אינפקטד מאשרום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אינפקטד מאשרום
Infected Mushroom
עמית דובדבני - Duvdev (מימין) וארז אייזן I-Zen (משמאל)
עמית דובדבני - Duvdev (מימין) וארז אייזן I-Zen (משמאל)
מקום הקמה חיפה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1996
סוגה טראנס גואהטראנס פסיכדלימוזיקה אלקטרוניתדאבסטפגליץ' הופאינדסטריאל
חברת תקליטים Yoyo Records, BNE, HOMmega, Dim Mak, Monstercat
אתר רשמי (באנגלית)
פרופיל ב-IMDb
חברים
ארז אייזן
עמית דובדבני
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אינפקטד מאשרוםאנגלית: Infected Mushroom, מילולית: פטריה נגועה, מכונה "אינפקטד" ובקיצור "IM") הוא הרכב טראנס פסיכדלי ומוזיקה אלקטרונית ישראלי, בעלת מוניטין בינלאומי. חברי ההרכב הם עמית דובדבני וארז אייזן. ההרכב החל דרכו בשנת 1996, ומאז הופיע ברחבי העולם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינפקטד מאשרום בהופעה בישראל, 2015

בשנת 1998, החלו ארז אייזן ועמית דובדבני לעבוד יחדיו בסטודיו שהיה בעצם חדר שינה קטן. הם הוציאו "טרקים" (רצועות) בודדים תחת השם Shidapu & Duvdev בסגנון טראנס פשוט. לאחר מכן רכשו ציוד חדש וחתמו ב-BNE. הם עבדו על האלבום הראשון שלהם באמצעים מוזיקליים כגון percussive drum עם whiplash kicks ו"גרוב" רך תחת השם Infected Mushroom, זאת על אף שידעו על קיומה של להקת הפאנק בשם זה ועל כך שצעד זה נעשה ללא אישור שלהם.

האלבום הראשון יצא במרץ 1999 ונקרא "The Gathering". האלבום כלל טרקים בסגנון טראנס פסיכדלי בעיקר. הוצאת האלבום עזרה להרכב להיכנס למודעות מאזיני הפסיי-טראנס בעולם.

האלבום השני, "Classical Mushroom", יצא בשנת 2000. האלבום שילב מוזיקת טראנס פסיכדלי עם מוזיקה קלאסית, והיה לאחד האלבומים המוכרים והמזוהים ביותר עם אינפקטד מאשרום בפרט והז'אנר בכלל. באותה שנה שיתפו פעולה עם אומנים רבים, ושחררו רצועה נוספת בשם Dream Theatre מתוך האוסף Space Mantra: Ganesh Propaganda, שזכתה להצלחה עולמית.

בינואר 2001 הוציאו הצמד סינגל בשם "S is Here" בשיתוף היוצר הישראלי Yahel (יהל שרמן), שזכה להצלחה ברחבי העולם, והיה חלק מאלבום האוסף של יהל שנקרא "Mixing In Action".

האלבום השלישי, "B.P. Empire", יצא במאי 2001. האלבום היה שונה בסגנון ובסאונד, וניכרו בו השפעות של מוזיקה תעשייתית ואמביינט. דוגמה לכך היא הטראק "Dancing with Kadafi" שמשלב מקצבים מכל רחבי העולם.

ב-14 ביולי 2003, הוציא ההרכב את "Converting Vegetarians", האלבום הכפול והרביעי של ההרכב. הדיסק הראשון כולל בעיקר טרקים פסיכדליים, ולכן שמו היה "Trance Side" (צד הטראנס), בעוד הדיסק השני היה ניסויי יותר, וניכרו בו השפעות של פופ והיפ הופ.

לאחר התקופה הניסויית של ההרכב, חזר ההרכב לטראנס עם "IM the Supervisor", אלבומה החמישי, שיצא ב-2004. האלבום היה רקיד והותאם למעריצי הטראנס. האלבום כלל את אחד מלהיטיו הגדולים של ההרכב, "Cities of the Future".

בשנת 2004 הצמד אוסף שנקרא Artificial Visualisation ובו הרצועה Wider שזכתה להצלחה והכרה בסצנת הטראנס העולמית.

עוד בשנת 2004 הצטרפו להרכב הגיטריסטים ארז נץ וטומי קנינגהאם. קנינגהאם מנגן יחד עם הצמד בהופעות בארצות הברית ונץ מנגן איתם בהופעות בשאר העולם. מאוחר יותר הצטרף המתופף רוג'ריו ג'רדים הברזילאי. בשנת 2005 עבר ההרכב ללוס אנג'לס. נץ וקנינגהאם הגיטריסטים היוו חידוש להופעותיו החיות של ההרכב.

