ג'ייסון דונובן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ייסון דונובן
Jason Donovan
לידה 1 ביוני 1968 (בן 55)
מלבורן, ויקטוריה, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Jason Sean Donovan עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים De La Salle College עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג אריקה פאקר עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.jasondonovan.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
ג'ייסון דונובן בשנת 2007

ג'ייסון דונובןאנגלית: Jason Donovan; נולד ב-1 ביוני 1968 במלבורן) הוא שחקן וזמר אוסטרלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דונובן, בנם של השחקן טרנס דונובן ושדרנית החדשות סו מקינטוש, נולד וגדל במאלוורן, פרוור של העיר מלבורן. הוא הופיע לראשונה על מרקעי הטלוויזיה כשהיה בן 11, בפרק של הסדרה "Skyways". כנער גילם מספר תפקידי אורח בסדרות טלוויזיה וכן השתתף בסרטי טלוויזיה.

ב-1986 קיבל תפקיד קבוע באופרת הסבון "שכנים שכנים", והחל לגלם את דמותו של סקוט רובינסון, שניהל מערכת יחסים עם שרלין מיטשל (בגילומה של קיילי מינוג). דונובן זכה לפופולריות רבה במהלך השתתפותו בסדרה. ב-1987 זכה בפרס לוגי בקטגוריית הכישרון החדש הטוב ביותר, וב-1988 זכה בפרס לוגי הכסף בקטגוריית השחקן הפופולרי ביותר. במקביל להשתתפותו ב"שכנים שכנים", השתתף במיני-סדרה "Heroes" שעסקה בתקופת מלחמת העולם השנייה. על תפקידו זה זכה ב-1990 בפרס לוגי נוסף, בקטגוריית השחקן הפופולרי ביותר במיני-סדרה.

ב-1989 עזב את "שכנים שכנים", ועוד קודם לכן פתח בקריירה מוזיקלית בסיועם של המפיקים סטוק אייטקן ווטרמן. הסינגל הראשון שהקליט, "Nothing Can Divide Us" הגיע למקום החמישי בבריטניה ולמקום הראשון בהונג קונג וביפן. הסינגל הבא, "Especially for You", שהיה דואט בינו לבין קיילי מינוג, הגיע למקום הראשון במצעדי המכירות בבריטניה, והגיע למקום הרביעי בטבלת המכירות השנתית בממלכה ב-1988. הסינגל השלישי, "Too Many Broken Hearts", הגיע אף הוא לראש מצעד המכירות בבריטניה. במאי 1989 יצא אלבומו הראשון, "Ten Good Reasons". גם האלבום זכה להצלחה גדולה ובמשך 3 שבועות ברציפות עמד בראש טבלת המכירות בבריטניה. סינגל נוסף מתוך האלבום, גרסת כיסוי ל-"Sealed with a Kiss" של בובי וינטון, הגיע אף הוא למקום הראשון במצעדי המכירות.

ב-1990 השתתף לראשונה בסרט קולנוע, "שבועה", בו גילם את דמותו של חייל שנשבה בידי היפנים במלחמת העולם השנייה. ב-1991 עלה לראשונה על בימת התיאטרון, כשגילם את דמותו של יוסף במחזמר יוסף וכתונת הפסים המשגעת בתיאטרון לונדון פלדיום שבלונדון. דונובן גילם את התפקיד במשך שנתיים, עד 1993. שיר הנושא של המחזמר, "Any Dream Will Do", הגיע אף הוא לראש מצעד המכירות בבריטניה.

בשנת 1992 הגיש דונובן תביעת דיבה נגד המגזין "The Face", בו נכתב כי הוא הומוסקסואל. הוא זכה ב-200 אלף ליש"ט, אך הוא הצטייר כהומופוב ותדמית זו גרמה לנזק אנוש לקריירה שלו. האלבום הראשון שהוציא לאחר מכן, "All Around The World" נכשל, ואף לא שווק באוסטרליה. באוטוביוגרפיה שפרסם ב-2007, ציין דונובן כי הטעות הגדולה ביותר שעשה בקריירה שלו הייתה התביעה נגד "The Face". בעקבות חוסר ההצלחה הידרדר דונובן לשימוש בסמים.

בינואר 1995 אושפז לאחר שחווה התקף כתוצאה משימוש בקוקאין במהלך מסיבת יום ההולדת של הדוגמנית קייט מוס. בהמשך אותה שנה, השתתף בסרט הקולנוע "The Last Bullet".

ב-1998 השתתף במופע הקולנוע של רוקי, שם פגש את מי שתהיה אם ילדיו, אנג'לה מלוץ'. בעידודה, נגמל לגמרי מהשימוש בסמים. מאז שנת 2000 גילם מספר תפקידים קטנים בקולנוע, וב-2003 גילם את דמותו של עורך הדין ריצ'רד סוואג' בסדרת הטלוויזיה האוסטרלית "MDA". ב-2004 שב לבימת התיאטרון, כשהשתתף במחזמר המבוסס על סרט הקולנוע "צ'יטי צ'יטי בנג בנג", שהוצג בלונדון פלדיום.

בשנת 2006 השתתף דונובן בעונה השישית של תוכנית המציאות הבריטית "I'm a Celebrity…Get Me Out of Here" (מעין גרסה של "הישרדות" המיועדת לסלבריטאים) וסיים במקום השלישי. ב-2007 לוהק לאופרת הסבון "Echo Beach", אך היא ירדה מהמרקעים לאחר 12 פרקים בלבד. ב-2008 החליף את ג'רמי סטנפורד בתפקיד מיצי במחזמר המבוסס על הרפתקאותיה של פריסילה, מלכת המדבר, בתיאטרון פאלאס בלונדון.

ביוני 2019, עלה שוב המחזמר "יוסף וכותחנת הפסים המשגעת" בתיאטרון פלדיום בלונדון, כשדונובן מגלם הפעם את תפקיד פרעה.

בשנת 2022 שיחק במחזמר הידוע "גריז" בעיבוד של תיאטרון וסט אנד.

ב-2006 הוציא אלבום אוסף משיריו, וב-2008 הוציא אלבום עם שירים חדשים ("Let It Be Me"), לראשונה מזה 15 שנה. האלבום הגיע למקום ה-28 במצעדי המכירות בבריטניה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'ייסון דונובן בוויקישיתוף