יסטרדיי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יסטרדיי
Yesterday
כרזת הסרט הראשונית באנגלית
כרזת הסרט הראשונית באנגלית
בימוי דני בויל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ברני בלו
טים ביוון
דני בויל
ריצ'רד קרטיס
אריק פלנר
מתיו ג'יימס וילקינסון
תסריט ריצ'רד קרטיס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ון האריס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים הימש פאטל
לילי ג'יימס
קייט מקינון
אד שירן
מוזיקה דניאל פמברטון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום כריסטופר רוס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Working Title Films
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 ביוני 2019
משך הקרנה 116 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי, סרט דרמה, סרט קומדיה, סרט היסטוריה אלטרנטיבית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו untitleddannyboyle
www.yesterdaymovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יסטרדייאנגלית: Yesterday) הוא סרט מוזיקלי קומי בריטי משנת 2019 בבימויו של דני בויל. התסריט נכתב על ידי ריצ'רד קרטיס, על בסיס סיפור מאת ג'ייק ברת'. בסרט מככב הימש פאטל בתפקיד גיטריסט שמבין שהוא האדם היחיד שזוכר את להקת "הביטלס", והופך מפורסם באמצעות ביצוע השירים שלהם והצגתם כיצירה שלו. בסרט מככבים גם לילי ג'יימס, קייט מקינון ואד שירן.

הסרט יצא לאקרנים ב־28 ביוני 2019, על ידי אולפני יוניברסל.[1]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק מאליק (הימש פאטל) הוא מוזיקאי כושל מלווסטופט, סאפוק, המתפרנס מעבודה במחסן של חנות. האמרגנית שלו, חברתו מילדות, אלי אפלטון (לילי ג'יימס), היא מורה למתמטיקה והיא מאוהבת בו בסתר. בדרכו הביתה מפסטיבל מוזיקה הוא מחליט לפרוש מקריירת המוזיקה שלו. זמן קצר לאחר מכן, הפסקת חשמל גלובלית מחשיכה את כל העולם למשך 12 שניות, במהלכה הוא נפגע מאוטובוס. לאחר שהחלים, הוא משמיע לחבריו את השיר "יסטרדיי", ומגלה שאף אחד מהם אינו מכיר את להקת "הביטלס", שיריה או חבריה, וגם באינטרנט אין זכר למידע על הלהקה. ג'ק מחליט לשחזר את שירי הלהקה על פי זכרונו, והוא מבצע אותם תוך שהוא מציג עצמו כמי שכתב את השירים האלה.

לאחר שהתראיין בטלוויזיה הוא מושך את תשומת ליבו של הזמר אד שירן (בתפקיד עצמו), שמזמין אותו לתת מופע חימום בהופעה של שירן. אלי אינה מצטרפת אליו להופעה זו עקב מחויבותה לעבודתה כמורה, ובמקומה ידידו הסטלן רוקי (ג'ואל פריי) מצטרף אליו. מופע החימום זוכה להצלחה, ובעקבותיו ג'ק מכיר את דברה האמר (קייט מקינון), האמרגנית של אד שירן, שהופכת את ג'ק לכוכב-על, ומתכננת הפקה של אלבום כפול משיריו.

דברה מזמינה את ג'ק ללוס אנג'לס לשם הקלטת שיריו. כדי להיזכר בשירים נוספים ג'ק מסייר בליברפול. אלי מגיעה אליו למלון, ומספרת לו על אהבתה אותו. הם מבלים יחד, אבל אלי אומרת שאין לה עניין בסטוץ ללילה אחד. ג'ק נפרד מאלי בלב שבור. בהופעה של ג'ק לקראת הפצת האלבום ניגשים אליו שניים מהצופים, ומספרים לו שהם יודעים שהוא מבצע את שירי "הביטלס" ומודים לו על שהוא משמר שירים אלה. הם נותנים לו את כתובתו של ג'ון לנון (בגילומו של רוברט קרלייל[2]), שהגיע לזקנה הרחק מעין הציבור (זאת בניגוד למציאות שלנו, בה לנון נרצח בפתח ביתו על ידי מארק דייוויד צ'פמן ומעולם לא זכה להאריך ימים) וג'ק נוסע לביתו שלחוף הים ופוגש אותו, שם השניים משוחחים על חייהם.

