לדלג לתוכן

הלילה שלפני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הלילה שלפני
The Night Before
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ג'ונתן לוין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אוון גולדברג, סת' רוגן, ג'יימס וובר
תסריט אוון גולדברג, ג'ונתן לוין, קייל האנטר, אריאל שפיר
עריכה זין בייקר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים סת' רוגן
ג'וזף גורדון-לוויט
אנתוני מאקי
מוזיקה מרקו בלטרמי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ברנדון טרוסט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית20 בנובמבר 2015
משך הקרנה 101 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט חבר'ה, סרט קומדיה, סרט חג המולד עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 25 מיליון דולר
הכנסות 70,000,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו xmas2015
אתר רשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הלילה שלפני (אנגלית: The Night Before) הוא סרט קומדיה משנת 2015 בבימויו של ג'ונתן לוין ובכיכובם של ג'וזף גורדון-לוויט, אנתוני מאקי וסת' רוגן המתרחש ברובו בלילה שלפני חג המולד.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2001, אית'ן מילר מאבד את הוריו בעקבות תאונת דרכים. שני חבריו הטובים, אייזק גרינברג וכריס רוברטס מחליטים לבלות איתו בכל חג מולד על מנת שהאחרון לא יישאר לבד. עם הזמן, החבורה לומדת על מסיבה אקסקלוסיבית בשם "נשף מפצח האגוזים" המתקיימת בכל חג מולד ומנסים להשיג הזמנה אליה, אך ללא הצלחה.

השלושה ממשיכים עם המסורת עד שנת 2015, אז אייזק וכריס מחליטים לעצור מפאת עיסוקיהם החדשים בתור מבוגרים: אייזק נשוי ומצפה לבת בעוד כריס הפך לשחקן פוטבול מצליח. רק אית'ן, שעובד כמוזיקאי בעבודות מזדמנות, עדיין לא מוכן לשחרר מהמסורת המשותפת שלו ושל חבריו.

במהלך עבודה שולית, אית'ן גונב כרטיסים לנשף "מפצח האגוזים" עבורו ועבור שני חבריו. רגע לפני שהם יוצאים אליה, השלושה נפגשים בביתו של אייזק. שם, אשתו ההרה של אייזק, בטסי נותנת לאייזק סמים פסיכואקטיביים (ביניהם קוקאין ופטריות הזיה) בשקית על מנת "שיהנה בפעם האחרונה" לפני שהתינוקת תיוולד.

בדרכם, השלושה עוצרים בעץ חג המולד הענק במרכז רוקפלר, שם אית'ן מראה לחבריו את הכרטיסים שגנב. במטרה להרשים את חבריו לקבוצת הפוטבול, כריס קונה קנאביס מהדילר אותו החבורה מכירה מימי בית הספר, מר גרין.

בבר קריוקי (אנ'), השלושה פוגשים את דיאנה, שנפרדה מאית'ן בגלל הפחד שלו מהתחייבות וכן את חברתה שרה. מתגלה שהשתיים הוזמנו לנשף בעצמן. אייזק, תחת השפעת הסמים, מצלם סרטון וידאו בטלפון שבו בו הוא מתוודה שהוא פוחד מלהיות הורה. כריס מתחבר למעריץ שלו שמערים עליו וגונב ממנו את הקנאביס.

השלושה יוצרים קשר עם מר גרין בשנית, שנפגש איתם בביתה של אמו של כריס, שם השלושה (ביחד עם אמו של כריס) אוכלים ארוחת ערב. אמו של כריס מדרבנת את אית'ן להשלים עם דיאנה ואייזק מגלה שהוא בטעות לקח את הטלפון של שרה במקום את שלו ומתחיל לקבל מסרונים מיניים. בזמן חיפושיהם אחר הטלפון של אייזק, השודד גונב את הקנאביס של כריס בשנית.

