המילים הטובות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המילים הטובות
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי שמי זרחין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לבנה פינקלשטיין
צחי הלוי
ששון גבאי
מוריס בנישו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 118 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט עברית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 8,287,917 ש"ח[1]
הכנסות 4,417,768 ש"ח (מהקרנות בבתי קולנוע בארץ במהלך 2015 בלבד)[1]
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המילים הטובות הוא סרט דרמה ישראלי, בבימויו של שמי זרחין, שיצא להקרנה בבתי הקולנוע בשנת 2015. לקראת טקס פרסי אופיר לשנת 2015 היה הסרט מועמד לפרס ב-12 קטגוריות, אך לא זכה באף פרס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר על משפחה ירושלמית שעוברת טלטלה בעקבות גילוי סודות שונים בעברה, ועוסק בנושאים הקשורים למשפחה: סודות במשפחה, יחסי הורים-ילדים, יחסי אחים ויחסים זוגיים על רקע קשיים ומשברים אישיים.

גיבורת הסרט, דורונה, מצויה במשבר מתמשך, ביחסיה עם בעלה, ריקי, על רקע אי הצלחתם להביא ילד שהסתיים בהפלות חוזרות של העובר ועל רקע החלטה להפסיק את תהליך האימוץ שבו מעוניין בעלה. לדורונה קשר חזק עם אמה, יונה, החיה לבדה בבית ילדותם. דורונה ושני אחיה, נתנאל ושי, ניתקו את הקשר עם אביהם, שעזב את אמם לטובת קשר עם זמרת צעירה בשם אסנת.

אצל האם מתגלה גידול סרטני והיא מתאשפזת לניתוח שלאחריו היא הולכת לעולמה. גם במהלך השבעה, ניסיונות ההתקרבות של האב לילדיו, נתקלים בהתנגדות ורק לאחר לחץ עיקש של אסנת הזמרת, חברתו של האב, על דורונה היא משכנעת אותה להיפגש עמו. האב מספר לדורונה כי חברתו מנסה להרות, ונוכח חוסר ההצלחה, הוא עבר בדיקות פוריות בהן התברר כי הוא עקר וכי תמיד היה כזה. בכך רמז לה כי הוא חושד שדורונה ושני אחיה אינם ילדיו.

דורונה המומה מהסיפור, מספרת זאת לשני אחיה, אך הם נוטים לפסול את סיפור האב וחושדים שהמציא אותו. אחד האחים בוחן את מחברת רישום ההוצאות שכתב האב בשנות ה-70 ובשנות ה-80 אשר נשארה בבית האם ומגלה כי האם נהגה לנסוע לפריז שנה בשנה, על מנת לבקר אצל אחותה. נסיעות כאלו התרחשו גם תשעה חודשים לפני לידת כל אחד ואחת משלושת ילדיה. באחת הנסיעות, נלוותה אל האם, דורונה, בהיותה בת חמש. האחים המוטרדים מהגילוי מנסים לחקור את דודתם שאירחה את אימם בפריז, אך תשובותיה המתחמקות מגבירות את חשדם כי אכן הוסתר מהם סוד הקשור להוריהם. שלושת האחים, ולאחר מכן מצטרף אליהם גם ריקי הבעל, טסים לפריז ושם הם מנהלים מסע לחיפוש גבר בשם מוריס שייתכן והוא אביהם.

שמות חלק מדמויות הסרט, לרבות שמות האחים גיבורי הסרט, הופיעו בסרט הביכורים של זרחין, "לילסדה", למרות שאין קשר בין עלילות הסרטים.

דמויות ושחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרנות בבתי קולנוע בארץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי דו"ח שפרסם אמציה סמקאי, יו"ר עמותת "בצדק", במהלך שנת 2015 צפו בסרט זה 150,255 צופים, בבתי קולנוע ברחבי הארץ.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 על פי דו"ח שפרסם אמציה סמקאי, יו"ר עמותת "בצדק", דנה פרנק, כמה כסף הקולנוע הישראלי, באתר כאן – תאגיד השידור הישראלי, 28 בדצמבר 2016