האלבום השישי של הלהקה, "Vicious Delicious", יצא ב-26 במרץ 2007. האלבום כלל אלמנטים מזרח תיכוניים, קלטיים ואפילו אלמנטים של פלמנקו. האלבום כולל מוזיקה שניתן לתאר אותה כשילוב אלקטרוני של טראנס, מוזיקה פסיכדלית ורוק. ישנו גם שיר היפ הופ בודד, הנקרא "Artillery". לפני צאת האלבום, ההרכב הוציא את "Becoming Insane", הסינגל היחיד מהאלבום. השיר דורג במקום השישי במצעד השנתי של גלגלצ לשנת תשס"ז.

לאחר צאת האלבום הופיעה הלהקה במספר הופעות מול קהל גדול במיוחד, בהן בפסטיבל המוזיקה של Virgin, שנערך בבולטימור בארצות הברית. אל ההופעה הצטרף במפתיע מתיסיהו, זמר ההיפ הופ היהודי לביצוע אחד משירי הלהקה. ב-22 בנובמבר ערכה הלהקה את הופעת חגיגות העשור שלה בגני התערוכה שבתל אביב, ישראל. בהופעה התארחו מוזיקאים ישראלים אחרים כמו ברי סחרוף, כנסיית השכל, אסטריקס, להקת מיומנה וסקאזי.

באותה שנה (2007) נבחר הצמד כהרכב המוזיקה האלקטרונית התשיעי הטוב ביותר בעולם בסקר "100 ה-DJs הטובים ביותר" של המגזין הבריטי הנחשב DJ Mag, מגזין העוסק במוזיקה אלקטרונית. בכך, היו להרכב הטראנס הפסיכדלי בפרט והלהרכב האלקטרוני הישראלי בכלל בדירוג הגבוה ביותר עד היום.

בשנת 2008 הופיעו שניים משירי ההרכב במדיה הציבורית: השיר "Becoming Insane" נכלל בפסקול משחק הווידאו "UEFA Euro 2008", והשיר "Artillery" הושמע בסרט "אל תתעסקו עם הזוהן".

באלבומה השביעי של הלהקה, "Legend of the Black Shawarma", שיצא בשנת 2009, ניכרה השפעה נרחבת יותר של מוזיקת מטאל ורוק - ריפים מבוססי גיטרה חשמלית ושירתם של זמרי הרוק ג'ונתן דייוויס (סולן להקת קורן) ופרי פארל בשניים מן השירים הם דוגמאות מובילות לכך. מכיוון שתכננו חברי הלהקה ליצור את האלבום כאלבום קונספט בנושא המאכלים האהובים עליהם, חלק ממילות ושמות השירים עוסקים במקומות האכילה המועדפים עליהם. ביוני 2009 הוציאה הלהקה את הסינגל הראשון מתוך האלבום, "Smashing the Opponent", בו שר דייוויס.

אינפקטד מאשרום הכריזו על אלבומם השמיני שיצא בתחילת שנת 2012, עם שיר הפתיחה "Pink Nightmares". הסינגל יצא לאור ב-25 ביוני 2011 באפליקציה מתוך דף הפייסבוק של ההרכב. הגרסה הראשונה של הסינגל נקראה "גרסת הסטודיו" לאחר מכן פרסמו חברי הלהקה את הגרסה השנייה "גרסת האלבום".

ב-23 בינואר 2012 הם הוציאו רמיקס לשיר של להקת משינה "עתיד מתוק" משנת 1985, לקראת מופע ה"סופרקלאסיקו 2" שבו הופיעו אינפקטד מאשרום יחד עם משינה בגני התערוכה בתל אביב, במהלך חג הפורים.

ב-8 במאי 2012 יצא האלבומם השמיני של אינפקטד מאשרום, "Army of Mushrooms". האלבום יצא תחת הלייבל החדש שהם הוחתמו עליו, Dim Mak - לייבל מוזיקה אלקטרונית מהגדולים בעולם בבעלות סטיב איוקי. האלבום מכיל 13 רצועות וביניהן שני קאברים לשירים "שלח לי מלאך" של להקת משינה ו-"The Pretender" של להקת ה-Foo Fighters. ב-14 בפברואר הוציאו אינפקטד מאשרום סינגל וקליפ בשם "U R So F#cked" הנכלל באלבום החדש. ב-3 באפריל הם הוציאו את הסינגל השני באלבומם החדש בשם "Nation of Wusses".