בשיא הקריירה שלו הוא מופיע בפני קהל ענק באצטדיון ומבלי, ובסוף ההופעה מתוודה שהשירים שהשמיע נכתבו על ידי ארבעת חברי להקת הביטלס, ולכן הוא משחרר אותם לשמיעה חופשית של הציבור. בסופו של הסרט, ג'ק בורח יחד עם אלי מההמון הזועם שהופתע מהתגלית מרעישה, השניים חוזרים הביתה, שוכבים ובסופו של דבר מתחתנים ומביאים שני ילדים.

לאורך הסרט מגלה ג'ק סמלים נוספים בתרבות הפופולרית שאינם מוכרים לציבור במציאות האלטרנטיבית שאליה נקלע - קוקה קולה, סיגריות, להקת אואזיס וספרי הארי פוטר.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2018, הבמאי דני בויל והמחבר ריצ'רד קרטיס הכריזו שהם עובדים על קומדיה מוזיקלית שתתרחש בשנות ה־60 או ה־70, ותעסוק ב"מוזיקאי מתקשה שחושב שהוא האדם היחיד שזוכר את הביטלס", עם הימש פאטל שיגלם את התפקיד הראשי.[3][4] מאוחר יותר באותו החודש, לילי ג'יימס וקייט מקינון הצטרפו לצוות.[5][6] באפריל 2018 הצטרף לצוות המוזיקאי אד שירן שכנראה יכתוב גם מוזיקה חדשה עבור הסרט, שתכלול גם את שירי "הביטלס".[7][8] מאוחר יותר באותו החודש אושר כי אד שירן ישחק בסרט בתפקיד עצמו, עם אנה דה ארמס ולמורן מוריס שהצטרפו גם הן לצוות השחקנים.[9][10] במאי 2018, סופיה די מרטינו וג'ואל פריי הצטרפו לצוות.[11]

צילומי הסרט החלו ב־21 באפריל 2018, ההפקה הבריטית ב־26 באפריל 2018, עם סצנות שצולמו בכל רחבי מחוז סאפוק.[12] בפברואר 2019, הוכרז כי שם הסרט הוא "יסטרדיי" בדומה לשמו של אחד משירי הביטלס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא יסטרדיי בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Danny Boyle's Lily James-Kate McKinnon Comedy Lands Fall 2019 Release, The Hollywood Reporter (באנגלית)
  2. ^ "Who Plays [SPOILER] In Yesterday?". ScreenRant. 28 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Danny Boyle, Richard Curtis Team for Universal Comedy, The Hollywood Reporter (באנגלית)
  4. ^ Danny Boyle and Richard Curtis are making a Beatles movie, Mail Online, ‏2018-03-02
  5. ^ Lily James in Talks to Star in Danny Boyle Comedy (Exclusive), The Hollywood Reporter (באנגלית)
  6. ^ Kate McKinnon in Talks to Join Lily James in Danny Boyle Comedy, The Hollywood Reporter (באנגלית)
  7. ^ Andreas Wiseman, Andreas Wiseman, Ed Sheeran In Talks For Danny Boyle-Richard Curtis Music-Themed Comedy Movie, Deadline, ‏2018-04-15 (באנגלית)
  8. ^ Adam Chitwood, Ed Sheeran in Talks to Join Danny Boyle’s Beatles-Themed Musical Comedy, Collider, ‏2018-04-15 (באנגלית)
  9. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, Ana de Armas Makes A Date With Danny Boyle Untitled Romantic Comedy, Deadline, ‏2018-04-24 (באנגלית)
  10. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, ‘New Girl’s Lamorne Morris Joins Universal’s Danny Boyle-Richard Curtis Comedy, Deadline, ‏2018-04-27 (באנגלית)
  11. ^ Anthony D'Alessandro, Anthony D'Alessandro, Danny Boyle & Richard Curtis Untitled Romantic Comedy Adds Three, Deadline, ‏2018-05-08 (באנגלית)
  12. ^ Danny Boyle's new Beatles musical was being filmed in north Essex, Gazette (באנגלית)