אלי פלאי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
הוספת פרטים על ילידיו, הרחבה
מ ביטול גרסה 29762824 של שוחרי הידע (שיחה)
תגיות: ביטול עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
שורה 16: שורה 16:


פלאי מתגורר בשכונת [[רמות אלון|רמות]] בירושלים, נשוי ולו שישה ילדים. הוא אחיו של המלחין החרדי [[הלל פלאי]].
פלאי מתגורר בשכונת [[רמות אלון|רמות]] בירושלים, נשוי ולו שישה ילדים. הוא אחיו של המלחין החרדי [[הלל פלאי]].

אחיו, פיני, מכהן כסמנכ"ל התפעול של העיתון בעברית, ובתו, הילה, משמשת כסמנכ"לית בעיתון באנגלית<ref>{{קישור כללי|כתובת=https://www.bhol.co.il/news/155099|כותרת=הלוחם שבורח מהזרקורים: הכירו את אלי פלאי|אתר=בחדרי חרדים|שפה=he|תאריך_וידוא=2020-11-05}}</ref>. בתו יהודית, חוקרת ב[[המכון החרדי למחקרי מדיניות|מכון החרדי למחקרי מדיניות]].


== קישורים חיצוניים ==
== קישורים חיצוניים ==

גרסה מ־22:59, 19 בנובמבר 2020

אלי פלאי
לידה 23 בדצמבר 1964 (בן 59)
ירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה
עיסוק איש עסקים, מו"ל
מעסיק משפחה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אליהו (אלי) פלאי (נולד ב-23 בדצמבר 1964) הוא איש עסקים חרדי ישראלי, המו"ל של העיתון "משפחה" והבעלים של קבוצת התקשורת "משפחה" והמייסד של "המכון החרדי למחקרי מדיניות" בירושלים.

ביוגרפיה

פלאי, יליד ירושלים, הוא בוגר ישיבת חברון ובעל תואר ראשון במדעי הרוח בתלמוד ובהיסטוריה של עם ישראל מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990 רכש יהודה פלאי, אביו של פלאי, את הבעלות על עיתון "משפחה" הפונה למגזר החרדי ומינה אותו למנכ"ל העיתון. בשנת 2014 החליף יהודה נחשוני את פלאי בתפקיד מנכ"ל העיתון[1], ופלאי נותר יו"ר פעיל הבעלים של קבוצת התקשורת "משפחה".

"משפחה" מוציאה לאור מגזינים שבועיים והוא השבועון החרדי הנפוץ ביותר בישראל. לפי סקר TGI מספטמבר 2016 שיעור החשיפה של "משפחה" הוא 24.1%. ירחון "טעימות" שיוצא אף הוא על ידי משפחה, זוכה על פי סקר זה ל-6.7% חשיפה[2]. היקף הפעילות של החברה עמד ב-2015 על כ-50 מיליון שקל בשנה[3]. השבועון מתפרסם בעברית והחל משנת 2004 קיימת גם גרסה באנגלית והוא מופץ בישראל ומחוצה לה[4]. ב-2017 החל לפרסם בדרום אמריקה גם עיתון בספרדית, אבל הפרויקט נסגר בשל אי רווחיותו.

בשנת 2014 ייסד פלאי את "קרן משפחת פלאי" ע"ש אביו הרב יהודה פלאי. הקרן עוסקת בתמיכה וקידום מרכזי תורה ויוזמות חברתיות בחברה החרדית. הקרן שותפה להקמת "המכון החרדי למחקרי מדיניות", מכון מחקר של החברה החרדית. המכון פועל לקדם שיח שיטתי ומקצועי בתחומי המדיניות החברתית, בסוגיות הנוגעות לחברה החרדית. מאז הקמתו גייס המכון אנשי אקדמיה לצד אנשי שטח מהקהילה החרדית, והוא עוסק בדיסציפלינות שונות[5]. פלאי עומד בראש המכון יחד עם ניצה (קלינר) קסיר שמשמשת כמשנה. המכון ממומן בעיקר על ידי קרן משפחת פלאי ובסיוע שותפים פילנתרופיים שונים. המכון הקים פורום חרדים להייטק, הפועל לשילוב חרדים בתעשיית ההייטק. את הפורום מנהל כיום ד"ר גיורא ירון.

פלאי היה בין המקימים של תלמוד תורה בנווה יעקב עם לימודי ליבה מלאים והממ"ח הראשון (ממלכתי חרדי), שבו למד בנו. בשנת 2015 ייסד פלאי את קואליציית "שבת שוויון" שמטרתה להביא לסגירת קניונים ומרכולים בשבת. במשך כשנה וחצי היה פלאי חבר הוועד המנהל של ארגון "מעוז" .

פלאי מתגורר בשכונת רמות בירושלים, נשוי ולו שישה ילדים. הוא אחיו של המלחין החרדי הלל פלאי.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים