טל ועקנין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מאין תקציר עריכה
שורה 27: שורה 27:


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
טל החל את דרכו המוסיקלית בגיל 6 בבית הכנסת ליד כיסא אביו. טל בן למשפחה מוסיקלית של חזנים, פייטנים ונגנים. בילדותו, למד מוסיקה ופיתוח קול אצל 
טל החל את דרכו המוסיקלית בגיל 6 בבית הכנסת ליד כיסא אביו. טל בן למשפחה מוסיקלית של חזנים, פייטנים ונגנים. בילדותו, למד מוסיקה ופיתוח קול אצל [[חנה אהרוני (זמרת)|חנה אהרוני]] ושר במקהלת ילדים במופעים ובטקסים שונים. בשירותו הצבאי שירת ב[[להקת הרבנות הצבאית]] בניצוחו של [[מונה רוזנבלום]]. לאחר שירותו הצבאי החל להופיע בקונצרטים ופסטיבלים, והופיע גם בפני קהילות יהודיות, ועדי עובדים ובתי חב"ד על ציר ישראל ניו יורק ואירופה.
[[חנה אהרוני (זמרת)|חנה אהרוני]] ושר במקהלת ילדים במופעים ובטקסים שונים. בשירותו הצבאי שירת ב[[להקת הרבנות הצבאית]] בניצוחו של [[מונה רוזנבלום]].
 
לאחר שירותו הצבאי החל להופיע בקונצרטים ופסטיבלים, והופיע גם בפני קהילות יהודיות, ועדי עובדים ובתי חב"ד על ציר ישראל ניו יורק ואירופה.


ב-2008 חבר ל[[יוסי אזולאי]] וליקט ספרון פירושים ומשלים שיצא יחד עם האלבום "תפילות". ב-2010 כתב את הספרון השני שיצא לאור עם האלבום "תפילות - ב".
ב-2008 חבר ל[[יוסי אזולאי]] וליקט ספרון פירושים ומשלים שיצא יחד עם האלבום "תפילות". ב-2010 כתב את הספרון השני שיצא לאור עם האלבום "תפילות - ב".


ב-2009 הקים טל עם צביקה שלום ויוסי סבן מקבוצת "דרום" ([[רדיו תל אביב|רדיו ת"א]], [[רדיו חיפה|חיפה]], אשקלון ו[[רדיו דרום|דרום]]) את תחנת הרדיו [[גלי ישראל]], ושימש כ-6 שנים כעורך מוסיקה ראשי ומנהל מחלקת המוסיקה ברדיו וכחבר הנהלה. במהלך עבודתו ברדיו אירח אמנים רבים מקשת המוסיקה הישראלית והיהודית והפיק אירועים, שידורים ומופעים ברחבי ישראל.
ב-2009 הקים טל עם צביקה שלום ויוסי סבן מקבוצת "דרום" ([[רדיו תל אביב|רדיו ת"א]], [[רדיו חיפה|חיפה]], אשקלון ו[[רדיו דרום|דרום]]) את תחנת הרדיו [[גלי ישראל]], ושימש כשש שנים כעורך מוסיקה ראשי ומנהל מחלקת המוסיקה ברדיו וכחבר הנהלה. במהלך עבודתו ברדיו אירח אמנים רבים מקשת המוסיקה הישראלית והיהודית והפיק אירועים, שידורים ומופעים ברחבי ישראל.


ב-2011 הקים יחד עם יוסי אזולאי את להקת הילדים 'מיוסיקידס' אותה חשפו בהופעה ב[[ערוץ 24]].
ב-2011 הקים יחד עם יוסי אזולאי את להקת הילדים 'מיוסיקידס' אותה חשפו בהופעה ב[[ערוץ 24]].