ב-28 בפברואר הוציא הצמד סינגל בסגנון ה-Dubstep בשיתוף עם Datsik ו-Jonathan Davis בשם "Evilution". סינגל זה אינו נכלל באלבום של הצמד אלא באלבומו של Dastik שנקרא "Vitamin D".

בינואר 2013 החל הצמד בהוצאת סדרת מיני אלבומים (EP) בשם "Friends on Mushrooms". בסדרה היו שיתופי פעולה עם להקות ואמנים שונים. במיני-אלבום הראשון היו שיתופי פעולה עם אמנים כגון התקווה 6 ואסטריקס. ביולי של אותה השנה הוציא הצמד את המיני-אלבום השני בסדרה, ובו משתתפים אמנים כמו Pegboard Nerds, קלסי קרטר ו-Savant.

באוגוסט 2013 יצא האלבום Artpop של ליידי גאגא בו אינפקטד מפיקים ומשתפים איתה פעולה בשיר "Aura".

בפברואר 2014 החלו לשתף פעולה עם להקת הדג נחש והוציאו סינגל בשם "Legal Eyes" (משחק מילים עם המילה Legalize, שפירושה להפוך דבר כלשהו לחוקי) שמדבר בעד לגליזציה של סמים קלים כמו חשיש ומריחואנה. באותו שיתוף הפעולה הוציא הצמד גרסת רמיקס לשיר של הדג נחש "זמן להתעורר". בהמשך שיתפו הלהקות פעולה כאשר הוציאו גרסה חדשה לשיר "Artillery" מהאלבום "Vicious Delicious".

ביוני 2014 יצא המיני אלבום האחרון בסדרת "Friends On Mushroom". בספטמבר 2015 הוציא הצמד את האלבום "Converting Vegetarians II", שבדומה לאלבומם הרביעי "Converting Vegetarians" מכיל טרקים ניסויים המושפעים ממגוון סגנונות מוזיקליים.

ב-21 באפריל 2016 ערכה הלהקה את הופעת חגיגות העשרים שלה בלייב פארק שבראשון לציון, ישראל. בהופעה התארחו מוזיקאים ששיתפו פעולה עם ההרכב לאורך השנים כמו ברי סחרוף, רמי פורטיס, אסטריקס, מיומנה, הדג נחש, התקווה 6, יהל שרמן, מישל אדמסון ו-j.viewz.

ב־24 במרץ 2016, במסגרת שיתוף הפעולה עם להקת התקווה 6, הוצא הסינגל "קופנגן", שזכה להצלחה בתחנות הרדיו ואף נבחר כשיר האהוב ביותר על ידי חיילי צה"ל בתחנת גלגלצ.

ב־27 בינואר 2017, יצא אלבומם העשירי של ההרכב "Return to the Sauce" המכיל טרקים רבים בסגנון האלבום השני שהוציא ההרכב "Classical Mushroom" בתוספת של טכניקת עיבוד מחודשת.

ב-24 בנובמבר 2017, ההרכב הוציא לאור את הטראק "Spitfire" תחת חברת התקליטים הקנדית Monstercat. בפברואר 2018 ההרכב הוציא סינגל חדש בשיתוף התקווה 6, "יום חדש עולה".[1]

בספטמבר 2018 הוציא ההרכב סינגל "Walking on the Moon" שצפוי להיות חלק מאלבום עתידי. ב-12 בדצמבר 2018, הוציא ההרכב את האלבום ה-11 שלו "Head of NASA and the 2 Amish Boys", ששילב קטעי דראם אנ' בייס, והאוס, וחידוש לשיר "אבודים בחלל" של הראפר טונה.

ב-23 במרץ 2020, יצא לאור האלבום ה-12 של ההרכב More than Just a Name, האלבום כולל רמיקס ל"Symphonatic" בשיתוף פעולה עם אסטריקס. הטראק האחרון באלבום, "Megamix", הוא מיקס מאוחד של כמה מהטראקים המצליחים של ההרכב.

ב-7 ביולי 2022, הוציא ההרכב את הסינגל "A Cookie from Space", שהיה הסינגל הראשון מתוך אלבום עתידי חדש שהם הצהירו עליו לרגל פעילות של 25 שנים בשם IM25. ב-14 באוגוסט הוציא סינגל נוסף מתוך האלבום, קאבר לשיר Black Velvet שעשתה הלהקה בשיתוף נינט טייב. ב-16 בספטמבר, הוציא ההרכב את אלבום האולפן ה-13 שלהם, IM25.