השלושה מתפצלים: כריס יוצא להשיב את הקנאביס הגנוב, אייזק מחפש אחר הטלפון שלו ואית'ן עושה דרכו לנשף. כריס לא מצליח להשיב את הקנאביס, אבל בעזרת הגנב הוא לומד על ערכם של חבריו. בעקבות שימוש בסמים, אייזק מתחיל להזות ופוגש את אשתו ומשפחתה בזמן מיסת חצות (אנ'), שם הוא מקיא. אית'ן מצדו מותקף על ידי שני אנשים שיכורים בתחפושות של סנטה קלאוס לאחר שהאשים אותם שהם מבזים את רוח החג.

השלושה נפגשים בתחנת הרכבת התחתית ומתחילים לריב אחד עם השני: אית'ן חושף שכריס הפך לשחקן מצליח בעקבות שימוש בסטרואידים, בעוד כריס חושף שהוא ואייזק חושבים שאית'ן הוא אדם אבוד וחסר כיוון בחיים.

למרות הכעס, השלושה הולכים לנשף "מפצח האגוזים". כריס מגלה שחבריו לקבוצה לא באמת היו צריכים ממנו קנאביס ושהם לעגו לסרטון שבו תועדו כריס ושני חבריו משתטים. אייזק מחזיר לעצמו את הטלפון שלו ולומד ששרה מעולם לא ראתה את הסרטון שהוא צילם קודם לכן. אית'ן מוצא את דיאנה ובהחלטה ספונטנית, הוא מציע לה נישואין במהלך הופעה של מיילי סיירוס בנשף. למרות שהיא עונה לו "כן" מתוך מבוכה, דיאנה מתפרצת על אית'ן בזעם וחושפת שהסיבה היחידה שאית'ן הציע לה נישואין היא כי הוא פוחד לאבד את שני חבריו.

בהמשך הנשף, אית'ן עולה לגג ופוגש את מר גרין, שמגלה שהוא היזם והמתכנן מאחורי הנשף. לאחר שהוא נזכר במסורת אותה חלק עם חבריו לאורך השנים, אית'ן מצטרף לכריס ואייזק, שגורשו מהמסיבה לאחר שהתחילו בקטטה עם חברי קבוצת הפוטבול של כריס.

עם עלות השחר, החבורה משלימה ואייזק מקבל הודעה לפיה בטסי יולדת. השלושה נעזרים ברכבו של מר גרין כדי להגיע לבית החולים, אך מתברר שזו הייתה אזעקת שווא. מר גרין חושף את עצמו כמלאך, שעזר לחבריו במטרה "להרוויח את כנפיו". אייזק מראה לאשתו את הסרטון שהוא צילם ובטסי מודה שגם היא מפחדת להיות הורה בעצמה.

השלושה מבלים את חג המולד בביתו של אייזק, לאחר שכריס אוכל ארוחת ערב עם אמו ומתוודה בפניה על השימוש בסטרואידים. אית'ן הולך לביתה של דיאנה, שם הוא מתנצל בפניה על הצעת הנישואין בנשף ועל הפחד שלו מלהתמסד. דיאנה מודה שגם היא התגעגעה לאית'ן ומזמינה אותו להכיר את הוריה.

שנה לאחר מכן, השלושה ומשפחותיהם מבלים את חג המולד ביחד. הסרט מסתיים כשבתו של אייזק לא מצליחה לישון והשלושה שרים לה שיר ערש.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט התקבל בביקורות חיוביות לרוב, באתר Rotten Tomatoes הסרט קיבל 67% ביקורות חיוביות שרוב הביקורות כתבו שזה סרט קומדיה שמפתיע לטובה ומספק מספיק סצנות מצחיקות מאוד והוא יותר טוב מרוב סרטי חג המולד האחרים של השנים האחרונות. בישראל הסרט התקבל בביקורות חיוביות שבאתר וואלה נכתב שזו קומדיה מאוד מצחיקה, הם שיבחו את המשחק בעיקר של סת' רוגן ושל שאר השחקנים ובנוסף כתבו שזה סרט חג המולד אילה חיכו כל כך הרבה זמן. באתר ynet נכתב שהקומדיה מאוד מצחיקה למרות הסוף השמרני.

רוב הביקורות בעולם שיבחו את משחקו של מייקל שאנון בסרט בתור סוחר הסמים שלהם מימי התיכון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]