ב-2012 הוזמן טל להופיע בליווי 12 נגנים ובניצוחו של [[שלומי אהרוני]] "בסטנרל פארק" בניו יורק, במסגרת הקונצרט השנתי לתמיכה בישראל של קהילות יהודי ארה"ב והופיע בפני קהל של כ-25 אלף איש. מאז ועד היום בכל שנה מופיע טל בכינוס המרכזי הגדול בעולם של יהודים בניו יורק בקונצרט Israeli day parade. כמו כן, בשנה זו הופיע יחד עם [[גד אלבז]] ב[[היכל התרבות (תל אביב)|היכל התרבות]].
ב-2012 הוזמן טל להופיע בליווי 12 נגנים ובניצוחו של [[שלומי אהרוני]] "בסטנרל פארק" בניו יורק, במסגרת הקונצרט השנתי לתמיכה בישראל של קהילות יהודי ארה"ב והופיע בפני קהל של כ-25 אלף איש. מאז ועד היום בכל שנה מופיע טל בכינוס המרכזי הגדול בעולם של יהודים בניו יורק בקונצרט Israeli day parade. כמו כן, בשנה זו הופיע יחד עם [[גד אלבז]] ב[[היכל התרבות (תל אביב)|היכל התרבות]]. ב-2013 הוציא טל את הסינגל הראשון שלו "ענני בשירים" אותו כתב [[קובי אפללו]]. השיר כבש את תחנות הרדיו והמצעדים בישראל והיה אחד מעשרת השירים המושמעים בישראל על פי נתוני [[מדיה פורסט]]. במקביל להוצאת השיר הוציא קליפ לשיר בבימויו של יואב שטפלר ו[[לירן סגל]]. לאחר מכן הוציא סינגל נוסף העונה לשם "נשמה", אותו כתב והלחין יחד עם ברק אלישע. במקביל, הוציא קליפ לשיר מתוך המופע שלו ״שירים והחלטות טובות״, מופע אינטרקטיבי ראשון מסוגו בעולם היהודי אשר שודר ברחבי העולם, במופע זה אירח את [[ישי לפידות]], מועצת השירה היהודית ומקהלת מיוסיקידס. באותה שנה הופיע ב[[יוהנסבורג]] בשיתוף עמותת "חיינו״. ב-2014 הקים טל אולפן הקלטות אותו רכש מההרכב [[אינפקטד מאשרום]]. באותה השנה נבחר טל לפתוח את אירועי [[יום העצמאות]] של ירושלים במופע המרכזי ב[[כיכר ציון]], אל מול קהל של 10 אלף איש. לאחר מכן הופיע גם ב[[כינוס השלוחים העולמי]] בניו יורק והציג את מיזם "שירים והחלטות טובות". ב-2015, התארח במופע של [[יעקב שוואקי]] בהיכל ה[[פיס ארנה ירושלים]] אל מול קהל של 12 אלף איש.
 
ב-2013 הוציא טל את הסינגל הראשון שלו "ענני בשירים" אותו כתב [[קובי אפללו]]. השיר כבש את תחנות הרדיו והמצעדים בישראל והיה אחד מעשרת השירים המושמעים בישראל על פי נתוני [[מדיה פורסט]]. במקביל להוצאת השיר הוציא קליפ לשיר בבימויו של יואב שטפלר ו[[לירן סגל]]. לאחר מכן הוציא סינגל נוסף העונה לשם "נשמה", אותו כתב והלחין יחד עם ברק אלישע. במקביל, הוציא קליפ לשיר מתוך המופע שלו ״שירים והחלטות טובות״, מופע אינטרקטיבי ראשון מסוגו בעולם היהודי אשר שודר ברחבי העולם, במופע זה אירח את [[ישי לפידות]], מועצת השירה היהודית ומקהלת מיוסיקידס. באותה שנה הופיע ב[[יוהנסבורג]] בשיתוף עמותת "חיינו״.
 