באוקטובר 2023 הוציא ההרכב ביחד עם הזמר עומר אדם את "תרקוד לנצח" לזכר נרצחי הטבח במסיבת הטבע ליד רעים.[2]

ב-29 בנובמבר 2023 הוציא ההרכב את הסינגל "Release Me REBORN" שהוא גרסה מחודשת לשיר מהאלבום The Gathering שעבר רמיקס. סינגל זה יצא מוקדם מתוך האלבום REBORN שצפוי לצאת בפברואר 2024 ובו שירים ישנים של ההרכב מכל הזמנים, שעברו מיקסינג ועיבוד מחדש. ב-22 בדצמבר, הוציא ההרכב את הסינגל "Dream Theater REBORN". האלבום עצמו כולל גרסאות מחודשות למגוון שירים משנות ה-2000, תחילת הדרך של הצמד, חלק משלושת האלבומים הראשונים, וחלקם מאוספים שהופצו בתפוצה לא רחבה.

הורדות פיראטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינפקטד מאשרום הביעו מספר פעמים את תמיכתם בהורדות פיראטיות. חברי ההרכב טענו כי בעזרת ההפצה הבלתי חוקית של השירים שלהם הם זוכים לפופולריות. כך למשל בשנת 2000 הוזמן ההרכב לנגן במקסיקו, שם נמכרו 5 עותקים בלבד של אלבומיהם. הם גילו כי הם יופיעו בפני 40,000 אנשים, שהסתבר שמצאו את שיריהם באתר אינטרנט.

חברי ההרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארז אייזן[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ב-8 בספטמבר 1980 בקריית ים, הגיע מרקע מוזיקלי קלאסי. הוא למד לנגן באורגן בגיל 4 והחל לעבוד על מוזיקה ממוחשבת כבר בגיל 11. לימים החל לעבוד עם תוכנת אימפולס טראקר. בגיל 18 הצטרף ארז לדי-ג'יי יורג קסלר הגרמני (DJ Jörg) ושניהם יצרו את הרכב הטראנס Shiva Shidapu בסגנון הגואה טראנס והניצחונות. ארז הוציא שלושה אלבומים ועוד עשרות "טרקים" ("רצועות", יצירות בודדות) בשיתוף אמני טראנס שונים. כאשר אינו עובד עם עמית דובדבני, הוא מוציא יצירות לבדו תחת השם I-Zen.

בשנת 2004 הוא התחתן עם חני אייזן והם עברו ללוס אנג'לס. הזוג התגרש בשנת 2013. ב-2014 היה לאייזן זוגיות מתוקשרת עם שחקנית הקולנוע האמריקאית טארה ריד.

עמית דובדבני[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ב-7 בנובמבר 1974 בקריית מוצקין, כמו אייזן, הגיע גם הוא מרקע מוזיקלי קלאסי. ניגן בפסנתר במשך 9 שנים ולאחר מכן שינה את סגנונו המוזיקלי לגל החדש ופאנק רוק. הוא ניגן בקלידים וכתב את רוב החומרים ללהקה מקומית מאזור חיפה בשם Enzyme. אחת מהלהקות שדובדבני ניגן עימן הייתה להקת פאנק רוק בשם "אינפקטד מאשרום" בשנת 1991. כשהקים את הרכב הטראנס "שאל" מלהקה זו את שמה, ללא אישור של חברי הלהקה המקורית. כאשר אינו עובד עם ארז אייזן, הוא מוציא יצירות לבדו תחת השם Duvdev.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן מיני אלבומים
  • 1999: Intelligate
  • 2000: Classical Mushroom
  • 2002: Birthday (יומולדת)
  • 2004: Stretched
  • 2018: IM21 (Part 1)
  • 2021: Shroomeez
אוספים
  • 2009: Best Of
  • 2010: Best Tracks For Psychedelic DJs: Infected Mushroom
  • 2012: Superclassico 2
  • 2012: Nation Of Wusses - Remixes
  • 2013: Friends On Mushrooms

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אינפקטד מאשרום בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "שילוב קטלני: השיר החדש של אינפקטד מאשרום והתקווה 6 - וואלה! תרבות". וואלה! תרבות. נבדק ב-2018-02-27.
  2. ^ N12 - עומר אדם ואינפקטד מאשרום בשיר לזכר הנרצחים ב"נובה", באתר N12, ‏2023-10-26