אחרונות, אנשי קשר וחייגן. בעת ההתקנה היישום יוצר חשבון משתמש אשר עושה שימוש במספר הטלפון כשם משתמש. וייבר מסתנכרנת עם אנשי הקשר הקיימים במכשיר, כך שהמשתמשים לא ייאלצו להוסיף זה את זה באופן ידני. בגרסה 2.3 נוספו לווייבר סמיילים וסמלים נוספים.

Viber Media[עריכת קוד מקור | עריכה]

Viber Media היא חברה ישראלית שנוסדה בתל אביב, עם מרכזי פיתוח בבלארוס ובקפריסין. החברה נוסדה על ידי טלמון מרקו, יזם אמריקאי-ישראלי. החברה מייצרת הכנסות על ידי מכירת סטיקרים. החברה ממומנת על ידי משקיעים פרטיים[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Viber בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]