ב-2014 הקים טל אולפן הקלטות אותו רכש מההרכב [[אינפקטד מאשרום]]. באותה השנה נבחר טל לפתוח את אירועי [[יום העצמאות]] של ירושלים במופע המרכזי ב[[כיכר ציון]], אל מול קהל של 10 אלף איש. לאחר מכן הופיע גם ב[[כינוס השלוחים העולמי]] בניו יורק והציג את מיזם "שירים והחלטות טובות".
 
ב-2015, התארח במופע של [[יעקב שוואקי]] בהיכל ה[[פיס ארנה ירושלים]] אל מול קהל של 12 אלף איש.


ב-2016 הוציא לאור דואט בעברית ובאנגלית עם [[גד אלבז]] בשם "אמונה", אותו הלחין טל יחד עם המעבד [[רן אביב]]. הקליפ לשיר (בבימויו של [[מנשה (סרט)|דניאל פינקלמן]]) זכה ל-700 אלף צפיות ב[[אתר יוטיוב]]. באותה שנה הופיע בניו יורק לצד זמר האופרה [[אנדראה בוצ'לי]]. בנוסף נבחר להופיע בסבב הופעות בקנדה יחד עם ארגון ה-uja ולפתוח את מופעו של הזמר [[שלמה ארצי]] בקנדה.
ב-2016 הוציא לאור דואט בעברית ובאנגלית עם [[גד אלבז]] בשם "אמונה", אותו הלחין טל יחד עם המעבד [[רן אביב]]. הקליפ לשיר (בבימויו של [[מנשה (סרט)|דניאל פינקלמן]]) זכה ל-700 אלף צפיות ב[[אתר יוטיוב]]. באותה שנה הופיע בניו יורק לצד זמר האופרה [[אנדראה בוצ'לי]]. בנוסף נבחר להופיע בסבב הופעות בקנדה יחד עם ארגון ה-uja ולפתוח את מופעו של הזמר [[שלמה ארצי]] בקנדה.

גרסה מ־09:54, 12 באפריל 2021

ערך זה נמצא בתהליך עבודה מתמשך ובפרט עידכונים, הגהות.
הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.
ערך זה נמצא בתהליך עבודה מתמשך ובפרט עידכונים, הגהות.
הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

'סיווג: זמר ומוזיקאי' אינו ערך חוקי

טל ועקנין
טל ועקנין
טל ועקנין
לידה 30 ביולי 1986 (בן 37)
כ"ג בתמוז, ה'תשמ"ו
ישראלישראל ירושלים
שם לידה טל שלמה ועקנין
מוקד פעילות ישראל, ארצות הברית, צרפת
תקופת הפעילות מ-1992
מקום לימודים אור תורה, ירדן (בגרות ופסיכומטרי)
עיסוק זמר, מוזיקאי
סוגה מוזיקה חסידית, נשמה, רוק, פופ, יהודית מקורית
סוג קול טנור
שפה מועדפת עברית, אנגלית
כלי נגינה גיטרה
חברת תקליטים Teta Making Music LTD
hoshen production
שיתופי פעולה בולטים קובי אפללו, גד אלבז, יוסי אזולאי, אנדראה בוצ'לי
מספר יצירות ידוע אמונה, ענני בשירים, מודה אני, הללו
מספר צאצאים 4
talvaknin.com

טל ועקנין (באנגלית: Tal Vaknin, נולד ב-30 ביולי 1986) הוא זמר-יוצר ומפיק מוזיקלי יהודי.

ביוגרפיה

טל החל את דרכו המוסיקלית בגיל 6 בבית הכנסת ליד כיסא אביו. טל בן למשפחה מוסיקלית של חזנים, פייטנים ונגנים. בילדותו, למד מוסיקה ופיתוח קול אצל חנה אהרוני ושר במקהלת ילדים במופעים ובטקסים שונים. בשירותו הצבאי שירת בלהקת הרבנות הצבאית בניצוחו של מונה רוזנבלום. לאחר שירותו הצבאי החל להופיע בקונצרטים ופסטיבלים, והופיע גם בפני קהילות יהודיות, ועדי עובדים ובתי חב"ד על ציר ישראל ניו יורק ואירופה.

