Windows Live Messenger

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המונח "מסנג'ר" מפנה לכאן. לערך העוסק בגשושית, ראו מסנג'ר (גשושית).
Windows Live Messenger
מפתח מיקרוסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 16.4.3528.0331 (7 באפריל 2014) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה Windows 8, BlackBerry OS, סימביאן, iOS, Windows Embedded Compact, Xbox 360, Windows Phone, macOS, Windows 7, Windows Phone, Windows Vista, Windows XP, אנדרואיד עריכת הנתון בוויקינתונים
נכתבה בשפות C++ עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג רישיון תוכנה חינמית עריכת הנתון בוויקינתונים
messenger.live.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
תמונת מסך של Windows Live Messenger 8.0

Windows Live Messenger (לשעבר MSN Messenger בתרגום מאנגלית: שליח) הייתה תוכנת מסרים מיידיים עבור חלונות מבית מיקרוסופט, שדרכה ניתן היה לנהל שיחות עם אדם אחר בעזרת האינטרנט.

בנוסף לשיחות הצ'אט, ניתן היה לבצע שיחות שמע עם מיקרופון ושיחות וידאו עם מצלמת אינטרנט. התוכנה אפשרה לשחק במשחקים כגון דמקה ואיקס עיגול, וכן לשלוח רגשונים, קריצות והודעות קול קצרות, לכתוב מסרים על ידי העכבר בלבד, לשוחח עם מספר אנשים בשיחות ועידה ולנהל אותן.

במסנג'ר, כמו גם במתחרותיה, יאהו מסנג'ר ו-AIM, ובניגוד ל-ICQ, זוהו המשתמשים על־פי כתובת דואר אלקטרוני, ולא על פי מספר סידורי.

הגרסה הראשונה יצאה ב-22 ביולי 1999. בנובמבר 2012 הודיעה חברת מיקרוסופט על כוונתה לסגור את התוכנה במרץ 2013[1], ולהחליפה בסקייפ שרכשה כשנה וחצי לפני כן. בפברואר 2013 הודיעה חברת מיקרוסופט שב-8 באפריל 2013 מסנג'ר ייחסם לכל המדינות פרט לסין (בה שירות הסקייפ חסום לאזרחים). התוכנה הופסקה סופית בסוף אוקטובר 2014.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Windows Live Messenger בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא תוכנה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.