ב-2008 חבר ליוסי אזולאי וליקט ספרון פירושים ומשלים שיצא יחד עם האלבום "תפילות". ב-2010 כתב את הספרון השני שיצא לאור עם האלבום "תפילות - ב".

ב-2009 הקים טל עם צביקה שלום ויוסי סבן מקבוצת "דרום" (רדיו ת"א, חיפה, אשקלון ודרום) את תחנת הרדיו גלי ישראל, ושימש כשש שנים כעורך מוסיקה ראשי ומנהל מחלקת המוסיקה ברדיו וכחבר הנהלה. במהלך עבודתו ברדיו אירח אמנים רבים מקשת המוסיקה הישראלית והיהודית והפיק אירועים, שידורים ומופעים ברחבי ישראל.

ב-2011 הקים יחד עם יוסי אזולאי את להקת הילדים 'מיוסיקידס' אותה חשפו בהופעה בערוץ 24.

ב-2012 הוזמן טל להופיע בליווי 12 נגנים ובניצוחו של שלומי אהרוני "בסטנרל פארק" בניו יורק, במסגרת הקונצרט השנתי לתמיכה בישראל של קהילות יהודי ארה"ב והופיע בפני קהל של כ-25 אלף איש. מאז ועד היום בכל שנה מופיע טל בכינוס המרכזי הגדול בעולם של יהודים בניו יורק בקונצרט Israeli day parade. כמו כן, בשנה זו הופיע יחד עם גד אלבז בהיכל התרבות. ב-2013 הוציא טל את הסינגל הראשון שלו "ענני בשירים" אותו כתב קובי אפללו. השיר כבש את תחנות הרדיו והמצעדים בישראל והיה אחד מעשרת השירים המושמעים בישראל על פי נתוני מדיה פורסט. במקביל להוצאת השיר הוציא קליפ לשיר בבימויו של יואב שטפלר ולירן סגל. לאחר מכן הוציא סינגל נוסף העונה לשם "נשמה", אותו כתב והלחין יחד עם ברק אלישע. במקביל, הוציא קליפ לשיר מתוך המופע שלו ״שירים והחלטות טובות״, מופע אינטרקטיבי ראשון מסוגו בעולם היהודי אשר שודר ברחבי העולם, במופע זה אירח את ישי לפידות, מועצת השירה היהודית ומקהלת מיוסיקידס. באותה שנה הופיע ביוהנסבורג בשיתוף עמותת "חיינו״. ב-2014 הקים טל אולפן הקלטות אותו רכש מההרכב אינפקטד מאשרום. באותה השנה נבחר טל לפתוח את אירועי יום העצמאות של ירושלים במופע המרכזי בכיכר ציון, אל מול קהל של 10 אלף איש. לאחר מכן הופיע גם בכינוס השלוחים העולמי בניו יורק והציג את מיזם "שירים והחלטות טובות". ב-2015, התארח במופע של יעקב שוואקי בהיכל הפיס ארנה ירושלים אל מול קהל של 12 אלף איש.

ב-2016 הוציא לאור דואט בעברית ובאנגלית עם גד אלבז בשם "אמונה", אותו הלחין טל יחד עם המעבד רן אביב. הקליפ לשיר (בבימויו של דניאל פינקלמן) זכה ל-700 אלף צפיות באתר יוטיוב. באותה שנה הופיע בניו יורק לצד זמר האופרה אנדראה בוצ'לי. בנוסף נבחר להופיע בסבב הופעות בקנדה יחד עם ארגון ה-uja ולפתוח את מופעו של הזמר שלמה ארצי בקנדה.

בשנת 2017 הוציא טל לאור עיבוד עברי לשירו של הזמר הצרפתי דניאל לוי (צר') לשיר l'envie d'aimer, שהפך להמנון בקרב הקהילה הצרפתית. באותה שנה הוציא לאור את הדואט 'הללו' יחד עם יוסי אזולאי.

ב-2018 הוציא לאור את השיר מודה אני, אות מבצע ב-4 שפות. עם הוצאת הסינגל שוחרר גם קליפ אשר צולם באפריקה, איטליה, צרפת, ארה״ב וישראל יחד עם הבמאי רונן גולדשטיין. באותה שנה הופיע טל יחד עם רועי אדרי במופע משותף אשר שודר בערוץ 97.

ב-2019 הוציא לאור מופע טלויזיוני הנקרא ״מופע סליחות״, במופע אירח את רגב הוד, אליה והב, מיקי בן עטר, והכנר הבינלאומי ישראל גרטנר ששודר גם בערוץ 97.

ב-2019 הוציא לאור טל את אלבומו My Day. בתחילת שנת 2020 בפרוץ מגיפת הקורונה ייצג טל את ישראל בפרוייקט הבינלאומי הטלויזיוני לתמיכה באמנים ROAR - Katy Perry של המפיק הדרום אפריקאי דיויד בלוך. בשיר השתתפו זמרים מ-21 מדינות: ככריסטינה ביאנקו (אנ'), כריסטינה ראמוס (אנ'), ריצ׳רד סטירטון, סיפיסו מזיבוקו, פאם בלינג, מלאני שולץ (אנ'), פאם בלינג (אנ'), פרויקט הגראם ווטקינס, צ'אד סעימאן, שון וו, האחיות הקלריסיות, שנאי שאה, אפסיוננטה ועוד.

במרץ 2020 הוציא לאור טל את השיר ״נשמת״ אשר הלחין אוריאל אהרוני בעיבודם של רן אביב וגד אלבז. יחד עם השיר יצא קליפ בהשתתפות כלת פרס ישראל מרים פרץ, בבימויו של רומן נרום.

ביום העצמאות 2020 בשל מגיפת הקורונה נבחר טל על ידיי עיריית ירושלים להופיע ברחבי העיר על משאית אשר עברה בכיכרות המרכזיים. הרעיון אומץ על ידיי עיריות רבות בישראל בתקופת הקורונה.

במרץ 2021 הוציא לאור את השיר ״עלה״ אשר הלחין וכתב יחד עם מעיין טמיר למילותיו של הרב קוק בעיבודו של שיינר. יחד עם השיר יצא קליפ בהשתתפות רודי רוכמן, גד אלבז, בנימין אלבז, אהרון הולדר ועוד.

חיים אישיים

נשוי ואב לארבעה. טל מפעיל מספר חשבונות ברשתות חברתיות עם כ-24 אלף עוקבים.

דיסקוגרפיה

דיסקוגרפיה של טל ועקנין
אלבומי אולפן
1
סינגלים
10
וידאו קליפים
10
שיתופי פעולה
3

אלבומים

  • 2013: My Day
My Day
יצא לאור הוקלט סוגה חברת תקליטים מפיקים
2019 2018 נשמה, רוק, פופ, יהודית מקורית hoshen production טל ועקנין ורן אביב
שירים
  1. מודה אני
  2. עוד ישמע
  3. Caruso
  4. Perfect
  5. מהרה
  6. מלך מלכי המלכים
  7. ירושלים של זהב
  8. Israeli Soul Medley
  9. בואי בשלום
  10. שיר למעלות
  11. Jewish Hits Medley
  12. Modern Chassidic Medley
  13. Classic Wedding Medley

סינגלים

  • 2014: ענני בשירים
  • 2014: נשמה
  • 2016: אמונה (עם גד אלבז)
  • 2018: מודה אני
  • 2020: נשמת
  • 2021: עלה

שיתופי פעולה

קליפים מוזיקליים


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

סיבובי הופעות


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

קישורים חיצוניים

תבנית:פרופילי מוזיקאים

הערות שוליים


קטגוריה:זמרים השרים בעברית